komentarze
  • 1. Andrzej369
    • 2022-03-08 22:05:51
    • *.mt.pl

    Powrót Malezji - jak najbardziej za, jeden z niewielu torów który akurat udał się Tilkemu

  • 2. Andrzej369
    • 2022-03-08 22:09:19
    • *.mt.pl

    Ad1 Nawet nie tak niewielu, Sepang, Istambuł Park, obecna nitka Red Bull Ringu, obecna nitka Hockenheimringu, Bahrajn i Fuji.

  • 3. Forizoo
    • 2022-03-09 09:15:29
    • *.204.81.41.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Sepang mógłby wrócić dla mnie fajny tor :D zawsze lubiłem się na nim ścigać w starszych częściach F1 zanim go usunięto z kalendarza więc jestem za!

  • 4. xandi_F1
    • 2022-03-09 09:43:52
    • *.

    O tak Malezja. Duży szeroki fajny obiekt. Trawa za tarkami, zwir. Idealny tor pod cysterny.

    A Jerez? Dajcie spokój. To już Imola ma większy sens.

  • 5. dexter
    • 2022-03-10 06:45:19
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @Andrzej369

    W kalendarzu Formuly 1 z pewnoscia jest wiele obiektow, ktore udaly sie Hermannowi Tilke. Niemniej jednak nie ma idealnej nitki, tak samo jak nie ma idealnego samochodu dla projektanta (poza Mercedesem S-Klasse - jak mawia moj ojciec ;-) ). Trzeba rowniez pamietac, ze architekt nie ma "wolnej" reki projektujac obiekt. Zazwyczaj jest wrecz odwrotnie: sa wytyczne inwestora, sa zmiany w projektach, sa restrykcje, jest topografia, jest ochrona srodowiska, jest zabudowanie, jest budzet etc.

    Pytanie brzmi czym charakteryzuje sie idelany tor wyscigowy? I w odniesieniu do jakiego punktu: historia, aura, atmosfera na trybunach, ladny obiekt, przyjemna okolica, ciekawe atrakcje obok toru czy moze jednak wymagajaca charakterystyka petli dla kierowcow wyscigowych? A moze wszystko razem? Z pewnoscia kazda osoba bedzie miec wlasne upodobanie. Mysle, ze Formula 1 ma/miala kilka wysmienitych highlightow w swoim kalendarzu: Melbourne, Montreal, Monte Carlo, Meksyk, Singapur, Spa, Suzuka, Silverstone, Monza. Hockenheim, Interlagos czy nawet Baku (na jakich innych ulicach miejskich kierowca moze rozwinac max. predkosc powyzej 370 km/h na prostej? Jest Meksyk, ale tutaj opor powietrza na wysokosci ponad 2000m jest znacznie nizszy niz na poziomie morza).

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo