komentarze
  • 7. WDrake
    • 2018-06-19 10:27:19
    • *.centertel.pl

    Mcl miał zła filozofię. Powinni dać wolna rękę hondzie tak jak to zrobiło tr, wymagania można stawiać jak podstawy są opanowane, w 2019 rbr pewnie dużo nie zyska ale w 2020 będą walczyć i mistrzostwo

  • 8. Amnes
    • 2018-06-19 10:37:35
    • *.play-internet.pl

    A mclaren płacze

  • 9. PiotrasLc
    • 2018-06-19 10:41:00
    • Blokada
    • *.123.197.63.zubrzyk.pirx.pl

    Żeby się nie okazało że pojeżdżą dwa lata aby wypełnić kontrakty sponsorskie a po dwóch latach Red bull odejdzie z F1

  • 10. wariat133
    • 2018-06-19 10:44:50
    • *.unknown.vectranet.pl

    Renault pod koniec sezonu wprowadzi nowe mgu-K (obecnie ich największa bolączka, MGU-K z 2016 r.) , co da im znaczny zysk i papa Honda szybsza niż wygląda. Silniki renault powinny się zrównać z resztą stawki. Honda ma jeszcze wiele do zrobienia, mimo wszystko.
    Co do redbulla, to albo chce przeczekać dwa lata (te komentarze rbr i hondy to czysty piar) na nowe rozdanie z hondą lub bardziej prawdopodobne liczy na porsche. Ot i cała historia.

  • 11. Heniek007
    • 2018-06-19 10:49:26
    • Blokada
    • *.w90-29.abo.wanadoo.fr

    Gówno prawda...Skośnoocy nie chcieli pracować na sukces Mclarena, tym bardziej nie będą pracować na Red Bull.
    Kto komu zabroni pompować kolejny balon...?

  • 12. wariat133
    • 2018-06-19 10:58:32
    • *.unknown.vectranet.pl

    O wiele bardziej ciekawe jest co się stanie z Ricardo i Alonso. Oby coś drgnęło, bo to szansa dla Ricardo i Kubicy. Ricardo po decyzji RBR może na gwałt szukać innego zespołu.
    Ja tu widzę czysty zysk dla RBR i zyskanie czasu do 2021. myślenie jest proste. Jeśli będzie dobrze i Honda sprosta oczekiwaniom to wygramy parę wyscigów jak z Renault. Jeśli Honda da ciała to pobujamy się w środku stawki (mamy dobry bolid i pakiet aero) i tak mamy taniej niż u francuzów (jak nie za darmo), a 2021 poszukamy sobie innego dostawcy (czytaj porsche). RbR to mega cyniczny zespół i wykorzystuje Hondę tak samo jak to zrobił z Renią. Z kolei Alonso już myśli tylko o indy 500. Vandorne też nie jest pewny fotela. Bulier z McLarena jest na wylocie. Robi się ciekawie.

  • 13. hubos21
    • 2018-06-19 10:59:19
    • *.8.182.156

    Alonso do Red Bulla :D :D

  • 14. lobuzer
    • 2018-06-19 11:01:00
    • *.skynetmedia.pl

    Chyba jedyna możliwa decyzja. Silnik ze wsparciem na wyłączność. Honda to kolos motoryzacyjny z odpowiednim zapleczem. Przepisy teraz nie są tak restrykcyjne jak w pierwszych 2 latach od debiutu Japończyków.
    Kwestia tylko tego jak te duże ambicje uda się spełnić w możliwie krótkim czasie, jednak przy atmosferze współpracy z Renualt raczej nie było innej drogi.

  • 15. ds1976
    • 2018-06-19 11:17:54
    • Blokada
    • *.gigainternet.pl

    Odważnie! Ale nie da się ukryć, że etap awaryjności Honda ma już chyba za sobą. Pod względem mocy też nie wydają się odstawać od Renault, więc...? Może być tylko lepiej? Zasoby jakie wykłada Honda na rozwój silnika będą w przyszłości jeszcze większe niż dotychczas (już chyba przekraczają budżet jaki wykłada Renault?)

    Z innej bajki teraz kierowcy RBR mają niezła zagwozdkę :)

  • 16. turismo
    • 2018-06-19 11:55:10
    • *.va-router.com.pl

    To zespół McLarena można już oficjalnie zamknąć. Jak można się dać tak frajersko zrobić...

  • 17. Luzak564
    • 2018-06-19 12:05:44
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    To już teraz można powiedzieć żegnaj RBR, tyle lat byli razem z Reno zdobywali mistrzostwa razem a teraz jakaś lipna Honda, szkoda ale to ich wybór

  • 18. Medicus
    • 2018-06-19 12:13:17
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Nie wiem to zapytam, dlaczego Honda zdecydowała się na taki układ w którym zespół nadal będzie występował pod nazwą AM Red Bull ?

  • 19. hubos21
    • 2018-06-19 12:28:34
    • *.8.182.156

    Red Bull już myśli bardziej o przyszłości i liczy pewnie na nowego dostawcę, Renaul dzięki RBR miało jakiś punkt odniesienia jeśli chodzi o konkurencyjność swojej jednostki w stawce bo sami bolid mają póki co ze średniej półki a tak widzieli jak daleko muszą jeszcze się rozwijać się w innych obszarach poza silnikiem

  • 20. Peter_Sv5
    • 2018-06-19 12:40:43
    • *.146.227.42.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Tak bardzo tęsknię za dominacją Red Bulla. Druga zaraz po Ferrari moja ulubiona stajnia. Liczę na wielki powrót do sukcesów.

  • 21. hubos21
    • 2018-06-19 12:52:49
    • *.8.182.156

    Ja po latach ścigania się z Rosberga z Hamiltonem nie tęsknię za żadną dominacją

  • 22. nonam3k
    • 2018-06-19 12:54:19
    • *.ip47.fastwebnet.it

    Redbull wygrywal z renault tylko dzieki swojemu pakietowi a nie dzieki silnikowi poniewaz w tamtych czasach renault wcale nie bylo mocniejsze od konkueencji

  • 23. Grellenort
    • 2018-06-19 12:59:19
    • *.dynamic.chello.pl

    @18, z McLarenem też nie mieli problemu więc gdzie kłopot? Aston Martin nie podlega stricte żadnemu wielkiemu koncernowi motoryzacyjnemu (nie licząc skromnych 5% udziałów Daimlera), więc nie ma tutaj konfliktu interesów, zwłaszcza że samochody Hondy i Astona to zupełnie inny segment i inna klientela.

  • 24. sliwa007
    • 2018-06-19 13:43:59
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Zacznijmy od tego, że Red Bull ma wgląd w dane Toro Rosso czyli w silniki Hondy oraz w silniki Renault. Wystarczy wziąć dwa silniki, porównać dane z hamowni i już wiedzą dużo. To jest wiedza, której nie posiada żaden kibic, komentator czy ekspert z branży, ale posiada ją Red Bull. Skoro przeszli na silniki Hondy to być może z tą Hondą nie jest tak źle.

    Dwa to pieniądze. Honda do tych silników dużo dopłaca, Renault przeciwnie, z racji powszechnej krytyki ze strony Red Bulla kazali sobie płacić drugie tyle.

    Trzy to niezależność. Będąc zespołem fabrycznym nie muszą się obawiać, że nagle dostaną silniki drugiego sortu bo są zbyt szybcy względem Renault.

  • 25. rakes
    • 2018-06-19 14:00:28
    • *.dynamic.chello.pl

    @7
    Dokładnie, większość osób obwinia Hondę za trzy lata nieudanej współpracy z Mclarenem, nie widząc błędów narzuconych przez Mclarena. Dwa lata narzuconej przez Maca konstrukcji zero size, brak zgody na współpracę z innym zespołem, presja i prześmiestwo Alonso, ogólnie napompowany balon na natychmiastowy sukces, trzeci rok zupełnie nowa architektura silnika i choroba wieku dziecięcego, ale bez zaakceptowania tego faktu przez Maca, który już testów przedsezonowych decyduję o czerwonej kartce dla Hondy. Honda jakby do tej pory w Mclarenie "siedziała" obwiniana byłaby o brak konkurencyjności bolidu a jak jest z bolidem maca , każdy widzi.

  • 26. jatomak
    • 2018-06-19 15:48:11
    • *.in.net.pl

    Czyli RIC może już poinformować, że z końcem tego sezonu odchodzi z RedBulla

  • 27. 20KRZ04
    • 2018-06-19 16:27:10
    • *.150.143.208.internetia.net.pl

    ciekawe jak ta współpraca się potoczy? :/

  • 28. skilder3000
    • 2018-06-19 18:30:41
    • *.154.broadband9.iol.cz

    Pozdrawiam wszystkich którzy jechali po mnie w zeszłym roku.

  • 29. Heniek007
    • 2018-06-19 19:44:00
    • Blokada
    • *.w90-29.abo.wanadoo.fr

    @28 Ojoj!

  • 30. Szaakal
    • 2018-06-19 20:57:01
    • *.icpnet.pl

    Nie jestem do końca przekonany jak na tym wyjdzie Honda, wszyscy widzieliśmy jak RB traktował Renault, na Honde będą się lały wiadra krytyki, chociaż ten ruch mnie nie dziwi, spodziewałem się tego już dawno. Każdy topowy zespół chce mieć swojego dostawce, akurat Honda doświadczenie ma, więc sobie na pewno, prędzej czy później, poradzi. Nie ma co ukrywać, że największym przegranym jest jednak McL, jedyna ich nadzieja to doczłapanie się do nowej ery silników, może wpadnie jakiś dostawca i ich poratuje, bo jak na razie kilka lat z Hondą w plecy i skończyli jako niefabryczny zespół. Jasnym jest, że gdy Renault będzie się biło o mistrzostwo, to postara się o to, aby nie musieć rywalizować z zespołem, któremu dostarczają silnik, sposobów na to jest kilka, chyba że McL zrobi wyśmienity bolid. Co ja bredzę, przecież McL ma wyśmienity bolid, kilka razy już o tym mówili, gdy jeździli z Hondą ;)

  • 31. hubos21
    • 2018-06-19 23:17:20
    • *.8.182.156

    @30
    Kogo tutaj Honda obchodzi, jakby nie RBR to już by manatki w tym roku musieli zwinąć, niech się cieszą bo może się okazać, że dzięki nim w przyszłości będą mogli coś osiągnąć w tym sporcie nawet jak RBR zmieni dostawcę to w stawce są inne zespoły

  • 32. michalde
    • 2018-06-20 00:02:47
    • *.dynamic.chello.pl

    Honda dąży do powrotu do Formuły 1 w charakterze fabrycznego zespołu wyścigowego. Biorąc pod uwagę zaangażowanie japońskich koncernów można wysnuć wniosek, że kryzys w Kraju Kwitnącej Wiśni skończył się na dobre. Honda będzie dostawcą silników dla dwóch zespołów, tylko pytanie na jak długo. Współpraca z Mclarenem nie dała żadnych pozytywnych skutków, dlatego ten team porozumiał się z Renault. Red Bull i Toro Rosso będą konkurencyjne, jeżeli ponownie dogadają się Renault.

  • 33. TomPo
    • 2018-06-20 01:02:55
    • *.dynamic.chello.pl

    I bardzo dobrze. Za chwile i tak zaczelyby sie problemy z Renault jakby Ci tylko zblizyli sie do RBR.
    Problemy z brakiem czesci, awaryjnoscia, softem... juz to przerabialismy.
    Do tego musimy kibicowac Hondzie bo inaczej jestesmy skazani na nude i hegemonie do 2021.
    Go Honda GO !

  • 34. Kubssson
    • 2018-06-21 11:00:31
    • *.centertel.pl

    Pamiętam jak RB miał problemy z Renault i chcieli przejść na Hondę jeszcze za czasów Rona w MCL. Ron im wówczas powiedział :?... you will never get the Honda engine ...? chichot losu.

  • 35. seybr
    • 2018-06-21 12:48:39
    • *.btk.net.pl

    @32 kryzys może się skończył, ale zniszczyli wiele kultowych modeli. Eclipse jakiś suv połączony z Evo. Mix wyszedł tragicznie. Kultowe Evo, Impreza WRX, do tego Honda nie sprzedaje Accorda w Europie. Suzuki ich nowa Vitara. Poprzedni model radził sobie dobrze w terenie. Obecna generacja przegrywa z kretesem. Długo by wymieniać.

    Pożyjemy zobaczymy. Niech Honda usprawnia silnik, następny sezon pokaże na co stać Red bulla. Jak się noga powinie, to będą płakać na Hondę. Jak będzie dobrze iść to na pewno będą hejtować Renie.

  • 36. dexter
    • 2018-06-21 14:17:23
    • *.dyn.telefonica.de

    @sliwa007

    Dokladnie. Wspomnialem o tym rowniez pod tematem: "Abiteboul: Red Bull jest w stanie ponownie wygrać mistrzostwa z Renault". Red Bull mial mozliwosc porownania dwoch jednostek napedowych. Moze porownac moment obrotowy, power-output, zuzycie paliwa, zwartosc, wibracje, dane na temat przebiegu, MGU-H, MGU-K, akumulatory, potrzeby serwisowe, etc.

    Mowi sie, ze Japonczycy w Kanadzie znalezli 20 KM - przez co Toro Rosso o 0,3 sek bylo szybsze. Zespol dysponowal nowa i stara specyfikacja silnika, takze mogli porownac. Renault eksperymentujac z paliwem rowniez zmobilizowal 20 KM (producent wygenerowal 0,3 sekundy z silnika spalinowego), ale do Red Bulla ze wzgledu na innego dostawce paliwa i olejow dotarlo tylko 12 KM. Po prostu nastepna specyfikacja paliwa (od dostawcy z ktorym Red Bull ma podpisana umowe) musi najpierw na stanowisku testowym do nowej specyfikacji silnika Renault zostac dostrojona. A przed wyscigiem na Wegrzech bylo to malo prawdopodobne.

    Honda przy rozwoju silnika moze w pelni skoncentrowac sie na amerykanskim dostawcy paliwa. Toro Rosso rowniez jezdzi na paliwie i olejach marki Mobil. Teraz z Honda Red Bull ma praktycznie status zespolu fabrycznego. A takie rzeczy sa rowniez lukratywne patrzac od strony finansowej.
    Dla Red Bulla aspekt finansowy mogl byc kolejnym powodem takiego ruchu. Cos ala: "jesli nie mozna wygrac mistrzostwa swiata (czy to z Renault lub z Honda), to przynajmniej od Japonczykow mozna wyciagnac mozliwie duzo pieniedzy" - zlosliwie powiedziane. Dietrich Mateschitz z duzym prawdopodobienstwem potrafil szybko podjac wlasna decyzje (finansowa decyzje).

    Jednak ze sportowego punktu widzenia bedzie to zawsze trudny wybor. Jesli ktos ma dosc spore zaleglosci, to przewaznie duzymi krokami mozna zredukowac roznice. Decydujacy jest jednak ostatni kawalek. Pytanie zawsze brzmi co bedzie na ostatniej krotkiej prostej? Tutaj zazwyczaj zaczynaja sie schody, poniewaz najdluzej sie skubie (niezaleznie od tego, czy to jest Honda, Renault, Mercedes albo Ferrari).

    W kazdym razie japonski dostawca silnikow bedac jeszcze w zwiazku malzenskim z McLarenem po ciezkim porodzie w koncu nawiazal wspolprace z bylymi inzynierami Mercedesa. Mario Illen wraz ze swoim zespolem inzynierow rowniez pomaga w rozwoju silnika spalinowego. Byli inzynierowie z doswiadczeniem w F1 dolaczyli do Hondy, takze generalnie dzisiaj obrany kierunek nie jest zly. Badz co badz Honda potrafila nadrobic duza roznice.


    "Honda do tych silników dużo dopłaca, Renault przeciwnie, z racji powszechnej krytyki ze strony Red Bulla kazali sobie płacić drugie tyle."

    Doplaca, ale cena od poczatku byla normalna: okolo 20 Mio Euro. Koszt badan i rozwoju jest wysoki, a kazdy producent z biegiem czasu chce te koszty z powrotem odzyskac. Ten koszt zawsze tez jest wliczony w cenie. Sek w tym, ze teraz w Renault bedzie brakowac tych pieniedzy, a taka kwote zawsze mozna np. zainwestowac w dalszy rozwoj. Francuzom bedzie rowniez brakowac pewnych punktow odniesienia.

    PS. Silnik nie bedzie sie juz nazywal TAG Heuer, ale interesujacy jest rowniez fakt, ze Honda bedzie teraz tolerowac sponsora, ktory oficjalnie jest na bolidach RBR (Aston Martin Red Bull Racing).


    @wariat133

    "Co do redbulla, to albo chce przeczekać dwa lata (te komentarze rbr i hondy to czysty piar) na nowe rozdanie z hondą lub bardziej prawdopodobne liczy na porsche."

    Fakt, nowa umowa z Honda wazna jest na okres dwoch lat. Po dwoch latach Red Bull bedzie wolny i quasi moze wykonac nastepna zmiane. Gdyby niemiecki koncern samochodowy z Zuffenhausen powiedzmy od 2021 mial przypadkowo w swoich planach angaz w F1, to RBR pierwszy moze tupac noga. Z tym, ze teraz rozwoj moze byc dokladnie dopasowany wylacznie pod Red Bulla (nie ma konkurencji), dlatego eksperyment z Honda rowniez moze byc udany. Kultura, caly angaz w Hondzie wlasciwie jest dobry. Ze Honda w ostatnich latach nie miala dobrego performance, osobiscie nie moge sobie tego w calosci wytlumaczyc.

  • 37. Heniek007
    • 2018-06-21 20:26:24
    • Blokada
    • *.w90-29.abo.wanadoo.fr

    @36 Jak zwykle lecisz z koksem bez opamietania. Zazdroszcze ci fantazji.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo