komentarze
  • 14. Raptor202
    • 2019-05-13 21:47:53
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @12 @13 Mercedes nie ma interesu w fałszowaniu wyników Russella na jego korzyść - wręcz przeciwnie, oni potrzebują obiektywnej oceny jego poziomu, żeby sprawdzić, czy ma papiery, by jeździć w przyszłości w fabrycznym teamie. Można zatuszować wyniki na korzyść Russella, tylko co im po tym, jeżeli on sam okaże się niewypałem? Pierwszeństwo w doborze nowych części to inna kwestia i tutaj faktycznie Russell z uwagi na współpracę z Mercedesem zapewne nadal będzie dostawał nowe elementy jako pierwszy. Pytanie tylko ile te poprawki tak naprawdę wnoszą do bolidu, skoro ta ekipa partaczy z roku na rok buduje coraz gorszego rzęcha, to jak tu im ufać w kwestii poprawek.

  • 15. jogi2
    • 2019-05-13 21:52:32
    • *.centertel.pl

    @9.Nie chce snuć teorii spiskowych ale GR wrzuca filmik ze swojego bolidu jak to łyknął Kubicę po czym w krótkim czasie go usuwa... Czyżby zrozumiał w jakich okolicznościach to się stało i o tym powiedział sam Kubica? Czy doradzono mu, że łamie jakiiś dżentelmeński układ?

  • 16. Jacko
    • 2019-05-13 22:41:44
    • *.dynamic.chello.pl

    Pewnie znowu wyjdę na hejtera i polakożercę, ale wytłumaczcie mi jedną rzecz... Przez lata twierdziło się, że Kubica genialnie czuje samochód, że potrafi wyłapać wszystkie niuanse, że dobrze współpracuje z inżynierami i podpowiada poprawki, że sam jest genialnym "inżynierem" itp. Wiele osób twierdziło tutaj, że będzie "młodemu" ustawiał samochód, a w poprzednim sezonie ustawiał na treningach samochody pod Sirotkina i Strolla. Tymczasem przejechał już pięć pełnych weekendów i nadal nawet nie potrafi powiedzieć co boli jego bolid... Ciągle tylko ta sama gadka, że "coś" jest nie tak. O nauczaniu Russella już nawet nie wspomnę.
    No rzeczywiście coś tu jest nie tak...

  • 17. wro40i4
    • 2019-05-13 22:56:28
    • *.dynamic.chello.pl

    Mi wystarczy wypowiedź Kubicy po wyścigu.. "eee, a nie wszystko jest ok." -czekasz niecierpliwie na GP Monako? "-nie bardzo.."

  • 18. nonam3k
    • 2019-05-13 23:35:22
    • *.adsl.inetia.pl

    17. Odpowiedzi godne miszcza

  • 19. jogi2
    • 2019-05-13 23:36:31
    • *.piekary.net

    @16
    ..bo z tego co można wyłapać to ten samochód nie poddaje się logicznym i oczywistym zmianom w ustawieniach.
    raz reaguje, raz wogóle, a w innym przypadku oddaje te ustawienia na drodze wręcz w odwrotnym kierunku. Kubica to raczej naustawiał się przeróżnych pojazdów w tym F1 i raczej wie co mówi.
    Ja nie mam pojęcia jak i tu wszyscy. Może ta cała ?skorupa" wraz z zawieszeniem nie ma odpowiedniej sztywności?

  • 20. jogi2
    • 2019-05-13 23:36:36
    • *.piekary.net

    @16
    ..bo z tego co można wyłapać to ten samochód nie poddaje się logicznym i oczywistym zmianom w ustawieniach.
    raz reaguje, raz wogóle, a w innym przypadku oddaje te ustawienia na drodze wręcz w odwrotnym kierunku. Kubica to raczej naustawiał się przeróżnych pojazdów w tym F1 i raczej wie co mówi.
    Ja nie mam pojęcia jak i tu wszyscy. Może ta cała ?skorupa" wraz z zawieszeniem nie ma odpowiedniej sztywności?

  • 21. rysiek45
    • 2019-05-13 23:41:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @7 Poczytaj sobie wywiady RK z czasów , kiedy jeździł w BMW-Sauber , kiedy przeszedł do Renault. Wtedy zrozumiesz , jak wymagającym jest kierowcą ,wiem ,ze to prehistoria , ale mówię ,warto .

  • 22. belzebub
    • 2019-05-14 00:57:36
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    Wg mnie ten artykuł jest bez większego sensu. Porównywanie czasów z treningu, zwłaszcza pierwszego rozgrzewkowego do qwalu mija się zupełnie z celem.
    Co zresztą znajduje potwierdzenie na końcu artykułu:

    "Chcąc trzeźwo ocenić sytuację należałoby odpowiedzieć sobie na pytanie - czemu między treningami tylko Russell tak się poprawił? Tu powód jest prosty - utrata czasu w piątek, czerwona flaga w sobotę. Z pewnością bez tego Robert miałby lepszy wynik w treningu. O ile? Tego nie wie nikt. I to w końcu tylko trening.
    Nie wiadomo też czy miałoby to przełożenie na kwalifikacje i gdybanie nie ma sensu."

    Możemy sobie gdybać, a prawdę zna Kubica i zespół który ma wgląd w telemetrię i inne nieznane nam wyniki.

  • 23. WDrake
    • 2019-05-14 07:03:01
    • *.centertel.pl

    Chyba lepiej by było dla RK pokazać najpierw w f2 ile jest wart bo ostatnie miejsca w wyścigach nie stawiają go w dobrym świetle, pomimo tego że wszyscy wiedzą czym jeździ

  • 24. mordziaty
    • 2019-05-14 09:22:42
    • *.104.183.252

    @22
    Najgorsze jest to, że nikt nie będzie pamiętał jaki bolidem jeździł, zapamiętane zostaną wyniki.
    Pamiętam jak niektórzy pisali, W dobił dna w 2018 gorzej być nie może, a jednak może być i to znacznie gorzej, ja to już nawet nie przyglądam się gdzie jest Robert w wyścigu, najzwyczajniej przykro mi na to patrzyć.

  • 25. mj29
    • 2019-05-14 11:10:34
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @16 Radzio ,sam sobie odpowiedziałeś na pytanie , po prostu cyt.,, coś tu jest nie tak" .Skoro inżynierowie nie potrafią odpowiedzieć, to dlaczego ,,tylko" kierowca miałby to wiedzieć ? Moim skromnym zdaniem tylko przesiadka do innego bolidu ( bolidu innego teamu ) da Nam wszystkim odpowiedzieć ,czy to Williams nie daje rady ,czy może Robert ? Pytanie kolejne ,czy nadarzy się jeszcze taka okazja! Uważam też ,że zeszłoroczny bolid Williamsa to była w porównaniu do obecnego jakaś rakieta!

  • 26. mentos11
    • 2019-05-14 12:29:12
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Obecny bolid Williams jest wolniejszy od zeszłorocznego! O czym tu pisać.

  • 27. slawusdominus
    • 2019-05-14 13:53:44
    • *.centertel.pl

    Nie chcę siać jakiś teorii spiskowych, ale wcale się nie zdziwię jak ze względu na "dziwne" słabe wyniki Roberta jego miejsce w przyszłym sezonie zajmie Latifi z jeszcze większą kasą i jakoś to będzie. Może dlatego Robert musi być wolniejszy od Russella bo jest gdzieś taki zapis w kontrakcie. W poprzednim sezonie Sirotkin teraz Robet a w przyszłym Latifi i kasa będzie się zgadzać.

  • 28. zenobi29
    • 2019-05-14 16:08:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A no właśnie. Kasa została przytulona.
    Przy obecnej formie i polityce Williamsa, to tylko czekać na ,,ich koncert życzeń" oraz ,, spuszczenie prawników ze smyczy". Oby to tylko były moje domysły - podparte kpiną.

  • 29. maruswrc
    • 2019-05-14 16:31:00
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    3. WDrake
    2 kwietnia podczas testów w Bahrainie jeździli właśnie bolidem Kubicy i wtedy to Robert był szybszy od Russela, który to sam po testach przyznał, że coś jest nie tak z tym bolidem

  • 30. Jacko
    • 2019-05-14 17:19:15
    • *.dynamic.chello.pl

    Przestańcie z tymi spiskami... Przecież tak słabe wyniki to jest olbrzymia rysa na wizerunku zespołu i firmy, co się przekłada na ogólne wyniki finansowe, więc nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie jeszcze specjalnie tych wyników pogarszał, przez jakiś wyimaginowany sabotaż... Po drugie, skoro w kontrakcie jest zapisane, iż Kubica musi konkretną ilość razy ustąpić miejsca w piątkowych treningach, to dokładnie takie same zapisy są w drugą stronę, że musi konkretną ilość wyścigów przejeździć (o ile będzie zdolny). Rozwiązywanie kontraktu by nie miało jakiegokolwiek sensu.

  • 31. Raptor202
    • 2019-05-14 19:20:02
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @27 "Może dlatego Robert musi być wolniejszy od Russella bo jest gdzieś taki zapis w kontrakcie" - nie, nie ma takiego zapisu w kontrakcie i nie muszę tego kontraktu widzieć na oczy, żeby ci to potwierdzić. Russell jest bardzo utalentowanym kierowcą, najlepszym młodym wilkiem po Leclercu (Verstappena nie liczę, bo już ma spore doświadczenie), więc nic dziwnego, że objeżdża Roberta jak chce. To samo uczyniłby ze Strollem, z Sirotkinem i z Latifim, bo to nie jest jakiś jeden z miliona wspierany przez Mercedesa, tylko bardzo utalentowany kierowca. Może bardziej niż Ocon, chociaż tego się póki co nie przekonamy.

  • 32. zenobi29
    • 2019-05-14 20:52:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    30. Jacko ?..w pozycji 28 absolutnie nie miałem na myśli Latifiego ani obecnych testów.
    Raczej odniosłem się do całokształtu i ewentualnej przyszłości, którą niestety przy obecnej kondycji jak i postępowaniu Wiiliamsa - czarno widzę.

    Żal mi tylko Roberta - że w obecnym zespole nie dane mu jest zaprezentowanie swojego potencjału.

  • 33. tomekrush
    • 2019-05-14 21:18:35
    • *.centertel.pl

    " nie, nie ma takiego zapisu w kontrakcie i nie muszę tego kontraktu widzieć na oczy, żeby ci to potwierdzić"
    hi hi hi miszczu drogi ty sie tu marnujesz. Powinieneś juz dawno zastąpić jasnowidza Macieja hi hi hi hi hi
    Dawno sie tak nie usmiałem.
    Pisz czesciej takie maciejowe komentarze heheheheh

  • 34. Jak1208
    • 2019-05-15 04:55:08
    • *.tpgi.com.au

    Do - zenobi 29 - moje odczucia są bardzo podobne i nawet pójdę dalej, uważam że polecono zmienić ustawienia w bolidzie RK, żeby partner z zespołu nie musiał się męczyć z wyprzedzanie, a przyjazd RK, na metę przed Russellem byłby nie na rękę i komplikowalby przyszłe plany uzgodnione ze sponsorami przy "zielonym stoliku ", czas pokaże czy miałem rację w swoich domyslach.

  • 35. ESI 6-12
    • 2019-05-15 08:31:08
    • *.play-internet.pl

    Nie wiem co jest grane ale coś tu jest nie tak.
    Z tego co doczytałem, w Hiszpanii Robert miał podłogę Russella a ten Roberta.
    Do tego słowa Roberta według mnie wskazują na to że coś tu jest nie tak "Ogólnie mieliśmy problemy... to znaczy nie mieliśmy problemów, wszystko było ok"
    Naprawdę już nie wiem co o tym wszystkim myśleć.

  • 36. Izus11
    • 2019-05-15 12:14:20
    • *.play-internet.pl

    A moze czas spojrzeć prawdzie w oczy? Być może Robert nie jest juz tak samo szybkim Robertem jak 10lat temu? Czas robi swoje, a ciągłe usprawiedliwienia robią sie już trochę żałosne. Mozna bylo go usprawiedliwiać w pierwszym, drugim wyścigu, że bolidy całkiem inne niż 10 lat temu, że trzeba sie przyzwyczaić ponownie do jazdy na żywo a nie w symularze... ,itp. Williams zatrudnil Roberta bo oni sami sadzili ze nawiąże równorzędną walke z Russelem a niestety jest 5:0 dla Anglika. Wiec to oczywiste jest ze po sezonie raczej sie pozegnaja z Kubica.
    Sądzę że tu spisku nie ma, to ze Anglik dostaje wszystkie lepsze części jako pierwsze to mnie nie dziwi. Gdybysmy mieli w stawce polski team a w nim jeżdżących Polaka i Anglika to raczej zdziwieni bysmy nie byli ze to Polak dotaje jako pierwszy wszelkie czesci.

  • 37. alfaholik166
    • 2019-05-15 12:20:03
    • *.dynamic-ww-01.vectranet.pl

    Przychodzi mi do głowy tylko jeden powód dla którego zespołowi może zależeć na utrzymywaniu Russella przed Kubicą i ograniczenia do minimum ryzyka, że zaczną się ścigać między sobą. Młody Russell jest jeszcze trochę nieobyty ze światem F1 i gdyby nagle zaczął przegrywać wewnętrzną rywalizację - zwłaszcza po tym kiedy pierwsze wyścigi tak rzekomo świetnie mu poszły - to zaskoczony, lub sfrustrowany takim obrotem sprawy mógłby zacząć się w mediach usprawiedliwiać i nieopatrznie "chlapnąć" coś o jakichś problemach ze stabilnością bolidu. Wtedy Williams byłyby totalnie spalony, bo każdy wiedziałby, że przypadek decyduje o tym, który z bolidów jest mniej kłopotliwy w prowadzeniu podczas wyścigu. Poza tym, ponad wszelką wątpliwość Russell ma dla nich większą wartość bo po pierwsze jest Anglikiem, po drugie dzięki niemu mają dobre relacje z Mercedesem. Wydaje mi się, że Kubicy można jedynie zarzucić to, że ciągle uczy się odpowiedniego obchodzenia się z oponami, bo tak na prawdę w obecnej F1 to one mają kluczowy wpływ na osiągi bolidu, co w ostatnim czasie podkreślają już prawie wszyscy.

  • 38. Vendeur
    • 2019-05-15 12:38:34
    • *.dynamic.chello.pl

    @36. Izus11

    Racja, jeszcze kilka miesięcy temu był tak samo szybki, ale przez te kilkadziesiąt dni tak się zestarzał i zmarniał, że nagle przestał nadawać się do F1. Gratuluję logiki...

  • 39. Izus11
    • 2019-05-15 13:13:48
    • *.play-internet.pl

    @38 Vendeur
    Co innego kazać jeździć kierowcy podczas testów, gdy kręci tylko okrążenia, a co innego się ścigać, zarządzać ogumieniem, pracą silnika, itp. Uważam ze to sa dwie różne kwestie. Kazdy moze miec swoje zdanie od tego sa tutaj komentarze

  • 40. Vendeur
    • 2019-05-15 13:39:36
    • *.dynamic.chello.pl

    @39. Izus11

    Znowu racja, Kubica z pewnością zapomniał jak się zarządza ogumieniem i pracą silnika...

  • 41. Izus11
    • 2019-05-15 18:53:10
    • *.play-internet.pl

    10 lat temu jezdzili na innych oponach, nie Pirelli. Nie zuzywaly sie tak szybko, kierowcy cisnęli na 100%, nie bylo tylu mieszanek, ale ty wszystko wiesz lepiej wiec nie bede dalej dyskutować.

  • 42. leo_
    • 2019-05-15 19:10:07
    • *.dynamic.chello.pl

    Witam,
    powiem tak, układy i kasa, układy i jeszcze raz układy i kasa. Moim zdaniem , sprawa zapewne nie jest prosta, ale w tym wszystkim najważniejsze może być stwierdzenie, że Russel ma być wypromowany na najlepszego angielskiego kierowcę przyszłej F1- więc nie może być gorszy od Kubicy. A powiedziałbym nawet, że w tak słabym bolidzie jakim jest Williams - im szybszy będzie niż Polak, tym łatwiej będzie jego przewaga zauważona na tle młodych wilków z innych zespołów.

  • 43. Vendeur
    • 2019-05-16 14:58:46
    • *.dynamic.chello.pl

    @41. Izus11

    Po raz kolejny masz rację. Nie ma sensu dyskutować, jeśli nie masz pojęcia o czym piszesz.

    PS. Nie stawiaj Kubicy i jego umiejętności na równi ze swoimi...

  • 44. XandiOfficial
    • 2019-05-16 19:00:13
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Nie chodzi o to, że opony za szybką się ścierają. Żywotność opon (gdyby były normalne) jest idealna, zależnie od toru. Problem jest taki, że okno temperaturowe jest mili metrowe. Ferrari i Haas cierpią. Nawet Williams lepiej sobie radzi z oponami. Nie mogą ich dogrzać co sprawia, że opony szybciej się ścierają. Haas nie chciał jechać jednego pita więcej od reszty dlatego jak jechali to tracili tyle pozycji - bo opony. Drugi problem to "przegrzewanie się opon" 3 szybkie okr. i jedno na schłodzenie opon. Jedziesz za kimś blisko. 3 okr i musisz zwolnić na 2 sekundy bo trzeba schłodzić gumy i hamulce. Trzeba się wychylać aby nie trzymać się w strudze za kimś.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo