komentarze
  • 1. Michael Schumi
    • 2014-03-17 08:17:00
    • *.ip.euro.net.pl

    Lepiej, żeby nie. Dzięki tej dyskwalifikacji zyskałem na punktach z typowania :)

  • 2. ozyrys88
    • 2014-03-17 08:35:07
    • *.devs.futuro.pl

    U mnie jest odwrotnie, dyskwalifikacja zrujnowała mi typowanie ;-) Zresztą uważam, że niesłusznie zdyskwalifikowano RIC i mam nadzieję, że odwołanie pomoże :-)

  • 3. Woa-VooDoo
    • 2014-03-17 08:37:49
    • *.interpc.pl

    Co za głupota.
    Każdy powinien zatankować sobie tyle kg paliwa ile dany kierowca i bolid wymagają do przejechania wysćigu wliczając +1 kg paliwa potrzebnego do zbadania.
    Lubię jak Hamilton zapierdala i walczy o miejsce a nie kalkuluje czy wystarczy mu paliwa i czy przypadkiem nie przekracza zużycia paliwa wynoszące 100kg/h

  • 4. Yogson
    • 2014-03-17 08:42:54
    • *.play-internet.pl

    Mi też dyskwalifikacja pomogła w typowaniu:) ale wole żeby odwołanie pomogło i uznali rację RBR, i napewno jezeli Red Bull wygra to już widzę na forum te komentarze że przekupili FIA:) ale przynajmniej bedzie z czego się pośmiać:)

  • 5. Michael Schumi
    • 2014-03-17 08:54:53
    • *.ip.euro.net.pl

    Co do typowania - zastanawia mnie, czemu nadal mamy starą tabelę z rankingu 2013 ;)

  • 6. kempa007
    • 2014-03-17 09:01:46
    • *.180.227.42

    bo nowe wyniki, nie zostaly jeszcze podliczone... beda podliczone do srody :)

  • 7. Kalor666
    • 2014-03-17 10:09:49
    • *.opera-mini.net

    Te wszystkie limity nikomu się chyba nie podobają ale...... każdy się do nich stosuje. Ale oczywiście producent napoju co to niby dodaje skrzydeł / a tak naprawdę gazów :)/ zawsze coś kombinuje. Jak im się nie podoba to niech się ścigają między sobą gdzie indziej. Zasady są dla wszytskich niestety.

  • 8. RyżyWuj
    • 2014-03-17 11:41:34
    • *.static.korbank.pl

    Powinni zlikwidować ten idiotyzm. Żeby mierzyć i ograniczać jak kto w danej chwili przepustnicę otwiera w F1, to jest największa kpina z widzów. Mają limit 100kg na wyścig, więc nikogo nie powinno interesować w którym momencie jak szybko paliwo jest zużywane. To nie są wyścigi wózków elektrycznych dla inwalidów czy jakaś paraolimpiada, żeby przeliczać jabłka na pomarańcze.

  • 9. Polak477
    • 2014-03-17 11:46:10
    • *.pppoe.covernet.pl

    Po co oni robią takie zamieszanie skoro moim zdaniem nie mają żadnych szans na pozytywną apelację. Wystarczy przeczytać stanowisko sędziów ze strony F1. Ewidentnie złamali masę przepisów i to one zaważyły na tym, że dostali dyskwalifikację. Pomijając to, że RBR olał wskazówki jak skalibrować czujnik (a były to wskazówki delegata technicznego) i to, że FIA wysłało informację o tym, że ich pobór paliwa jest zbyt wysoki (dając im szansę na poprawę) to w ogóle nie mieli żadnego prawa korzystać ze swoich metod dopóki to FIA nie stwierdzi, że zepsuty jest czujnik przepływu paliwa. Przepisy mówią, że pomiar paliwa opiera się o homologowany czujnik FIA, a nie informacje o paliwie dostarczanym do wtrysków paliwa, dopóki FIA nie stwierdzi inaczej. FIA - nie RBR. Znowu próbują zwyczajnie OSZUKIWAĆ. Bo rozumiem, że to stałoby się bez wiedzy RBR, czy przez jakiś błąd, ale oni ŚWIADOMIE olali FIA stwierdzając, że ich pomiary są lepsze. Może i są, ale dopóki FIA tego nie stwierdzi to nie mogą się o nie opierać. Przepisy stanowią jasno :). Każdy ma tutaj takie same zasady i pewnie nie jeden zespół nie jest z tego zadowolony, ale jednak TYLKO RBR stwierdził, że będą opierali się o własne pomiary.

  • 10. jackos
    • 2014-03-17 12:16:51
    • *.malbork.mm.pl

    Ale czy ktoś zauważył głupotę w tym wszystkim? Nikt nie zajmuje się wyścigami w F1 tylko oszczędność paliwa, stan opon, dźwięk silników. Ludzie, a gdzie idea tego sportu? WYŚCIG SUPER KIEROWCÓW W SUPER SAMOCHODACH :-)))) Połowa zespołów kombinuje w wyścigu nie żeby się ścigać tylko, żeby oszczędzać paliwo :)

  • 11. Ppsychonick
    • 2014-03-17 12:19:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Formuła 1 to nie jest plebiscyt życzeń. Zanim zaczniecie się rozpisywać jaka powinna być według was, poczytajcie jaka jest - wszystkie regulacje i przepisy na stronie oficjalnej FIA.
    Co do działań RB zgadzam się z Polak477, poza prywatnym komentarzem o RBR. Teamy zapisując się F1 wyraziły zgodę na stosowanie się do wszystkich przepisów (Concordant Agreement). Przepisy i regulacje mają sens. Są po to, by ścigali się bolidami o takich samych parametrach ale o różnej konstrukcji. Wbrew pozorom ingerencja FIA w konstrukcje bolidów nie jest taka wielka. Narzucają homologację części i podzespołów oraz tylko maksymalne wartości parametrów pracy silnika i aerodynamiki (no innych jeszcze elementów), ale nie to, jak ma to być zrobione. Czujniki i limity służą zabezpieczeniu przed próbą oszukiwania na drobnych, ale istotnych dla zmiany parametrów czynnikach, które mogą dawać nieuzasadnioną przewagę. Mają naprawdę duże pole do popisu dla uzyskiwania przewagi poprzez elementy konstrukcji, wytrzymałości, oszczędności i wielu innych. Przepływ paliwa daje możliwość manipulowania mocą silnika. Regulacje sportowe stwierdzają, że to zadaniem zespołu jest zadbać, aby bolid na starcie był zgodny z regulacja techniczną i o każdej zmianie ma informować FIA. RB naruszył ten przepis, z czego wynika pozostałe decyzja, czy też jej uzasadnienie.

  • 12. rokosowski
    • 2014-03-17 12:36:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 8. RyżyWuj
    Otwarcie przepustnicy nie ma nic do tego. To jest wina zespołu, który źle przygotował silnik. Kierowca nie ma na to wpływu.

  • 13. Magnussen Fan
    • 2014-03-17 14:39:32
    • *.3.pl

    @9 dobrze mówi polać mu

  • 14. Skoczek130
    • 2014-03-17 15:02:32
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Ja nie typowałem, więc nie mam tego problemu. ;) Mam nadzieje, że RBR udowodni swoją rację. Daniel zasługuje na to podium. Nic w tym jego winy nie było. :))

  • 15. GrzeSzNY
    • 2014-03-17 15:33:18
    • *.nyc.res.rr.com

    "inne zespoły także miały problemy z pracą czujnika przepływu dostarczonego przez FIA jednak cała stawka, oprócz Red Bulla, dostosowywała się do zaleceń FIA." i to mowi samo za siebie. pyskate cwaniaczki. Szkoda RIC ale tak czy inaczej przezyl chwile szczescia i ma zdjecia :D tego mu nie odbierze cwaniactwo zespolu :D

  • 16. rydz14_09
    • 2014-03-17 15:39:20
    • *.ds.pg.gda.pl

    Ja mam tylko nadzieję ze wyrok w tej sprawie będzie sprawiedliwy. Nie znam się na tym ale po cichu liczę że to RBR ma rację i Daniel już po pierwszym wyścigu będzie miał 18 pkt przewagi nad Vettelem i wtedy zobaczymy co na to Weltmeister.

  • 17. MarTum
    • 2014-03-17 16:35:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przecież to celowa akcja. Udupili go żeby nie robił przewagi w generalce nad bogiem kierownicy :D

  • 18. Jahar
    • 2014-03-17 17:31:42
    • *.172.248.67

    FIA też daje ciała bo nakazuje używać czujników, które nie działają tak jak należy. W ogóle ten przepis o przepływie paliwa robi aby podejrzenia o oszustwa czy to FIA czy też zespołów, tym razem RB. Swoją drogą RB ma odwagę i siłę do walki o swoje i to mi się podoba.

  • 19. vts
    • 2014-03-17 19:11:51
    • *.adsl.inetia.pl

    @14.
    To niech RIC dostanie punkty, a RBR w klasyfikacji konstruktorów nie :P

  • 20. Dexterus
    • 2014-03-17 19:19:56
    • *.adsl.inetia.pl

    A'propos typowania - też jestem wściekły na FIA :P RIC był jedynym typem, który mi wszedł idealnie (np. przewidywałem że Merc będzie na pierwszym, a drugi się zepsuje, ale zaryzykowałem, iż to Rosberg się rozkraczy). Sęęęędzia kaaaalosz! ;)

  • 21. Root
    • 2014-03-17 20:01:43
    • *.dynamic.mm.pl

    Dla każdego inteligentnego i myślącego człowieka oczywistym jest, że chodzi sztuczne i nieuczciwe wyeliminowanie RBR.
    Skoro przepis mówi, że przepływ paliwa nie może być większy, niż 100kg/h, a udowodniono innymi metodami, że nie był, to czepianie się tego, że nie stosowano się do zaleceń FIA jeszcze większego ograniczenia (do np. 95 kg/h) jest jawną dyskryminacją RBR. To wygląda tak:
    "Nie ważne, że przepływ był dobry, poniżej 100kg/h, ważne, że nasz uszkodzony czujnik pokazał inaczej". Paranoja. Pomijając, że w ogóle paranoją jest taki przepis.

  • 22. Ppsychonick
    • 2014-03-17 20:37:56
    • *.158.217.69.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Panowie, a kto udowodnił, że czujnik FIA był zepsuty, a algorytm stosowany przez RB do obliczania przepływu paliwa prawidłowy? Faktem jest, że nie zastosowali się do poleceń FIA odnośnie skalibrowania swojego softu do obsługi modułu mierzącego fuel flow oraz nie poinformowali FIA, że chcą stosowac zastepczy model obliczania przepływu, który ma uwzględniać zmienną korygującą. A przecież zapisując się do F1 wyrazili zgodę na poszanowanie Sporting Regulations oraz Technical Regulations wydawanych przez FIA.
    Tutaj nie chodzi o to czyja metoda była prawidłowa tylko o złamanie zasad sportowych oraz przepisów technicznych i zignorowanie poleceń stewardów i delegata technicznego.

  • 23. Grzesiek 12.
    • 2014-03-17 21:18:21
    • *.162.251.111

    Dużo gadają ...... a apelacja jeszcze nie wpłynęła do FIA :)
    Chociaż głupi przepis Ale skoro jest, to wszyscy muszą się jemu podporządkować .

  • 24. wro40i4
    • 2014-03-17 22:00:22
    • *.cable.smsnet.pl

    @21 root
    Odpuść sobie.. na każdym artykule wyżalasz się że rbr jest dyskryminowany.. może i jest - jak biali w alabamie do lat 70 :) skończ gimnazjum, idź do pracy i pisz dalej bzdury

  • 25. MarTum
    • 2014-03-17 22:03:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Serio on widzi RBR jako pokrzywdzony zespół? Tylko nie mów, że mówi o poprzednich sezonach? :D

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo