komentarze
  • 1. bartexar
    • 2019-05-18 14:02:17
    • *.82.41.31.ip4.feromedia.eu

    >zmień opony pod jeden zespół
    >reszta ma problemy
    >wielkie zaskoczenie, nie rozumiemy

  • 2. DJ SaM
    • 2019-05-18 16:24:43
    • *.slaskdatacenter.pl

    i komu przeszkadzało dwóch dostawców opon ? Było by ciekawiej.

  • 3. marcelo9205
    • 2019-05-18 16:45:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    rok temu niektorzy już przewidywali co przyniesie zmiana pod Mercedesa... a teraz się zastanawiają czy Mercedes wygra wszystkie wyścigi :)

  • 4. zuchu80
    • 2019-05-18 17:34:58
    • *.19.119.233.pronet.alfanet24.pl

    Same opony nie stworzą zwycięskiego bolidu.

  • 5. iceneon
    • 2019-05-18 18:54:15
    • Blokada
    • *.public.t-mobile.at

    @4 Dokładnie, jednak co niektóre cymbały będą twierdzić inaczej. Mercedes po prostu ma świetny bolid. 0,4 milimetra robi aż taką różnicę?

  • 6. Jameson
    • 2019-05-18 19:02:26
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @5 iceneon

    Oczywiście, że nie, ale zrozumienie opon i zarządzanie nimi w tych czasach to kluczowa rzecz, mimo że wcale tak to nie musi wyglądać. Zeszłoroczny Meksyk pokazał co może się dziać, jak opony się potwornie przegrzewają. Verstappen ze swoim RBR czasowo zdystansował Mercedesa na mecie do zespołu środka stawki. W Hiszpanii natomiast opony miały mniejszy bieżnik i Mercedes wszystkich pozamiatał.

  • 7. sliwa007
    • 2019-05-18 19:02:30
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Z oponami nigdy nie uda się znależć złotego środka. To co dla jednych będzie dobre, dla innych będzie złe.
    Każdy bolid to praktycznie inna charakterystyka pracy, kierowcy to również kolejna zmienna.

    Jeśli chcemy opon, które będą pasować każdej ekipie, w dodatku takich opon, które pozwolą cisnąć na maksa, ale z drugiej strony, żeby degradacja była na tyle duża aby było minimum 2 pit stopy. Do tego najlepiej jeszcze jakby opony same dały znać, że za dwa kółka się skończą. Jeśli chcemy takich opon, to chyba żądamy niemożliwego.

    Zastanawiam się tylko jaki sens mają testy nowych opon na koniec sezonu skoro i tak 3/4 stawki jest zaskoczona tym co dostają na początku sezonu. Pirelli robi zmiany w trakcie zimy czy jednak zespoły nie potrafią się dostosować ze swoimi zmianami?

  • 8. faces
    • 2019-05-18 21:30:28
    • *.127.22.117

    Opony Dębica by sobie poradziły :)

  • 9. MarTum
    • 2019-05-18 21:33:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawe czy doczekamy czasów, kiedy opony pozwolą na ściganie.

  • 10. rowers
    • 2019-05-18 22:14:15
    • *.dynamic-ww-04.vectranet.pl

    @9, dlaczego wg Ciebie opony nie pozwalają na ściganie sie? To Merc przeskoczył wszystkich o kilka poziomów w kwestii opon. To nie ich wina, że reszta nie potrafi tego ogarnąć. Nie da sie przeciez stworzyć opon żeby jednocześnie pozwalały naciskać na całym stincie i szybko degradujących się żeby było więcej pit stopów...

  • 11. XandiOfficial
    • 2019-05-18 22:29:38
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @10

    Nie. Mercedes dogaduje najlepiej się z oponami bo opony są pod ich bolid. Problem zacząłby się gdy musieliby gonić Ferrari a po 3 okr. musieli by zwolnić aby je schłodzić bo gó**a się przegrzewają. W Ferrari natomiast opony nie pracują w optymalnej temperaturze przez co szybciej się tracą a to wpływa na osiągi.

  • 12. TomPo
    • 2019-05-19 00:37:47
    • *.dynamic.chello.pl

    Kiedys wszyscy biadolili o wytrzymalosci.
    Pozniej wszyscy biadolili o spalaniu.
    Pozniej o hamulach.
    Pozniej o zdzieraniu opon.
    Teraz o oknie temperaturowym opon.
    Jak dla mnie to ostatnie jest najbardziej kuriozalne i wychodzi mi juz bokiem.
    To sie robi jakis cyrk i kpina, a nie wyscigi.

  • 13. marcelo9205
    • 2019-05-19 11:48:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Same spece jak zawsze w komentowaniu. W poprzednim sezonie Mercedes ciagle biadolil na pęcherze na oponach. Mercedes i jeszcze jeden zespół chyba miał taki problem. Pirelli chcąc zlikwidować ten problem odchudziło grubość opon. I na tych wyścigach co byly odchudzone opony mercedes odniósl łatwe zwycięstwa. W tamtym sezonie juz były głosy, że ta zmiana była bezsensowna. Teraz widzimy dlaczego :)

  • 14. DixSplott
    • 2019-05-19 15:35:58
    • *.245.192.104

    Dla przypomnienia...

    https://www.you tube.com/watch?v=1LKFN4P9How&t=

  • 15. giovanni paolo
    • 2019-05-19 16:11:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    11. i 13.
    wielu specjalistów z sekcji komentarzy na tym portalu powinno chętnie przypiąć łatkę "teorie spiskowe" do waszych wpisów
    widać stosujemy (stosujecie) podwójne standardy

  • 16. ipkuser
    • 2019-05-20 02:33:05
    • *.play-internet.pl

    niech wróci tankowanie..

  • 17. mpkaras
    • 2019-05-20 20:43:46
    • *.147.111.241.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @2 jestem tego samego zdania. Ponadto konkurencja to rozwój. Preducent opon nie dziwił by się o chodzi zespołom tylo by kombinował.

  • 18. wheelman
    • 2019-05-21 11:53:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Mogliśmy porównać dane z Baku, gdzie używano hipermiękkich oraz C5 i jasne jest, że hipermiękkie miały graining (tzw. ziarnienie), a C5 już nie."

    ...a wcześniej...

    Miękkość C5 jest taka sama jak przy hipermiękkich, więc jeśli chodzi o mechaniczną odporność, jest lepiej.

    Moje pytanie, czy redaktor z dyslekcją i niepotrafiący dobrze tłumaczyć języka angielskiego powinien być w redakcji? Ponieważ z tych słów wynika, że w Baku używano tylko C5.

  • 19. gery141
    • 2019-05-21 16:00:08
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @18
    Prosta sprawa. Jeśli redaktor nie nadaje się do pisania - niech nie pisze.
    Natomiast jeśli czytelnik nie rozumie (zresztą jako jedyny z kilku tysięcy) - niech się nie czepia w chamski sposób.

    Hipermiękkie to nazewnictwo opon z 2018 roku.
    C5 to już opony na 2019 rok.
    Wyścig w Baku odbywa się od kilku lat.

    Resztę rozszyfruj sobie sam. Tekst przeczytało wiele osób i tylko ty miałeś z tym problem. Być może to nie ja mam dysleksję, nie znam języka i w ogóle z podstawówki wypuścili mnie za ładny uśmiech.
    Jak ktoś coś zauważy i kulturalnie powie to doceniamy, ale takie coś to żenada. Zawsze możesz czytać po angielsku, skoro tak genialnie znasz ten język.

  • 20. wheelman
    • 2019-06-29 17:21:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie zrozumiałeś. Miękkość hipermiękkich i C5 się różni. Ot tyle. Resztę rozszyfruj sobie sam.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo