komentarze
  • 1. TomPo
    • 2022-08-02 08:51:57
    • *.180.61.229

    Czlowiek to nie dzieciol wec tu ma racje.
    Jak wstrzasy dzialaja na mozg to wystarczy popatrzec na bokserow, albo na zawodnikow amrykanskiego 'futbolu'.
    Natomiast...
    Tutaj jest potrzebne jasne stanowisko FIA, ale bez jakiegos kretynskiego mierzenia oscylacji czy podnoszenia bolidow.
    Ruchoma podloga zdaje sie minimalizoawc problem wiec co powinna zrobic FIA, to okreslic sie w tej kwestii.
    - jest to legalne - mozna kopiowac
    - jest to nielegalne - prosze to usunac
    - jest legalne, ale w przyszlym sezonie juz nie bedzie.

    No i przede wszystkim wrocic do XXI wieku i aktywnych zawieszen, zamiast sredniowiecznych furmanek.

    No ale nie... FIA jak to FIA bedzie kombinowac, wymyslac kolo na nowo, i czego by nie zrobili w kwestii mierzenia oscylacji, to zawsze ktos bedzie niezadowolony, pomijajac juz fakt ze mierzenie tego to czysta fikcja.

  • 2. patryko92
    • 2022-08-02 09:13:26
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ktoś mi odpowie dlaczego FIA nie chce wprowadzić aktywnego zawieszenia? Takie rozwiązanie daje mnóstwo możliwości, bolidy byłyby szybsze na zakrętach i bezpieczniejsze.

  • 3. Grzesiek 12.
    • 2022-08-02 09:27:00
    • *.

    Mam wrażenie że Wolffowi od samego patrzenia na porpoising, mózg uszkodziło :D

  • 4. hubos21
    • 2022-08-02 09:27:02
    • *.8.182.156

    Widać że uszkadza mózgi nie tylko kierowcą.

  • 5. giovanni paolo
    • 2022-08-02 09:39:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Skoro złotousty tak bardzo dba o bezpieczeństwo to niech zdradzi co takiego zrobili, że pozbyli się podskakiwania bez wprowadzania przyszłych przepisów. Inni powinni mieć dostęp do tych legalnych rozwiązań, przecież tu chodzi o zdrowię i bezpieczeństwo do cholery.

  • 6. Raptor Traktor
    • 2022-08-02 09:47:45
    • *.fiberway.pl

    Chwila...Toto Wolff zbudował (znaczy jego zespół zbudował, ale on za to odpowiada jako szef) bolid, który podskakuje, a teraz wzywa FIA do działania w sprawie podskakiwania bolidów?

  • 7. Krukkk
    • 2022-08-02 09:53:36
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @2 patryk92. FIA ciagle stoi na strazy spowalniania bolidow F1 i wiazania rak inzynierom, a wszytko to pod przykrywka ekologii i ciecia wydatkow na rozwoj.
    Aktywne zawieszenie oddali TOP 3 od reszty smiertelnikow a wtedy dzieciaki wylacza telewizory albo komputery i zyski z transmisji spadna.

    Zgadzam sie z Toto. Zdrowie kierowcow jest najwazniejsze, wiec powinien oglosic wycofanie swoich bolidow z rywalizacji i czekac na decyzje FIA albo na uzdrowienie W13 reka swoich inzynierow :D

    Mercedes zagonil sie sam w slepy kat i co by nie powiedzieli bedzie jeszcze wiekszym wyglupem.

  • 8. giovanni paolo
    • 2022-08-02 10:29:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    7. Na aktywnym zawieszeniu mercedes odjedzie od reszty stawki na kilka lat. Oni nad tym ciagle pracują przy okazji swojego amg one. McLaren na tym nie skorzysta. Ferrari ma je mieć w jakimś suvie, to nie ten świat, nie te rozwiązania, nie ta charakterystyka. RBR od dawna nie pracuje przy Valkyrie więc także od lat nie rozwijają tych technologii.
    Wielu mogłoby chcieć powrotu aktywnego zawieszenia, ale tylko mercedes by na tym skorzystał, tak jak producenci chcieli powrotu do turbodoładowania i większego udziału hybrydy, ale wtedy też mercedes pracował nad taką koncepcją o kilka lat dłużej od pozostałych. Pracowali dokładnie pod kątem F1 tak jak teraz pracują nad zawieszeniem w pojeździe dość podobnym do bolidu F1. Powtórka z rozrywki.
    RBR mógł mieć podobny pojazd przy którym by opracowywał podobne technologie, ale ich plany pokrzyżował pewien megaloman z branży odzieżowej.

  • 9. Manik999
    • 2022-08-02 10:55:37
    • *.toya.net.pl

    Dziwnym trafem jakoś z tym zjawiskiem przestali nie problem. Toto niestety dawno stracił na wiarygodności w swoich wypowiedziach. Mam nadzieję, że FIA nie wprowadzi żadnych zmian.

  • 10. Cube83
    • 2022-08-02 11:14:16
    • *.static.ip.netia.com.pl

    A to nie przypadkiem Ty Toto nie "kazałeś" swoim kierowcom jeździć bolidem, który tak podskakiwał, że Hamilton zaczął się jąkać? Czyżby wtedy nie przeszkadzało Ci ryzyko uszkodzenia jego mózgu (tak na marginesie Hamilton miał już go wcześniej nie wpełni sprawny)? Cwany hipokryta.

  • 11. hubos21
    • 2022-08-02 11:27:21
    • *.8.182.156

    Oni są pod ścianą z tą koncepcją i jedyne mogą resztę spowolnić żeby pokazać, że są najlepsi, takie trochę upośledzenie. RBR czy Ferrari kilka lat jeździli daleko od pierwszego rzędu i jakoś każdy robił swoje dalej a oni myślą, że F1 to tylko Mercedes. Nie słychać nic w temacie uginającego się przedniego skrzydła, FIA też się widać nie spieszy.

  • 12. Krukkk
    • 2022-08-02 11:48:59
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @8 giovanni paolo. Piszesz tak, jakby Byki i Ferrari sroce spod ogona wypadli. Nie zgadzam sie z Toba, ale nie zamierzam sie spierac.

    Wprowadzenie aktywnego zawieszenia spowoduje bicie rekordow toru, a tego FIA boi sie jak ognia.

  • 13. Frytek
    • 2022-08-02 11:53:17
    • *.147.72.113.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Gdy Mercedes dominował to co mogliśmy powiedzieć? Dobrze odrobili lekcję i zbierają tego plony. No cóż ,inni mieli za zadanie ich gonić i tak też się stało.
    Teraz gdy ktoś inny dobrze odrobił lekcję i nie tylko jeden team to na siłę Wolff próbuje zmienić przepisy pod siebie. Wcześniej nawet go lubiłem i podziwiałem ale jego brudne zagrywki w zeszłym sezonie trochę mnie do niego zniechęciły. Teraz to już nawet denerwuje. Gość bez honoru. Podziwiam Merca jak szybko niwelują zaległości do czołówki i tym powinni się kierować a nie zmianą przepisów.
    Niektórzy czepiają się Hornera że w zeszłym roku też czepiał się Mercedesa. Ale w tym roku nie ma żadnych brudnych zagrywek między RB i Ferrari.
    Więc to musiało być wywołane przez tego toksycznego Wolffa, bo skoro on się czepiał to dlaczego miał tego nie robić Horner

  • 14. Gumek73
    • 2022-08-02 12:32:00
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Czyżby Wolff też jeździł tym bolidem ?
    Zdecydowana większość kibiców F1 to ludzie inteligentni, którzy oglądają wyścigi i potrafią wyciągnąć właściwe wnioski.

  • 15. hubertusss
    • 2022-08-02 13:51:14
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    FIA nie pozwoli na aktywne zawieszenie bo pojawił by się nowy element w samochodzie którego FIA nie potrafiła by kontrolować. Chodzi o oprogramowanie sterowanie itd. Tak jak z silnikami hybrydowymi. gdzie sami przyznali, że nie byli w stanie udowodnić Ferrari kornetów więc zawarli ugodę.
    FIA nie pozowali na aktywne zawieszenie bo to znowu wyścig zbrojeń i koszty lecące w kosmos. Wiele zespołów przerzuciło by prace nad tym na swoje oddziały zajmujące się autami drogowymi. Stawka jeszcze bardziej by się rozwarstwiła.

  • 16. hubertusss
    • 2022-08-02 13:55:58
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @1 ruchoma podłoga jest legalna bo inaczej FIA już dawno by tego zakazała. Mało tego każdy zespół przed sezonem przekazuje do FIA swoje projekty jeszcze gdy są w programach komputerowych by nie wywalać forsy na rzeczy nie legalne i FIA to opiniuje. Skoro Ferrari i Rb ale chyba nie tylko z tym jeżdżą to jest legalne i tyle. Sam regulamin pozwał na podział tak zwanej deski na kilka elementów podczas gdy kiedyś musiał być to bezwarunkowo jeden element. Ros Brawn i jego pracownicy pisząc regulamin być może w oparciu o doświadczenia lat 80 tych mieli na uwadze problem podskakiwania. Dlatego być może zostawili zespołom furtkę lub po prostu zapomnieli o dokładniejszym tego opisaniu.
    Na pewno takie zespoły jak Mercedes nie są w stanie tego zrobić w tym sezonie. Bo wiąże się to z znaczną przebudową auta. A to w dobie limitów i połowie sezonu jest nie realne.

  • 17. Tomus1
    • 2022-08-02 15:19:45
    • *.

    Tak oczywiście, zdrowie jest najważniejsze. Toto, to zmień swoje spieprzone bolidy, bucu zakłamany a nie oczekujesz wprowadzenia przepisów, zapewne przez Ciebie napisanych. Jak zwykle Mercedes musi zepsuć uczciwą rywalizację, bo jadą z tyłu. Co za wiocha i żenada. To nie jest już sport, to są wyścigi w układzikach w FIA. Rzygać się chce, jak widzę gwiazdę Mercedesa.

  • 18. Tomus1
    • 2022-08-02 15:21:50
    • *.

    Żygać miało być.

  • 19. mafico
    • 2022-08-02 18:10:55
    • *.

    Czyli Wolff przyznał się do ryzykowania zdrowia i życia swoich kierowców. Nice.

  • 20. Aeromis
    • 2022-08-03 06:26:40
    • *.adsl.inetia.pl

    Toto: "Mamy to całe gadanie o lobbowaniu w jedną i drugą stronę"
    Mamy lobbowanie wyłącznie ze strony Mercedesa.

    Toto: "Z raportu lekarzy wynika, że częstotliwość drgań 1-2 Hz przez kilka minut może prowadzić do uszkodzenia mózgu. My mamy do czynienia z 6-7 Hz przez kilka godzin."
    Więc trzeba koniecznie wycofać zespół z tegorocznych zmagań. To wszystko z troski o zdrowie kierowców, którym grozi uszkodzenie mózgu, a samemu Toto wyrok za spowodowanie stałego uszczerbku na zdrowiu.

  • 21. TomPo
    • 2022-08-03 09:32:19
    • *.180.61.229

    @16
    Tez tak uwazam, ze tutaj wchodzi opcja A
    FIA powinna wyglosic stanowisko, ze taka ruchoma podloga jest legalna - prosze kopiowac
    Wtedy Mercedes na przyszly sezon wie, ze musi cos takiego zaprojektowac i tyle.
    A ten sezon... no coz, nie wpadli na ten pomysl to trudno ich strata
    ALE
    Przez to ze nie wpadli na ten pomysl powoduje (moze powodowac) problemy zdrowotne ich zawodnikow, wiec tutaj o tyle bronie postawy Toto, ze rzeczywiscie to sie moze zle odbic na ich zdrowiu.
    Natomiast nie zgadzam sie z Toto ze trzeba robic cyrk z mierzeniem oscylacji,
    Podskakiwanie mozna zniwelowac podnoszac bolid, fakt ze wtedy spadna do srodka stawki no ale trudno sie mowi, mogli wpasc na to samo co RBR i Ferrari.

  • 22. Krukkk
    • 2022-08-03 10:11:01
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @21. Mercedes nie moze skopiowac podlogi RB18 albo SF-75, bo maja zupelnie inna koncepcje bolidu. To co dziala w bolidach Ferrari i RBR bedzie hamulcem recznym dla bolidow Mercedesa.

  • 23. Krukkk
    • 2022-08-03 10:40:55
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    * F1-75.

  • 24. Pajol
    • 2022-08-05 16:27:34
    • *.netdrive.pl

    Co za gość... Bolidy F1 od lat jeżdżą na sztywnych i twardych zawieszeniach, to nie auto osobowe. Czy ktoś porównywał oscylacje poprzednich generacji aut ? Obecnie tylko Mercedes ma problem z podbijanie czy tam dobijaniem auta , reszta stawki wygląda jak z poprzednich lat. No może Ferrari bardziej podskakuje ,ale to im w niczym nie przeszkadza. Mercedes poprostu znów chce zmiany przepisów na swoją korzyść , rozwijają obecnie taka technologie ,że po zmianie przepisów będą przed innymi .

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo