2019-06-22 GP Francji - Trening 12:00 - 13:00
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 V.Bottas Mercedes 1:30.159 18
2 L.Hamilton Mercedes 1:30.200 15
3 C.Leclerc Ferrari 1:30.605 15
4 S.Vettel Ferrari 1:30.633 13
5 M.Verstappen Red Bull 1:31.538 11
6 P.Gasly Red Bull 1:31.599 14
7 L.Norris McLaren 1:31.654 14
8 D.Ricciardo Renault 1:31.802 12
9 C.Sainz McLaren 1:31.887 14
10 K.Raikkonen Alfa Romeo 1:31.943 16
11 N.Hulkenberg Renault 1:32.023 15
12 A.Giovinazzi Alfa Romeo 1:32.171 15
13 A.Albon Toro Rosso 1:32.178 16
14 R.Grosjean Haas 1:32.385 15
15 K.Magnussen Haas 1:32.400 13
16 S.Perez Racing Point 1:32.491 15
17 D.Kwiat Toro Rosso 1:32.540 22
18 L.Stroll Racing Point 1:32.678 14
19 R.Kubica Williams 1:33.902 21
20 G.Russell Williams 1:39.987 4
komentarze
  • 1. Amnes
    • 2019-06-22 13:12:02
    • *.play-internet.pl

    Robert w końcu pokazał Russellowi gdzie jego miejsce. Tak jeździ mistrz

  • 2. kempa007
    • 2019-06-22 13:16:29
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    No i po co głupią dyskusję chcesz rozpętać?

  • 3. konewko01
    • 2019-06-22 13:18:21
    • *.icpnet.pl

    Zamiast pytać to eliminuj takich od razu.

  • 4. saint77
    • 2019-06-22 13:23:14
    • *.dynamic.chello.pl

    @kempa007
    Łatwo się zorientować dlaczego, po jego nicku. Amnes, skrót od amnezja. On nie pamięta , że pod każdym artykułem pisze to samo. Zawsze będzie to samo wklepywał. Takim trzeba wybaczyć.

  • 5. Fanvettel
    • 2019-06-22 13:26:29
    • *.230.122.177

    TOP11 trzeciego treningu bedzie walczyła o Q3 . Może sie jeszcze do tego włączyć Albon w sumie większa szanse ma on niz Antonio

  • 6. Krys007
    • 2019-06-22 13:26:32
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Hmmm, czyżby Ferrari było bliżej Merca niż zazwyczaj? Zobaczymy jak pójdą kwalifikacje

  • 7. konewko01
    • 2019-06-22 13:32:47
    • *.icpnet.pl

    Proszę zdjąć ze mnie blokadę antytrollową.

  • 8. luk_szczecin
    • 2019-06-22 13:37:51
    • *.146.160.225.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Poprawa od wczoraj o 1,2 sek. Obiecujące. może uda się w kwalifikacjach kogoś przeskoczyć

  • 9. luk_szczecin
    • 2019-06-22 13:39:25
    • *.146.160.225.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    co do Amnes to masz taki fajny przycisk "ignoruj" zachęcam do korzystania

  • 10. Amnes
    • 2019-06-22 13:45:16
    • *.play-internet.pl

    2. Kempa
    Ja się cieszę że w końcu Robert się obudził

  • 11. giovanni paolo
    • 2019-06-22 13:55:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    uuu Hamilton popełnił kolejny błąd, Bottas tak mocno go naciska, że Brytyjczyk już jest kłębkiem nerwów, nie wytrzymuje psychicznie presji, to jego ostatni sezon
    to jak, Vettel w podobnej sytuacji by otrzymał masę takich uwag a Hamilton już nie bo on tylko szuka granic przyczepności?
    szanujmy się, przestańcie pisać takie głupoty w kierunku Niemca

  • 12. obiektywny2019
    • 2019-06-22 13:57:20
    • Blokada
    • *.static.chello.pl

    @ 10

    Jesteś jednak idiotą i debilem....

    Nie wiem czy wiesz ale Russel cały trzeci trening przesiedział w garażu, więc niby co mu pokazał Kubica??

  • 13. obiektywny2019
    • 2019-06-22 13:58:32
    • Blokada
    • *.static.chello.pl

    @ 11

    Oczywiście że masz rację ale wytłumacz to przygłupim użytkownikom tego forum i nie tylko....

  • 14. Rick
    • 2019-06-22 14:01:00
    • *.centertel.pl

    @4
    Zgadzam się, że Amnes często ma amnezje, ale m są m wrażenie, że raczej w zależności od sytuacji pisze zupełnie różne rzeczy, nawet sprzeczne aniżeli ciągle te same :)

    @1
    Awaria Russella i ?Kubica się obudził". No, rozbawiłeś mnie :)

  • 15. tommek7
    • 2019-06-22 14:03:56
    • *.play-internet.pl

    Tak definitywnie Hamilton pękł psychicznie. Nie wytrzymał presji. Bottas go zniszczył i już się nie podniesie, przegra mistrzostwo. Hahaha ludzie opamietajcie się :D

  • 16. oksymoron
    • 2019-06-22 14:04:25
    • *.play-internet.pl

    Robert pozytywnie. kto wie może to będzie ten pierwszy raz gdy okaże się lepszy od Russella.

  • 17. tomekrush
    • 2019-06-22 14:07:20
    • *.centertel.pl

    Obiektywny ty się chłopie tu nie wyrażaj niekulturalnie. Nie życzę sobie by ktoś kto nie zakłada że nie
    jest przygłupi pisał komus kto to zakłada że jest przygłupi. Bo wychodzi na to że nie zakładając tego że mozesz być przygłupi w istocie przygłupim być możesz.
    Przecinków nie stawiam ze względu na ruskich trolli których chcę ich brakiem/przecinków/ wku..ić.

    Roberto Rules!

  • 18. sylwek1106
    • 2019-06-22 14:14:22
    • *.connect.netcom.no

    @17 dobre hehe:)

  • 19. AdamBB
    • 2019-06-22 14:19:56
    • *.185-18-140.tkchopin.pl

    Czy do wycigu mozna tak jak kiedys, sie NIE zakwalifikować?

  • 20. josef
    • 2019-06-22 14:27:39
    • *.mtm-info.pl

    kempa zrób porządek z trollem i będzie spokój.

  • 21. Rick
    • 2019-06-22 14:34:09
    • *.centertel.pl

    Usunięty

  • 22. kowalsky
    • 2019-06-22 14:35:56
    • *.146.178.96.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    ktoś tu pisze
    "Kubica się obudził".
    To chyba ty gościu przespałeś ten weekend . Ponad 1,2 sek straty do 18-tego .

  • 23. Rick
    • 2019-06-22 14:36:27
    • *.centertel.pl

    Nie wiem jak to się stało, ale podczas odświeżania ponowil się komentarz. Sorry

  • 24. dexter
    • 2019-06-22 14:39:07
    • *.dyn.telefonica.de

    No to przed nami GP Francji. Grand Prix Francji ma dosc poruszajaca historie. Dotychczas siedem torow wyscigowych odegralo role gospodarza. GP Francji od poczatku nalezalo do F1. 2 lipca 1950 w Reims odbyla sie szosta gonitwa w Mistrzostwach Swiata. I praktycznie od tego momentu az do 2008 (z jednym tylko wyjatkiem) GP Francji bylo zakotwiczone w kalendarzu F1.

    Pomijajac temat infrastruktury i kilometrowych korkow to tor polozony jest w bardzo malowniczym miejscu. W powietrzu mozna odczuc luzna atmosfere urlopu. Z pewnoscia miejsce na poludniu Francji jest duzo bardziej atrakcyjne niz obiekt Magny-Cours. Magny-Cours (1991 - 2008) byl juz wymagajacym torem dla kierowcow, ale z punktu widzenia odwiedzajacych obiekt na prowincji byl dosc nudnym torem. Na plaskim terenie w polowie drogi miedzy Paryzem i Lyonem trudno bylo o odpowiednia atmosfere.

    No coz, co mozna ciekawego powiedziec po sesjach trenigowych? Z cala pewnoscia na poczatku tor byl jeszcze ekstremalnie sliski. Zgodnie z zargonem mowi sie, ze tor jest "zielony". W tym przypadku raczej bardziej pasuje okreslenie "zolty", poniewaz wokol toru sa drzewa, ktore akurat teraz rozkwitaja i caly pylek z tych drzew lezal jak taki cienki zolty dywan na nawierzchni asfaltowej. Katar sienny w Le Castellet jest gwarantowany ;-) W kazdym razie w sesjach treningowych mozna bylo zauwazyc wiele malych bledow. Dzisiaj w kwalifikacjach warunki na torze powinny juz inaczej wygladac.

    Z punktu widzenia kierowcy tor ma kilka charakterystycznych punktow. W zakrecie 2 i 6 zostaja juz zainicjowane pozniejsze manewry wyprzedzania na prostych odcinkach. Labirynt zakretow od 10 do 15 bardzo przypomina slimaka w Shanghaju. Zakret numero 2 jest slepym zakretem. Na odcinku do zakretu 3 kierowca musi zbudowac predkosc. Zakrety 3, 4 i 5 maja roznorodne promienie, sa bardzo ciasne. Pozniej przyspieszenie do zakretu 6, sam zakret pokonuje sie na pelnym gazie, kierowcy musza uwzglednic wazne track-limits, lewe zgiecie, wyjazd na prosta i od tego punktu pasaz zaczyna byc nieprzejrzysty.

    Jest dluga prosta, ale tutaj trzeba zredukowac wysoka predkosc i precyzyjnie trafic w zakret numero 8. Czyli w szykane. W tym miejscu piloci dohamowuja z predkosci okolo 340 km/h. Wejscie jest brutalnie szybkie i bardzo szybko mozna przestrzelic Apex. Wczesniej jest strefa DRS i kierowcy naturalnie gdy ma to znaczenie probuja tak pozno nacisnac stopa na pedal hamulca jak tylko mozna. Pasaz z szykana jest tez troche podobny do toru Monza. W teorii zadanie takiej szykany brzmi nastepujaco: a) uniknac swiadomej jazdy na skroty, b) mimo tego dac kierowcom szanse, aby tak bezpiecznie jak to mozliwe i bez uszkodzen pojazdu wyscigowego w miare szybko powrocili znowu na tor.

    Niemniej jednak wzrok tutaj musi byc sfokusowany wylacznie na tarce, poniewaz w tym miejscu tor ma wiele wariantow i szczegolnie na pierwszych dwoch, trzech okrazeniach bardzo szybko mozna stracic orientacje. Wtedy z cockpitu przy predkosciach okolo 340 km/h szukanie wzrokiem szykany moze byc problematyczne. Naturalnie kazdy kierowca mial wczesniej sesje w symulatorze i wykrecil wystarczajaca liczbe okrazen. Taka sesja w symulatorze przewaznie trwa 90 minut i kierowcy w ciagu dnia niekiedy maja 2 sesje. Jednakze tutaj bardzo szybko mozna sie pomylic, poniewaz wiele rzeczy wyglada tak samo. Szczegolnie podrozujac dluga prosta mozna po bokach zauwazyc niebieskie i czerwone linie. Trzeba byc bardzo sfokusowanym aby przy wysokich predkosciach mozna bylo znalezc wzrokiem wlasciwy punkt skretu. A jesli takie rzeczy nie beda pasowac to okrazenie naturalnie nie bedzie tez perfekcyjne. Koncentracja w cockpicie musi byc juz na bardzo wysokim poziomie.

    Po szykanie na dlugiej prostej przepustnica znowu zostaje otwarta i pelny gaz. Osmy bieg, predkosc 330 km/h. I teraz glowie zaczyna sie mentalne przygotowanie do zakretu numero 10. Prawy zakret 10 pokonywany jest na pelnym gazie, auto traci troche docisk, predkosc w zakrecie wynosi 290 - 295 km/h. Sila w zakrecie wynosi 4,8 g. Nastepnie petla znow wpada w dlugi prawy zakret, ktory wlasciwie ma dwa wierzcholki. Nawierzchnia jest nierowna, pilot walczy z podsterownoscia. Siodmy bieg, predkosc 285 km/h i juz jest lewy zakret. W tym miejscu znow grozi podsterownosc oraz problemy na wyjsciu z zakretu. Na koncu jest prawy dlugi zakret, ktory przechodzi w lewy ostry zakret (Virage du Pont). Turn15 jest bardzo zdradliwa szykana przed prosta start/meta.

    Tak tylko na marginesie: glowa wazy okolo 10 - 11 kg. 11 razy 4,8 = 52,8 kg plus helm. Tutaj juz niezle rwie trapez karku. Przy takiej sile oddech kierowcy jest wstrzymany. Powietrze z pluc trzeba wyciskac. Przy takich wartosciach niewytrenowany organizm zwyklego Kowalskiego zaleznie od czasu ma problem: problem ze wzrokiem i utrata przytomnosci z powodu ograniczonego krazenia krwi w mozgu. Na prostym odcinku Kowalski znowu powraca do zycia :-). Podczas przyspieszenia samochodu osobowego sila, ktora oddzialywuje na pasazerow wynosi 0,3 g. Kierowca bolidu F1 doswiadcza na starcie 1 - 1,5 g i do 5 g podczas pokonywania zakretow. g = 9.81m/s2: przy sile 3 g, czlowiek, ktory siedzi nie wstanie na nogi. Astronauci podczas startu doswiadczaja sily 3 - 4 g.

    Z pewnoscia zakret 1 i 2 jest tutaj interesujacy. Jezeli kierowca sie pomyli, musi pojechac inna linia. Tzn. stosownie wolniej. Tam sa dwie bariery ograniczajace, ktore trzeba objechac. Podobnie jak w zakrecie 4 - jest bardzo dluga droga powrotna na tor. Identycznie wyglada zakret numero 8, czyli szykana na odcinku prostym w przeciwnym kierunku. Rowniez w tym miejscu jest objazd i zalecana powolna jazda, aby nie wypracowac sobie przewagi.

    Naturalnie teraz w kwalifikacjach temperatura nawierzchni asfaltowej i okno pracy opony wyscigowej odegra juz znaczaca role. Tak wiec zobaczymy jak to wszystko dzisiaj bedzie wygladac. Mysle, ze Mercedes w walce o pole-position jest tutaj faworytem.

  • 25. Amnes
    • 2019-06-22 14:59:19
    • *.play-internet.pl

    24. Dexter

    Prorok czy jak? Mercedes faworytem na tym torze? A na jakim torze nie jest faworytem wygrywając wszystko co się da?

  • 26. Vendeur
    • 2019-06-22 15:39:45
    • *.dynamic.chello.pl

    @ 13. obiektywny2019

    "wytłumacz to przygłupim użytkownikom tego forum"

    Myślę, że jednym z bardziej przygłupich jesteś sam, skoro w swoim poście @12. dałeś się nabrać na tani trolling jednego z idiotów.

  • 27. Krys007
    • 2019-06-22 15:44:12
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @25 W Kanadzie nie był, i śmiem twierdzić, że na Monzie też nie będzie

  • 28. FanHamilton
    • 2019-06-22 16:40:59
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    To jego ostatni sezon Hamiltona? Chyba wam coś nie tak. Hamilton popełnił kolejny błąd? to nie nowość, Błędy się zdarzają.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo