WYNIKI Jerez [ 23 lipca 2008 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Toro Rosso | 1:18,843 | 100 |
2 | P.de la Rosa | McLaren | 1:19,081 | 122 |
3 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:19,446 | 76 |
4 | N.Rosberg | Williams | 1:19,861 | 112 |
5 | M.Webber | Red Bull | 1:20,021 | 105 |
6 | A.Wurz | Honda | 1:20,416 | 77 |
7 | J.Trulli | Toyota | 1:20,534 | 81 |
8 | V.Liuzzi | Force India | 1:20,577 | 102 |
9 | N.Piquet | Renault | 1:20,827 | 99 |
10 | C.Klien | BMW Sauber | 1:20,866 | 89 |
Vettel ponownie najszybszy
Kierowca zespołu Toro Rosso Sebastian Vettel po raz kolejny okazał się być najszybszym podczas testów na torze Jerez. Vettel najszybciej jedno okrążenie toru przejechał w czasie 1:18.843. Drugi czas - 1:19.081 należy do Pedro de la Rosy, kierowcy testowego McLarena.Najszybszym kierowcą jeżdżącym cały dzień na oponach rowkowanych był Kimi Raikkonen. Fin przejechał 76 okrążeń, jego najlepszy czas to 1:19.446. Jarno Trulli, przygotowujący bolid na rok 2009, ale również testował rozwiązania, które mają być pomocne Toyocie na kolejne wyścigi tego sezonu wykonał 81 okrążeń.
Najsłabszy czas osiągnął Christian Klien, kierowca testowy BMW. Przejechał 89 okrążeń, osiągając swój najlepszy czas równy 1:20.866. Wartym odnotowania jest fakt dołączenia do pozostałych teamów zespołu Force India, który wczoraj nie testował. Vitantonio Liuzzi wykonał 102 okrążenia, uzyskał 7 czas dnia.
Dzisiejsze testy po raz kolejny przebiegały przy bardzo słonecznej pogodzie – temperatura powietrza dochodziła do 37 stopni, a toru aż do 50 stopni. Jutro kolejny dzień testów.
komentarze
1. legolego79
Klien chyba rowerem jeździł ;)))
2. tommy
forma BMW mnie przeraża, albo Klien słaby, albo beemka ma poważne kłopoty :/
3. angelal-f1
Raikkonen trzeci. Bez formy Mistrz Świata ;(
4. bahar
Kubica by go na hulajnodze przegonił
5. lipens
A dziś to nie powinien jeździć Robert?
6. karol
angelal-f1 poczytaj na jakich oponach
7. angelal-f1
karol teraz wiem a jak to pisałam to nie wiedziałam, bo nie było całej notki
8. 'bacardi
ech... ludzie, to są testy
9. pac1man
a klein sprawdza kers
10. grzesiek1870
@lipens - Robert wogóle nie będzie jeździł na tych testach... Przez kolejne 2 dni będzie Nick
11. sauber.93
Force India nie jest ostatni.Bravo.ale niestety bmw...
12. abrams
Roberta zrobili na szaro bo pewnie po ostanim wyścigu tak się wkurzył że w zespole doszło do rękoczynów i Robert zalutował w nos doktorkowi Marianowi i teraz nie jeździ na testach, a tak poważnie to chyba rzeczywiście Robert po tym sezonie przejdzie do innego teamu skoro zespół BMW wystawia testera i Heidfelda po 2 dni w testach. Pamiętam, że tak niedawno to Robert uczestniczył w testach po 2 dni a teraz role się odwróciły i to Heidfeld jest teraz oczkiem w głowie doktorka Mariana i testuje po 2 dni, a potem wszyscy się dziwioł dlaczego takie słabe rezultaty Robert ostatnio uzyskuje. To co mnie jeszcze oburzyło to że ostatnio Heidfeld w jakimś wywiadzie kpił sobie że Roberta uważają za najlepszego kierowcę skoro ostatnio tak mu się nie wiedzie i jednocześnie Niemiec podkreślił że jeździ teraz zdecydowanie lepiej i traci do Roberta 7 punktów i że napewno go przegoni. Nierozumiem czym on tak się podnieca tym że ostani wyścig skończył na 4 miejscu tylko dlatego że wyjechał SC na tor i że przed każdym wyściegiem ma lepiej ustawiony samochód, ale tego oczywiście nie powiedział heheh no bo byłoby mu głupio. Mam nadzieję że jescze szczęscie uśmiechnie się do Roberta i pokaże temu zarozumialcowi gdzie jego miejsce, wszystko tkwi o czywiście w odpowiednio ustawionym samochodzie bo w możliwości Roberta nie ma co wątpić.
13. RoninRonin
Wielbiciele BMW, kiedy wreszcie zrozumiecie, że dla Ferrari nie ma znaczenia jakiej narodowości są jego kierowcy, natomiast dla BMW KOLOSALNE znaczenie ma to by pierwszy kierowca był Niemcem. Poza tym Ferrari to 50 lat wyścigów, a BMW jedzie jak ma farta albo "jak im się uda" . Jeśli Kubica może myśleć o tytule Mistrza Świata to tylko w Ferrari.
14. Raven89
Boże ludzie...Klien testował zeszłoroczny model w specyfikacji C-czyli z zamontowanym systemem KERS.Wystarczy obejrzeć zdjęcia,żeby zgodzić się ze mną.Dlatego nie ma co panikować dlatego,że Klien tak dużo traci w cięższym bolidzie z zeszłego roku,który już nie jest rozwijany-myślenie nie boli!!!
15. Raven89
Przepraszam...mój błąd :D Dzisiaj jednak Christian jeździł F1.08-co nie zmienia faktu,że BMW testuje KERS.Zresztą oni nigdy nie przywiązują uwagi do czasów,tylko do tego,by jak najlepiej ustawić bolid pod kolejne GP.
16. Dagmara_W
no Vettel sie nam rozkreca.. chyba mu naprawde sklecili dobry bolid... szkoda ze Kubica nie testuje.. widzielibysmy prawdziwe mozliwosci Bmw. a tak trzeba czekac do piatku za tydzien.. zobaczymy jak jutro wyjdzie Heidfeld.. w kazdym razie trzymam za nich mocno kciuki, niech im choc trochu szcescia przybedzie. Pozdrawiam
17. Lilka
Chciałabym się zapytać czy ktoś wie gdzie może być sklep w Warszawie z gadżetami BMW Sauber ?
18. dziarmol@biss
2008-07-23 20:42:13 RoninRonin -joł men ok :0}
19. masaj
@RoninRonin
Zgadzam się z Tobą w pełni.
20. morek150
kubica przeciez w ogóel nie bedzie jezdził
21. masaj
@RoninRonin
Problem tylko czy kiedyś trafi do Ferrari, bo BMW zapewne chciałoby usidlić Roberta na dłużej niż rok. I znowu będzie zdany na ich łaskę i niełaskę.
22. kornik6
czy Klien zap...dala na piechotę, jak Robert był 3 kierowcą BMW w testach klasyfikował się międzu 4-7 pozycją, a wtedy BMW nie miało takiego bolidu jak w tym sezonie, no chyba że poza R. KUBICA wszyscy inni sa cieńcy jakk drut wokół torów F1111111111
23. Salvatore
i jak zawsze nic nie wiemy każdy testował coś innego
24. darecky3
abrams ten artykul opisalem pod inna rubryka, widac ze tego artykulu nie zrozumiales, Heidfeld powiedzial inaczej a naglowek tego artykulu byl juz przeklamany i tylko po to abys tak myslal jak napisales. Polska "boska" prasa. Rusz glowa, czytanie ze zrozumieniem chyba ci nie sprawia klopotu?
25. kostek88
@RoninRonin a moze dlatego że nie ma żadnego dobrego włoskiego kierowcy?
26. KateO254
abrams przestań już tak narzekać i trochę pomyśl zanim coś napiszesz. Po 1 myślę że Robertowi krzywda się nie dzieje że go nie ma na testach; ba pewnie nawet jest zadowolony. Testy są męczące bardziej nawet niż wyścig i odpoczynek się przyda. Po 2 czytałem tą wypowiedź Heidfelda i bardzo ją wypaczyłeś. Oczywiście z góry wychodzisz z założenia że cały zespół jest przeciwko Robertowi bo to polak i tylko chcą mu przeszkodzić. Chore myślenie :) pozdrawiam krzykaczy :)
27. alecc
Milcząc robisz wrażenie, że jesteś głupcem (na temat f1), wypowiadając się, pozbywasz wszelkich wątpliwości. Przyomniało, mi się to przysłowie czytając tu niektóre komentarze (RoninRonin, abrams itp.)
28. alecc
Do adminów: może pomyślelibyście nad banem dla pewnych ludzi dodających komentarze, kiedyś reklamowałem ten portal znajomym, na zasadzie, że często w komentarzach pod artykułem można się dowiedzieć od fanów - którzy nimi są od xx lat - jeszcze więcej niż w samym artykule, (zwłaszcza jak się jest kibicem "odkubicowym";)) teraz poziom komentarzy zaczynam coraz mniej odbiegać od onetu...
29. RoninRonin
alecc, zanim zaczniesz kogoś nazywac głupcem spójrz w lustro. Nie powtórzył byś swoich mądrości na żywo, chyba że cię mama kultury nie nauczyła.
30. Master666
alecc zgadzam się z Tobą, ale niestety wątpię, żeby admini coś na to poradzili :-( Co raz więcej "Onet'u" na portalu "Formuła1 - Dziel Pasję". Niestety... :-(
31. alecc
chciałem odpisać RoninRonin, ale przypomniało mi się inne "przysłowie": Nie dyskutuj z głupcem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. Chociaż naiwnie wierze, że to nie kwestia głupoty, a po prostu wieku internautów. Także sorki za "głupotę" :)
32. abrams
@darecky3 lepiej rozumiem ten artykuł niż ty, bo tak naprawdę już nie chodzi o ten jeden artykuł czy wypowiedź Heidfelda ale o kilka jego wypowiedzi wstecz które słyszałem to na TVN Turbo jak również na Polsat Sport Ekstra, gdzie Niemiec podkreślał że jeździ coraz lepiej że miał małe problemy na początku sezonu z dogrzewaniem opon a teraz jest już na poziomie swojego kolegi z zespołu a nawet ostatnio gadał że w kwalifikacjach uzyskuje lepsze czasy od Roberta albo zbliżone i takie tam pierdoły. Widać wyraźnie że koleś rywalizuje tylko z jednym kierowcą na torze, a Robert w swoich wywiadach co też słyszałem zaznaczał że rywalizuje tak naprawdę ze wszystkimi kierowcami na torze a nie tylko z jednym i w żadnym wywiadzie nie chwali się że był lepszy od Heidfelda czy to w wyścigu czy też w kwalifikacjach tylko ciągle podkreśla o rywalizacji z ferrari i maclarenem a nie z kolegą z zespołu bo o to właśnie chodzi żeby walczyć z innymi silniejszymi zespołami żeby im dorównać a po co pchać się w jakąś wewnętrzną rywalizację w zespole, ponadto Heidfeld również podkreśla co też słyszałem w telewizji swoją coraz to mniejszą stratę punktową do Roberta. Przypomina mi się zeszły sezon gdzie w podobnej sytuacji w której teraz jest Kubica był Alonso, który jeździł przecież w brytyjskim zespole z Brytyjczykiem i ciągle wówczas słyszeliśmy jak to zespół wychwala Hamiltona że jest najlepszy w zespole i on sam też sie zachwalał a Alonso zszedł na drugi plan z czego nie był zadowlony no i teraz jeździ w słabszym Renault ale przynajmniej ma spokój. Tak samo jest z Kubicą a ponadto jego bolid częściej ma problemy niż bolid Heidfelda i chyba każdy to widzi więc o czymś to świadczy i nie przesadzam.
33. wychyl
forma BMW spada widze to po ostatnich GP... A na testach pewnie sprawdzali KERS
34. sauber.93
Wczoraj BMW nie testowalo systemu KERS!C.KLIEN jezdzil modelem na ten rok F1.08 a to ze sa i maja ostatni czas to jest tylko zasluga kierowcy mysle...
35. seba81
wszyscy zobaczymy w Budapeszcie co BMW zdziala . Boje sie jedynie czy czy Robert nie jest zabardzo bojowo nastawiony - oby nie . Zyczymy mu wszyscy zwyciestwa .
36. Salvatore
mam wrażenie że my się bardziej przejmujemy tymi wywiadami z Heidfeldem niż Robert nawet pewnie ich nie czyta tylko myśli jak pokonać tych 19 pozostałych i wygrać
37. RoninRonin
allec, racz mi wyjaśnić o co ci w ogóle chodzi ? Jeśli ci nie pasuje czyjeś zdanie to po prostu przejdź nad tym do porządku dziennego a nie wyzywasz ludzi których nie znasz. I żadne bla bla przysłowia tego nie zmienią, robisz z siebie eksperta który jak na razie nic mądrego nie napisał. Pooglądaj sobie chociażby DSF przed wyścigiem, będziesz wiedział dlaczego Niemiec musi być pierwszy w BMW. O ile znasz niemiecki ... Nie jesteś tu kolego guru, administratorem ani kimkolwiek byś mnie mógł pouczać a w zasadzie wyzywać.
38. kubaj
alecc i master666 popieram. Czasem jak się czyta niektórych nie chce się tu zaglądać...
39. alecc
Za ekspertów,guru i administratów uważam tutaj parę osób, broń boże siebie :) dlatego też się tak często nie wypowiadam, bo nic mądrego bym nie napisał, co i tobie polecam. Niemiecki znam, DSF, RTL oglądam, no i według nich owszem, niemiec musi być pierwszy, tak samo jak w polskiej telewizji polak a w brytyjskiej - brytyjczyk. EOT.
40. darecky3
RoninRonin bez urazy. Nie mam pojecia co do twojej znajomosci niemieckiego, ale powiem ci jedno, czytam i ogladam wiele of1, zarowno w niemieckich jak i angielskich stacjach, tam jeszcze dotad nikt nie podkreslil, ze Kubica jest gorszy od kogokolwiek i juz nie chodzi o heidfelda. Niemcy podkreslaja swoje ubolewanie, ze Heidfeld nie przynosi oczekiwanych rezultatow, a skala porownawcza jest oczywiscie drugi kierowca, ktorym jest Kubica. O rywalizacji heidfelda i teamu z Kubica absolutnie nie ma mowy. Co ty wygadujesz to tylko twoja interpretacja, ktora dzielisz z podrzegaczami polskiej prasy i nic wiecej. I uwazam po tym co Ty wypisujesz, ze ekspert albo choc po trosze znajacy sie na tym sporcie z ciebie to jak z koziej dupy traba. Ale jak nie wiele wiesz to chociaz staraj sie byc bardziej tolerancyjny dla rozmowcow. Pozdr.
41. 5 5 5
Brawo Vettel!
42. masaj
Panowie narzekający na poziom wpisów. Jednego nie rozumiem. Wymieniacie konkretnych "winowajców" waszym zdaniem, ale przy okazji nie raczycie podać merytorycznych powodów tego osądu. Tego typu krytykę to każdy potrafi uprawiać. Moim zdaniem, takich "strażników" na forum nikt nie potrzebuje.
43. dziarmol@biss
spiskowcy wszystkich krajów ! łączcie się!- RoninRonin musisz się do tego przyzwyczaić że będziesz atakowany opluwany ośmieszany na każdy możliwy sposób twoje słowa będą przekręcane nad interpretowane tylko po to żeby cię jak wyżej , życzę ci dużo odporności i cierpliwości pozd.
44. alecc
masaj: merytoryczne osądy można dawać merytorycznym komentarzom, wywód na pół strony bez żadnego argumentu opierającego się chociażby na poszlakach, który można skrócić do dwóch zdań: "faworyzują hei" i "specjalnie psują kubicy" nie jest merytoryczny, także nie widzę też możliwości merytorycznego ustosunkowania się do niego.
45. masaj
@alecc
Post RoninRonin jest bardzo krótki - więc nie wiem w czym problem. Dyskusje toczą się w wielu wątkach, czasami od dawna, więc trudno mieć za złe komuś, że nie powtarza tych samych argumentów po kilka razy. Poza tym dyskredytowanie wpisów tylko dlatego, że według ciebie ich autorów nie można uznać za ekspertów to niepoważne podejście - chyba pomyliłeś miejsca. A co do ekspertów, to zapewne Mark Blundell z ITV uznany zostanie przez Ciebie za eksperta (w każdym razie w tematach nie związanych z Hamiltonem) Wiec więc, że przed ostatnim wyścigiem na antenie przedstawił tezę mówiącą, że spadek formy BMW może być związany ze staraniami zespołu by uczynić bolid "more driveable" dla Heidfelda.
46. darecky3
masaj i ty widzisz w tym jakis problem? jak ci sie rozwiaze sznurowka w lewym bucie to ty dalej bedziesz poprawial prawy, czy zrobisz cos z lewym? Odpowiedz sobie sam na to pytanie albo wyrzniesz kozla na chodniku. Swiat sie konczy...dla niektorych jak widze...:)
47. alecc
drażni mnie po prostu jak ktoś się wypowiada na tematy na których się nie zna.
48. dzwonek
alecc Może jestem nowy ale myśle że każdego drażni to jak ktoś się wypowiada o tym o czym się nie zna.
49. dzwonek
I tu dlatego się z tobą zgadzam.
50. masaj
@darecky3
Widzę w tym problem, a ty nie widzisz? Weź zastanów nad tym co zostało zasugerowane przez Blundell zanim zaczniesz lamentować nad tym co się pisze. No i może prześledź jeszcze komentarze do "BMW zadowolone z siedmiu punktów", nie chce mi się powtarzać tych samych argumentów.
51. vernisage
Dokładnie nie wiemy co kto testował ale większość napewno jechała na aero i oponach na 2009 rok. Co do czasów to prawie 2 sec gorsze od testów zimowych więc trudno cokolwiek powiedzieć :(.
52. darecky3
masaj nie odsylaj mnie do komentarzy bo wlasnie o komentarzach tu mowa i skad ty w ogole bierzesz takie "pewniaki" informacje. Od tych wlasnie niektorych komentarzy juz rzygac sie chce a lamentowaniem mozna uznac wlasnie opinie takie jak twoje, ktorych tu pelno. Robi sie smietnik a portal powoli schodzi na psy. Chcesz sie podzielic opinia lub wiedza, prosze bardzo, bede ci pierwszy brawo bil. Niepodoba ci sie sytuacja w BMW to napisz ze odbierasz wrazenie ze mechanicy stajni skupili sie na samochodzie Heidfelda i co za tym idzie mozliwe ze Kubica nie ma az takiego wsparcia 100% bo podzial obowiazkow nie jest taki latwy. I po sprawie. Ale jak ty wyjezdzasz zaraz polityka konkurencyjnosci, olania Kubicy i niemiec ponad wszystko to jestes nie wiele bardziej wartosciowym "kibicem, znawca czy guru" jak twoj komentarz. Bijesz piane bo popyskowac masz ochote czy jak?
53. masaj
@darecky3
Jeśli mam być szczery to odnoszę wrażenie, że bicie piany to ty uprawiasz. Masz coś do moich opinii to zacytuj konkretne wypowiedzi, bo jak do tej pory przypisujesz mi coś czego nie napisałem . Poza tym nie musisz się ze mną zgadzać. Ale to nie znaczy, że masz narzucać innym swój punkt widzenia i dyskredytować autorów o odmiennych poglądach.
54. alecc
masaj: "Problem tylko czy kiedyś trafi do Ferrari, bo BMW zapewne chciałoby usidlić Roberta na dłużej niż rok. I znowu będzie zdany na ich łaskę i niełaskę.", usidlić? łaskę? I to nie jest bicie piany? Zapominasz chyba, ze gdyby nie BMW pewnie dalej byśmy nie mieli polaka w F1, a napewno nie mieli polaka na podium w F1, no i zapewne nie mielibyśmy takich kibiców jak ty, ronin i cała reszta.
55. masaj
@alecc
To nie jest bicie piany! Napisałem "usidlić" i to podtrzymuje. Nie bardzo wiem o co masz pretensje. BMW zapewne nie urządza sytuacja, w której Robert będzie miał możliwość po kolejnym roku zmienić zespół. Możliwe, że to jest jedna z przyczyn dla których dalej nie mamy żadnych wiarygodnych informacji na temat przyszłości Roberta (ale w tym temacie możemy gdybać tylko). A co do łaski i niełaski to takie jest moje zdanie. Zgadzam się z wcześniejsza opinią, że BMW to zespół w którym Niemiecki kierowca zawsze będzie stawiany na pierwszym miejscu, chyba, że jego partner z zespołu będzie miał możliwość realnej walki o najwyższe trofea. Zresztą domyślam się, że w przypadku Polskiego zespołu sytuacja byłaby analogiczna. W ubiegłym roku Robert borykał się z wieloma problemami i nie zauważyłem by w trakcie sezonu zespół zaryzykował jakieś posunięcia by Polak mógł się ich pozbyć. W tym roku Heidfeld spisywał się gorzej od partnera i zespół udzielił mu pełne wsparcie, nawet śmiem twierdzić, że zaryzykowali w tym kontekście pewne strategiczne decyzje co do rozwoju bolidu na ten rok (o czym wspominał Mark Blundell w swej tezie).
56. dziarmol@biss
2008-07-24 15:46:54 alecc- kolega zapomina że równocześnie z propozycją BMW pojawiły się oferty z Williamsa oraz Renault z tym że oferta BMW była najlepsza tak przynajmniej podają wielcy tego świata
57. dziarmol@biss
2008-07-24 13:42:48 darecky3- trzymając się terminologii butów to BMW zamiast poprawiać sznurowadło w tym nieszczęsnym lewym bucie zabiera z prawego .. ot Swiat sie konczy...dla niektorych jak widze...:)
58. lipens
Dziś BMW jeździło na slickach i bez rogów z przodu. Chyba odpuścili sobie ten sezon i skupiają się maksymalnie na następnym. szkoda :(
59. leo_
2008-07-24 15:08:33 darecky3: O, i tu Darecky powiedział słusznie - mechanicy stajni skupili sie na samochodzie Heidfelda i co za tym idzie mozliwe ze Kubica nie ma az takiego wsparcia 100% . Bo takie rzeczywiście można mieć wrażenie. A życie uczy, że tam gdzie pieniądze-tam układy (większe lub mniejsze-traktowane nie jako spisek, ale jako rzeczywistość), a gdzie układy, tam nie do końca jest wszystko czyste. Tak jest w każdej dziedzinie, także w sporcie. Po prostu, walka o byt.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz