2015-06-19 GP Austrii - #2 trening 14:00 - 15:30
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 S.Vettel Ferrari 1:09.600 28
2 N.Rosberg Mercedes 1:09.611 50
3 K.Raikkonen Ferrari 1:09.860 41
4 P.Maldonado Lotus 1:09.914 44
5 L.Hamilton Mercedes 1:10.137 49
6 N.Hulkenberg Force India 1:10.160 49
7 R.Grosjean Lotus 1:10.267 38
8 M.Verstappen Toro Rosso 1:10.356 48
9 F.Nasr Sauber 1:10.495 39
10 S.Perez Force India 1:10.585 46
11 C. Sainz Toro Rosso 1:10.631 50
12 D.Kwiat Red Bull 1:10.686 48
13 M.Ericsson Sauber 1:10.744 40
14 V.Bottas Williams 1:10.746 34
15 F.Massa Williams 1:11.011 42
16 F.Alonso McLaren 1:11.517 17
17 D.Ricciardo Red Bull 1:11.676 38
18 J.Button McLaren 1:11.919 17
19 W.Stevens Manor 1:12.522 34
20 R.Merhi Manor 1:13.094 34
komentarze
  • 1. LOTUS F1
    • 2015-06-19 16:31:57
    • *.play-internet.pl

    Gratki Dla Maldonado i R8Main

  • 2. Skoczek130
    • 2015-06-19 16:42:38
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Lotus odżył z tymi silnikami. :) Wreszcie. :)

  • 3. seba1b
    • 2015-06-19 17:20:48
    • *.adsl.inetia.pl

    Ktoś się orientuje na jakich oponach najlepsze czasy kręcił Mercedes i Scuderia?

  • 4. ego1
    • 2015-06-19 17:33:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @3 o ile się nie mylę to merc miękka a ferrari super miękka tyle że nie jestem pewien jak coś nie tak to sorki

  • 5. ego1
    • 2015-06-19 17:42:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @2 Też się cieszę będzie ostra walka z williamsami a mają co odrabiać

  • 6. seba1b
    • 2015-06-19 17:56:54
    • *.adsl.inetia.pl

    Czyli w Q Merc 1 i 2, Potem na 99% Vettel, Kimi jak nic nie zjebie 4 i dalej walka Williamsów z Lotusami. Coś czuje że tak Q będzie wyglądać.

  • 7. sznerbi
    • 2015-06-19 18:04:21
    • *.146.84.125.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @3 pierwsza czwórka na super miękkich hamilton na miękkich dalej znowu super i od wiliamsa tak jak hamilton

  • 8. ego1
    • 2015-06-19 18:05:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A mnie się zdaje że vet coś namiesza za dużo o nim piszą vet to a vet tamto oby nie jemu może już wystarczy

  • 9. elosidzej
    • 2015-06-19 18:37:27
    • *.dynamic.chello.pl

    Vettel trochę nudzi towarzystwo...

  • 10. snakesparer
    • 2015-06-19 19:46:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    do Maców się zaraz Manor dobierze!

  • 11. belzebub
    • 2015-06-19 20:08:03
    • *.centertel.pl

    Hmmm patrzę na czasy pierwszego i drugiego treningu i strata Manora do Mclarena to tylko ok. 0,6 sek.... Teraz pytanie, czy to efekt regresu Macow, czy progresu Manora. W każdym razie nic nie pozostało z szumnych zapowiedzi tego Araia. Walka o podium w tym sezonie, cha cha cha. Jeszcze śmieszne jest to, że taki słabiutki Manor wydaje się być o wiele mniej awaryjny od takiego doświadczonego Mclarena, który ma w końcu o wiele większy budżet. Oj coś czuję, że tegoroczne problemy Mc Hondy przeniosą się na kolejny sezon.Jak nic będzie powtórka z RBR i Renowki.

  • 12. norbee
    • 2015-06-19 21:07:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zwróćcie proszę uwagę, że kierowcy McLarena zrobili zdecydowanie najmniej okrążeń spośród całej stawki! Oznacza to, że zespół oszczędza bolidy, które są bardzo awaryjne. Oczywiście nikt teraz na nich nie stawia, ale faktycznie Manor zaczyna doganiać ekipę z Woking, a to już raczej fatalna sytuacja dla podopiecznych Bouillera. McLaren oblicza swoje najlepsze momenty i moce na kolejny sezon, ale zbliżające się wielkimi krokami porażki z Manorem, który zaczął kompletnie od zera, to już lekka kompromitacja. Przecież Stevens i Mehri na początku w Australii nawet nie wyjechali na tor...bo nie mieli żadnego oprogramowania! Teraz można obstawiać w ciemno, że prędzej z trasy wyleci Alonso i Button niż ktoś z dwójki Manora! Wiem, że McLaren odpuścił ten rok i szykuje się na kolejny, ale czy przypadkiem nie za bardzo sobie pofolgował...?

  • 13. belzebub
    • 2015-06-19 21:21:18
    • *.centertel.pl

    Jaja beda, jak pod koniec sezonu któryś z Manora skończy wyścig przed Mclarenem.

  • 14. norbee
    • 2015-06-19 21:28:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Belzebubie, to jest całkiem prawdopodobne, gdyż Manor zatrudnił wielu prawdziwych speców od tej branży i tylko patrzeć, jak któryś z dwójki kierowców tej stajni wejdzie do punktowanej dziesiątki. Właściciel nie skąpi grosza na swoich pracowników, stara się dawać im to co może i przede wszystkim jako fan F1 rozumie, że na efekty trzeba poczekać. Spójrzcie, że Manor systematycznie traci dystans do innych ekip...

  • 15. dexter
    • 2015-06-20 01:19:02
    • *.0.73.21

    Mateschitz ktory kupil w 2008 stary A1-Ring w sumie zainwestowal tutaj ponad 250 Mln. Euro, a prace remontowe zaczal przeprowadzac w 2011. Duzo rzeczy zostalo na nowo wybudowane: tor testowy, hotele, restauracje oraz kompletnie nowe centrum medialne „voestalpine wing“. Budowla w ktorej moze spokojnie 500 dziennikarzy pracowac przypomina bardziej hotel 5 gwiazdkowy, niz centrum medialne.
    Sam tor jest elegancko wkomponowany w scenerie terenu. Dodatkowo godne uwagi jest to, ze np. z trybuny kibice maja mozliwosc widoku ktory rozciaga sie prawie na caly tor i jest duzo takich „naturalnych trybun“ gdzie bilety sa tansze.

    Najwazniejsze jest jednak, ze sam layout toru pozostal taki sam. A to oznacza ze niektore zakrety sa tak samo ciezkie jak kiedys. Tor ma zakrety ktore swoja charakterystyka zwisaja na zewnatrz, a to zaleznie od pogody jest zawsze jakims punktem krytycznym.

    Zakrety 1, 8 i 9 nie sa latwe do przejechania, w zakrecie nr. 8 mozna sie pomylic, poniewaz dojezdzajac do zakretu przejezdza sie tam przez taki pagorek, kierowca nie widzi dokladnie kierunku w ktorym powinien „wyjsc“ z zakretu, dojezdza do zakretu z gorki i nagle okazuje sie ze predkosc jest za wysoka i laduje poza zakretem (ten problem sie powieksza gdy opony nie maja odpowiedniej temp.). W zakrecie nr. 9 kierowca potrzebuje wykorzystac caly swoj rozmach i tempo, aby pozniej dobrze wyjsc na prosta ktora znajduje sie za tym zakretem. W tym zakrecie na poboczu spolozona jest sztuczna i prawdziwa trawa ktora nie ulatwiaja tego zadania, a te 2-3m. sa dosc skomplikowane, szczegolnie jesli tam kierowca nie odpusci z gazu.
    Szczegolnie w takich warunkach gdy ta nawierzchnia jest jeszcze mokrawa wtedy trzeba unikac takich wyjazdow. A sztuczna nawierzchnia zawsze dlugo potrzebuje aby sie calkowicie wysuszyc. Lekkim samochodem na takim podlozu kierowca jest bez szans. Z drugiej strony kierowca chce zawsze w zakrecie wykorzystac ostatni centymetr toru, poniewaz mozliwosc pokonania zakretu z wiekszym rozmachem jest kuszaca.

    W turn nr.1 miedzy torem a wyasfaltowanym poboczem zostal tutaj polozony nawet kraweznik aby kierowcy nie wyjezdzali poza tor (w ubieglym roku nie bylo tam tego kraweznika). Na wyjsciu z zakretu 8 mozna tez pomyslec o takim rozwiazaniu. Ogolnie mowiac to na wszyskich zakretach krawezniki zostaly poszerzone. W ubieglym roku kierowcy F1 tak przejezdzali po kraweznikach jakby ich tam w ogole nie bylo.
    Cos podobnego ala Hamilton w Montrealu przez szykany - ja tylko patrzylem kiedy Lewis uszkodzi auto. W tylnej czesci bolidu pod autem sa takie male cieniutkie przegrody (w tym miejscu generowana jest wlasnie ta „magiczna sila docisku“o ktorej kazdy tak glosno mowi). Hamilton przez te szykany szedl jak przecinak. Po takim przejezdzie kierowca wychodzac z cockpitu przez 2 dni nie potrafi sie ruszac (przeciez to tak idzie na kregoslup...)

    Wracajac dalej do Austrii.
    Tor ma tylko 10 zakretow i duzo pulapek. Roznica wysokosci terenu od startu do najwyzszego punktu na torze ktory znajduje sie za drugim zakretem wynosi ok. 60 m. Na tym odcinku predkosc wynosi powyzej 300 km/h. Tak jak wyzej wspomnialem sa pasaze ktore prowadza mocno pod gorke i z gorki, tutaj rozwoj mocy silnika jest wazny. Dodatkowo tor polozony jest na wysokosci 750m n.p.m gdzie powietrze jest bardziej rzadsze, ten aspekt w F1 przy silnikach wolnossacych odrywalby pewna role, ale w dobie Turbo silnikow nie odgrywa to zadnej roli. Na dlugich prostych teoretycznie mozna wyprzedzic. Asfalt jest nowy ale mimo tego tor jest bardzo nierowny.

    Moc silnika, maksymalna predkosc, trakcja (miekkie ustawienie na tylne osi), stabilne auto podczas dohamowania oraz dobre przyspieszenie to sa wazne czynniki ktore na Red Bull Ringu sa bardzo przydatne. Tylne skrzydlo ustawione bardziej ostro. Odpowiednio ustawione przednie skrzydlo. Klapy ktore ustawione sa zbyt plasko moga w szybkich zakretach (czyli zakretach nr. 6 i 7) doprowadzic do podsterownosci auta, a znowu klapy ktore sa pod zbyt duzym katem ustawione kosztuja zawsze czas.

    Umiarkowane predkosci w zakretach, asfalt ktory jest dosc gladki i miekki nie obciaza tutaj tak mocno opony jak na innych torach. Mozliwe, ze znowu zobaczymy strategie na jeden zjazd do boksow (choc 2 zjazdy tez sa mozliwe).

    Red Bull Ring podobnie jak Interlagos ma krotki czas okrazenia. W zwiazku z tym w drugiej sesji treningowej roznica miedzy miejscem 1 a 17 jest bardzo mala (2,076 sek). Podobny czas wykazywaly symulacje wyscigowe w fabrykach (roznica czasow byla czesciowo w zakresie tysiecznych).

    Vettel byl dzisiaj szybszy od Rosbega o 0,011 sek. Jednak pech znowu dopadl Sebastana (pekniety wal napedowy i uszkodzona skrzynia biegow), takze tylko 23 okrazenia mozna zapisac na jego konto. Jego srednia 6 okrazen wyniosla 1.11,765 min. Krotki stint - mozna przyjac ze mial mniej paliwa na pokladzie.
    Raikkonen pokonal 63 okrazenia czyli przejechal normalny program. Jego 11 okrazen 1.13,035 min.(baza) byly najszybszym czasem wykreconym podczas dlugich przejazdow. I to na twardej mieszance. Na stincie 16 okrazen Kimi byl jeszcze szybszy: uzyskana srednia czasu: 1.12,890 min.

    Felipe Massa na 11 okrazeniach uzyskal srednia czasu 1.13,131 min. Po stincie 26 okrazen srednia czasu wyniosla 1.12,947min, a to juz jest „pieczatka z podpisem“ (silnik mocniej podkrecony?). Bottas ktory przerwal swoj dlugi przejazd tez wygladal bardzo dobrze. W sumie William do Austrii dostarczyl nowy pakiet ulepszen: nowa plyta podlogowa, nowa pokrywa silnika, nowy system chlodzenia tylnych hamulcow i nowe male przegrody pod nosem.

    Hamilton i Rosberg na swoich okrazeniach wykrecili bardzo podobny czac. Roznica na dlugim dystansie wyniosla 8 tysiecznych na korzysc Rosberga.

  • 16. dexter
    • 2015-06-20 01:23:14
    • *.0.73.21

    Hamilton i Rosberg na swoich okrazeniach wykrecili bardzo podobny czac. Roznica na dlugim dystansie wyniosla 8 tysiecznych na korzysc Rosberga.

    Sredni czas Nico Hulkenberg 1.13,743 min. tuz przed Felipe Nasr 1.13,767 min. i Daniilem Kwiatem 1.13,838 min.

    Apropos Nico Hulkenberga
    Mysle, ze Hulkenberg moglby nie tylko wygrywac wyscigi, ale takze powalczyc o tytul gdyby tylko otrzymal konkurencyjne auto. Nico jest jednym z absolutnych top kierowcow w F1. W nizszych seriach wszystko wygral co bylo do wygrania. On nikomu nie musi udowodnic ze jest dobrym kierowca. Ma tylko pecha ze w swojej karierze przewaznie siedzi w zlym samochodzie. Nie wiem, dlaczego Hulkenberg nie jest dostrzegany przez top-zespoly, dlaczego nikt nie przyjdzie i Hulka nie zatrudni. Pamietam jak w ostatnich latach w zespole Sauber wysmienicie sie prezentowal, jak za soba trzymal Fernando Alonso w Ferrari itd. itp. Powaznie zycze Hulkowi aby raz otrzymal samochod w ktorym moglby powalczyc o zwyciestwa. Przynajmniej teraz dostal szanse od Porsche i ja optymalnie wykorzystal. Nico juz raz byl na papierze Ferrari, jednak po pewnym czasie dostal odmowe. Byl to czas powrotu Raikkonena do zespolu z Maranello. Hulk ciagle jest gdzies w fokusie zespolow, o nim wszyscy mowia... Ale teraz Nico musi uwazac aby nie dostatac pieczatki na czolo pod tytulem „wieczny talent“ ktory nie dostal sie do top-zespolu.

    Dzisiaj Hulk mial problem z redukcja biegow. W pewnym momencie silnik wytwarzal zbyt duzo mocy miedzy biegami, a dokladnie mowiac gdy kierowca redukuje biegi. A to znowu automatycznie sprzyja podsterownosci.

    Srednia czasu Romain Grosjean na super-sofciku na 11 okrazeniach wyniosla 1.13,470 sek - czyli z Grosjeanem trzeba sie liczyc.

    Mimo wszystko dzisiaj Nasr bardzo fajnie sie zaprezentowal (zreszta, wygral juz raz na tym torze wyscig jezdzac jeszcze w GP2). Sauber to jest zespol ktory dysponuje niskim budzetem.
    Z pewnoscia na pokladzie nie ma najnowszych rozwiazan technicznych (bez pieniedzy rozwoj w F1 jest nie jest mozliwy). Nie dysponuja silnikiem ktory jest na najnowszym etapie rozwoju.
    Na poczatku sezonu zespol jeszcze o wlasnych silach zdobywal punkty jednak z uplywem sezonu z wyscigu na wyscig jest coraz gorzej. Inne zespoly sie rozwijaja, a Sauber stoi w miejscu. Force India ma dobry silnik, wyglada na to ze auto maja tez pod kontrola. McLaren jest w stanie poniekad dotrzymac tempa, tylko Sauber nie. Szkoda.

    McLaren zaprezentowal swiatu w koncu swoj krotki nos. Ptaszki cwierkaja na temat nowego lzejszego chassis ktory pojawic sie ma na GP Silverstone. Zreszta nowy pakiet McLaren- Honda to nie tylko nowy nos, lecz takze przednie skrzydlo, tylne skrzydlo, podloga, dyfuzor, nowa pokrywa silnika. W Silverstone jezeli wszystko potoczy sie z planem dojdzie nowe lekkie chassis i nowe lusterka, takze zobaczymy co to przyniesie...

  • 17. dexter
    • 2015-06-20 01:27:34
    • *.0.73.21

    Edit: rozwoj w F1 nie jest mozliwy

  • 18. przesio
    • 2015-06-20 05:39:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Vettel Pierwszy i Ostatni xD

  • 19. dexter
    • 2015-06-20 09:52:38
    • *.114.39.4

    Edit: "zostal tutaj polozony nowy kraweznik aby kierowcy nie wyjezdzali poza tor" - tak mialo byc

  • 20. Skoczek130
    • 2015-06-20 10:33:02
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @dexter - podałbyś źródło swoich tekstów...

  • 21. gtv
    • 2015-06-20 11:48:24
    • *.red.bezeqint.net

    20 minut przed końcem 3 sesji treningowej jedynie Vettel zszedł poniżej 1 minuty i 10 sekund skutecznie przymykając otwory gębowe pp.malkontentom ośmieszającym się na forum

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo