komentarze
  • 22. motoxj
    • 2014-03-17 14:01:40
    • *.centertel.pl

    Ciekawe jak to by brzmiało na żywo bo w telewizorze dźwięk zawsze będzie o wiele gorszy każdy kto był na wyścigu wie o czym pisze. Zresztą to tylko dźwięk teraz jest taki później będzie inny.

  • 23. fotoman
    • 2014-03-17 14:29:35
    • *.adsl.inetia.pl

    nie wiem jakie zmiany Federacja zafundowała w serii Moto GP, ale dźwięk jest całkiem podobny do tego z obecnej F1- jednym słowem TRAGICZNY !

  • 24. Magnussen Fan
    • 2014-03-17 14:29:50
    • *.3.pl

    Mi się bardzo podoba ten nowy dźwięk i w ogóle. Według mnie wszystko jest w normie

  • 25. ChrisDeFirenze
    • 2014-03-17 14:31:28
    • *.opera-mini.net

    Nie narzekajcie tak na ten dźwięk - nikt go tak naprawdę nie słyszał, bo żaden kierowca nie miał gazu wciśniętego w podłogę...
    Nie przeszkadza mi brzmienie - jest ciekawe.
    Nie przeszkadza mi wygląd - już nawet mi się podobają.
    Dobija mnie ograniczenie paliwa... i tylko to.

  • 26. martines666
    • 2014-03-17 14:59:07
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    RiP F1

  • 27. Skoczek130
    • 2014-03-17 15:06:21
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Starsi ludzie lubią spokój - a w zarządzie FIA mamy samych staruszków. ;) Stąd ten silnik. ;) Prawdziwe możliwości tego poznamy zapewne dopiero w przyszłym roku. Ten sezon jest testem... ;)

  • 28. expel
    • 2014-03-17 15:15:55
    • *.dynamic.chello.pl

    Od kiedy dowiedziałem się że będą nowe silniki strasznie się tym jarałem. Wszyscy narzekali że małe, że turbo, że to nie bedzie to samo, a ja miałem ich za typowych marudzących polaczków. Po pierwszym wyścigu przyznaję że mieli rację. Te silniki to porażka... Może jak by zwiększyć im obroty o 2k to było by lepiej?

  • 29. rydz14_09
    • 2014-03-17 15:44:52
    • *.ds.pg.gda.pl

    28. expel Nie wiem czy by to coś dało bo nawet teraz kiedy mają maks 15 tys obrotów to kręcą się do 12 tys. Widzialem to na onboardzie jak Bottas wyprzedzał Hulka (mototube). Według mnie spowodowane jest to tym że musza oszczędzać paliwo i dlatego nie kręcą do 13-14 a do 11 (rzadziej do 12 tys). Swoją drogą na wysokich obrotach dźwięk jest naprawdę w porządku.

  • 30. GCA
    • 2014-03-17 15:54:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Śledzę wyścigi F1 od wielu lat jeszcze przed epoką Szumiego ,czekałem na tegoroczne GP Australii z wielką niecierpliwością i zawiodłem się sromotnie . Takie brzmienie to ma moja kosiarka do trawy ,a jest przy tym sto razy ładniejsza .Cały czar i emocje uleciały . Smutno się to oglądało , styl jazdy jak na zawodach ECO Driving , wszystko oszczędzają , paliwo ,opony , silniki i uszy kibiców .

  • 31. krzysiek000
    • 2014-03-17 15:59:30
    • *.bialystok.vectranet.pl

    Czytając te wasze komentarze poczułem się jak prawdziwy hipster, bo mi się obecny dźwięk silników bardzo podoba.

  • 32. KuMaI khan
    • 2014-03-17 16:07:25
    • *.lomza.vectranet.pl

    1. Założyć słuchawki, z nagraniem V16 lub V18
    2. Oglądać TV.

    Bo w końcu czy ktoś chce słuchać Andrzeja, Grzegorza, czy Włodzimierza?

  • 33. bartexar
    • 2014-03-17 16:08:30
    • *.adsl.inetia.pl

    @31. Błagam, tylko nie hipsterzy :D A fakt jest taki, że ten dzwięk jest beznadziejny. A podczas redukowania, to przechodzi sam siebie. Paranoja.

  • 34. bartexar
    • 2014-03-17 16:10:05
    • *.adsl.inetia.pl

    @32. Ja ich lubię. Zamiast się cieszyć że masz F1 w Polsce to narzekasz. Oni są na serio przyjemni w słuchaniu. No może poza Zientarskim, ale są OK.

  • 35. gadoms
    • 2014-03-17 16:29:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    www . you tube. com / watch? v=jS4 Dh_EAfJI
    to już wiemy jak brzmi badziewne v6 na prawdę :/

  • 36. radzix
    • 2014-03-17 16:38:33
    • *.bydgoszcz.vectranet.pl

    Trafiłem przypadkiem dziś na film SENNA (oglądałem już go), ale to był gwóźdź do trumny po niedzielnym wyścigu, jakie dźwięki bolidów, jaka walka na torze, cóż za emocje, klimat, pasja po prostu coś pięknego! Dokąd dotarła F1 w 2014 to jest aż niemożliwe :(

  • 37. KmK.pl
    • 2014-03-17 16:46:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @7. zu7 Całkowicie popieram.

  • 38. Jahar
    • 2014-03-17 17:13:56
    • *.172.248.67

    Sam rozwój silników to dobry pomysł jednak kierunek w którym ten rozwój idzie w ogóle nie jest ciekawy, dźwięk jest kompletnie nudny, męczący. Poza tym F1 nie jest wyznacznikiem technologii już od dawna więc nie wiem czemu ma służyć jazda o kropelce w wyścigach.

  • 39. devious
    • 2014-03-17 17:16:45
    • *.adsl.inetia.pl

    Ogólnie rzecz biorąc małe, doładowane, silniki wyczynowe mogą mieć bardzo fajny, rasowy dźwięk ale obecnie niestety jest to nierealne z kilku powodów:
    a) oszczędzania paliwa - kierowcy nie dokręcają silników przez co te "pierdzą"
    b) dużego momentu dostępnego od niskich obrotów i małej przyczepności tylnej osi - jak wyżej czyli nie ma potrzeby kręcenia wysoko silnika
    c) "zapchania" układu wydechowego łopatkami turbiny działającej w 2 trybach (doładowanie silnika i/lub ładowanie baterii ERS) - czyli w zasadzie gazy wydechowe są cały czas przetwarzane na energię i nie wypuszczane z bolidu - więc choćby było i V12 3.0 oraz 25 tysięcy obrotów silnika to dźwięk będzie przytłumiony w porównaniu do wolnossących silników V10 czy nawet V8.

    Czy zatem można "odzyskać" dźwięk F1 pozostawiając "nowoczesne" silniki turbo? Oczywiście, że można. Tylko trzeba by zmienić znowu regulamin techniczny a to będzie wiązało się z kosztami - i tutaj jest pies pogrzebany... Nikt tego nie przeforsuje chyba, że kibice faktycznie będą ostro protestować i odchodzić od F1 (choć moim zdaniem po prostu się przyzwyczają wszyscy i zapomną jak to kiedyś było).

  • 40. greg32
    • 2014-03-17 17:45:28
    • *.adsl.inetia.pl

    Zwykle nagrywam sobie wyścigi, tym razem zrezygnowałem po kilkunastu minutach, to się nie trzymało kupy i przeszła mi chęć oglądać i słuchać to kiedyś jeszcze raz.

  • 41. Root
    • 2014-03-17 18:56:19
    • *.dynamic.mm.pl

    Dźwięku nie ma, jest kosiarka połączona z motorynką, a przy hamowaniu mamy gwizdek. Pięknie oddaje to film linkowany tu już przez gadoms.
    Dodaję go ponownie (2 spacje), bo naprawdę warto usłyszeć różnicę na własne uszy:
    htt p://youtu. be/jS4Dh_EAfJI

  • 42. gouter
    • 2014-03-17 20:43:26
    • *.grybow.net.pl

    Ale problem, zamontować głosniki i jakiś system reagujący na pedał gazu.

  • 43. Skoczek130
    • 2014-03-17 20:45:02
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @Jahar - może chcą to zmienić? ;)

  • 44. kakuta44
    • 2014-03-17 20:53:31
    • *.opera-mini.net

    Dzwięk jest okropny , silniki V8 brzmiały jak cud miod malina dopiero teraz to wiemy to byla zla zmiana ale jesli tak mialo byc kosztem lepszej rywalizacja to sie z tym pogodzę

  • 45. Yogson
    • 2014-03-17 21:25:40
    • *.play-internet.pl

    http://m. youtube. com/watch?v=jS4Dh_EAfJI
    2spacje

  • 46. Mateo_R19
    • 2014-03-17 21:37:42
    • *.ingram.com.pl

    Miałem się nie wypowiadać ale wytrzymać nie mogę.
    Czekałem na ten wyścig z wielką niecierpliwością, w pewnym momencie nawet uwierzyłem że te zmiany będą ciekawe a 2014 będzie jednym z najciekawszych sezonów w historii. Dźwięki silników którymi nas karmiono tez wydawały się całkiem w porządku. I co? Wszystko to o kant d.py rozwalić. Takiego rozczarowania to dawno nie miałem.
    W zeszłych latach wszyscy w domu słyszeli że Mateusz wyścig ogląda, co chwila narzekanie bym ściszył a w niedziele nic, nikt się nawet nie zorientował. Na dobrym audio takie coś stawiało na nogi lepiej niż kawa, ostatnio się nawet zdrzemnąłem na kilka minut.
    Dodatkowo przez ten dźwięk i niskie obroty mam wrażenie że bolidy toczą się po torze.
    O wyglądzie to nawet nie wspomnę. Heh w złym kierunku to zmierza i nie zapowiada się by było w przyszłości lepiej. Być może obserwujemy początek końca prawdziwej F1.

  • 47. Suplement
    • 2014-03-17 22:36:50
    • *.centertel.pl

    Sam dźwięk silnika jest do zniesienia,choć jest usypiający :) Natomiast redukcja i hamowanie- to już jest dramat ;)

  • 48. Jahar
    • 2014-03-17 22:41:43
    • *.opera-mini.net

    @skoczek130. Nie da się tego zmienić ze względu na specjalizację. W F1 potrzebne ci inne systemy niż np w ciągniku co nie znaczy, że jedno znaczy większą nowoczesność czy pomysłowość od drugiego. Inne wymagania po prostu.

  • 49. Shotgun
    • 2014-03-17 23:03:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ale padaczka, ten dźwięk nie pasuje do tego sportu.

  • 50. luka55
    • 2014-03-17 23:39:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mateo_R19 nr 46

    Pełna zgoda, u mnie w domu reakcje były podobne. Tylko że reszta domowników ma to akurat gdzieś ;) Też juz pisałem o tym jak ten dźwięk działał na człowieka Przecież to coś co teraz jest to nie przystoi F1. Patrzy się na relacje i czegoś tu brakuje. Po reakcjach można zauważyć że jednak mocno uderzyli w fanów F1 i cały świat F1. Czy ich to bawi ? Powiem Ci że i ten wygląd obecnych bolidów dało by się nawet strawić ale nie ten burkot. Zresztą zauważmy że ludzie głównie o tym piszę, nawet nie o tym wyglądzie.
    Sezon który zapowiadał się tak ciekawie zaczął się tak ponuro, głównie przez aspekt o którym rozmawiamy. Jeśli w 2009 przeżyłem lekkie zdziwienie zmianami w F1 (jednak nie raziły mnie aż tak bardzo, bo nie uderzały w serce F1) to teraz przeżyłem szok do kwadratu.
    I niech nikt mi nie mówi o przyzwyczajaniu się, że tak musi być że coś tam. Jasne że się kiedyś przyzwyczaimy (taka natura człowieka) ale pytam się po co i w myśl jakiej idei. To nie jest sztuka odrąbać komuś nogi a później powiedzieć że musi się przyzwyczaić. Czy F1 to nie jest sport elitarny, wyjątkowy, spektakularny ? Mam coraz większe wątpliwości.

  • 51. fezuj
    • 2014-03-18 09:10:07
    • *.238.64.242

    "Środowisko F1 przeżywa ..." taa a my jesteśmy pod wrażeniem!! k.m.!! :(

  • 52. youda
    • 2014-03-19 01:36:57
    • *.toya.net.pl

    Marudzicie chłopcy, marudzicie. Formuła z ery v12, prawdziwej rywalizacji i nie oszczędzania już nie wróci, racja. Nie wrócą nawet v8 i "strzelające" opony z poprzedniego sezonu. Ale Formuła 1 zawsze będzie Formułą 1, i to że technologia się zmienia chyba jest nieuniknione. Ja nigdy nie przestanę oglądać, nawet jak silnikow wgl nie będzie słychać. chodzi przecież o rywalizację, o prędkość, o emocje!


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo