2017-07-09 GP Austrii - Wyścig 14:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 V.Bottas Mercedes 1:21:48.527 25
2 S.Vettel Ferrari +0.658 18
3 D.Ricciardo Red Bull +6.012 15
4 L.Hamilton Mercedes +7.430 12
5 K.Raikkonen Ferrari +20.370 10
6 R.Grosjean Haas +01:13.160 8
7 S.Perez Force India +1 okr. 6
8 E.Ocon Force India +1 okr. 4
9 F.Massa Williams +1 okr. 2
10 L.Stroll Williams +1 okr. 1
11 J.Palmer Renault +1 okr.
12 S.Vandoorne McLaren +1 okr.
13 N.Hulkenberg Renault +1 okr.
14 P.Wehrlein Sauber +1 okr.
15 M.Ericsson Sauber +2 okr.
16 D.Kwiat Toro Rosso +3 okr.
17 C.Sainz Toro Rosso DNF
18 K.Magnussen Haas DNF
19 F.Alonso McLaren DNF
20 M.Verstappen Red Bull DNF

komentarze
  • 53. amol
    • 2017-07-09 16:49:31
    • *.connect.netcom.no

    Blazefuryx
    Blazefuryx jaki Ty jesteś żałosny, aż Cię żal. Twoje wypowiedzi są bez sensu. Piszesz ludziom, że nie mają pojęcia o F1 a ja uważam że jest na odwrót, i to Ty poza dziecinną gadką że Vettel jest najlepszy a Hamilton to ten zły, nie masz zbytnio wiecej nic mądrego więcej do powiedzenia.
    Przestań się kompromitować, Vettel i Hamilton to absolutne top w F1, oboje są na szczycie, ciężko jest tu wskazać lepszego, musieliby być w jednym zespole, aby można było to stwierdzić, więc daruj sobie te głupie i bezsensowne wypowiedzi. Akurat wiekszosc statystyk jest na korzyść Hamiltona i prędzej to on stanie się legendą F1.

  • 54. Skoczek 120
    • 2017-07-09 17:40:54
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    @Blazefuryx popłaczesz się dzieciaku i poprosisz mamuśkę o lizaczka.

  • 55. rbej
    • 2017-07-09 17:58:09
    • Blokada
    • *.dynamic.chello.pl

    https:// www. youtube.com/watch?v=cnxV1YtCq44

    Tutaj jeszcze lepiej widać faulstart.

  • 56. olszewko
    • 2017-07-09 18:03:45
    • *.jmdi.pl

    Witam wszystkich fanow f1!!! Jestem zagorzalym sympatykiem formuly 1 Jednak dzisiejszego wyscigu nie udalo mi sie obejrzec Zna ktos jakis link skad moglbym sciagnac dzisiejsza rywalizacje?? Preferowalbym jezyk polski ale angielskim nie pogardz

  • 57. xeoteam
    • 2017-07-09 18:21:57
    • *.centertel.pl

    I na filmikach macie pewnie też telemetrię z bolidu Bottasa.... Szkoda, że takie głąby mogą rejestrować się na tym portalu...

  • 58. andy_chow
    • 2017-07-09 18:28:34
    • *.satkol.pl

    Śmiechu warte . Czujniki przeciw you tube i gify brawo .

  • 59. komentator
    • 2017-07-09 18:51:45
    • *.centertel.pl

    Mark Webber ruszał tak że nigdy nie było wątpliwości

  • 60. berni
    • 2017-07-09 19:07:20
    • *.162.146.194

    Wyscig. pomijajac koncowke, nie nalezal do najbardziej emocjonujacych. Fatalna praca realizatora: ostatnie 25 okrazen prawie wcale nie pokazuja slupka z roznicami czasowymi. Brawo Grosjean - ta modyfikacja silnika Ferrari obiecujaca.
    Zastanawiajaco mocy RBR: dziwne, ze na tym torze RBR tak trzymal tempo czolowki (tylko 6 sek straty). Horner przed Kanada mowil, ze najblizsze 3 wyscigi beda dla nich ciezkie, a tymczasem.... Moga byc niespodzianka na Silverstone i na Wegrzech!

  • 61. Vendeur
    • 2017-07-09 19:20:21
    • *.dynamic.chello.pl

    Czy ktoś może mi wytłumaczyć, dlaczego Vandoorne dostał karę przejazdu za brak respektowania niebieskich flag, a Ocon nie, który jeszcze wyraźniej w dwóch zakrętach bardzo przyblokował Bottasa?

  • 62. veterynarz
    • 2017-07-09 19:28:28
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @60
    Dokładnie. Kiedyś był na dole ekranu pasek z różnicami czasowymi i było dobrze. Nie rozumiem czemu z niego zrezygnowano

  • 63. dexter
    • 2017-07-09 20:10:44
    • *.dyn.telefonica.de

    Przestancie sie karmic wzajemnie jakimis filmikami z internetow. W dodatku rzeczami ktore nie maja zadnej wartosci dowodowej.

    Pytania sa proste:

    Sa czujniki wbudowane na polach startowych ktore mierza kazdy falstart? Sa!
    Pokazaly czujniki, ze Valtteri Bottas popelnil falstart? Nie pokazaly!
    Dostal Charlie Whiting czerwony sygnal z czujnikow, ze zostal popelniony falstart? Nie dostal!

    A wiec o czym mowa?

    Po tym jak Sebastan Vettel ponarzekal przez radio, poniewaz odniosl takie wrazenie, ze Bottas musial zbyt wczesniej ruszyc z miejsca zespol Ferrari przekazal dalej wiadomosc do kierownictwa wyscigu. Kierownictwo wyscigu musialo przeanalizowac start Bottasa. Widocznie Valtteri Bottas wykonal start ktory miesci sie w kazdej tolerancji na ktora pozwala regulamin. W telewizorze pokazany byl jeszcze dokladny czas reakcji. Bottas potrzebowal tylko 0,201 sek. A Vettel 0,369 sek.

  • 64. szoko
    • 2017-07-09 20:11:03
    • *.access.hol.gr

    Kimi coraz gorzej, podczas startu zawsze ktoś go wyprzedzi w taki sposób to za dużo nie pomoże Vettelowi.Jestem kibicem Kimiego ale od czasu powrotu do Ferrari to jeździ jak oferma.

  • 65. hubos21
    • 2017-07-09 20:41:52
    • *.serv-net.pl

    HAM żeby nie musiał teraz przepuszczać Bottasa w następnych G

  • 66. StaryCap
    • 2017-07-09 20:47:14
    • *.dynamic.chello.pl

    A podobno nasz ulubiony "celebryta" dwa tygodnie temu zapowiedział, że wygra wszystkie wyścigi do końca. A tutaj nie było go nawet na podium. Czyli, że co ? Był pijany jak to mówił czy znowu znajdzie się jakieś debilne wytłumaczenie ?

  • 67. hubos21
    • 2017-07-09 21:27:08
    • *.8.182.156

    Co prawda wolałbym żeby wygrał Seb albo Riccardo ale fajnie jak, że Bottas cały czas zostaje w grze o tytuł, cały czas mnie temp Red Bulla zastanawia

  • 68. hubi7251
    • 2017-07-09 21:40:37
    • *.play-internet.pl

    #66
    Przesunięcie o 5 pozycji na starcie?

  • 69. docent
    • 2017-07-09 21:51:27
    • *.10.209.163

    z tym startem Botasa to jak z lądowaniem na księżycu, naukowcy podają że było, a wszyscy co oglądają wątpią :).

  • 70. hubos21
    • 2017-07-09 21:58:01
    • *.8.182.156

    @68 i co z tego, już nie takie rzeczy były kuedyś z końca stawki startował i był na podium

  • 71. dexter
    • 2017-07-09 22:07:39
    • *.dyn.telefonica.de

    * "W telewizorze pokazany byl jeszcze dokladny czas reakcji. Bottas potrzebowal tylko 0,201 sek. A Vettel 0,369 sek."

    Choc tak na zdrowy rozsadek czas reakcji nie powinien miec tutaj zadnego znaczenia. Wystarczy teoretycznie losowo sprobowac szczescia aby auto wykonalo ruch dokladnie w tym ulamku sekundy co swiatlo gasnie i wszystko bedzie nadal w dozwolonej centymetrowej granicy tolerancji.

    Ja nie wiem kto w dzisiejszych czasach te rozne grafiki pokazywane na zywo w TV robi. FOM wpada na nowe pomysly? Pomiar pobrany jest bezposrednio z czujnikow na polu startowym czy z obrazu TV? Choc w tym przypadku i tak nie ma znaczenia, jedynie taka grafika moze czlowieka zmylic.

  • 72. Fanvettel
    • 2017-07-09 22:10:28
    • *.230.122.183

    Ależ mało zabrakło Vettelowi ale ważne że znowu powiększył przewagę nad Hamiltonem.
    Palmer znowu 11.

  • 73. MADE
    • 2017-07-09 23:42:31
    • *.echostar.pl

    Niestety wynik wyścigu został wypaczony. Skoro gołym okiem na stronie https://my.mixtape.moe/wvnoca.mp4 (wystarczy spauzować i powoli przesuwać przyglądając się ruchowi kół i gasnących świateł) można zobaczyć falstart to ciekaw jestem jakiego sprzętu użyli sędziowie badając tą sytuację. Wbrew sędziom stwierdzam, że chodziło chyba raczej o reakcję -0,201 a nie 0,201. Żenada...

  • 74. fifo
    • 2017-07-10 03:05:52
    • *.centertel.pl

    @71. dexter
    Oczywiście, że zmieścił się w granicy tolerancji, po prostu miał szalone szczęście i ruszył prawie idealnie w momencie gdy zgasły światła. W sporcie jak wszędzie szczęście też się liczy ;)
    cyt:
    Start regulations allow a small degree of movement from cars as drivers [...]
    In today?s instance, Valtteri Bottas did not exceed this (very small) limit before the start was given.

    zwracam uwagę na słówko "before" :)

  • 75. zomb1e
    • 2017-07-10 09:07:52
    • *.centertel.pl

    Skoro Bottas ruszając na czerwonych światłach miał czas reakcji 0,201s to znaczy, że pomiar czasu reakcji musi startować ~0.250 przed zgaśnięciem świateł.

  • 76. dexter
    • 2017-07-10 10:44:04
    • *.dyn.telefonica.de

    @fifo

    Hehe. Dla kazdego sportowca nie bedzie to szczesliwy, lecz zawsze perfekcyjnie trafiony punkt w ktorym auto zaczyna sie toczyc! ;-))

    Jesli komputer przed wygaszeniem swiatel potrafi w oparciu o sile sygnalu (pomiedzy transponderem ktory zamontowany jest w kazdym samochodzie a czujnikami, ktore znajduja sie na kazdej pozycji startowej) dokladnie wyliczyc dystans pomiedzy dwoma osiami czasu, a auto nie przekroczy dozwolonej odleglosci, to wtedy nie mozna mowic o falstarcie. A transponder ktory jest w samochodzie zawsze bedzie upozycjonowany za czujnikami na pozycji startowej.

    Na wykresach ktore dokumentuja pokonany dystans samochodu kazde przekroczenie lub nieprzekroczenie horyzontalnej linii tolerancji przez linie ktore okreslaja czas bedzie jasno widoczne.

    @zomb1e

    Auto Bottasa zaczelo sie toczyc z miejsca 0,06 sekundy przed wylaczeniem czerwonych swiatel. Mozna wrecz powiedziec, ze idealnie trafil w moment w ktorym swiatla wygasly.

  • 77. dexter
    • 2017-07-10 10:54:19
    • *.dyn.telefonica.de

    * Jesli komputer przed wygaszeniem swiatel - tzn. pomiedzy momentem w ktorym piate czerwone swiatlo sie zapala, a momentem w ktorym swiatla zostaja wygaszone.

  • 78. Vendeur
    • 2017-07-10 12:02:33
    • *.dynamic.chello.pl

    Nadal ktoś będzie twierdził, że w Ferrari nie ma ukrytych team orders? Tak samo jak w Monaco Raikonnen został za szybko zdjęty, tak tutaj za późno. I jeszcze te kłamstwa kierowane do niego przez radio, że ma dobre tempo... No świetne miał, Hamilton 2 sekundy na okrążeniu nadrabiał...

  • 79. walerian
    • 2017-07-10 12:56:58
    • *.net.e-cho.pl

    @78. Vendeur
    Pod każdym newsem będziesz wklejał te bzdury?

  • 80. Xellos
    • 2017-07-10 18:14:11
    • *.centertel.pl

    73. MADE Bo to nie jest czas reakcji zawodnika, tylko ustawienia czujnika. Dla każdego logicznie myślącego człowieka, czas reakcji zawodnika to jego reakcja a nie czujnika. A Bottas zareagował przed zgaszeniem świateł. Więc zdecydowanie to 0,201 to nie jest jego reakcja jako człowieka, tylko czujnika w bolidzie. Natomiast dla FIA liczą się czujniki w bolidzie. I to jest zrozumiałe i ok. Natomiast niezrozumiałe jest, że ta owa tolerancja jest nieznana, to daje pole do nadużyć. Ale jak czytam jakiś chamów w temacie obok, że oni nie widzą, że bolid rusza do przodu przed zgaszeniem czerwonych i obrażają innych co to widzą, jakimiś kiepskimi żarcikami, to już rozdałem ignory. FIA jasno przyznała, bolid ruszył na czerwonym, ale zmieścił się w tolerancji. Sprawa niby wyjaśniona, natomiast skoro pozostaje tajemnicą ile ta tolerancja wynosi, to niesmak pozostaje.

  • 81. KowalAMG
    • 2017-07-10 18:21:19
    • *.icpnet.pl

    Walerian zamknij ten niewyparzony Rj siejesz razem z tym blazerciotą tutaj zamęt , gadając kompletne bzdury. Podziwiam administratora ,że pozwala sobie na plucie w swój portal :/ nie chcę karmić trollów ale przesadzacie swoją głupotą .

  • 82. Vendeur
    • 2017-07-10 18:47:18
    • *.dynamic.chello.pl

    @ 79. walerian - bzdury to masz w mózgu zamiast szarych komórek.

  • 83. dexter
    • 2017-07-10 20:08:46
    • *.dyn.telefonica.de

    @Xellos

    Nawet obraz w zwolnionym tempie nie wykazuje falstartu. Czas reakcji 0,201 - Bottas, 0,369 - Vettel jest czasem ktory zostal prawdopodobnie zmierzony przez FOM. Tylko jaka metoda ciezko jest powiedziec, poniewaz moga byc to czujniki, ale rownie dobrze moze byc to obraz TV naniesiony na siebie.

    Sek w tym, ze ten czas reakcji w tym przypadku nie odgrywa zadnego znaczenia, poniewaz kierownictwo wyscigu (Fia) dokonuje pomiaru za pomoca transpondera ktory wbudowany jest w aucie oraz czujnikow ruchu ktore znajduja sie w asfalcie. Za pomoca tych narzedzi dokonywany jest pomiar czy auto czasami zbyt wczesniej nie zaczelo sie toczyc. Jest tez pewna tolerancja ktora wynosi kilka centymetrow, poniewaz w bolidzie wyscigowym gdy kierowca wrzuca pierwszy bieg to auto automatycznie szarpnie do przodu. Po przebadaniu danych okazalo sie, ze Bottas rzeczywiscie nieznacznie zbyt szybko ruszyl z miejsca. Ale wszystko w granicach tolerancji, dlatego nie dostal zadnej kary.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo