komentarze
  • 12. Fear87
    • 2019-05-26 18:59:37
    • *.146.230.244.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @11 Belzebub,

    Mówimy o ściagnięciu przy SC czyli "darmowym" pit stopie... Nie, a podczas normalnego tempa wyścigowego. Ludzie, brak słów.

  • 13. belzebub
    • 2019-05-26 19:03:52
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    @Saint z tego co pamiętam ostatnio pisałeś na temat formy Kubicy zupełnie co innego. Zmieniasz zdanie po jednym, trochę chaotycznym dla Williamsa wyścigu? Monako nic nie pokazało, po prostu Kubica miał więcej szczęścia na starcie. Potem łatwo było mu jechać na wyższej pozycji wykorzystując fakt, że w Monako ciężko się wyprzedza. Na normalnym torze, nawet taki słaby Giovinazzi nie miałby problemów w wyprzedzeniu Polaka. W Kanadzie najprawdopodobniej wszystko wróci do normy.

  • 14. DixSplott
    • 2019-05-26 19:08:20
    • *.245.192.103

    @11 ehhh czlowieku. co Ty porownujesz. wesmy takie Mercedesy. jedzie P1 Hamilton P2 Bottas. ktos za nimi pituje chcac ich podciac. wg obliczen wychodzi na to ze Bottasa taki przykladowy Vettel moglby podciac, a Hamilton jest na tyle z przodu ze ma bezpieczny zapas. WTEDY i tylko wtedy wpierw wezwa na pit Bottasa zeby Vettel go nie podcial. a pozniej spokojnie wezma na pit Hamiltona bo mial wieksza przewage nad podcinajacym Vettelem. Tylko w takich sytuacjach pierwszy pituje ten drugi. Tak to na 90% pituje ten pierwszy. Tymbardziej majac SC bedac w srodku stawki....W pierwszej kolejnosci walczy sie o jak najlepszy wynik tego z przodu. Bo lepiej byc na P13 i P17 niz P15 P16. przykladowo. ale dla Williamsa widac golym okiem teraz mamy dowod na to, ze najwazniejsze jest to aby Russel byl przed Kubica, a nie zeby zmaksymalizowac wynik zespolu. DLa nich wazniejsze jest P19 i P20 jesli tylko Rus jest przed Kubica, niz P14 Kubka i P18 Russela.

    Z drugiej strony mogli tez wziac obu na jednoczesny pitstop. Russel co prawda by minimalnie stracil ze 2 sekundy ale to i tak nic bo to bylby 'prawie darmowy' pitstop. Stracilby znacznie mniej niz stracil Kubica na pelnym pitstopie po SC. No ale pisalem wyzej jakie sa priorytety Williamsa...

  • 15. belzebub
    • 2019-05-26 19:11:06
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    @12 Nawet jeśli był darmowy, to Williams nie ma przecież tempa, żeby walczyć o wyższe pozycje. Oczywiście zespół mógłby ściągnąć obaj, ale tego nie zrobili. Błąd albo chcieli innej strategii dla Kubicy. Niemniej pisanie o faworyzowaniu Russella jest nadużyciem. A co w Mercedesie, założyli Hamiltonowi opony przejściowe, zamiast logicznie twardych jak Bottasowi. Po prostu zwykły błąd. Ferrari też robi błędy w strategii.

  • 16. belzebub
    • 2019-05-26 19:16:17
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    @14 Kolejny od teorii spiskowych. Zaraz znajdą się zagorzali fani Mercedesa, którzy będą twierdzić że Mercedes specjalnie założył przejściowe opony, wiedząc że będzie musiał jechać na 2 pitstopy. W ten sposób Bottas na twardych oponach by wygrał wyścig.... Oczywiście to zupełna bzdura, był to błąd w strategii. Podobnie w Williamsie, zwłaszcza że oni nie grzeszą dobrymi strategiami.

  • 17. belzebub
    • 2019-05-26 19:17:15
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    Miało być: "zagorzali fani Hamiltona..."

  • 18. mariusz-f1
    • 2019-05-26 19:19:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @11 belzebub
    O czym Ty chłopie piszesz ? Przecież Russell zjeżdżając na zmiane opon w momencie gdy SC byl na torze dostał bardzo konkretne "fory" od zespolu, kosztem samego Kubicy. Tak jak @Fear87 napisał, brak słow.

  • 19. Raptor202
    • 2019-05-26 19:29:20
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @belzebub
    Nie sądziłem, że to powiem - dziękuję. Teraz już nie muszę tego pisać.

  • 20. BlahFFF
    • 2019-05-26 19:35:51
    • *.torun.vectranet.pl

    @15. belzebub, o wyzsze pozycje pewnie nie, ale moglby skonczyc na miejscu ktore ostatecznie zajal Russel a to z kolei wizerunkowo wyszlo by na plus dla niego. Akurat tor moglby tu w tym pomoc i kolizji z GIO mozna by uniknac - choc to takie rozwazania teoretyczne. Tymczasem, w swiat znowu poszla informacja, ze Kubica gorszy od Russela.

    Co do Mercedesa - zdaje sie ze to po prostu pomylka. Nie bez powodu sciagneli Botasa na kolejna zmiane opon na twarde. HAM byl po prostu w innej sytuacji i tu jakiekolwiek kombinacje pozbawily by go szans na wygrana.

  • 21. saint77
    • 2019-05-26 19:35:59
    • *.dynamic.chello.pl

    @13. belzebub
    Nie ośmieszaj się. Gdzie zmieniłem zdanie? To, że Robert odstaje od Russella to widać było w każdym wyścigu. Dzisiaj było inaczej. Tor w Monako weryfikuje wiele. Opisałem to co wydarzyło się w wyścigu, nie przyrównuj mnie do tych co twierdzili, że Kubica nigdy nie wróci do ścigania bo jest kaleką bez ręki i nawet jak wrócił to dalej twierdzą to samo.
    Z tego co można się zorientować w chaotycznym PR Williamsa to dopiero od obecnego GP Kubica i Russell dysponują równoważnymi bolidami. Może to jest przyczyną nagłej zmiany? Zresztą dla mnie tempo Kubicy po zmianie opon jest pewnym wyznacznikiem tego na co go stać a na co nie. Na twardych jechał szybciej niż środek stawki na średnich.

  • 22. ferrus
    • 2019-05-26 19:41:56
    • *.play-internet.pl

    @ ja nie wiem belzebub gdzie Ty masz oczy, 6wyscig i 6raz nie jasne decyzję odnośnie pitstopów. Absolutnie w każdym wyscigu strategia jest, co najmniej dziwna, więc to nie jest przypadek, dzisiaj to już było bezczelne. Kubica jechał zdecydowanie lepszym tempem, był na p15. Russell 18/19?
    Czy Kubica jest gorszym kierowcą od Anglika? Że statystyk zdecydowanie, z czystego tempa wyścigowego już nie jestem tego wcale pewien, zarządzanie oponami zdecydowanie plus dla Kubicy, ach no i 6 wyścigów i nasz rodak zawsze lepszy na starcie.

  • 23. Jacko
    • 2019-05-26 19:41:59
    • *.dynamic.chello.pl

    Kubica trochę sam swoim zachowaniem doprowadził do takiej sytuacji. Popatrzcie chociażby na jego wywiady, gdzie często mówi że nic nie wie o poprawkach, jaka będzie strategia, co robi zespół itp. itd. Jakby go to kompletnie nie interesowało. Russel za to robi przynajmniej dobrą minę do złej gry, nie jęczy, nie narzeka, tylko zawsze stara się znaleźć chociażby malutki pozytyw. Takim zachowaniem kreuje się na lidera zespołu i powoli rzeczywiście na takiego wyrasta, a przecież tę rolę miał pełnić Robert z racji swojego doświadczenia. Nawet najlepszy kierowca za dużo nie osiągnie, jeśli nie będzie w pełni współpracował z zespołem (nawet tym najsłabszym) i nie będzie tam chemii i w miarę dobrej atmosfery. Russel zdaje się doskonale to rozumie (a przy okazji to też inwestycja w swoją przyszłość), a Kubicy wszystko zaczyna zwisać... To jednak trochę mało profesjonalne niestety.

  • 24. Marek_92
    • 2019-05-26 19:47:15
    • *.dynamic.mm.pl

    Mogli ściągnąć obu kierowców równocześnie, Russell troszkę by zwolnił jak to zrobił Bottas w Mercedesie i załatwili by obu na jednym okrążeniu...

  • 25. Miki42
    • 2019-05-26 19:51:02
    • Blokada
    • *.ap-media.pl

    Wszyscy narzekacie na (belzebub) od czego macie ignoruj ja go nie czytam i się nie wnerwiam bo to i tak głąb i tak nie wie co pisze

  • 26. BlahFFF
    • 2019-05-26 19:57:17
    • *.torun.vectranet.pl

    @ 23. Jacko, bo moze nie wie nic o poprawkach a o strategii dowiaduje sie, badz ta jest zmieniana nagle i bez wyraznego powodu w trakcie wyscigu? Ostatnio byla informacja, ze nawet o karze mu nie powiedzieli. Na pewno bardziej zrzedzi i robi sie to denerwujace, ale wyglada na to, ze czasem zwyczajnie ma racje i bez pomocy zespolu a ciagle z klodami pod nogami w ogole nie ma szans na uzyskanie lepszego wyniku, a czasem wrecz wyglada na to, ze zespol celowo mu te szanse odbiera.

  • 27. DatSheffy
    • 2019-05-26 20:22:32
    • *.dynamic.chello.pl

    Williams być może faworyzuje Russela, , jednak jak wiadomo zespołu często stosują dwie różne strategie dla obu kierowców, aby zmniejszyć ryzyko. Tak było też w tym przypadku. Podczas neutralizacji inżynier powiedział Robertowi, że celowo nie wezwali go, ponieważ spodziewali się deszczu, a on miał cały czas dobre tempo na oponach pośrednich. Gdyby spadł deszcz to Russel byłby stratny. Jak dla mnie normalna sytuacja - Kubica miał strategię na wypadek deszczu, a George na wypadek, gdyby tego deszczu nie było.

  • 28. Fear87
    • 2019-05-26 20:37:19
    • *.146.230.244.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @27, DatSheffty,

    Nie, nie ma dwóch skrajnych strategii dla dwóch kierowców, bez przesady. Według Ciebie tam gdzie może będzie padać to jeden kierowca ma stałą strategię pod deszcz? Sa plany A, B, C itd. i one są rozwojowe gdy pojawia się dana sytuacja jak SC, deszcz czy meteoryt... Czyli jakby zaczęło padać to co, GR byłby według Ciebie w czterech literach bo nie miał strategii pod deszcz? Proszę Cię :)

  • 29. lechart
    • 2019-05-26 21:09:31
    • *.centertel.pl

    21. saint77 9. saint77 10. darek0361 ...... Mam bardzo podobne odczucia. Kubica jest traktowany przez szefostwo zespołu po macoszemu. Wiadomo, że w pierwszych wyścigach wyczuwał samochód (zmieniły się parametry , łącznie z wymiarami), ale w Monako (a to tor prawdy) już było lepiej. Tylko te (wg mnie) dziwne decyzje zespołu znów położyły wyścig. Widać jednak, że z wyścigu na wyścig KUB coraz lepiej daje sobie rad. .... Jeżeli chodzi o RUS, to pokazał na co go stać w Mercedesie, zatem KUB ma z kim "przegrać", ale te przegrane nie są dramatyczne. Myślę, że będzie lepiej.

  • 30. Karmagedon
    • 2019-05-26 21:53:12
    • *.43.49.25.ipv4.supernova.orange.pl

    To że Russel jest, był i pewnie bedzie faworyzowany bylo dla mnie oczywiste od samego poczatku a na bank od momentu kiedy okazalo sie ze nie maja czym sie scigac z innymi zespolami...Tak samo oczywiste dla mnie jest to ze Robert pomimo obecnych ograniczen jest lepszym kierowca na ktorego Williams zwyczajnie nie zasluguje...Pozdro!

  • 31. rysiek45
    • 2019-05-26 23:48:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kubek pojechał super wyścig , a krytykującym ;niepotrzebnie wasz ojciec kondoma nie wyprał.

  • 32. XandiOfficial
    • 2019-05-27 00:49:38
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Robert mordo. Byłeś zajebisty! Twój najlepszy wyścig od powrotu. Szkoda, że doszło do kolizji. Gdyby obaj zostali ściągnięci to Robert nie miałby na plecach Włocha. Gdyby. Sam ganię tłumoków i znawców wielkich z tego forum a sam tak piszę. Ale to prawda. Robert miał super tempo. W pewnym momencie jechał szybciej niż GIO przed nim i Russell. Russell najwięcej tracił jak jechał w pociągu Raikkonena ale potem jechał sam i Kubek dalej był szybszy. Brawo Robert!

  • 33. jaros69
    • 2019-05-27 08:12:17
    • *.dynamic.chello.pl

    Po raz kolejny ba paradzie kierowców na platformie Kubica i Russell nie stoją razem. Russell w widoczny sposób traktuje Kubicę jak powietrze. Pracowałem w Anglii parę lat, wiem o co chodzi w tej grze. Szkoda Roberta. Ten zespół go upadla.

  • 34. ESI 6-12
    • 2019-05-27 08:20:53
    • *.play-internet.pl

    Panie Robert od teraz to już może być tylko lepiej.

  • 35. giovanni paolo
    • 2019-05-27 11:39:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    11. w tym roku w Chinach Hamilton zapytał przez radio, dlaczego Bottas został wezwany na pitstop o jedno okrążenie wcześniej niż on
    dlaczego wielokrotny mistrz świata, jeden z najlepszych kierowców w historii miałby mieć o to pretensje?

  • 36. XandiOfficial
    • 2019-05-27 15:05:41
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Zobaczcie team radio Roberta z wyścigu. Wkur** na maxa. Przeklinał, dopytywał o strategie a na jego pytania inżynier odpowiadał mu "copy"

  • 37. zenobi29
    • 2019-05-27 20:09:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Telemetria z jazdy Roberta jest za każdym razem wykorzystywana przez Russella.
    Prawie wszystkie treningi zaczyna gorzej od Roberta - zjeżdżają do boksu i .. . Bach - jest lepszy.
    GP Hiszpanii - ,,mądre" polecenie zespołu i GR mija RK jak dziecko.
    Wczoraj, zawalista jazda RK i przyznam, że czekałem na celową wpadkę zespołu - długo nie trzeba było czekać. Ba nawet się z tym nie kryją.
    36. XandiOfficial - właśnie chciałem to przytoczyć, jako potwierdzenie moich rozważań. Nareszcie zaczynamy nazywać rzeczy po imieniu - a nie doszukujemy się teorii spiskowych.

  • 38. ds1976
    • 2019-05-27 20:13:36
    • Blokada
    • *.ksi-system.net

    Nie śledzę tego wątku aż tak uważnie dlatego pytam - czy nie było tak, że w momencie kiedy RK zbliżał się do wjazdu do alei serwisowej mechanicy Williams byli jeszcze w głębokiej d.... i nie było mowy o zmianie opon? Czy nie było tak, że zdążyli przygotować koła dopiero kiedy RUS był tuż tuż przy zjeździe, stąd przepuszczenie pierwszego kierowcy i przyjęcie w ostatniej chwili Russella?

  • 39. zenobi29
    • 2019-05-27 21:05:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A który zespół jest przygotowany na wyjazd SC?
    W zasadzie wszystkie i żaden - bo tego nie da się przewidzieć - ale liczyć się trzeba z ewentualnością.
    Prędkość za SC jest tak mała, że spokojnie wszystkim opony ostygną i trzeba je dogrzewać co chwila buksując(co nie pozostaje obojętne dla stanu opon, no ale liczy się jak najlepsze rozpoczęcie ponownego ścigania).
    Myślę, że nie ma w tej sytuacji(SC) większego znaczenia zagrzanie opon - a raczej szybkość skorzystania z "darmowego" pit stopu.

  • 40. michalx19
    • 2019-05-27 23:40:55
    • *.cable-modem.tkk.net.pl

    Można dodawać linki?

  • 41. slawusdominus
    • 2019-05-28 10:20:28
    • *.dynamic.chello.pl

    Zauważyłem i to nie pierwszy raz, że zespół Williamsa nie reaguje na jedną rzecz. Mianowicie na spadające tempo Roberta przed pierwszym stintem. Czekają aż straci kilkanaście sekund i wtedy wzywają go do boksu. Tak było też w Monaco. Po kontakcie z Giovinazzim temperatura opon spadła, tempo spadło, a oni dalej go trzymali na torze. Jak strata już była wystarczająco duża to dopiero go ściągneli. Zaznaczam, że nie miało to żadnego wpływu na długość stintu.

  • 42. Kalor666
    • 2019-05-28 21:12:54
    • *.197.121.124.threembb.co.uk

    Jedyne co tłumaczy ekipę to szansa na deszcz który nie spadł
    Gdyby tak się stało strategia RK byłaby może dużo lepsza ale tak się nie stało
    Podzielili strategię i tyle.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo