komentarze
  • 1. BAR 82_MCE
    • 2021-05-26 13:35:57
    • *.

    Więcej wiary chłopaki

  • 2. Grafii
    • 2021-05-26 17:19:35
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Zawsze lubiłem Ferrari, ale od lat tez widać ze to partacze. Mają mega potencjał, budżet, ludzi, itp, ale mają też podejście południowców, czyli luz. W tym sporcie od lat takie podejście nie sprzyja wynikom, co widać na przykładzie. Jak można sprawdzić samochód 2x, ale tylko z jednej strony? Widać można, w końcu to Ferrari ;)

  • 3. HaKsOn200
    • 2021-05-26 17:51:45
    • *.play-internet.pl

    Jak dodatkowo będą musieli wymienić uginające się skrzydło na sztywne to już raczej na takie wysokie lokaty jak w Monako nie mają co liczyć.

  • 4. KolczastyKaktus
    • 2021-05-26 20:10:42
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    2. Grafii
    Weź mi wytłumacz skąd wiesz jaką mentalność ma Ferrari i Włosi. Mi się wydaje, że albo się jest perfekcyjnym i profesjonalnym albo nie. Głupie i nierozumne przytaczanie stereotypów nie jest żadną odpowiedzią. Zresztą jak można mówić o mentalności złej skoro to jeden z krajów gdzie logistyka stoi na bardzo wysokim poziomie. No i jak nazwiesz błąd niemieckiego zespołu? To też wina niemieckiej mentalności?

  • 5. kiwiknick
    • 2021-05-26 20:51:32
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    @4 Kaktus!
    To był błąd Fina. :)

  • 6. dexter
    • 2021-05-26 21:12:57
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @KolczastyKaktus

    Jestem w 100 procentach przy Tobie, ale krotka anegdota z boku...

    Jeszcze w czasach aktywnej kariery Michela Schumachera istniala mozliwosc testow w Formule 1. Wowczas kierowcy Ferrari regularnie siedzieli w samochodzie w ciagu tygodnia, aby intensywnie dostroic ustawienia i sprawdzic niezawodnosc. Takim sposobem Michael Schumacher wykrecal co roku ok. 50.000 km czerwonym bolidem wyscigowym. Wiekszosc testow odbylo sie na prawie trzykilometrowym torze o charakterystycznym ukladzie osemki w Fiorano (prywatny tor Scuderia Ferrari).

    I pewnego dnia Schumacher podjezdza pod brame o godzinie 9:30, poniewaz testy mialy rozpoczac sie o 10:00 - i okazuje sie, ze brama zamknieta! Niemiecki kierowca wyscigowy siedzac w aucie mysli: "na pewno ktos zaraz pojawi sie i otworzy te brame". Pierwszy pracownik pojawil sie dopiero o godzinie 10:30 i z kawa w reku wola w kierunku Niemca: "Ciao Michael, Ciao Michael". Hehe...

    @Grafii

    Coz, Leclerc nie jest pierwszym kierowca, ktory cierpi na klatwe domowego wyscigu (kierowca Ferrari jeszcze nigdy nie widzial mety w swoim rodzinnym kraju). Tym razem wystapil problem z lewym walem napedowym w rundzie instlacyjnej, ktorego nie mozna naprawic w krotkim czasie.

    Trzeba jednak pamietac, ze zrodlem wszelkiego zla, bylo to, ze kierowca najpierw sam uderzyl pojazdem w bariere. To doprowadzilo do tego, ze caly dramat potoczyl sie dalej. Tak wiec zrodlem zla byl zdecydowanie jego blad, ze zatopil samochod pod bariera ochronna w Monaco w niewlasciwym czasie. Monaco nie wybacza bledow.

    Gdy skrzynia biegow zostala obciazona uderzeniem o bariere poprzez wal napedowy z prawej strony (co rowniez moglo doprowadzic do uszkodzenia w tym miejscu, gdzie drugi wal napedowy znajduje sie wewnatrz), w takim przypadku trzeba po prostu wybrac droge bezpieczna. Na miejscu Ferrari nie podjalbym ryzka tylko wymienilbym skrzynie biegow i cofnal zawodnika o piec pozycji startowych. To glupie, bo tracisz pole-position w Monaco, ale na pewno jedziesz w wyscigu. To byla decyzja Ferrari.
    Zwykle, gdy wszystko jest naprawione wykonywany jest test. Jednostka napedowa zostaje uruchomina, wszystkie biegi z dolu do gory i gory do dolu sa testowne. Sek w tym, ze taki test nie odbywa sie pod obciazeniem. Na torze dochodzi obciazenie. Coz, trudna decyzja. Z pewnoscia byli pewni, ze bolid jest w dobrym stanie. Pech...

    A Leclerc szybko musi wyczyscic glowe, odhaczyc cale wydarzenie i patrzec naprzod. Wazne jest, aby Scuderia kontynuowala ten skok wydajnosci z Monaco.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo