komentarze
  • 1. WDrake
    • 2019-05-14 10:51:46
    • *.centertel.pl

    Proszę o korektę błędów na początku artykułu, taka znowu niezawodna to nie jest, poprawili się ale dalej mają problemy,

  • 2. TomPo
    • 2019-05-14 15:51:12
    • *.dynamic.chello.pl

    I bardzo dobrze.
    Jak dogonia Merca i Ferrari (albo chociaz beda blisko) to skonczy sie monopol na jednostki napedowe i wtedy byc moze Merc i (glownie) Ferrari przestana tupac nogami, na jakakolwiek zmiany przepisow jesli chodzi o napedy.
    Co mieli na nich zarobic to juz zarobili i czas cos zmienic, bo inaczej czeka nas nieustanna walka Merc vs Ferrari i reszta nieliczacej sie stawki. A przy obecnych jednostkach, to nikt sie nie porwie na produkowanie wlasnych, lub kupienie z zewnatrz, bo nikt nie jest zainteresowany wejsciem do F1.
    Rozumiem ze tak sie broni swoich interesow, ale pytanie jakim kosztem. Ciecia galezi na ktorej sie siedzi?
    Ile jeszcze lat kibice beda sie w stanie podniecac walka tych samych ekip o czolowe lokaty? Bez kibicow nie ma ogladalnosci, bez ogladalnosci nie ma sponsorow, bez sponsorow nie ma teamow.

    Obecnie Merca ma wiecej punktow niz Ferrari i RBR razem wziete, a RBR ma wiecej punktow niz cala reszta stawki razem wzieta. Jak dlugo cos takiego bedzie przyciagac rzesze przed telewizory i na tory?

    Tak wiec... Go Honda!

  • 3. ahaed
    • 2019-05-14 15:55:15
    • *.access.telenet.be

    Poprawki Hondy, Gasly niech się trochę ogarnie i Ferrari przy ich "strategiach" skończy na 3-cim miejscu.

  • 4. hubos21
    • 2019-05-14 17:24:42
    • *.8.182.156

    Honda idzie do przodu ale złapanie konkurencji z przodu tak, żeby można było z nimi kwalifikacje wygrywać to jest jeszcze długa droga i może być kręta, oby jej starczyło do chwili jskiś nowych regulacji silnikowych ale tylko RBR mógł się na to porwać i dobrze zrobił

  • 5. michal39533
    • 2019-05-14 18:19:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    tak jakby to była wina Mercedesa że inni nie umieją zrobić silnika

  • 6. hubos21
    • 2019-05-14 19:26:11
    • *.8.182.156

    Umieją i to nawet lepszy

  • 7. Kruk
    • 2019-05-14 19:53:01
    • Blokada
    • *.w86-237.abo.wanadoo.fr

    @5 Mówi ci coś powiedzenie: "Mercedes zabezpieczył się, negocjując dla siebie regulamin"?

  • 8. Kruk
    • 2019-05-14 20:03:23
    • Blokada
    • *.w86-237.abo.wanadoo.fr

    PS. Obecna rywalizacja w konstruowaniu silników F1 wygląda następująco: Mercedes startując do sprintu, związał nogi (negocjuąc z FIA regulamin techniczny) rywalom i bezczelnie mówi gońcie nas.

  • 9. Mission Winnow
    • 2019-05-14 20:27:42
    • *.30.24.211.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Ludzie, ale Ferrari ma mocniejszy silnik od Merca a zaczynali od padliny w 2014 więc da się dojść Merca w silniku. Co prawda trwało to 4 lata, ale się udało.

  • 10. hubos21
    • 2019-05-14 20:32:04
    • *.8.182.156

    @9
    No właśnie o tym pisałem, czy Hondzie starczy czasu, bo gdy zmienią regulamin może znowu być w ogonie a może zaskoczyć w drugą stronę

  • 11. rowers
    • 2019-05-15 00:12:37
    • *.dynamic-ww-04.vectranet.pl

    W dzisiejszej F1 nie tylko czysta moc się liczy. Najważniejsza jest efektywność, przede wszystkim odzyskiwania energii i jej wykorzystania. Ferrari ma mocny silnik, ale kto powiedział, że jest mocniejszy niż silnik Mercedesa. Aktualnie ferrari nie ma takiego docisku jak Merc co głownie generuje ich przewagę na prostych. Mercedes od 2 sezonów poszedł bardziej w docisk. Silnik już mieli mocny, więc mogli się zająć się konstrukcją wokół niego, czyli dociskiem i całą efektywnością aero. Myślę, że merc nie ma gorszego aero niż RedBull. Koncepcja aerodynamiki Ferrari i Alfy wydawała się ciekawa, ale na pierwszy rzut oka już było widać, że przednie skrzydło u nich pełni rolę przede wszystkim rozprowadzacza powietrza, w mniejszym stopniu generuje docisk. Ten docisk gdzieś trzeba próbować odzyskiwać, czyli sekcje boczne i tył, a to już nie jest tak proste. Przed sezonem miałem wrażenie pokroju "gdyby to było sensowne, Redbull by na to wpadł". Śmieszne, ale prawdziwe. Dla większości ludzi taka F1 może być nudna jeśli Mercedes cały czas wygrywa. Ale ja osobiście podziwiam to jak oni pracują, co sezon, tam nie ma zmęczenia, braku motywacji, to jest po prostu niesamowite. Tegoroczny bolid to jest majstersztyk, a do tego zespół potrafi go ustawić i rozumie jak działa. Wydaje się też, że Merc uporał się z odwiecznym problemem przegrzewających się opon. Eliminują wady jedna za drugą jednocześnie rozwijając zalety swojego bolidu. To jest poziom wyżej niż reszta. Robi to ogromne wrażenie. A to, że są z przodu, to przecież nie ich wina, czy ktoś zabraniał np. Ferrari zrobić lepszy bolid albo Hondzie lepszy silnik? Nie można obwiniać kogoś, kto wykonał lepszą pracę za to, że jest szybszy. Wykorzystali wszystkie okazje, żeby być tam gdzie są, nie zawsze czyste, ale wkalkulowali sobie to ryzyko i wykorzystali przepisy, które nie pozwoliły ich nadmiernie ukarać.

  • 12. Hi5per
    • 2019-05-17 11:47:46
    • *.146.164.182.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @11
    W pełni się z tobą zgadzam. Jak dominowało Ferrari, to były te same komentarze że F1 to nudy, że MSC zawsze wygrywa , itd.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo