2019-04-26 GP Azerbejdżanu - #1 trening 11:00 - 12:30
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 C.Leclerc Ferrari 1:47.497 5
2 S.Vettel Ferrari 1:49.598 4
3 R.Grosjean Haas -:--.--- 1
4 L.Norris McLaren -:--.--- 1
5 M.Verstappen Red Bull -:--.--- 1
6 K.Magnussen Haas -:--.--- 1
7 C.Sainz McLaren -:--.--- 1
8 A.Giovinazzi Alfa Romeo -:--.--- 1
9 D.Kwiat Toro Rosso -:--.--- 1
10 R.Kubica Williams -:--.--- 1
11 G.Russell Williams -:--.--- 3
12 A.Albon Toro Rosso -:--.--- 1
13 D.Ricciardo Renault -:--.--- 1
14 N.Hulkenberg Renault -:--.--- 1
15 P.Gasly Red Bull -:--.--- 1
16 K.Raikkonen Alfa Romeo -:--.--- 1
17 S.Perez Racing Point -:--.--- 1
18 L.Stroll Racing Point -:--.--- 1
19 L.Hamilton Mercedes -:--.--- 0
20 V.Bottas Mercedes -:--.--- 0

komentarze
  • 21. kajot
    • 2019-04-26 13:02:37
    • *.147.41.16.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Bardzo ciekawe czy Robert ma już nową podłogę bo jeżeli nie to Williams da ogromną plamę
    Bardzo szkoda mi Roberta

  • 22. Vendeur
    • 2019-04-26 13:19:31
    • *.dynamic.chello.pl

    @ 19. saint77

    Ja rozumiem, że hejt i żartowanie z Williamsa jest w modzie, ale nie wpadłeś na to, że przez tyle czasu po prostu dali radę już kilka części zapasowych wyprodukować...? Włókno węglowe, to nie plastik, potrzeba czasu, aby coś z niego zrobić.

  • 23. Mayhem
    • 2019-04-26 13:19:33
    • *.135.207.37

    Chyba ma nową podłogę od Australii, ale na pewno ma tą samą którą jeździł w Bahrajnie i Chinach, która delikatnie mówiąc nie jest zbyt dobra... A teraz kolejna, nowa pójdzie dla Russella.

  • 24. berko
    • 2019-04-26 13:21:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    16. alfaholik166
    Zeszłoroczny bolid ma inną podłogę od tegorocznego i nie spełnia m.in. przez to regulaminu na sezon 2019.

    Co do samej sytuacji - co za amatorszczyzna Azerów...

  • 25. XandiOfficial
    • 2019-04-26 13:53:35
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Jeśli będzie nowa to i tak Russell będzie miał zakaz wyjechania. Nowa podłoga tego samego dnia to banowany dzień. Wyjdzie dopiero jutro.

  • 26. XandiOfficial
    • 2019-04-26 13:59:29
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Co do całej sytuacji. Tak to jest jak amatorzy organizują wyścig. Ktoś powie, że każdemu mogło się zdarzyć a jeszcze inni, że wcześniej takich problemów nie było. Dobrze, że kierowcy się nic nie stało. Polacy w WRC też zasłynęli z MISZCZOWSKIEJ organizacji i zabrali Rajd Polski. Tutaj niestety wpłacona kasa dużo przed i obiekt na kilka sezonów. Dalej twierdzę, że dwa ostatnie wyścigi to kwestia przypadku i trochę szerokości bolidów. Reszta zachowań, które robiło cyrk w poprzednich latach mogła wydarzyć się na innych obiektach. Zobaczymy w tym roku. Chciałbym ciekawego wyścigu, nawet dramatów aby wynik końcowy był dziwny ale bez przesady. #WELLDONEBAKU

  • 27. TomPo
    • 2019-04-26 14:06:51
    • *.dynamic.chello.pl

    @20
    wcale bym sie nie zdziwil gdyby tak wlasnie zrobili.
    Nowa dostanie Russel (Merc placi i Merc wymaga), a RK dostanie poklejona podloge Russela.
    Na dzis i tak sie nie wyrobia, wiec maja 24h na przelozenie podlog.

    Oczywiscie sarkazm, bo watpie by tak sie stalo, choc niewiele mnie juz chyba zdziwi w Williamsie.
    Jak to mowia... biednemu wiatr w oczy...

  • 28. saint77
    • 2019-04-26 14:23:10
    • *.centertel.pl

    @22. Vendeur
    Jaki hejt, to czysta rzeczywistość. We wpisie @23 odpisał kolega to o co mi chodziło. W bolidzie Roberta podłoga nie domaga ale mając nową jej nie wymienili więc gdzie tu widzisz hejt?
    Nie powinni wymienić wadliwej podłogi u Kubicy mając ją w garażu?

  • 29. WDrake
    • 2019-04-26 14:35:13
    • *.centertel.pl

    Williams się cieszy, będą walczyć o kasę na nowe części i za free będą kolejne części dla rus bo kub dojeżdża jego

  • 30. dexter
    • 2019-04-26 16:01:06
    • *.dyn.telefonica.de

    W ostatni weekend kwietnia po trzech zamorskich wyscigach Formula 1 pomalu zbliza sie do Europy i bedzie goscic na ulicach stolicy Azerbejdzanu, Baku. W ten sposob krolewska klasa sportow motorowych po raz czwarty zawita nad Morze Kaspijskie. Azerbejdzan ze stolica Baku polozony jest bezposrednio nad Morzem Kaspijskim (najwiekszym jeziorem na swiecie) na obszarze przygranicznym Europy Kaukazu z Azja i ma 9,5 mln mieszkancow (nieco wiecej niz Austria).

    Republika prezydencka, ktora zostala oddzielona od Zwiazku Radzieckiego w 1991 r., czerpie swoje bogactwo glownie z ropy naftowej. Stoi w swietle miedzynarodowej krytyki jesli chodzi o sytuacje w zakresie praw czlowieka i cenzure, a takze graniczy m.in. z Rosja, Gruzja, Turcja, Iranem i najgorszym wrogiem Armenia. Zachodni region "Gorskiego Karabachu" w konflikcie zbrojnym po upadku Zwiazku Radzieckiego oglosil niezaleznosc. Oprocz licznego miedzynarodowego sponsoringu sportowego stolica Azerbejdzanu byla juz na swiatowej scenie jako gospodarz Konkursu Piosenki Eurowizji w 2012 roku.

    Baku City - Circuit jest drugim najdluzszym obiektem po belgijskim Spa-Francorchamps (okolo 6,003 km - okrazenie w Spa jest o kilometr dluzsze). Dystans wyscigu: 306,049 km, 51 okrazen. Zuzycie paliwa jest wysokie. Dlugosc pit-lane: 390 metrow. Strata czasu: ok. 23,4 sekundy.

    Patrzac na Layout to Baku jest niemal calkowitym przeciwienstwem do toru Shanghai International Circuit. Prosta jest jeszcze dluzsza. Zamiast szybkich zakretow glownie sa narozniki prostokatne o kacie 90 stopni. Sila docisku nie ogrywa az tak kluczowej roli, opor powietrza jest tym bardziej wazny.

    Kierunek jazdy w dwudziestu zakretach jest przeciwny do ruchu wskazowek zegara i wije sie przez zabytkowe stare miasto obok takich ciekawostek jak siedziba rzadu oraz ciasne miejsce wylozone brukiem obok "Wiezy Dziewic". Tutaj kierowcy probuja szybko pokonac ciasne miejsce (czesciowo tylko 7,5 metra szerokosci), ale jest relatywnie duze niebezpieczenstwo, ze na wyjsciu kierowca gdzies utknie. Gdy tylko dostanie nadsterownosc to caly temat mozna szybko zamknac. Miedzy zakretami T8 i T9 ten ciasny pasaz ma juz cos w sobie i jest duzym wyzwaniem, poniewaz nie wystepuje na normalnych torach.

    Ostatni zakret jest tez wlasciwie predestynowany aby uszkodzic sobie podloge. Tutaj na ostatnim zakrecie przed prosta start-meta (T16) jest relatywnie wysoki kraweznik, a za nim jest asfaltowa strefa. Oznacza tylko, ze kierowca ekstremalnie szybko probuje pokonac dane miejsce, poniewaz niebezpieczenstwo uderzenia w sciane nie jest az tak duze. Ale ? jesli w tym miejscu podloga bedzie dluzej szlifowac o kraweznik (Kubica chyba w Australii doznal takiego doswiadczenia) to z pewnoscia mozna doprowadzic do uszkodzen. Sczegolnie w F1 podloga ma wiele przeroznych przegrod i skrzydel. Wlasciwie dla kierowcow kraweznik jest zawsze bardziej przyjazny niz sciana. Aby na brudnym kursie ulicznym poruszac auto na granicy limitu, ogolnie rzecz biorac trzeba miec ogromne wyczucie.

    Tak samo operowanie pedalem gazu: to sa tylko ulamki jednej sekundy gdy stopa jest powiedzmy na "pol gazu" i moment w ktorym pedal wczesniej zostanie wcisniety do podlogi aby zwiekszyc predkosc na wejsciu w zakretach. Z tym, ze tor ciagle sie rozwija i do rozwoju dopasowany jest zawsze styl jazdy. Jesli chodzi o sam balans to potrzebna jest taka przednia os, ktora potrafi przekazac odpowiednie, tzn. prawidlowe odczucie. Np. w T2 jest zakret w ktorym jest problem, poniewaz na wejsciu jest troche kraweznika, a na wyjsciu jest sciana od ktorej w miare mozliwosci trzeba trzymac sie z dala.
    Ponadto miedzy zakretami T16 i T1 jest niekonczaca sie dluga prosta: 1.975 metrow. To jest najdluzszy prosty odcinek w kalendarzu. Tutaj piloci uzyskuja Top-Speed okolo 350 km/h. Odleglosc od Pole-Position do T1: 280 metrow. Sa dwie strefy DRS: przed T1 i T3.

    Tor uliczny w 2-milionowej metropolii znajduje sie 28 metrow ponizej poziomu morza. Z tym, ze wybrzeze Morza Kaspijskiego nie jest tak plaskie jak przykladowo wybrzeze Morza Polnocnego (Holandia). Najwieksze nachylenie wynosi 12 procent. W dol prawie 9 procent. Jak zwykle w przypadku torow ulicznych strefy wyjazdowe sa bardzo ograniczone. Sciany i ploty bezpieczenstwa sa zawsze blisko idealnej linii. Przy duzych predkosciach sprawa wcale nie wyglada na bezpieczna. Baku jest najszybszym torem ulicznym w historii F1.

    Ze wzgledu na dlugie proste docisk bolidow wyscigowych zostaje wyraznie zredukowany. Ale - calkiem plaskie skrzydla rowniez nie sa wlasciwa droga. Utrata czasu w waskich, kretych czesciach kursu ulicznego bylaby po prostu zbyt wysoka. Ponadto wieksza sila docisku pomaga utrzymac opony w odpowiednim oknie roboczym. Inzynierowie musza zatem starac sie znalezc dobry kompromis miedzy sila docisku i maksymalna predkoscia. Z przodu skrzydla rowniez nie powinny byc zbyt plasko ustawione, poniewaz jesli auto nie bedzie mialo wystarczajacej przyczepnosci to w naroznikach o kacie 90 stopni grozi podsterownosc. Ogolnie rzecz biorac wszyscy piloci musza tutaj walczyc z ograniczona przyczepnoscia. Asfalt co roku na niektorych odcinakch jest odnawiany, a zatem jest bardziej sliski niz na stalych obiektach wyscigowych. Takie rzeczy maja rowniez wplyw na zuzycie opon. Generalnie zuzycie opon pomimo ciepla i duzych predkosci powinno utrzymac sie tutaj w granicach.

  • 31. tomekrush
    • 2019-04-26 16:15:10
    • *.centertel.pl

    Dexter tyle wikipedia, a co napiszesz od siebie?

  • 32. dexter
    • 2019-04-26 16:19:16
    • *.dyn.telefonica.de

    Mozliwosci wyprzedzania sa tutaj roznorodne. W zakrecie T1 za jednym zamachem moze byc wiele manewrow wyprzedzania. Znowu T2 zaraz po zakrecie numero 1 jest w ostatecznosci troche zbyt ciasny. Nastepnie takim ciekawym miejscem jest dojazd do zakretu 7 w kierunku starowki. Tutaj mozna troche pojechac na skrot, ale z boku stoi wewnetrzna sciana. To jest trudna i niebezpieczna sciana i tutaj kierowcy musza uwazac (do zewnetrznej sciany mozna sie jeszcze troche przykleic, ale przy wewnetrznej scianie kolo natychmiast odpada). T15 wlasciwie mozna pokonac bez duzych problemow - z wyjatkiem kierowca znajduje sie bezposrednio przed re-startem. Jadac na szpicy pilot w tym miejscu czesto probuje zachowac odpowiedni dystans do samochodu bezpieczenstwa, aby na dlugim prostym odcinku zbyt wczesniej nie wyprzedzic Safety-Car. To nie jest legalne. Tutaj Bernd Mayländer w swoim AMG GT R (ok. 600 KM) moze stac na pedzlu i nie bedzie mial najmniejszych szans z bolidem F1. AMG GT R (585 KM) na pelnych obrotach, tzn. na limicie jest na okrazeniu srednio o osiem sekund wolniejszy niz bolid F1.

    Kurs uliczny w Baku jest czesto w szczegolnym stanie, tzn. sa pylki rozkwitajacych kwiatow, jest kurz i duzo brudu na torze. I w takich warunkach kierowca musi odnalezc pewnosc siebie ? zwlaszcza gdy cos nie funkcjonuje tak jak kierowca sobie zyczy. Kurs permanentnie sie rozwija, odpowiednio opony inaczej reaguja, odpowiednio ustawienia (Setup) musi zostac inaczej ustawiony. A takie rzeczy nie sa proste, poniewaz tor ciagle sie rozwija i do kazdych warunkow auto musi byc odpowiednio ustawione. Np. w zakretach tylna os bedzie zbyt luzna, tzn. nie bedzie odpowiednio przyklejona do asfaltu i kierowca ma problem. A takie rzeczy (balans) uzalezniony jest od warunkow na torze i od charakterystyki toru. Tutaj srodkowy sektor ma relatywnie duzo zakretow gdzie tylna opona bardziej dostaje po kosciach i pozniej ewentualnie w ostatnim sektorze kierowca moze miec mniejsza przyczepnosc. Niekiedy kierowca na wejsciu moze miec podsterownosc, tzn. przednie opony beda sie slizgac, pozniej dostana przyczepnosc i w pewnym momencie nagle tyl bedzie leciec (auto bedzie tendencyjnie nadsterowne). W takiej sytuacji szczegolnie w F1 mozna ladnie pobawic sie ustawieniami dyferencjalu. Takie rzeczy mozna na wejsciu, w srodku i na wyjsciu zakretu dobrze kontrolowac. Na kierownicy kierowca ma rowniez odpowiedni przelacznik.

    W czwartek zawsze kierowcy wykonuja tzw. "Track-Walk", tzn. ze swoim Teamem dokonuja "inspekcji" toru. Pod lupe brane sa curbs, wyboje na torze, odpowiednio rozne zmiany w porownaniu do ubieglego roku. Chodzi o to aby kierowca mogl optymalnie wykorzystac kazdy milimetr toru. I tutaj np. Kubica bedac po raz pierwszy na torze dostanie od swojego inzyniera od danych wskazowki: "Prosze tu i tam hamowac w przeciwnym razie auto na nierownosciach nie bedzie mialo optymalnego kontaktu." itd. itp.

    Poza tym do wyscigu kierowca przygotowuje sie w symulatorze na wartosciach referencyjnych z ubieglego roku. I tutaj inzynier wyscigowy (przewaznie jest to inzynier wyscigowy) jest w scislej komunikacji z kierowca. Tutaj mozna z gory ustawic caly szczegolowy tuning i omowic wszystkie szczegoly, ktore praktycznie co roku wygladaja troche inaczej. Przewaznie w poniedzialki przed weekendem wyscigowym kierowcy maja w fabryce sesje w symulatorze i ucza sie wiele rzeczy. W Baku na przyklad wjazd do alei serwisowej jest bardzo specyficzny, poniewaz zasadniczo jest to mala szykana i podczas wyscigu mozna tutaj zyskac jedna czy dwie dziesiate sekundy. Takie rzeczy m.in. sa wczesniej symulowane i trenowane w symulatorze.

    Jezeli np. Robert albo inny kierowca w sesjach treningowych popelni jakis blad i bedzie musial skorzystac z wyjscia awaryjnego to nie jest problem. Zawsze lepiej w treningu niz w kwalifikacjach albo podczas wyscigu. W zasadzie sa to tylko ulamki jednej sekundy, gdzie kierowca musi podjac decyzje: "Wyszarpie to pudlo jeszcze do zakretu albo otworze skret i pojde prosto". Pilot zawsze bedzie chcial ukonczyc okrazenie, tzn. pojechac do konca, ale niekiedy zblizy sie do takiego punktu, gdzie zdaje sobie sprawe, ze musi po prostu otworzyc skret, inaczej uderzy w sciane i sesja bedzie dla niego zakonczona. Dlatego kierowca z checia wykorzystuje kazde wyjscie awaryjne, ktore ma zakodowane w podswiadomosci.

    Dla George'a Russella roznica pomiedzy F1 a F2 bedzie rowniez odczuwalna. Zasadniczo F1 w porownaniu do F2 moze pojechac troche szersza linia, bardziej agresywnie po kraweznikach i po prostu z wieksza predkoscia pokonac zakrety. Bolidy F1 poprzez mocniejsza aerodynamike maja wiekszy grip, dysponuja rowniez szerszymi oponami i dlatego linia jazdy jest troche inna. W zasadzie jest podobna, ale w F1 chassis mozna jeszcze bardziej optymalnie wykorzystac. Jesli chodzi o predkosc maksymalna to mysle, ze roznica na takim torze ulicznym jak Baku bedzie wynosic ok. 50 km/h. Top-speed w F2 wynosi ok. 317 km/h. W treningach naturalnie speed jest troche mniejszy, ale w wyscigu w cieniu aerodynamicznym predkosc maksymalna jest wyraznie wieksza. A tutaj dluga prosta kusi aby trzymac sie w cieniu aerodynamicznym i na koncu dlugiej prostej przeprowadzic ladna kontre. Sek w tym, ze w sytuacji gdy taki manewr w pierwszym zakrecie nie bedzie optymalny, bo obaj kierowcy musza ekstremalnie ciasno w pierwszym zakrecie pojechac, to nastepne okrazenie mozna wyrzucic do kosza.

  • 33. dexter
    • 2019-04-26 16:38:19
    • *.dyn.telefonica.de

    Tak na marginesie dla bardziej zaciekawionych to nowe auto F2 w porownaniu do starszego modelu ma lepsza aerodynamike i koncowa sekwencja, tzn. quasi ostatni nominalny zakret i caly pasaz pokonywany jest na pelnym gazie. Nawet na oponach Medium nie ma problemu aby kierowcy mogli pokonac odcinek na pelnym gazie. Na Supersoft jest to o wiele latwiejsze. Jesli chodzi o power to technicznie F2 lezy w zasiegu 610 KM. Od ubieglego roku F2 dysponuje silnikiem V6 Turbo. Tak wiec tutaj w serii wyscigowej rowniez wiele rzeczy jest wyrownane do Formuly 1. Naturalnie w porownaniu do F1 deficyt mocy (okolo 400 KM) jest odczuwalny. Bolid F2 jest zdecydowanie lzejszy niz auto F1, ale po drugiej stronie 400 KM robi znaczaca roznice. Szczegolnie z powolnych naroznikow. Naturalnie auto F2 funkcjonuje inaczej niz auto F1. Tutaj bardzie chodzi o generalne rzeczy tak jak temperatura toru lub warunki, ktore od sesji do sesji sie zmieniaja. I tutaj F1 ma wiecej mozliwosci jesli chodzi o ustawienia niz F2.

    Niemniej jednak F2 jest juz ogromnym wyzwaniem. Szczegolnie dla nowych kierowcow z F3. F3 jest jest juz cool, ale w F2 mlodzi kierowcy musza juz potrafic umiejetnie zarzadzac oponami Pirelli. Jest wiele roznych parametrow tak jak na przyklad DRS i oczywiscie znacznie wieksza moc. Takie rzeczy czynia jazde o wiele bardziej zlozona. Rowniez strategia wyscigowa, ktora w F1 jest kluczowym elementem rozni sie od F2. Tutaj aerodynamika odgrywa duza role.

    Co do opon to z pewnoscia zespoly beda starac sie wprowadzic miekka mieszanke do pracy, poniewaz w kwalifikacjach wlasciwe czerwona opona jest jedynym wyborem aby postawic auto na szpicy. Podczas wyscigu znowu wazne jest pytanie na ktorej mieszance auto ma najlepszy balans. I tutaj jest roznica pomiedzy rodzajami ogumienia. Jest cos takiego jak "Longruns" i tutaj duze pytanie zawsze kreci sie wokolo zlowrogiego "okna." Naturalnie nie chodzi o okno, ktore mozna nabyc w sklepach z materialami budowlanymi, poniewaz w sporcie motorowym jest to fikcyjny produkt. Niemniej jednak najczesciej omawiane okno na swiecie ... I teraz zaleznie od balansu problem moze byc na przedniej lub na tylnej osi. Zwykle sa to tylne opony. Na takim kursie jak Baku, tzn. zakrety o kacie 90 stopni lub w ciasnych zakretach gdzie auto musi przyspieszyc przewaznie sa to tylne kola, ktore dostaja mocniej po kosciach i sie przegrzewaja. Generalnie opona Pirelli jest taka, ze na temperature trzeba ekstremalnie uwazac. To jest nauka sama w sobie, ktora od toru do toru, z dnia na dzien i przy roznych temperaturach asfaltu brzmi zupelnie inaczej. Pirelli jako opona jest rowniez pamietliwa i msciwa. Tzn. jesli kierowca w pierwszych okrazeniach uszkodzi taka opone to opona Pirelli pozniej nie wybaczy i ciezko jest taka opone przywrocic do zycia. Dlatego tak wazne jest aby wprowadzic opone do odpowiedniej temperatury roboczej. A w F1 od auta do auta jest to odmienne.

    Generalnie podczas dlugich przejazdow rowniez balans hamulcow relatywnie czesto sie przestawia. Tzn. jezeli kierowca ma problem z podsterownoscia i nadsterownoscia to w pierwszej linii moze swoj styl jazdy odpowiednio dopasowac. Z drugiejej strony w ciasnych zakretach, gdzie trzeba mocno wyhamowac mozna sprobowac dostroic m.in. balans hamulcow aby kola sie nie blokowaly i auto wpadalo w podsterownosc. A dyferencjalem, wiele innych rzeczy. Tutaj jest duzo mozliwosci.

    Ogolnie mowiac weekend wyscigowy powinien byc bardzo ciekawy.



    PS. Tylko tyle kolego @tomekrush madrego masz do powiedzenia?

  • 34. Kruk
    • 2019-04-26 16:42:38
    • *.w86-237.abo.wanadoo.fr

    @31 NIe przeszkadzaj mu. On po prostu musi lecieć z koksem. Psychoterapeuci zwykle pytają swoich pacjentów co ich odpręża w życiu. Pacjent odpowiada wtedy: bębnienie na bębenkach, jazda motocyklem, ubieranie muszek w sukienki itd. Więc terapeuta mówi: "Proszę to robić i realizować swoje zainteresowania".

    dextera odpręża klepanie w klawiaturę i kopiowanie tekstów zamieszczonych w internecie.

  • 35. dominof1
    • 2019-04-26 16:56:02
    • *.garwolin.vectranet.pl

    "...wyciągając studzienkę..." No całej studzienki to oni raczej nie wyciągnęli!

  • 36. dexter
    • 2019-04-26 17:16:47
    • *.dyn.telefonica.de

    @ saint77

    "Kiedyś taki numer zrobił RedBull kiedy mieli deficyt przednich skrzydeł w nowej wersji i Vettel zniszczył swoje. To zabrali Webberowi."

    O ile ja sie nie myle (a raczej sie nie myle), to Webber nie chcial nowego skrzydla, poniewaz nie odczuwal zadnej roznicy. Nawet byl ekstra pytany.

  • 37. dexter
    • 2019-04-26 19:01:12
    • *.dyn.telefonica.de

    @34. Kruk

    W realnym zyciu zero, ale w internetach uprawiam zawodowy trolling od czasow usernetu? Moze Przemek tutaj zrobi ekstra kacik dla takich trollow zyciowych, ktorzy po dwoch dniach na portalu sa w stanie kilka razy zmienic swoj Nickname. Ty kolesiu najwyrazniej pomyliles portale, bo nie jestes tutaj na "Onecie". I nie medrkuj tylko napisz cos rzeczowego na temat sportu motorowego, bo do tej pory oprocz "kolorowy Hamilton", "paluch Vettel" lub "nieroby Francuzi" -oprocz tego, ze ciagle obrazasz moja inteligencje, wiedze techniczna i ogolna, nie widze nic jak taka pompke z ktorej wychodzi cieple powietrze ...

    PS. "dextera odpręża klepanie w klawiaturę i kopiowanie tekstów zamieszczonych w internecie" - jezeli niedojrzaly czlowieku masz jakies dowody to prosze przynajmniej przedstawic. A ja sobie tego nie zycze i nie bede dluzej takich rzeczy tolerowal aby jakas patologia zyciowa pod parasolem anonimowosci, ktora jest dwa dni na portalu rzucala tutaj pustymi haslami.

  • 38. Kruk
    • 2019-04-26 20:44:08
    • *.w86-237.abo.wanadoo.fr

    @37 Jeżeli Twój psychoterapeuta żle dobrał lekarstwa i czujesz się z tym żle, to po prostu zmień lekarza. Ty już popisałeś się swoją zaradnością życiową pisząc cyt: "Robie interesy na Hockenheimie".
    NIe bredż na oślep! NIe kłam, nie wprowadzaj innych kibiców w błąd! Nigdy nie napisałem kolorowy Hamilton, tylko czekoladowy Mistrz! To nie są moje słowa, tylko angielskich kibiców.
    Jeżeli tak ubóstwiasz Francuzów, to zapraszam Cię do mnie. Ugoszczę Cię i pokaże ci jak wygląda mój dzień pracy-zapewniam Cię,że jeden dzień wystarczy. Dopiero wtedy zrozumiesz, co mam na myśli.

    Odczep się od anonimowości, bo Wszyscy (kibice komentujący w tym serwisie) tutaj Jesteśmy anonimowi.

  • 39. Kruk
    • 2019-04-26 20:48:58
    • *.w86-237.abo.wanadoo.fr

    @37 PS. Napisałem do Ciebie z 138 konta-oszczędzę ci niepotrzebnych rozmyślań na temat ilości moich kont w tym serwisie.

  • 40. ESI 6-12
    • 2019-04-27 06:16:23
    • *.dynamic.mm.pl

    Vendeur
    Drogi analfabeto "
    "Włókno węglowe, to nie plastik, potrzeba czasu, aby coś z niego zrobić."
    "Podwozie jest złamane i musimy sięgnąć po podłogę 03 ? powiedziała Claire Williams,"

  • 41. ESI 6-12
    • 2019-04-27 06:33:31
    • *.dynamic.mm.pl

    Przepraszam za falstart, miało być tak, tylko nie pod tym tematem.

    Vandeur
    Pilnuj się, sprawdzałem w słowniku i niema takiego słowa jak "podłowa"
    Widzę, że uwielbiasz czepiać się ludzi, jeździć po nich, kręci cię to???? To jakieś zboczenie zawodowe czy co????
    Ja będę tobie za każdym razem wytykać twoje nawet najmniejsze błędy.
    Gdybyś nie był tak ograniczony swoją pychą taki pewny swojej wiedzy może od czasu do czasu zajżałbyś na inne strony o F1.
    To byś wiedział że Russel dostanie podłogę nr 03
    Używając mózgu nie tylko do obrażania a do myślenia logicznego wydedukowałbyś, że gdyby Kubica miał nową podłogę to raczej z nr 03 a Russel otrzymałby teraz podłogę nr 04.
    Gdyż sama Cleare powiedziała iż Russel otrzyma podłogę nr 03

    Co do włókna węglowego
    Faktycznie bardzo długi proces trzeba lat aby włożyć do formy kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt warstw włókna wysmarować żywicą i wypiekać w odpowiedniej temperaturze "cały rok"
    Ogarnij się gościu.

  • 42. iceneon
    • 2019-04-27 08:40:08
    • Blokada
    • *.public.t-mobile.at

    @30. dexter
    A to co, zapowiedź wyścigu? Coś Ci się pomyliło, tutaj się komentuje, a nie pisze pamiętniki.
    Załóż sobie chłopie jakiegoś bloga i tam wylewaj swoje myśli.

  • 43. dexter
    • 2019-04-27 08:53:31
    • *.dyn.telefonica.de

    @Kruk, Heniek007 itd.itp.

    "Jeżeli Twój psychoterapeuta żle dobrał lekarstwa i czujesz się z tym żle, to po prostu zmień lekarza."

    Nie krzycz gowniarzu jak moj ogrodnik, ktoremu doniczka spadnie na noge. Najpierw musisz zostac kelnerem aby wode podawac.


    "Ty już popisałeś się swoją zaradnością życiową pisząc cyt: "Robie interesy na Hockenheimie"."

    To jest po prostu jakis tepy czlowiek! Sorry niedojrzaly czlowieku, ale tak tepego trollowania jeszcze nie widzialem. Przeczytaj caly temat jeszcze raz, ale tym razem ze zrozumieniem.

    Tak na marginesie - mam do dyspozycji lub dokladnie mowiac moja firma ma do dyspozycji nie tylko pewien kontyngent darmowych biletow do Paddock Club'u na F1, ale rowniez posiada wlasna loze na stadionie pilkarskim, gdzie zawsze mozemy zaprosic naszych najwazniejszych klientow z osoba towarzyszaca. I takim sposobem mozemy na torze wyscigowym albo podczas meczu Bundesligi na przyklad w sobotnie lub niedzielne popoludnie w luznej i produktywnej atmosferze razem spedzic czas.


    "NIe bredż na oślep! NIe kłam, nie wprowadzaj innych kibiców w błąd! Nigdy nie napisałem kolorowy Hamilton, tylko czekoladowy Mistrz!"

    W takim razie jest jeszcze gorzej niz mialem zakodowane w pamieci. Tak czy owak taki wpis smierdzi tylko rasizmem i tepym ignorantem.


    "To nie są moje słowa, tylko angielskich kibiców"

    Nagle nie Twoje slowa, a kto to pisal St.Tropez? To znaczy, ze Ty niezbyt jasna swieczko na torcie takie pierdoly musisz powtarzac? Tak samo trollu internetowy nie logujesz sie tutaj pod wieloma Nicknames? Sorry dzieciaku, ale ja nigdy nie wspieralem tepoty ani trollingu w internetach. W zyciu prywatnym i zawodowym po prostu mam stycznosci z innymi osobami.


    "Jeżeli tak ubóstwiasz Francuzów, to zapraszam Cię do mnie. Ugoszczę Cię i pokaże ci jak wygląda mój dzień pracy-zapewniam Cię,że jeden dzień wystarczy. Dopiero wtedy zrozumiesz, co mam na myśli."

    Ja mam tylko awersje do Twojej glupoty. Jezeli Polaku tak nienawidzisz Francuzow to w takim razie co w tym kraju szukasz? Poza tym nie musisz mnie goscic, poniewaz dosc czesto jestem w sasiednim kraju i prawie regularnie spedzam wolne chwile na poludniowym wybrzezu Francji. Uwielbiam te miejsca.

    Wiem, ze "Grande Nation" lubi "wypoczywac". Wiem rowniez, ze gospodarka Francji jest kulawa i praktycznie sparalizowana, kasy nie sa pelne, a konkurencyjnosc od lat systematycznie zwalnia. Ja bym powiedzial, ze pracownicy nie sa elastyczni i sa mniej wydajni, tzn. mniej produktywni. Ale patrzac na statystyke to sytuacja w Niemczech w porownaniu do Francji pod kilkoma wzgledami wyglada bardzo podobnie.

    Choroba Francji to ogromny nieproduktywny aparat panstwowy. I nikt nie wie, ile tak naprawde jest zatrudnionych ludzi, tzn. ile jest "urzednikow panstwowych". A wiekszosc mlodych pragnie zostac "Fonctionnaire" w tak ukochanym aparacie panstwowym. Miedzy Niemcami i Francja istnieje tez pewna roznica, poniewaz we Francji wiekszosc rzeczy jest regulowana przez panstwo. No ale taka jest troche mentalnosc Francuzow. W Niemczech jest odwrotnie.

    No coz mozliwe, ze 35 godzin tygodniowo dla niektorych pracobiorcow brzmi zachecajaco, ale dla pracodawcow jest czysta katastrofa. A z socjalistami nie mozna nic zrobic. Niski wiek emerytalny to nastepny problemem tego kraju, ktory praktycznie w aktualnym wydaniu jest niczym innym tylko utopia. To wszystko wplynelo na kulture "wypoczywania", ale nie spelnia wymogow konkurencyjnosci.

    Magiczne slowo to "réduction du temps de travail" - tak wiec skracanie czasu pracy. I nikt tak naprawde nie chce tym potrzasnac. Nawet firmy nie chca tego zrobic, poniewaz co roku otrzymuja dziesiatki miliardow euro dotacji jako rekompensate, ze w sektorach niskich plac placa tylko za pewna liczbe godzin tygodniowo - choc w rzeczywistosci wyplacana jest mniejsza ilosc godzin. Ustawa o 35 - godzinnym tygodniu pracy zostala wprowadzona we Francji juz w 2000 r. przez owczesny socjalistyczny rzad, a dzisiaj jest powaznym zagrozeniem dla konkurencyjnosci gospodarki francuskiej.


    "Odczep się od anonimowości, bo Wszyscy (kibice komentujący w tym serwisie) tutaj Jesteśmy anonimowi."

    Twoja lepetynka czlowieku naprawde nie potrafi logicznie myslec? To znaczy, ze anonimowosc w internetach usprawiedliwia Cie calowicie i tutaj na portalu o tematyce sportu motorowego teraz mozesz permanentnie robic taki smietnik jak na "Onecie" ? Nie baw sie w trolling, tylko napisz wreszcie cos sensownego na temat sportu motorowego. Naprawde z checia przeczytam. Albo pochwal sie jakie masz wyksztalcenie, jaki masz zawod, jakie hobby, jakimi autami na codzien jezdzisz? Moze wtedy znajde z Toba jakis wspolny jezyk ..

  • 44. goralski
    • 2019-04-27 10:51:18
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Jak dyferencjalem można zmieniać nad i podsterowność?

  • 45. Kruk
    • 2019-04-27 11:23:33
    • *.w86-237.abo.wanadoo.fr

    @43 I kto tutaj bardziej szczeka? Każda Twoja próba wybielania się-kończy się fiaskiem. Czy Ty naprawdę nie widzisz tego, jak bardzo pogrążasz się?

    Nie muszę odkrywać przed Tobą mojej osoby-również nie obchodzi mnie kim Ty Jesteś! Swoimi wpisami sam wystawiasz sobie wizytówkę.
    Wspólnego języka nigdy nie osiągniemy, bo Jesteś autystyczno-narcystycznym przerośniętym dzieciakiem. Patrzysz jedynie na czubek własnego nosa i dostajesz drgawek na słowa krytyki.
    Naoglądałeś się telewizyjnej propagandy na temat południowego wybrzeża Francji i myślisz,że to całe piękno Francji?
    Kolejny raz apeluje do Ciebie: Przestań bredzić!

  • 46. Kruk
    • 2019-04-27 11:41:41
    • *.w86-237.abo.wanadoo.fr

    @dexter

    NIe da się dyskutować z osobą, która uważa,że:
    -Mclaren potrafił zbudować w sezonie 2017 nadwozie na poziomie Ferrari.
    -Vettel urodził się z takim talentem,że trzeba było go siłą wyciągać z gokartów, a potem z bolidu F1.
    -Płynny równa się szybki.
    -Silnik spalinowy potrafi eksplodować.
    I na koniec dodam Twoje urojenia co do iści kont w tym serwisie.


    Napisałem do Ciebie z 546 konta w tym serwisie...:)

  • 47. dexter
    • 2019-04-28 11:25:08
    • *.dyn.telefonica.de

    @Kruk


    "@43 I kto tutaj bardziej szczeka?"

    Tempo, chusteczka do nosa?!


    "Każda Twoja próba wybielania się-kończy się fiaskiem. Czy Ty naprawdę nie widzisz tego, jak bardzo pogrążasz się?"

    Proba wybielania?


    "Nie muszę odkrywać przed Tobą mojej osoby-również nie obchodzi mnie kim Ty Jesteś!"

    Jezeli ja z kims rozmawiam to generalnie interesuje mnie druga osoba np. co robi zawodowo, skad pochodzi etc. Tak jeszcze na marginesie zahacze o zdanie: "Jeżeli tak ubóstwiasz Francuzów, to zapraszam Cię do mnie. Ugoszczę Cię i pokaże ci jak wygląda mój dzień pracy-zapewniam Cię,że jeden dzień wystarczy. Dopiero wtedy zrozumiesz, co mam na myśli." - i zapytam sie czy Ty jestes zintegrowany w tym kraju? Rozmawiasz plynnie w jezyku Francuskim? Masz jakies porzadne wyksztalcenie?


    "Swoimi wpisami sam wystawiasz sobie wizytówkę."

    Tutaj jest archiwum. W archiwum w ciagu pieciu minut mozna wyszukac wszystkie Twoje "trzy" komentarze. Gwarantuje, ze ciezko bedzie odnalezc watek sportowy.


    "bo Jesteś autystyczno-narcystycznym przerośniętym dzieciakiem. Patrzysz jedynie na czubek własnego nosa i dostajesz drgawek na słowa krytyki."

    A to mowi Twoja szklana kula? Poza tym ja jestem przyklejony do Ciebie albo Ty do mnie? I to jeszcze jak taki sfrustrowany zyciem stary jeczacy negatywny wampir, ktory tylko okrada czlowieka z pozytywnej energii.


    "Naoglądałeś się telewizyjnej propagandy na temat południowego wybrzeża Francji i myślisz,że to całe piękno Francji? Kolejny raz apeluje do Ciebie: Przestań bredzić!"

    Kazdemu jego los ? My nie ogladamy telewizji lecz podrozujemy po swiecie. M.in. Francje w ostatnich latach zwiedzilismy prawie cala: od Provence do Bretagne, pomiedzy Atlantykiem i Alpami. Ale - gdy "tankujemy baterie" to zasadniczo preferujemy powiedzmy klimat srodziemnomorski i ciepla zime.


    "NIe da się dyskutować z osobą, która uważa,że:
    -Mclaren potrafił zbudować w sezonie 2017 nadwozie na poziomie Ferrari
    -Vettel urodził się z takim talentem,że trzeba było go siłą wyciągać z gokartów, a potem z bolidu F1.
    -Płynny równa się szybki.
    -Silnik spalinowy potrafi eksplodować.
    I na koniec dodam Twoje urojenia co do iści kont w tym serwisie."

    Zajmujesz sie zawodowo trollingiem od czasow usernetu? Pod kazdym tematem masz wszystko wyjasnione.


    "Bardzo dobrze! Wiecej ulicznych wyscigow, dla bolidow przystosowanych bazowo do jazdy po torze."

    To jest normalne, ze pokrywy gulikow na kursie ulicznym maja troche inna forme niz na permanentnym torze wyscigowym, ale zasadniczo nie ma z tym wiekszych problemow. Takie pokrywy zostaja przykrecone zanim kurs jeszcze zostanie odebrany. Co roku taka prace wykonuje Hermann Tilke wraz ze swoim zespolem ekspertow (inzynierow). W tym roku jednak Tilke nie towarzyszyl przy takich pracach, poniewaz organizatorzy stwierdzili, ze potrafia sami zrobic. Niestety zapomnieli dokrecic sruby, ktore w niskich temperaturach (w Baku tez jest zima) moga sie poluzowac. Najpierw jeden pojazd przejechal nad studzienka i w tym momencie pokrywa lekko sie podniosla i widocznie jeden sworzen sie zlamal. Nastepnie nadjechal George Russell, ktory calym pojazdem, tzn. z cala sila docisku przejechal nad studzienka i w tym momencie efekt ssacy wciagnal pokrywe gulika i auto zostalo uszkodzone. W Monaco byly kiedys podobne sceny. Tak samo jak na permanentnym torze "Sepang International Circuit", gdzie Romain Grosjean chyba w 2017 uszkodzil sobie auto. Normalnie kazdy tor jest ubezpieczony i taka szkode zawsze pokrywa ubezpieczalnia. Mozliwe, ze trzeba sie troche poklocic, ale zespol na koncu powinien dostac odszkodowanie.

    Dodatkowo tutaj jeszcze podczas jazdy dzwig na ktorym zawieszone bylo auto otarl sie o most i cala hydraulika z dzwigu wylala sie do cockpitu. Takze podwujna praca dla mechanikow Williamsa: wymiana chassis i sprzatanie calej zupy w cockpicie. Tak wiec osoby w Williamsie mogly byc zdenerwowane.

    Pozdr.

  • 48. Kruk
    • 2019-04-28 12:35:20
    • *.w86-237.abo.wanadoo.fr

    @47 Najpierw obrażasz mnie i wyzywasz, potem nagle chcesz znać moje wykształcenie, status społeczny i to, czym jeżdżę? Trzeba było wcześniej o tym pomyśleć.
    NIe rozśmieszaj mnie i nie próbuj ze mną dyskutować, bo mam już swoje zdanie na Twój temat. Wyraziłem się jasno, dlaczego nie ma sensu z Tobą dyskutować.
    Pamiętaj,że wszystkie przemyślenia umieszczone na publicznym forum podlegają krytyce (niestety, dla Ciebie nie zawsze pozytywnej) i przeczytaj jeszcze raz komentarz @42iceneon
    Również pozdro.

  • 49. dexter
    • 2019-04-29 17:43:49
    • *.dyn.telefonica.de

    @Kruk

    Rece opadja ... Tobie widocznie trzeba za kazdym razem metoda lopatologiczna tlumaczyc. To sie nazywa upadek rozumu. A rozum moze sromotnie i bezapelacyjnie przegrac z podstepnym i bezpardonowym wrogiem ? zaslepieniem, fanatyzmem, z niewiedza, niedouczeniem, zla wola itd. itp.

    Ja Ciebie obrazam? Come on! Takiego steku bzdur i zwyklych przeinaczen nie widzialem dawno.
    Kto tutaj na portalu permanentnie prowadzi hejt i trolling? Kto od poczatku przylepiony do mojej dupy jak taki wrzod? Wszystkie te idiotyczne tezy obrazaja mnie. Obrazaja moja wiedze, zarowno ogolna jak i techniczna, obrazaja moja inteligencje. W dyskusji jest cos takiego jak rzeczowa argumentacja, a Ty jestes jak pompka z ktorej wychodzi tylko gorace powietrze ... Po co komus doswiadczenie zawodowe i sportowe, po co szkolenia, po co studia ekonomiczne i techniczne skoro koles "Heniek007" czy "Kruk" wie wszystko wie lepiej!


    "Pamiętaj,że wszystkie przemyślenia umieszczone na publicznym forum podlegają krytyce (niestety, dla Ciebie nie zawsze pozytywnej)"

    Jesli teoria nie zgadza sie z faktami, tym gorzej dla faktow? Dziekuje za rade, z pewnoscia zapamietam. Czytajac przemyslenia rowniez bede myslal o "konstruktywnej krytyce". Slowo Indiana ... Ale ja, jako przyszly "krytyk" uprzedzam, ze jestem dorosly i jak sadze, rozsadnym czlowiekiem. I jako taki chcialbym byc rowniez traktowany.


    "i przeczytaj jeszcze raz komentarz @42iceneon"

    Aby uzerac sie z "Henikami" i "Krukami" ? Merci beaucoup! A jezeli masz cos do powiedzenia to napisz komentarz zwiazany ze sportem lub nie czytaj wcale. Bo na pierdoly nie mam czasu ani ochoty.

  • 50. dexter
    • 2019-04-29 17:48:05
    • *.dyn.telefonica.de

    Edit:

    * i bezpardonowym wrogiem - zaslepieniem, fanatyzmem ...

  • 51. Kruk
    • 2019-04-29 21:08:43
    • *.w86-237.abo.wanadoo.fr

    @49 Trafienie w sedno, poznajmy po zachwianiu równowagi emocjonalnej rozmówcy. Wiedzy, ani inteligencji nie da się obrazić!
    Przestań notorycznie kłamać,że stosuje hejt, trollowanie i nie wiem, jakie jeszcze pasywne określenia wymyślisz. Każdy, średnio inteligentny na Twoim miejscu domyśliłby się,że tylko Ciebie tak traktuje w tym serwisie.
    Albo używasz j. polskiego, albo innego języka-co na polskiej stronie internetowej mija się z celem. Domieszki innych języków do wypowiedzi, świadczą o małym ilorazie inteligencji autora.

    PIsząc ze mną udowadniasz, że masz czas i ochotę na pierdoły-przecież to jest elementem Twojej terapii.
    Powiedz swojemu psycho-terapucie,że obrana terapia przynosi skutek odwrotny, od zamierzonego.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2019 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo