2016-04-30 GP Rosji - Kwalifikacje 14:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 N.Rosberg Mercedes 1:35.417
2 S.Vettel Ferrari 1:36.123
3 V.Bottas Williams 1:36.536
4 K.Raikkonen Ferrari 1:36.663
5 F.Massa Williams 1:37.016
6 D.Ricciardo Red Bull 1:37.125
7 S.Perez Force India 1:37.212
8 D.Kwiat Red Bull 1:37.549
9 M.Verstappen Toro Rosso 1:37.583
10 L.Hamilton Mercedes -:--.---
 
11 C.Sainz Toro Rosso 1:37.652
12 J.Button McLaren 1:37.701
13 N.Hulkenberg Force India 1:37.771
14 F.Alonso McLaren 1:37.807
15 R.Grosjean Haas 1:38.055
16 E.Gutierrez Haas 1:38.115
 
17 K.Magnussen Renault 1:38.914
18 J.Palmer Renault 1:39.009
19 F.Nasr Sauber 1:39.018
20 P.Wehrlein Manor 1:39.399
21 R.Haryanto Manor 1:39.463
22 M.Ericsson Sauber 1:39.519

komentarze
  • 24. Jahar
    • 2016-04-30 19:04:49
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    17. Del_Piero
    Szokujące jest to, że zapowiadając walkę o mistrza ścigają się z jakimś Williamsem a nie głównym kandydatem do mistrzostwa. Kimi pół wyścigu zmarnuje na to aby być na podium a drugie pół na zmniejszenie 30s straty do Rosberga po czym triumfalnie dojedzie 29 sekund za nim.

  • 25. Boombastic
    • 2016-04-30 19:24:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A może wpływ na ciągłe awarie ma zachowanie w bolidzie Hamiltona? Po tym jak została ograniczona komunikacja Hamiltonowi kompletnie nie idzie.

    Śmieszy mnie gadanie że Rosberg jest słaby. Gdyby nie był słaby nie pokonałby 6 razy z rzędu Hamiltona. Gdzie w 4 przypadkach pokonał go w uczciwej walce bez żadnych awarii.

    Po za tym zobaczcie na czas w Q2 Rosberga - i porównajcie go z czasem Hamiltona. Nadal uważacie że Rosberg jest słaby? Przyrównujecie tutaj trzy sezony walki Hamiltona z Rosbergiem a ja na to odpowiem - każdy sezon był wyrównany, zaś ten będzie zupełnie pod dyktando Rosberga.

  • 26. thinktank
    • 2016-04-30 20:38:39
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @15 tak strasznie boli, że ALO nie jeździ dla czerwonych. Jakbyś chociaż trochę coś wiedział, a nie doczepial się monotematycznie do RAI w każdym GP , np to, że silnik w GP Rosji to podstawa i właśnie w 3 sektorze najwięcej traci Ferrari i np RB. Williams i wszystkie ekipy z silnikiem Merca są silne na jednym kółku, ale zobaczymy co będzie z oponami. RAI zrobił błąd, bo cisnąl i tyle, dodatkowo mają nowy front, a awaria VET nie pomogła w ustawieniach balansu.

  • 27. thinktank
    • 2016-04-30 20:41:16
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Co do HAM, to mu nie współczuję, bo nawet w 1/4 nie posmakowal pecha RAI, który seryjnie nawiedza Fina.

  • 28. Jahar
    • 2016-04-30 21:10:50
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @27. Jak ktoś ma bzika na punkcie Alonso to na pewno z nas dwóch nie jestem to ja. Jestem za to szczęśliwy, że Twoja niczym nieograniczona wiedza jest w stanie wytłumaczyć każdy moment w którym super szybki Fin przegrywa. Nie mogę się doczekać kolejnej wymówki już jutro.

  • 29. Wymoderowano
    • 2016-04-30 21:14:37
    • Blokada
    • *.trustnet.pl

    Dwaj Nico, pokaż temu pseudo mistrzowi gdzie jego miejsce. Jak to mawiają, szczęście sprzyja lepszym! NICO 2016

  • 30. Multi
    • 2016-04-30 21:24:10
    • *.google.com

    Lamentujcie!!! Albowiem HAM juz ma pełne gacie i żal ściska mu zad! Amen

  • 31. jogi2
    • 2016-04-30 22:56:51
    • *.piekary.net

    @9
    Tak wygrał ale przynajmniej przy jednym celowym i ewidentnym załatwieniu Webbera,który jechał po pewne zwycięstwo ale stał na przeszkodzie Vettelkowi po ciag zwycięstw.

  • 32. EryQ
    • 2016-04-30 23:49:18
    • *.opera-mini.net

    Tak jogi. Żal dooope ściska, że Twój "ulubiony kierowca" ma wiele rekordów. Webber to był cienias i każdy to wie. Nie dawał rady nie tylko Sebowi ale i kilu innych kierowców go regularnie objeżdżało w dużo gorszych bolidach przez te wszystkie lata dominacji RBR. Ale wg. Ciebie wszystko bylo robione pod Vettela ale nie wziąłeś poprawki na to, że dla teamu najważniejsze jest mistrzostwo konstruktorów. Australijczyk zawodził, był gorszy więc kierowcą °1 był Niemiec. Wiadomo, że °1 ma więcej do badania. Reasumując Óczesny duet kierowców RBR a np. dzisiejszy Mercedesa porównaj sobie wyniki w najlepszych maszynach. W RBR Vettel P1 lub niższe pudła ciągle to sobie śrubował rekordy a Webber się plątał w środku stawki zazwyczaj po rekordowo beznadziejnych startach albo zabawy w pilota fruwającego bolidu jak w GP Europy w 2010r. Duet Merca jeśli nie ma awarii przywozi na zmianę najwyższe podia na okrągło 3sezon. Więc skończ prawić głupoty i się czepiać Vettela na każdym kroku do tego pijąc do mnie gdzie tylko ktoś wyżej chciał się coś dowiedzieć w kwestii rekordów wygranych GP z rzędu.

  • 33. Blazefuryx
    • 2016-04-30 23:52:57
    • *.dynamic.chello.pl

    32. Webber nie był cieniasem, to był solidny kierowca, zawsze jeden z lepszych w stawce, materiał na mistrza świata. Niewątpliwie w 2010 roku zdobyłby tytuł, gdyby nie Vettel.

  • 34. jogi2
    • 2016-04-30 23:59:49
    • *.piekary.net

    @32
    Cały ten śmieszny post nie zmienia tego ,że ściągnęli Webbera tylko po to aby Vettel mógł wygrać i mieć ciąg zwycięstw.Żal dupę może ściskać tylko tobie ,bo ja wiem ,a ty myślisz ,że wiesz :).Zrobili krzywdę Vettelowi (jak widać i takim jak tobie) taką ,że po pierwszym sezonie w którym dostał baty chciał kończyć karierę...ot Miszcz

  • 35. EryQ
    • 2016-05-01 00:27:26
    • *.ghost.net.pl

    Jogi skończ te teorie spiskowe bo zrobiłeś się żałosnym hejterkiem i nieznośnym trollem. Załuż antyfanklub Vettela, znajdź sobie podobnych, zróbcie ołtarzyk z podobizną 4 krotnego i plujcie na niego jadem do osranej śmierci. Dość Cię mam. Idziesz do ignorowanych bo nie ma dla Ciebie nadzieji na poprawe stanu psychicznego... Pzdr.

  • 36. EryQ
    • 2016-05-01 00:38:50
    • *.ghost.net.pl

    @33 Nie liczy się co by ktoś zrobił gdyby ktoś inny zrobił co innego... Liczy się ostateczny wynik. Solidnym kierowcą to jest Rosberg bo jak nie potrafił wygrywać z Hamiltonem to dowoził chociaż P2. Mark nie był regularny. Miał ciągle wpadki. Zresztą co do jego klasy to nie wiem czy interesujesz się WEC ale tam zazwyczaj również gorzej niż przeciętnie jeździ na tle kierowców którym nie było szansy zasmakować F1...

  • 37. chelsea 8
    • 2016-05-01 03:59:25
    • *.229.56.184

    Gdzie można na żywo za darmo obejrzeć wyścig w necie? ;d

  • 38. dexter
    • 2016-05-01 08:08:18
    • *.0.29.83

    @MarTum

    No, trzy wyscigi - trzy zwyciestwa. Rosberg ma po prostu swoj czas. W ubieglym roku pod koniec sezonu w ostatnich trzech wyscigach dominowal, teraz trzy wyscigi z rzedu wygral - z pewnoscia jest to wspaniala seria. Przez taki okres przechodzi kazdy kierowca wyscigowy. Jezeli wszystko dobrze sie uklada, to wszystko bedzie sie dobrze ukladac. Krotko mowiac - jak „leci to leci“. Ostatnie dwa lata Lewis Hamilton byl na fali, teraz ma troche takiego samego pecha jak Nico w ostatnich latach.

    Jesli Rosberg powaznie mysli o tytule mistrza swiata, to teraz musi byc „przy pilce“ aby utrzymac taki stan rzeczy jak najdluzej. Jezeli Nico teraz bedzie patrzyl tylko do przodu (obojetnie co z boku bedzie sie dzialo), to ma z pewnoscia realne szanse aby zdobyc ten tytul. Z tym, ze sezon jest bardzo dlugi...

  • 39. dexter
    • 2016-05-01 08:20:56
    • *.0.29.83

    @20

    Taka sytuacja z pewnoscia byla chaotyczna, ale nie ciekawa...

  • 40. dexter
    • 2016-05-01 08:34:18
    • *.0.29.83

    @36. EryQ

    Dokladnie...

  • 41. Tygrysek2014
    • 2016-05-01 10:51:11
    • *.pop.dtssi.net

    Gdzie oprócz telewizjada.net mogę obejrzeć w necie wyścig? Niestety na telewizjadzie trwają prace administracyjne, pomóżcie, Z góry Dzięki

  • 42. maras78
    • 2016-05-01 11:11:38
    • *.serv-net.pl

    @41 player.pl

  • 43. dexter
    • 2016-05-01 11:12:45
    • *.0.29.83

    „Gładka nawierzchnia i niewielka przyczepność toru, utrudniająca przygotowanie ogumienia sprawiła, że kierowcy często decydowali się ustanowić najlepszy czas pokonując nie jedno a dwa pomiarowe okrążenia z rzędu“.

    Normalnie zaklada sie nowy komplet opon, wyjezdza na okrazenia pomiarowe i po sprawie...
    W Soczi jest taki fenomen, ze opony z okrazenia na okrazenie sa coraz szybsze, poniewaz asfalt jest bardzo i to bardzo miekki. Taki asfalt w duzo mniejszym stopniu obciaza opone wyscigowa.
    W takiej sytuacji kierowcy maja 3-4 okrazenia wiecej aby maksymalnie wykorzystac swoja opone.

    Oczywiscie, czym dluzej sie jezdzi opona jest szybsza, ale tylko do pewnego momentu. Pozniej opona tak czy siak traci zywotnosc. W takiej sytuacji pytanie jest zawsze czy pojechac na jednym komplecie opon, czy zjechac do boksow i zalozyc swiezy komplet opon? Tor sie ciagle zmienia, guma zostaje na torze, tor ma lepsza przyczepnosc i wtedy opona juz z fizycznego punktu widzenia dostaje bardziej w kosc i szybciej generuje temperature.

    Grip na torze w odpowiedniej harmonii z opona wyscigowa gwarantuje dobry czas na okazeniu. Charakterystyka asfaltu tzn. w jakim stopniu asfalt bedzie sliski zalezy zawsze od wykorzystanych w nim kamieni. Kierowcy w samochodzie na takiej nawierzchni z pewnoscia maja jakis problem. A motocyklisci na takiej nawierzchni w ogole by nie pojechali, poniewaz poziom przyczepnosci jest za maly.

    Czerwona opona "supersoft", czyli najbardziej miekka mieszanka uwzgledniajac charakterystyke asfaltu wlasciwie nie jest az tak miekka aby na takim asfalcie pojechac. Opona "soft" w takich warunkach powinna wytrzymac caly wyscig. A opona "medium" jest tak twarda, ze na takim asfalcie mozna bez problemow dystans dwoch wyscigow pojechac. O czym tez wspomnialem pod newsem: „Hamilton uzyskuje najlepszy czas w #2 treningu“.

    Patrzac na balans samochodu jezeli przednie opony nie beda posiadac odpowiedniej temperatury to auto bedzie w pierwszej linii zawsze podsterowne, czyli bedzie sunac na przedniej osi. Ale, w takiej sytuacji patrzac tez na hamulec, kierowca nie bedzie mogl przeniesc maksymalnej sily i moze na uszach stawac - w takiej sytuacji ciezko jest wykrecic najszybsze okrazenie. A wszystkim chodzi o to, aby wykrecac najlepszy czas okrazenia. Tzn. jak podejsc do opony, jak opone rozgrzac, jak agresywnie pojechac, ile okrazen wykonac itd. itp? - na takie pytania kierowca kierujac samochodem wyscigowym musi znalezc odpowiedz.

    Wczoraj kierowcy potrzebawali troche wiecej okrazen. Aby uzaskac swoj najlepszy czas.Rosberg czy Hamilton nawet o ile dobrze pamietam wykrecili 6 czy 7 okrazen. Niektorzy kierowcy potrzebowali 2, 3 nawet 4 okrazenia - ostatnie okrazenie bylo zawsze najszybsze. W bolidzie Mercedesie aby uzyskac najlepsza przyczepnosc rozgrzewanie opon trwa zasadniczo dosc dlugo. Przy czym, dla kierowcy wazne jest zawsze aby gorna powierzchnia opony nigdy nie zostala naduzyta, poniewaz przegrzana powierzchnia opony doprowadza tylko do slabych czasow. Tzn. kierowca nie moze jak jezdziec bez glowy atakowac, czy sie bez sensu slizgac jak lyzwiarz figurowy po torze. Czasami niekiedy lepiej jest troche odpuscic, zostawic sobie wiecej czasu...

  • 44. nicor 21
    • 2016-05-01 13:04:18
    • *.dynamic.chello.pl

    szczęście sprzyja lepszym

  • 45. Blazefuryx
    • 2016-05-01 14:07:44
    • *.dynamic.chello.pl

    Kvyat to absolutne zero do kwadratu. Brak mi słów na tego nieucywilizowanego człowieka.

  • 46. EryQ
    • 2016-05-01 14:49:45
    • *.ghost.net.pl

    @45 Racja. Kacap udowodnił, że słowa które mu Vettel powiedział dwa tyg. temu nie były bezpodstawne. No jeszcze pierwsze stuknięcie to można jskoś przeboleć ale drugie to głupota największej klasy...

  • 47. MacGyver
    • 2016-05-01 14:53:50
    • *.centertel.pl

    Pierwsze tak, ciekawe, czy w tym drugim nie wynikało to jakoś z uszkodzeń wozu Kvyata z pierwszego uderzenia? Jeżeli nie, to...hm..

  • 48. dexter
    • 2016-05-01 15:13:54
    • *.0.29.83

    @EryQ

    Dwa tygodnie temu Vettel nie mial racji. Jednak tutaj w tym przypadku wina jednoznacznie lezy po stronie Rosjanina. Drugie uderzenie faktycznie jest glupota. Na obrone Kvyata mozna tylko powiedziec ze wczesniej nie zdarzaly mu sie takie „eskapady“ ala Romain Grosjean.

    PS. A ja wczoraj po kwalifikacjach sobie pomyslalem - oj, Vettel startuje do wyscigu obok Kvyata, moze byc ciekawie. Hehe dobrymi przyjaciolmi to oni chyba juz nie beda...

  • 49. EryQ
    • 2016-05-01 15:25:47
    • *.opera-mini.net

    @Dexter miałem na myśli słowa w których mówił żeby na przyszłość uważał Kvyat bo to się kiedyś źle skończy...
    Wykrakał Seba...

  • 50. Blazefuryx
    • 2016-05-01 15:40:09
    • *.dynamic.chello.pl

    48. Dwa tygodnie temu Seb miał co do wszystkiego rację. Co do dzisiejszego wypadku nie trzeba rozpisywać się na ten temat nawet jednym słowem, bo wszystko jest tak oczywiste.

  • 51. dexter
    • 2016-05-01 15:46:13
    • *.0.29.83

    @50

    Ty najpierw musisz zrozumiec co to jest Motorsport, bo na temat tego sportu nie masz bladego pojecia.

  • 52. dexter
    • 2016-05-01 16:15:58
    • *.0.29.83

    @50

    I tak przy okazji sie zapytam co jest wszystko oczywiste? Przy pierwszym uderzeniu Kvyat mial na dohamowane zblokowane kolo - takze w takiej sytuacji wszystko jest mozliwe.

    @MacGyver

    Po pierwszym uderzeniu z pewnoscia przednie skrzydlo Kvyata bylo zdemolowane. Ale drugie uderzenie nie powinno sie przydarzyc.

    Vettel tez musial kierownica korygowac - moze to tylko oznaczac ze po uderzeniu mial jakis problem

  • 53. dexter
    • 2016-05-01 16:18:12
    • *.0.29.83

    * na dohamowaniu

  • 54. dexter
    • 2016-05-01 18:02:20
    • *.0.29.83

    @50

    Nie wierze ze ciagle udajesz glupka - i to nie jest pierwszy raz. Pamietam Twoj krzyk aby ukarac zawodnika gdy Hamilton bez wypracowanej korzysci w Q1 przekroczyl w kwalifikacjach kilka wyscigow temu ciagla linie. To mi tylko pokazalo jak malo masz pojecia o tym sporcie. I Ty chcesz teraz poprawnie sytuacje wyscigowa oceniac?

    W koncowym efekcie w Chinach tylko i wylacznie Vettel byl winny, poniewaz sam wpakowal sie w zla sytuacje. Sam start w jego wykonaniu nie byl udany. Kimi wystartowal duzo lepiej. Pozniej przed nim na dohamowaniu Kimi mial problem. Vettel byl tuz za Raikkonenem gdy sam dostal nadsterownosc. Chcial wbic sie do przodu po wewnetrznej, ale nagle z boku Kvyat sie pojawil. A Rosjanin znalazl sie tam tylko i wylacznie poniewaz Vettel zostawil mu otwarte drzwi. Oczywiscie, pod tym katem co mial jego bolid kierowca w malych lusterkach bedzie mial problem aby zobaczyc cos z boku. Z duzym prawdopodobienstwem kat nie byl optymalny i Kvyata nie mogl zauwazyc. Nagle zobaczyl auto z boku - wystraszyl sie i wjechal do Raikkonena. Ten maly moment byl decydujacy.

    Interesujace bylo to, ze nie zrobil zadnego ruchu kierownica, tylko trzymal swoja linie. Podsumowujac lancuszek zdarzen na koncu mozna powiedziec ze Vettel popelnil blad.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo