komentarze
  • 16. Jonatan
    • 2009-01-12 22:53:26
    • *.centertel.pl

    KIMI bedzie jezdzil z nr 4, Robret powinien miec 5 nr bo zajol wyzsze miejsce niz Heidfeld na koniec sezonu 2008

  • 17. romero
    • 2009-01-12 23:31:35
    • *.152.246.94.artcom.pl

    Kimi jest mistrzem świata a Massa nie. Mistrz to mistrz. Stąd jego trójka.

  • 18. ptasior
    • 2009-01-13 01:29:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @adamigo - nie wiem na jakiej podstawie stwierdzasz, że Vettel był lepszy od Webbera... Różnica punktów nic nie znaczy, bo jeździli w różnych teamach.

  • 19. pz0
    • 2009-01-13 06:37:13
    • *.1.88.2

    kempa007, nie zupełnie po konstruktorach. FIA przyznaje jednemu zawodnikowi numer. Jest to 1 dla aktualnego mistrza, 2 z automatu dla partnera mistrza. Dopiero kolejne numery przyznają teamom według klasyfikacji konstruktorów. Numerki od 3 są przyznawane teamom a nie indywidualnie. Zespoły same decydują który z kierowców będzie miał wyższą cyferkę. Ferrari zadecydowało, że Kimi będzie miał 3 to FIA tak przyjęła. Dziwi mnie jednak ta 5 dla Kubicy i 20 dla Sutila. Wygląda że Giancarlo będzie niedługo na wylocie.

  • 20. elin
    • 2009-01-13 08:08:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    co za różnica kto z jakim numerem będzie jeżdził, ważniejsze na jakim miejscu będzie finiszował-zwłaszcza w klasyfikacji końcowej !

  • 21. ptasior
    • 2009-01-13 08:43:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @pz0 - Ciebie dziwi 5 dla Kubicy a większość tu zdziwiłaby się, gdyby jej nie dostał ;-) Co w tym dziwnego. Jedne teamy przyznają numery wg stażu, inne wg wyników z ostatniego sezonu (BMW), a jeszcze inne wg tytułów na koncie (Ferrari).

  • 22. Shallan
    • 2009-01-13 08:54:04
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Można mieć wiele zastrzeżeń do BMW, ale jednak widać, że sztywno trzymają się swoich wewnętrznych regulaminów, dlatego nr 1 w BMW dla Kubicy. Szacunek

  • 23. Shallan
    • 2009-01-13 09:01:19
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Z drugiej strony - na numerkach nie opłacało im się cyganić ;) Nikt już nie mógłby mieć wątpliwości, czy Nick jest faworyzowany w zespole. Jak jest naprawdę - dowiemy się po kilku wyścigach nowego sezonu.

  • 24. piotrek
    • 2009-01-13 13:11:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    nie ma numeru 13 ale jest szczęśliwa siódemka . Może w tym sezonie uśmiechnie się szczęście właśnie do Fernando ;)

  • 25. sivshy
    • 2009-01-13 13:30:08
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    W BMW oficjalnie obaj kierowcy są równi, toteż wyższy numer ma ten, który był wyżej w klasyfikacji w zeszłym roku... Po prostu jest to w tym przypadku najbardziej obiektywne kryterium... Ale to i tak tylko technikalia, to że ktoś ma wyższy numerek wcale nie znaczy że jest w zespole numerem jeden... To samo dotyczy Ferrari, RBR czy Force India, lub każdego innego zespołu, w stosunku do którego ktoś ma lub będzie miał jakieś wąty... Po prostu ktoś musi mieć wyższy numer, a ktoś niższy, taka jest kolej rzeczy. Nie doszukiwałbym się w tym żadnych podtekstów, metafor czy przekazu podprogowego...

  • 26. Skoczek130
    • 2009-01-13 13:31:47
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Żadne odkrycie, chyba każdy wiedział jak będzie. Wiadome jest, że zespół mistrza świata jest pierwszy. Mamy przykład Alonso w 2007.

  • 27. sivshy
    • 2009-01-13 13:32:09
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @piotrek: Jedna z hiszpańskich gazet doszła do wniosku że w F1 siódemka jest pechowa... Podobno do tej pory żaden kierowca z tym numerem nie wygrał mistrostwa, a w całej historii F1 kierowcy z tym numerem wygrywali tylko około 30 razy. Jeden raz Prost z siódemką walczył o WDC, ale skończyło się drugim miejscem.... Sorry że zgasiłem wam zapał, ale taka mała ciekawostka :]

  • 28. walerus
    • 2009-01-13 13:36:20
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    czyli - czili.....

  • 29. szymken
    • 2009-01-13 13:50:45
    • *.50.232.202

    Podobno Massa zamienił sie z Kimim, więc dlatego ma numer 4 a nie 3.

  • 30. soviet
    • 2009-01-13 14:32:34
    • *.broker.com.pl

    Ale trzeba przyznac ze niewiele sie zmienili w skladach. Kilka malych przemieszan i prawie wogole nowych nazwisk jedynie Sebastien Buemi, no i zalezy kto bedzie drugim kierowca w Toro Rosso, czy zostanie Sebastian Bourdais czy Bruno Senna, a tak niewiele sie zmienilo. Znacznie wiecej zmian w przepisach dotyczacych bolidow :) No ale zobaczymy, mysle ze moze byc ciekawy sezon, po takiej ilosci zmian. Napewno poczatek sezonu jest bardzo zagadkowy, potem juz bedzie sie obserwowac tylko rozwoj teamow.

  • 31. pz0
    • 2009-01-13 14:43:46
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    nie jestem pewien tak silnego rozwoju. Testy wyleciały, zostały tylko piątki.

  • 32. lipens
    • 2009-01-13 14:58:41
    • *.153.24.188

    Kolejność w ferrari jest taka a nie inna ponieważ przymus nr 1 ma tylko mistrz swiata z ostatniego sezony czyli Hamilon, kolejność pozostałych kierowców ustalają teamy same. FIA tylko podaje kolejność teamów, nie kierowców. Swoją droga to ciekawe że BMW postawiło Roberta wyzej od Heidfelda. :)

  • 33. TOTTI
    • 2009-01-13 15:15:59
    • *.232.230.97.marsoft.com.pl

    A co za roznica ze Kimi ma 3-ke a Massa 4-ke choc jak przewaznie jest na odwrot po sezonie to ten lepszy ma statut nr 1. W tamtym roku w ToroRosso np. Bourdais mial 14 a Vettel 15. Poza tym ja po cichu na to liczylem ze Kimi bedzie pierwszym kierowca, bo jest po prostu lepszy, nienajlepszy miniony sezon ale skonczyl na 3 miejscu i jest mistrzem swiata a Massa nie i Massa dopiero drugi raz byl w najlepszej trojce a Kimi juz 4-ty raz.

  • 34. lipens
    • 2009-01-13 15:21:33
    • *.153.24.188

    sorka pz0 że Cię powtórzyłem ale nie zauważyłem że też to wyjaśniłeś.

  • 35. Master666
    • 2009-01-13 16:36:09
    • *.dolsat.pl

    Wreszcie lista startowa powróciła do normalności :-)

  • 36. Angulo
    • 2009-01-13 16:52:10
    • *.yeo.pl

    Tak tak! A co do Ferrari to nie biorę pod uwagę numeru. Tak samo zrobili Rubens i Jenson w 2006r.

  • 37. sivshy
    • 2009-01-13 17:25:19
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Układ stawki na koniec sezonu może być ciekawy, biorąc pod uwagę że nie będzie testów... Zwykle dzięki testom można było poprawić elementy, w rozwoju których przed sezonem poszło się w złą stronę. Teraz to nie będzie takie proste. A zamieszanie może być spore, bo spore były zmiany w regulaminie. Dają one nie tylko pole do popisu, ale też gigantyczne ryzyko wprowadzenia rozwoju bolidu na złą ścieżkę rozwoju, z której w trakcie sezonu trudno będzie zawrócić. W każdym razie, ja w przyszłym sezonie liczę na spore zamieszanie i jakieś miłe zaskoczenie :)

  • 38. woj78
    • 2009-01-13 19:05:49
    • *.254.178.221

    czy Sutil i Fisichella to jest potwierdzone że zostają w FI?

  • 39. renault f1
    • 2009-01-13 19:15:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Alonso jak za dawnych lat !! Szczęśliwa 7 ;-)

  • 40. vip015a
    • 2009-01-13 19:21:28
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Masa chyba 3 a sie przywyczaiłem do 4 jako Kubica

  • 41. taxi
    • 2009-01-13 19:22:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    TOTTI sorry bardzo ale Kimi jeździł McLarenem a Felipe Sauberem więc jak mógł walczyć o pdium na koniec sezonu?
    Za dawnych lat Alonso jeździł z 8 a z 7 jego partner Trulli

  • 42. sivshy
    • 2009-01-13 20:47:33
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @woj78: Oficialnie jest to potwierdzone już od bardzo dawna... Co do numerków w Ferrari, to nie rozumiem po co tyle szumu, skoro kierowcy zamienili się numerkami sami, z własnej nieprzymuszonej woli...

  • 43. tomaszek f1
    • 2009-01-14 01:11:58
    • *.sta.tvknaszapraca.pl

    jaka pomylka raikkonen z 3 massa z 4 i tak jest i proste wogole jak czytam co nie ktorzy pisza to mi zal

  • 44. Budyn_F1
    • 2009-01-14 19:10:56
    • *.199.253.213

    Oby ta 5 przyniosla naszemu szczescie w nowym sezonie.

  • 45. Bednar44
    • 2009-01-14 22:22:43
    • *.icpnet.pl

    Massa maiał pierszeństwo wybory i wybrał dla siebie nr startowy 4 dlatego kimi ma nr 3

  • 46. Avellana
    • 2009-01-15 13:07:31
    • *.root.com.pl

    ja jeszcze powrócę do tej sprawy. Massa sobie nie wybrał nr.4 bo : "It means nothing, numbers are just numbers but maybe the FIA has made a mistake,"


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo