WYNIKI Barcelona [ 22 lutego 2016 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Opony | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Ferrari | 1:24.939 | 69 | |
2 | L.Hamilton | Mercedes | 1:25.409 | 156 | |
3 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:26.044 | 87 | |
4 | V.Bottas | Williams | 1:26.091 | 80 | |
5 | A.Celis | Force India | 1:26.298 | 58 | |
6 | J.Button | McLaren | 1:26.735 | 84 | |
7 | C. Sainz | Toro Rosso | 1:27.180 | 55 | |
8 | M.Ericsson | Sauber | 1:27.555 | 88 | |
9 | P.Wehrlein | Manor | 1:28.292 | 54 | |
10 | R.Grosjean | Haas | 1:28.399 | 31 | |
11 | J.Palmer | Renault | 1:29.356 | 37 |
Vettel przed Hamiltonem po pierwszym dniu testów
Punktualnie o godzinie 18:00 znajdujący się pod Barceloną tor Catalunya został zamknięty i zakończyła się pierwsza w tym roku przedsezonowa sesja testowa. Najszybszym kierowcą na torze okazał się Sebastian Vettel, który o 0,4 sekundy wyprzedził broniącego w tym roku tytułu mistrzowskiego Lewisa Hamiltona.Mimo iż czasy podczas sesji testowych, zwłaszcza na ich początku mogą nieco zakłamywać rzeczywiste osiągi poszczególnych ekip nie wydaje się, aby tak było w przypadku Mercedesa, który z pewnością dysponuje jeszcze sporą rezerwą.
Pierwszy dzień testów F1 przed sezonem 2016 przebiegł relatywnie spokojnie i sprawnie. Przez cały dzień sesja była przerywana czerwoną flagą tylko raz, po tym gdy na głównej prostej z bolidu Haasa oderwało się przednie skrzydło.
Mimo iż debiutujący w F1 amerykański zespół dość żwawo rozpoczął testy powyższy incydent sprawił, że jego bolid powrócił na tor dopiero na sam koniec dzisiejszych zmagań. Tym samym Romain Grosjean pokonał dzisiaj skromne 31 okrążeń i dzień zakończył z 10 wynikiem.
Do czołowej trójki awansował za to Daniel Ricciardo, który do Vettela stracił przeszło 1,1 sekundy, a tuż za nim uplasował się Valtteri Bottas z Williamsa.
Przez większość dnia w użyciu zespołów było średnie ogumienie Pirelli. Na takim właśnie ogumieniu swoje wyniki osiągnęli najszybsi dzisiaj kierowcy. W końcówce sesji na założenie miękkiego ogumienia zdecydowali się Pascal Wehrlein (Manor), Alfonso Celis (Force India) oraz Jenson Button (McLaren).
W przypadku debiutanta Manora pozwoliło to osiągnąć mu 9 czas, ze stratą przeszło 3 sekund do lidera, a w przypadku mistrza świata zaowocowało to szóstym wynikiem i stratą 1,9 sekundy. Tester Force India w ostatnich minutach zdołał wyprzedzić Buttona i zająć piątą lokatę.
Ekipa McLarena drugi rok współpracy z Hondą rozpoczyna jednak w zupełnie innym nastroju. Po ubiegłorocznej klęsce testowej, dyrektor wyścigowy zespołu, Eric Boullier, w tym roku jest pełen optymizmu i twierdzi, że nowe auto wraz z jednostką napędową rozwijane jest w dobrym kierunku. Jenson Button pokonał dzisiaj 84 okrążenia czyli więcej niż bolid McLarena w zeszłym roku przez wszystkie cztery dni testów w Jerez (79).
Oprócz zespołu Haasa największe problemy miały ekipy Manora i Renault. Manor wyjechał z garażu dopiero po półtorej godzinie od rozpoczęcia dzisiejszych przygotowań i wyraźnie borykał się z problemami technicznymi. Pascal Wehrlein mimo iż dysponował takim samym silnikiem jak ten zamontowany w bolidzie Lewisa Hamiltona, dzisiaj zajął 9 miejsce, pokonując przez cały dzień 54 okrążenia.
Bolid Renault, który z racji przedłużających się negocjacji przy przejęciu Lotusa, bardziej stanowi ewolucję E23 aniżeli zupełnie nową konstrukcję wyścigową również przez cały dzień borykał się z problemami wieku dziecięcego prawdopodobnie wywołanymi zmianą jednostki napędowej. Jolyon Palmer zakończył dzień z ostatnim czasem i 37 okrążeniami na koncie.
Zdjęcia:
komentarze
1. balober
Manor nie zamyka :D
2. frog
Czyli tak:
-Ferrari i mercedes potwierdzają, ze są niewątpliwie najlepsi, chociaż przewagi seba nie można brać specjalnie do siebie, bo zapewne program obu ekip byl inny
- Lotus zostawił Renault w niezlej dup*e
- Mialem nadzieje ze Hass będzie troche lepszy
- Manor nadal jest slaby, choc nie do kitu
- Honda w końcu jeździ, wychodzi ze ich forma kwalifikacyjnamoże wahać się w okolicach 10-12 miejsca
- Red Bull i Williams tam gdzie byli czyli daleko za reszta i daleko przed reszta
3. walerian
woooooohoooooo!!!!
jest nadzieja na bardzo dobra forme czerwonych w sezonie :)
FORZA FERRARI !
4. reXio
Belive in McLaren! Oby sie pozbierali w tym roku a przy odrobinie szczescia JB moze wskoczyc na pudlo. Chyba ostatni sezon szansy dla niego.
5. RedDragon12
@3 Zbyt wcześnie na takie wnioski. Też bym chciał żeby to Ferrari dominowało ale Mercedes ma jeszcze spory nie odkryty deficyt mocy. Przy dłuższych przejazdach na twardszej mieszance (bo tylko na tej jeździli) Mercedes był szybszy o jakieś 1-1,5 sekundy na okrążenie w stosunku do Ferrari. Ale obym się mylił.
6. walerian
@reddragon12 prosze pozwol mi byc optymista, przynajmniej do pierwszego wyscigu sezonu :)
7. Wymoderowano
Honda przygotowała dwie wersje jednostki napędowej, w tym tygodniu wersja numer 1 w przyszłym wersja numer 2. Nie zmienia to faktu, że McLaren nadal jest na dnie.
8. GTR
@5 RedDragon12
Aha - czyli między miękką a twardą mieszanką dla Ferrari jest 2-2.5s różnicy? Eh - specjaliści od siedmiu boleści...
9. Blazefuryx
Vettel - potrzebował kilka okrążeń, aby ustalić najlepszy czas i zrozumieć bolid w pełni. Liczbę 69 zostawił najprawdopodobniej dla żartu, bo więcej nie musiał jeździć.
Hamilton - Tryhard, prawdopodobnie wciąż najpotężniejsza maszyna, 156 okrążeń i wciąż nie potrafił pokonać czasu Vettela ustalonego w kilka okrążeń. Sam wynik to zaledwie drugi czas.
10. MacGyver
Lewis ponad 150 okrążeń! To robi wrażenie i daje nadzieję, na bardzo dobre wyniki w tym sezonie.
11. kokon510
z ilu silników mogą korzystać zawodnicy podczas testów czy jest jakiś limit?
12. Viduka
McLaren - Honda zdecydowanie lepiej niż rok temu. Dlaczego nie ma ani jednej fotki McLarena ? Na Sky Sport pełno.
13. Heytham1
@7 Wymoderowano- po czym wniosek ze mclaren jest niby "na dnie"?? To ze nie mieli dzis konkurencyjnego czasu nie swiadczy o ich formie. Niektorzy tutaj musza zrozumiec na czym polegaja zimowe testy. To ze ktos byl pierwszy a inny ostatni nie oznacza ze tak bedzie caly sezon. Zespoly dzis sprawdzaly raczej czy wszystko gra w ich nowych konstrukcjach, odnajdywaly rzeczy ktore sa do poprawki a nie sie scigaly... McLaren wykonal w porownaniu z tym co bylo rok temu swietna robote. Pokonali 85 okrazen co swiadczy o braku wiekszych awarii i problemow wiec mowienie ze sa dalej na dnie jest ogromna glupota.
14. rydz14_09
Wiem że jest jeszcze bardzo wcześnie z ocenami, ale może nasz ekspert, użytkownik Dexter, ma już jakieś spostrzeżenia dotyczących testów, którymi podzieliłby się z innymi użytkownikami, nie będącymi zainteresowanymi trolowaniem? Super się czyta Twoje komentarze.
15. bo77as
Mclaren sprawia wrażenie szybkiego, zobaczcie jego przednie zawieszenie, a jeśli chodzi o resztę to żadnych wniosków nie można tutaj wyciągać, no może poza tym, ze będzie Merc i Ferrari potem reszta.
16. walerian
@rydz14_09 informacje o ktore prosisz, spostrzezenia i spekulacje na rozne tematy juz kraza w sieci, wysil sie i poszukaj :)
17. MarTum
Bladźfuryx pewnie doszedł na widok tego artykułu :D
18. Blazefuryx
17. Widać, że myślenie o tym Ci się bardzo podoba.
Tak czy siak, zabawnie jest czytać taki komentarz przez pryzmat Twoich wcześniejszych wypocin i płaczów o moje rzekome prowokacje. :)
19. navajo0755
@Blazefuryx "Vettel-potrzebowal kilka okrazen,aby ustalic najlepszy czas i zrozumiec bolid w pelni"Przez caly sezon w 2014 roku nie potrafil zrozumiec bolidu!Geniusz prawdziwy geniusz z niego buahaha
20. magic942
Pozdrowienia dla tych co biorą te wyniki na poważnie.. Rom temu było to samo Vettel najszybszy a Mercedes kręcił niebotyczna liczbę okrążeń. Jak wyglądał sezon wszyscy wiedzą.
21. Vicente
bo77as, tak, to tylko wrażenie. Button taki czas osiągnął na oponach miękkich, a i tak był znacznie wolniejszy od pierwszej czwórki, która wykręciła powyższe czasy na mieszance pośredniej. Jedynym plusem była liczba okrążeń - ogromny progres w stosunku do testów z roku ubiegłego.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz