- Numer: 36
- Zespół: Alfa Romeo
- Kraj: Włochy
- Data urodzenia: 1993-12-14
#36 - Antonio Giovinazzi
KIEROWCY F1

Sylwetka
Antonio Giovinazzi urodził się 14 grudnia 1993 roku w Martina Franca. Jest sto drugim włoskim kierowcą w historii, który brał udział w wyścigu Formuły 1.
Antonio rozpoczął swoją karierę w kartingu w 2006 roku i ścigał się tam aż do 2012 roku, gdy zaczął rywalizację w samochodach jednomiejscowych w chińskiej Formule Pilota. Sięgnął po mistrzostwo już w swoim debiutanckim sezonie, z sześcioma zwycięstwami na koncie. Wziął także udział w ostatniej rundzie sezonu Formuły Abarth w 2012 roku na Monzy. Wygrał dwa wyścigi, a w jednym stanął na podium, jednak z powodu gościnnego udziału nie przyznano mu punktów.
W 2013 roku Giovinazzi rozpoczął ściganie w Europejskiej Formule 3, w której reprezentował zespół Double R Racing. Z dorobkiem 31 punktów zameldował się na siedemnastej pozycji w klasyfikacji generalnej. W tym samym roku uczestniczył także w Brytyjskiej Formule 3. Swoje debiutanckie zwycięstwo zanotował na Silverstone. Jego wyniki były znacznie lepsze niż w edycji europejskiej, zakończył sezon mając na koncie 135 punktów, co pozwoliło mu uzyskać tytuł wicemistrza. W lipcu uczestniczył również w prestiżowym Masters Formuły 3, który ukończył na dziesiątym miejscu.
W sezonie 2014 Włoch przeniósł się do teamu Carlin, którego barwy reprezentował w europejskiej odsłonie Formuły 3. Siedem wizyt na podium, w tym dwie na jego najwyższym stopniu umożliwiły mu finisz na szóstej pozycji w klasyfikacji generalnej.
Współpraca z brytyjskim teamem układała się jeszcze lepiej w sezonie 2015, gdy Antonio walczył o mistrzostwo serii. Włoch jednak znacznie przegrał z Felixem Rosenquvisem, mimo tego, że zgromadził aż dwadzieścia wizyt na podium, w tym sześć triumfów. W tym samym roku Giovinazzi wystartował także w wyścigu Masters, w którym pewnie zwyciężył oraz w Grand Prix Makau, które ukończył na czwartej pozycji. Antonio zadebiutował również w innej serii ? na torze Moscow Raceway wziął udział w niemieckich mistrzostwach samochodów turystycznych DTM. Próba nie okazała się sukcesem, gdyż włoski kierowca finiszował na dziewiętnastym i dwudziestym pierwszym miejscu.
Następny przyniósł Giovizazziemu nowe wyzwanie ? udział w serii GP2, w której reprezentował zespół Prema Powerteam. Jego partnerem zespołowym był Pierre Gasly, z którym Włoch walczył o mistrzowski tytuł. W debiutanckim sezonie Antonio pokazał swój talent między innymi na ulicznym torze w Baku, gdzie zdominował rywalizację. W ciągu całego sezonu osiem razy meldował się na podium, w tym pięć razy triumfując, jednak mimo tego musiał uznać wyższość Francuza i zakończyć rywalizację na drugiej pozycji ze stratą 8 punktów.
We wrześniu 2016 roku ogłoszono, że Giovinazzi będzie pracował w symulatorze dla zespołu Ferrari. W grudniu został potwierdzony jako trzeci kierowca włoskiej ekipy. Brał również udział w testach przed sezonem 2017 z teamem Saubera. Podczas pierwszej rundy sezonu Antonio zastąpił kontuzjowanego Pascara Werhleina i zakończył zmagania na dwunastej pozycji. Był pierwszym Włochem w stawce F1 od 2011 roku, gdy ścigli się jeszcze Jarno Trulli i Vitantonio Liuzzi. Giovinazzi brał także udział w Grand Prix Chin, którego nie udało mu się ukończyć.
25 września 2018 roku zespół Saubera potwierdził, że Antonio zostanie ich kierowcą na sezon 2019 u boku Kimiego Raikkonena.
Wiadomości związane

Giovinazzi chce zdobyć podium z Alfą Romeo
2021-02-13

Alfa Romeo wyjeżdża z Abu Zabi bez punktów
2020-12-13

Alfa Romeo bez punktów
2020-12-06

Raikkonen: nie tego się spodziewaliśmy
2020-12-05

Raikkonen: w pełnym deszczu bylibyśmy szybsi
2020-11-15

Giovinazzi: przyjemnie jest awansować do Q3
2020-11-14

Podwójne punkty Alfy Romeo
2020-11-01

Alfa Romeo najsłabsza w sobotniej czasówce
2020-10-31