komentarze
  • 17. ris
    • 2009-09-29 16:52:18
    • *.150.86.46

    16. Sonic80 - "SC" to była przenośnia do toru w Chinach - na kwalifikacjach SC nie wyjeżdża ;-) No ale wracając do tematu - wypuścili go kiedy nie było tłoku i dojachał ale nie niezbyt daleko .... W Q 3 nie ma czasu na uprzątnięcie bolidu a już szczególnie na torze ulicznym takim jak w Singapurze. Generalnie chodzi o zasadę zrobić wszystko aby wykorzystać czas kwalifikacji do maximum na torze gdzie kraksa mogą się zdarzyć w każdej chwili.

  • 18. Sonic80
    • 2009-09-29 16:59:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    17. ris "W Q 3 nie ma czasu na uprzątnięcie bolidu a już szczególnie na torze ulicznym takim jak w Singapurze."
    Bzdura, jest czas, bo kwalifikacje w razie potrzeby są PRZERYWANE i CZAS nie biegnie dalej. Jak napisałem gdyby wypadek zdarzył się wcześniej(na pierwszym pomiarowym okrążeniu), jest czas na przejechanie okrążenia pomiarowego, w teorii wystarczą nawet niecałe 2 min do końca sesji.

  • 19. ris
    • 2009-09-29 17:07:41
    • *.150.86.46

    18. Sonic80 - to zależy kiedy będą wstrzymane kwalifikacje - nawet w teorii 2 minuty nie starczą bo jeszcze trzeba zrobić okrążenie wyjazdowe. a czas okrążenia to około 1.49 min. W Singapurze wstrzymali czas 25 sekund przed końcem i było po herbacie.

  • 20. bulekf1fan
    • 2009-09-29 17:09:02
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zauwazyliscie to ze kazdy wy[puscil swoich kierowcow wQ3 na sam koniec na drogi przejazd na miekich a na twardych wyjechali zeby jeszcze nagumowac tor jak to czytalem w jakims wywiadzie w Q3 na tor nanosi sie bardzo duzo gumu z powoadu ciezaru paliwa w baku dlatego ich wypuscili pozniej zeby tor byl nagumowany na maxa a o miejsce zabardzo niechodzi bo moga troche zwolnic i pozniej przyspieszyc maja ten sma efekt

  • 21. Budyn_F1
    • 2009-09-29 17:09:55
    • *.chello.pl

    Szkoda ze BMW poprawilo sie dopiero pod koniec sezonu.

  • 22. bulekf1fan
    • 2009-09-29 17:11:46
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wystarcza 2 minuty jesli nawet zacznie okrazenie 1 s przed koncem to i tak zacznie mu czas liczyc wiec 2 minuty to spokojnie starcza 1:49 na wyjazdowe i 10 s wyjazd z boksu oko daje 1:59 -:)

  • 23. ris
    • 2009-09-29 17:12:32
    • *.150.86.46

    21. Budyn_F1 -Szkoda - ale na szczęście nie byli jedyni McL też nie błyszaczał od początku. Zobaczymy jak się poprawki spiszą w Japonii. Miejmy nadzieję, że chociaż 3 linia będzie ;-)

  • 24. ris
    • 2009-09-29 17:15:01
    • *.150.86.46

    22. bulekf1fan - czas okrążenia 1.49 + wyjazd z boksu - czasem może braknąć kilku sekund a dodatkowo wyjazdowe trwa dłużej bo 1.49 to czas okrążenia w pełnym gazie ;-)

  • 25. Marti
    • 2009-09-29 18:17:59
    • *.160.167.2

    >>Pech dotknął także Roberta<<
    Standard, jakżeby inaczej?
    >>Teraz musimy wydobyć pełen potencjał gruntownie poprawionego auta<<
    Czy mówiąc "potencjał" miał na myśli dobre tempo wyścigowe oraz uzyskanie dobrze punktowanych pozycji? :)

    @1. kacperboss - szli w dobrym kierunku dopóki nie uparli się na rozwój oraz zastosowanie KERSu.

    @7. ris - racja, lecz taki jest ustawowy plan i on nie może ulec zmianie ;-)

  • 26. krz08
    • 2009-09-29 18:37:18
    • *.xdsl.centertel.pl

    będzie mi brakować Be-emki w następnym sezonie

  • 27. Sonic80
    • 2009-09-29 18:55:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    24. ris "... to zależy kiedy będą wstrzymane kwalifikacje - nawet w teorii 2 minuty nie starczą bo jeszcze trzeba zrobić okrążenie wyjazdowe. a czas okrążenia to około 1.49 min. W Singapurze wstrzymali czas 25 sekund przed końcem i było po herbacie"

    Nadal Ciebie nie rozumiem, masz pretensje do Theissena, że nie wypuścił bolidów na tor wcześniej przez co nie przejechali dwóch pomiarowych okrążeń. Ja napisałem, że NIKT nie przejechał 2 pomiarowych okrążeń(nawet Rosberg i Vettel, którzy wyjechali najwcześniej), na co Ty odpowiedziałeś, że mogło się tak zdarzyć, że nie przejechaliby okrążenia jakby rozbił się jakiś boli, bo nie byłoby czasu na sprzątanie. Ja napisałem, że byłby, bo czas jest zatrzymywany i starczyło by 2 min. A Ty teraz piszesz coś o końcu Q3 i 25 s???

    "22. bulekf1fan - czas okrążenia 1.49 + wyjazd z boksu - czasem może braknąć kilku sekund a dodatkowo wyjazdowe trwa dłużej bo 1.49 to czas okrążenia w pełnym gazie ;-)"

    Zadam Ci jedno pytanie. Jak wyjedziesz z boksu w Singapurze to jesteś na linii start-mety?

  • 28. kacperboss
    • 2009-09-29 18:58:10
    • *.sta.asta-net.com.pl

    @25
    Dokładnie... KERS to największy błąd BMW. Teraz kiedy z niego zrezygnowali, gdyby budowali przyszłoroczny bolid, to być może, byłby to bolid bardzo konkurencyjny. No ale niestety, BMW sie wycofało, wielka szkoda :(

  • 29. Sonic80
    • 2009-09-29 19:01:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Źle zacytowałem, oczywiście to nie bulekf1fan to napisał tylko ris. Jeszcze do wstrzymywania kwalifikacji, jeżeli wstrzymaliby gdy zostało 2 min to i tak kierowcy mieli już przejechane 1 okrążenie pomiarowe i Twoje gdybanie co do chwili wstrzymania kwalifikacji nie ma znaczenia. Wstrzymują podczas pierwszego przejazdu wszystkich, kierowcy mają nawet szansę na 2 okrążenia po wznowieniu sesji. 2 przypadek: wstrzymują po pierwszym przejeździe i jest więcej niż 2 min to końca, kierowcy mają szanse na 1 okrążenie pomiarowe. 3 przypadek to wypadek Barrichello, czyli okrążenie po okrążeniu pomiarowym wszystkich kierowców.

  • 30. modafi
    • 2009-09-29 19:22:11
    • *.153.158.115

    nie macie o co sie klocic? to prawda, ze BMW przeważnie trzyma dłużej kierowców w boksach podczas q3 i często na tym źle wypadało. Ale w sobote nie mialo to znaczenia. Nikt nie zrobil pomiarowego na miekkich...

  • 31. Sonic80
    • 2009-09-29 19:31:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Napisałem to w pierwszym swoim poście tutaj!

  • 32. ris
    • 2009-09-29 20:04:14
    • *.150.86.46

    27. Sonic80 - 2 minuty może dużo może mało można się zmieścić czasem braknie - dajmy temu spokój -->> chodzi mi o prostą rzecz przyjeżdżasz na tor oceniasz możliwości toru, zagrożenia ustawienia itd. Mamy Q 3 - jeśli masz wyobraźnię ( a pamiętajmy, że wiele już nieprzewidzianych sytuacji było w przeszłości) szacujesz swoje możliwości na tym torze itd. Tory typu Monaco czy Singapur to tory o zwiększonej możliwości wystąpienia wypadku. Zaczyna się ostatnia sesja kwalifikacyjna mijają minuty a Robert w garażu. Tor nagumowany już po poprzednich Q1 i Q2 więc jakie jest uzasadnienie żeby czekać w garażu , tylko nie pisz o tłoku bo 10 bolidów to nie tłok. Odnośnie tego cytatu " . A Ty teraz piszesz coś o końcu Q3 i 25 s???" -->> napisałem, ze po dzwonie Rubensa mimo zatrzymania czasu do końca kwaliofikacji zostało 25 sekund. Takm więc nic już nie można było zrobić. To ważne kiedy jest zatrzymanie czasu. Jeśli by było 2,5 minuty do końca pewnie wszyscy przejechaliby jeszcze jedno okrążenie.

  • 33. ris
    • 2009-09-29 20:25:24
    • *.150.86.46

    30. modafi - w 2008 trzymali kierowców w baksach na maksa ale mieli bolid do tego aby zrobić kółko i do garażu. W 2009 jak zaczęły byc problemy to nawet od początku puszczali kierowców a teraz znów grają w pokera tylko nie wiem po co. Czasem odnoszę wrażenie, że wczesne wypuszczanie jest de mode dla niektórych ;-)

  • 34. modafi
    • 2009-09-29 20:49:38
    • *.153.158.115

    mnie tez strasznie to wkurza, ale co zrobic? :-)

  • 35. modafi
    • 2009-09-29 20:52:36
    • *.153.158.115

    a tak dla ciekawosci... przy zatrzymaniu czasu w q3..nie mogliby poczekac z wlaczonym silnikiem dajmy na to 500 metrów przed linia startu? nastepuje wznowienie i 25 sekundy spokojnie wystarcza zeby dojechac do startu i zaczac pomiarowe. da sie tak? :)

  • 36. ris
    • 2009-09-29 20:57:08
    • *.150.86.46

    35. modafi - no pomysł dobry ale niemożliwy przy czerwonej fladze wszyscy musza opuścić tor --> niestety ;-) heheee

  • 37. Sonic80
    • 2009-09-29 21:01:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeszcze raz. Nawet jak wyjechali na początku Q3 nie zdążyli zrobić dwóch pomiarowych okrążeń. Więc nie wiem po co bicie piany o to, że nie wyjechali od razu. 10 kierowców na takim torze to już tłok w czasie kwalifikacji.

  • 38. ris
    • 2009-09-29 21:08:06
    • *.150.86.46

    37. Sonic80 - chodzi o zasadę - profesionalne podejście ( bo nie ma uzasadnienia innego jak widzi mi się kiedy kierowca wyjedzie z garażu ) Jeśli nawet się zdarzy że nie przejedzie pomiarowego okrążenia lub jedno to wtedy są to przesłanki obiektywne. Ale kiedy igra się z czasem to jest mało poważne szczególnie na torze gdzie każda kraksa kończy się neutralizacją. Nie kołatało Ci nigdy serce gdy wszyscy już jeżdżą i kręcą czasu a kierowcy BMW Sauber dalej stoją w garażu ?

  • 39. modafi
    • 2009-09-29 21:20:43
    • *.153.158.115

    @37. Sonic80 @38. ris
    przestancie juz :)
    Sonic80 - chodzi Ci konkretnie o GP Singapuru
    ris - Tobie ogólnie o zasadę późnego wypuszczania kierowców w q3

    nie dogadacie sie, bo nie ma o czym gadac. pozdro

  • 40. ris
    • 2009-09-29 21:22:24
    • *.150.86.46

    dobra koniec tematu ;-)

  • 41. kaaarol
    • 2009-09-29 22:19:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    !!!!!!!!!!!!!! 14. Orlo !!!!!!!!!! Jakbyś śledził informacje przed wyścigiem to byś się dowiedział bo już dzień wcześniej o tym mówili. Okazało się po kwalifikacjach że waga bolidu Nicka Heidfelda jest trochę poniżej minimalnej, więc chcąc być uczciwymi poinformowali FIA o tym i FIA kazało Nickowi startować z Pit Stopu. Tyle :)

  • 42. dryndol
    • 2009-09-29 22:28:09
    • *.54.48.103

    W ogóle by nie było tematu gdy nie było wypadnku. Wtedy jakby BMW wypadło dobrze w Q3 to byście chwalili ten Team ze świtnie to rozegrali i poprawione auto i takie tam. A teraz wszyscy mądrujecie i chcecie uczyć BMW strategii na Quale. A gdyby nie barrichello i banda to byście nawet nie wpadli na to że może sie coś takiego przytrafić. Oni też nie wpadli jak i żaden inny team. A zapewniam was ze każdy team teraz sobie myśli "kurde jakbyśmy wypuscili swoich kierowców wcześniej to czasy mieli by lepsze". Ale tego nikt nie zrobił. żapewniam was że w przyszłym roku wyjerzdzać bedą wszyscy wcześniej. W Polsce wymyślili przysłowie adekwatne do takich sytuacji. Pozdrawiam.

  • 43. Greg-bap
    • 2009-09-29 22:48:27
    • *.aster.pl

    Panowie, powiedzcie mi, bo nie mogę zrozumieć, jak można stracić na tym, że SC wyjechał na tor tuż po tym jak Robert zatankował. Nie oglądałem wyścigu i nie mogę tego zrozumieć. pzdr

  • 44. grzes12
    • 2009-09-29 22:56:48
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    43 polecam komentarz nr48 z tytułowej

  • 45. modafi
    • 2009-09-30 00:10:24
    • *.153.158.115

    chodzi o to, że podczas gdy BUT i KOV zjeżdzali do boksów KUB już jechał za SC więc jechał WOLNIEJ niż oni jechali podczas postoju KUB kiedy SC jeszcze nie było. w skrócie (wiem ze malo logicznie napisalem, ale jest pozno)

  • 46. walerus
    • 2009-09-30 11:39:37
    • *.klingspor.pl

    doktor się zbłaźnił z KERSem - a teraz mogą mieć KERS od ferrari.... he...

  • 47. Skoczek130
    • 2009-09-30 14:51:21
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jednym slowem wyscig udany, ale jednak nie... ;)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo