WIADOMOŚCI

Co nowego zespoły przywiozły do Hiszpanii?
Co nowego zespoły przywiozły do Hiszpanii?
Sporo nowości aerodynamicznych pojawiło się pod Barceloną, aczkolwiek ich skala nie jest taka duża jak w poprzednich latach. Najciekawsze poprawki dostarczyły dwie czołowe ekipy, czyli Red Bull i Ferrari.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Przyjazd do Hiszpanii zawsze rozpieszczał ekspertów technicznych F1, ponieważ ekipy przywoziły tutaj swoje pierwsze i największe poprawki. W ostatnich latach zostało to nieco wyhamowane, ponieważ Montmelo straciło miano goszczenia premierowej europejskiej rundy sezonu. Potwierdził to także dzisiejszy raport Międzynarodowej Federacji Samochodowej.

Aż cztery ekipy nie zgłosiły żadnych aktualizacji aerodynamicznych. Reszta przywiozła ciekawe poprawki, co można powiedzieć zwłaszcza w kontekście Red Bulla, Ferrari i Visy. Najwięcej zmian wprowadziła ekipa z Maranello.

Red Bull

Z myślą o gorących, europejskich rundach Byki zmieniły geometrię bocznych wlotów powietrza i dostosowały odpowiednio do nich osłonę silnika oraz podłogę. Dwie istotne modyfikacje zaszły też w tyle RB20, gdzie zwiększono rozpiętość beam winga, aby połączyć go właściwie z końcowymi płatami tamtejszego skrzydła.

Sporo wymian komponentów silnikowych zostało odnotowanych w przypadku kierowców Red Bulla. Max Verstappen otrzymał ostatnie bezkarne sztuki motoru spalinowego, turbosprężarki, MGU-H i MGU-K. Ponadto dostał świeży wydech. Z kolei w aucie Sergio Pereza pojawiły się nowe akumulatory. Obaj zawodnicy zostali też wyposażeni w kolejne elementy skrzyni biegów.

Ferrari

O włoskich poprawkach mówiło się najwięcej w ostatnich dniach, ponieważ w Maranello udało się znacznie przyśpieszyć proces ich produkcji, dzięki czemu zamiast na Silverstone w większości pojawiły się już pod Barceloną.

Podobnie jak na Imoli, zmodyfikowano praktycznie całe SF-24. Skupiono się głównie na zwiększeniu siły docisku, w związku z czym wprowadzono nowe tylne skrzydło, dyfuzor, sidepody, osłonę silnika, system HALO oraz podłogę (zmiany zaszły w jej głównej części, płotkach i krawędziach).

Kilka wymian silnikowych odnotowano również w przypadku Carlosa Sainza i Charlesa Leclerca. Ten pierwszy otrzymał nowy motor spalinowy, turbosprężarkę, wydech, MGU-K oraz MGU-H. Ta ostatnia część została też zamontowana w aucie Monakijczyka.

Aston Martin

Zieloni skupili się na ulepszeniach w obszarze przedniego zawieszenia, żeby poprawić przepływ powietrza. Drobne korekty zaszły również przy tylnych deflektorach.

Visa RB

Stajnia z Faenzy nie ukrywała swoich nadziei związanych z pakietem przygotowywanym na GP Hiszpanii. Patrząc na skalę zmian, nie można być tym zaskoczonym i nie wykluczać, że faktycznie zbliży się do Astona Martina.

Najważniejsza modyfikacja zaszła w osłonie silnika, która ma zapewniać lepszy przepływ powietrza. W związku z tym przeprojektowano też boczne wloty powietrza. Kolejne zmiany dotknęły podłogi, przedniego chłodzenia oraz tyłu VCARB 01, włączając w to naturalnie tamtejsze skrzydło i beam winga. Ponadto Daniel Ricciardo otrzymał całą nową skrzynię biegów.

Stake Sauber

Szwajcarzy przeprojektowali tylne skrzydło oraz przednie kanały hamulcowe. Wszystko w celu poprawy przepływu powietrza. Oprócz tego Zhou Guanyu otrzymał świeże komponenty akumulatorów i elektroniki sterującej, natomiast Valtteri Bottas nowy układ wydechowy.

Haas

Amerykanie zgłosili drobną korektę związaną z owiewką będącą przy tylnej strukturze zderzeniowej.

Mercedes, McLaren, Alpine, Williams

Z raportu FIA wynika, że te cztery ekipy nie przywiozły żadnych ulepszeń do Hiszpanii. Pewną ciekawostką przy tym jest jednak przypadek niemieckiej stajni, która zapowiadała dostarczenie nowej podłogi. Takową faktycznie wprowadzono, ale nie musiała zostać zgłoszona. A to dlatego, że stworzono ją z lżejszych części, a sam jej kształt pozostał niezmieniony.

Warto też dodać, że George Russell dostał całą świeżą skrzynię biegów. Ponadto Pierre Gasly otrzymał nowy silnik spalinowy, turbosprężarkę, MGU-H, MGU-K i wydech, a jego partner, Esteban Ocon, akumulatory.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się

DO

GP Chin

21.03 - 23.03

ZOSTAŁO

cn
Czy Andrea Kimi Antonelli wywalczy podium w sezonie 2025?
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu