komentarze
  • 1. dexter
    • 2017-05-25 14:35:39
    • *.dyn.telefonica.de

    Zasadniczo mowiac podczas procedury startu zawsze wazne jest aby zawodnik nie mial zbyt mocno zbuksowanych tylnych kol. Wtedy dopiero kierowca potrafi optymalnie przeniesc cala moc na asfalt. A cala procedura startu w porownaniu do ubieglych lat tez sie mocno zmienila. Dzis kierowca podczas startu polega praktycznie na wrazliwosci swojego palca.

    Wlasciwie to lopatka sprzegla stwarza jedyna mozliwosc aby sie nia troche z technicznego punktu widzenia pobawic. W F1 sa rozne techniczne rozwiazania, sa rozne formy. Np. jedni maja palec w pedale, inni z tylu. Mercedes np. ma lopatke ktora jest specjalnie dopasowana do palcow kierowcy. W tym roku sprzeglo inaczej przeklada, tzn. tak jak Przemek wyzej opisuje "liniowo", tzn. gdy lopatka zostaje zwolniona to kazdy milimetr przeniesiony zostaje bezposrednio na sprzeglo.

    Najwazniejsze jednak jest aby kierowca posiadal spokojny palec, poniewaz tylko wtedy mozna dobrze wystartowac. Jesli kierowca przed startem bedzie caly spiety to jego palce tez nie beda rozluznione - a to juz jest detal ktory podczas startu moze odegrac decydujaca role. Przewaznie przed startem kazdy kierowca wyscigowy ma jeszcze swoj wlasny wytrenowany przebieg, tzn. ma wytrenowana wlasna technike i automatyzmy. Np. kierowca siedzac w cockpicie moze napiac wszystkie swoje miesnie, wstrzymac przez chwile powietrze i sie rozluznic. Takie drobne rzeczy z cala pewnoscia pomagaja zawodnikowi podczas startu.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo