komentarze
  • 1. XandrasPL
    • 2021-10-25 09:19:24
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Jak ten się męczy w tych autach to w 2008 roku by nie wytrzymał 15 okr. I co wyścig on mówi, że to był jego najtrudniejszy. Ehh

  • 2. Andrzej369
    • 2021-10-25 10:12:34
    • *.mt.pl

    @1 Czasem gdzieś wtedy nie było jeszcze kontroli trakcji? Jakoś do 2007 lub 2008? Choć warto pamiętać, że wtedy wszyscy kierowcy po wyścigu byli cali mokrzy od wysiłku, obecnie już znacznie mniej, co jest po części zasługą lepszego przygotowania fizycznego kierowców. Ale obecne bolidy też nie powinny być łatwe w prowadzeniu, ze względu na hybrydę, która daje większego 'kopa' zwłaszcza na wyjściach z wolnych zakrętów.

  • 3. XandrasPL
    • 2021-10-25 10:47:09
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @2

    Obecne bolidy są łatwiejsze w prowadzeniu, balans hamulców zmieniany co zakręt. Kwestia taka, że wtedy cisnęli przez 305 km a nie przez 30 jak jest obecnie. Trakcja nie ma nic do rzeczy w tym przypadku.

  • 4. goralski
    • 2021-10-25 12:41:18
    • *.centertel.pl

    W przypadku Lec mogli zaryzykować zjazd po czerwone i 1pkt za FL na koniec, Ham raczej do końca starałby się wyprzedzić Ver i raczej by nie zjechał

  • 5. fpawel19669
    • 2021-10-25 15:17:06
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    @4 Myślę, że wystraszyli się ryzyka, pit-stop to jest jednak loteria. Tym bardziej, że postój Sainza trwał dwa razy dłużej niż powinien. Chcieli mieć pewne 12 punktów niz ryzykowne 13. Tym niemniej Ferrari zrobiło naprawdę znaczący postęp i miło ogląda się ich zmagania z zespołem z Woking.

  • 6. Andrzej369
    • 2021-10-25 17:01:40
    • *.mt.pl

    @3 Może masz rację, nie wiem które bolidy łatwiej się prowadzą, stare czy nowe. Ale trakcja z pewnością gra pewną rolę. Im wyższy moment obrotowy tym bardziej odczuwalny będzie uślizg tylnej osi, będzie również częściej do niego dochodziło, a szersze koła dodatkowo potęgują ten efekt (większa powierzchnia przez którą jest przenoszona moc). Obecne bolidy są również dużo szybsze w zakrętach, a za tym idą większe przeciążenia. Ale jak piszesz - są argumenty również za starymi bolidami (zwłaszcza ten o ciśnięciu dzisiaj a kiedyś).
    Obecnie kierowca musi jeszcze zarządzać bardziej bolidem (temperatura opon, energia w baterii i wiele więcej), więc logiczne byłoby że w całości obecne bolidy powinny się łatwiej prowadzić.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo