A A


Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014

Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014

Zatwierdzone zmiany w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014

Zgodnie z prośbą Mercedesa, będzie on mógł dostarczać silniki do maksymalnie czterech ekip Formuły 1 w sezonie 2014.

System punktów karnych dla kierowców zostaje wdrożony. Jeżeli kierowca zgromadzi więcej niż 12 punktów zostanie wykluczony z kolejnego wyścigu. Punkty pozostaną na koncie kierowcy przez 12 miesięcy. Liczba punktów jakie może otrzymać kierowca za wykroczenia będzie różna i wahała się od 1 do 3 w zależność od wagi wykroczenia.

Zaadoptowana zostaje procedura umożliwiająca oddanie pozycji kierowcy, który poprzez wyjechanie poza tor zyskał przewagę.

Znacząca redukcja czasu testowania w tunelu aerodynamicznym oraz prac CFD [ang. Komputerowa Dynamika Płynów] zostaje nałożona, aby ograniczyć koszty i potencjalnie umożliwić dwóm ekipom dzielenie jednego tunelu aerodynamicznego.

Cztery dwudniowe testy będą dozwolone w trakcie sezonu zamiast obecnych ośmiu dni promocyjnych oraz trzech dni testów młodych kierowców. Testy te odbędą się na europejskich torach we wtorek i środę po wyścigu, aby zminimalizować dodatkowe nakłady finansowe.

Test na torze będą teraz dozwolone w styczniu 2014, tak aby pomóc przetestować nowe jednostki napędowe.

Ze względów bezpieczeństwa cały personel zespołów pracujący przy bolidach w pit stopach podczas wyścigów będzie musiał nosić kaski ochronne.

Każdy kierowca otrzyma dodatkowy zestaw opon, którego będzie mógł użyć w pierwszych 30 minutach pierwszego piątkowego treningu. Ma to zachęcić zespoły do wyjeżdżania na tor bez potrzeby martwienia się o cenne zużycie opon.

Kilka nowych regulacji zostało zatwierdzonych, aby zarządzać nowymi, znacznie bardziej skomplikowanymi jednostkami napędowymi. Uzgodniono, że każdy kierowcą w trakcie całego sezonu będzie mógł użyć tylko pięciu jednostek napędowych. Każde wykorzystanie dodatkowego pełnego zestawu napędowego będzie skutkowało startem z alej serwisowej. Każda zmiana poszczególnych elementów, za wyjątkiem dozwolonych pięciu, takich jak turbosprężarki, MGU [ang. Motor Generator Unit] czy magazynu energii, będzie skutkowało przesunięciem o 10 pozycji na starcie.

Żaden z producentów nie będzie mógł homologować więcej niż jedną jednostkę napędową między sezonem 2014 i 2020. Zmiany do homologowanych jednostek będą dozwolone jedynie ze względu na instalację, żywotność lub oszczędności kosztów.

Kierowcy musza używać teraz skrzyni biegów przez sześć kolejnych wyścigów, gdzie limit ten obecnie wynosi pięć.

Bolid nie może zużyć więcej niż 100 kilogramów paliwa podczas wyścigu. Czas ten liczy się od czasu zgaśnięcia świateł na starcie do wywieszenia flagi w szachownicę. Będzie to monitorowane przez zatwierdzony przez FIA czujnik przepływu paliwa.

Ograniczenie prędkości na alei serwisowej, które aktualnie wynosi 60 km/h dla sesji treningowych i 100 km/h podczas kwalifikacji i wyścigu (60 km/h podczas całego weekendu w Melbourne, Monako i Singapurze), zostało zmienione i ustawione na poziomie 80 km/h dla całego weekendu (za wyjątkiem trzech wspomnianych wyścigów, które utrzymają ograniczenie na poziomie 60 km/h dla całego weekendu). Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa, gdyż większość wypadków przytrafia się podczas wyścigu, gdy ograniczenie jest wyższe; kierowcy przed wyścigiem także mają mało szans przećwiczyć zatrzymywanie auta ze 100 km/h.

Zatwierdzone zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014

Podjęto środki, aby zapobiec korzystaniu przez zespoły z nosów posiadających uskok. Zmiana ta podtrzymuje jednak wdrożony ze względów bezpieczeństwa przepis nakazujący stosowanie obniżonych nosów.

Minimalna waga bolidów została podniesiona o 5 kg, gdyż jednostka napędowa będzie ważyła nieco więcej niż pierwotnie się tego spodziewano. Rozkład mas został także odpowiednio zmieniony.

Elektroniczna kontrola tylnego układu hamulcowego zostaje dozwolona, aby zapewnić płynne hamowanie podczas odzyskiwania energii.

Aby zapewnić lepszą odporność na skośne uderzenia, boczne struktury ochronne będą teraz ustandaryzowane i jednakowo zamontowane do bolidów. Testy zderzeniowe zostaną zastąpione statystycznym testem obciążenia oraz ściskania. To pomoże zredukować koszty, gdyż żaden zespół nie będzie musiał rozwijać własnych struktur ochronnych.

Aby zapewnić, że struktury ochronne wokół głowy kierowcy są mocniejsze, odkształcenie obręczy ochronnej podczas statycznego testu obciążeniowego zostaje zredukowane z 20 do 5 mm.


Autor: kempa007  |  Data: 2013-06-28

 <<< poprzedninastępny >>> 
 
   1. PanPikuś 2013-06-28 17:52:06 (Host: *.dynamic.chello.pl)
Hmmm. Bai mnie przepis dotyczący paliwa na wyścig. Będzie tak, że skończy się oszczędzanie opon, a zacznie oszczędzanie paliwa. Swoją drogą, skoro obecne skrzynie ledwo wytrzymują te 5 wyścigów to marnie widzę przyszły rok. Jak tak dalej pójdzie z testowaniem , np w tunelu to zespoły będą projekty z deski bezpośrednio przywozić na tor. Swoją drogą, dlaczego nie ma standaryzacji zespołów aby ograniczyć koszty. Każdy ma limit 100 pracowników , 5 sponsorów, 2 desek kleśraskich i 25 ołówków na sezon.
Zapomniałem. Widowisko się pogarsza. Hmmm wprowadźmy może działka laserowe i tarcze na końcu sektorów. Za każde " pudło " doliczymy sekundę do wyniku końcowego.
   2. Kazik 2013-06-28 17:54:51 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
kempa,ban na jeden wyścig przysługuje kierowcy,który zgromadzi WIĘCEJ niż 12 pkt. karnych (czytam u źródeł).
   3. ULTR93 2013-06-28 17:56:32 (Host: *.172.254.43)
Duzo tego.
Troche nie podoba mi sie zmniejszenie prrdkosci w alei, no ale bezpieczenstwo w pierwszej kolejnosci.
   4. kempa007 2013-06-28 18:08:01 (Host: *.dynamic.chello.pl)
2. Kazik racja, poprawilem, duzo tego bylo a ja szybko chcialem wrzuci :) thx
   5. Nietoperz3 2013-06-28 18:19:53 - Blokada (Host: *.ip.euro.net.pl)
Usunięty
   6. Nietoperz3 2013-06-28 18:23:06 - Blokada (Host: *.ip.euro.net.pl)
Ahaha nie zrozumiałem. No właśnie. Za wykroczenia gromadzi karne pkt. jak uzbiera 12 zostaje wykluczomy z GP a ja innaczej zrozumoałem.
   7. Nietoperz3 2013-06-28 18:31:36 - Blokada (Host: *.ip.euro.net.pl)
źle zrozumiałem ale i tak nie chce karnych pkt.
   8. Michael Schumi 2013-06-28 18:40:17 (Host: *.ip.euro.net.pl)
Proszę o bana dla tego pana za niepoprawnie złożone zdania. Nie potrafię się rozczytać.
   9. Nietoperz3 2013-06-28 18:42:21 - Blokada (Host: *.ip.euro.net.pl)
ależ potrafisz. Daj jasność a nie ciemność w ekranie. do @8
   10. Michael Schumi 2013-06-28 18:43:34 (Host: *.ip.euro.net.pl)
Bez komentarza.
   11. Nietoperz3 2013-06-28 18:45:22 - Blokada (Host: *.ip.euro.net.pl)
teraz nie ma co komentować. Czy w ekranach lepiej widzicie w ciemności czy jasności?
   12. devious 2013-06-28 18:47:42 (Host: *.adsl.inetia.pl)
@1 Pikuś

Czy twierdzisz, że w historii F1 zespoły nigdy nie oszczędzały paliwa podczas wyścigów i nigdy nie zdarzyło się, by komuś zabrakło paliwa??

Czy obecnie w F1 jak i w innych seriach nie ma limitów dot. wielkości zbiornika paliwa (czyli też zużycia)?

Zanim rozgorzeje kolejna idiotyczna dyskusja pod tytułem "zmiany są złe i śmieszne" radzę zastanowić się na moimi pytaniami najpierw :)
   13. Michael Schumi 2013-06-28 18:48:15 (Host: *.ip.euro.net.pl)
@5, 6, 7, 9, 11 Ale chrzanisz.
   14. Nietoperz3 2013-06-28 18:50:50 - Blokada (Host: *.ip.euro.net.pl)
czyli w nocy widzisz lepiej niż w dniu :)
   15. ekwador15 2013-06-28 20:16:17 (Host: *.adsl.inetia.pl)
Jedna skrzynia będzie musiała wytrzymać 6 kolejnych weekendów GP. Znów będą bzdurne kary dla kierowców o 5 pozycji do tyłu. Z punktu widzenia mistrzostw, to sporo. A skrzynia nie jest najdroższym elementem w bolidzie. 250 tys dolarow jedna skrzynia, to dla zespołów mających budżet na poziomie prawie 200mln to co to jest? Nawet dla mniejszych teamow z suma 80mln to ma dramatu. Przez taką głupotę kierowcy będą tracić. Powinni to zmniejszych do kary o 2 pozycje a nie o aż 5 z takiego błahego powodu. Zawodnik sam zapłaciłby za dodatkową skrzynię jak miałoby to uchronić go od startowania zamiast z 1-3 to z pozycji 5-8.
   16. R.U 2013-08-21 19:49:42 (Host: *.255.0.21)
boczne struktury ochronne-beda od jednego dostawcy?To ma poprawic bezpieczenstwo, rozumiem,ale w przypadku jednego producenta ktos niezle zarobi.
   17. frantic1984 2013-09-11 15:42:25 (Host: *.internetdsl.tpnet.pl)
@15. ekwador15

Zgadzam się. Jest już tak wiele restrykcji odnośnie silnika, opon, paliwa i aerodynamiki, że niepotrzebnie komplikują sprawę jeszcze z skrzyniami biegów.

Jak ktoś to kiedyś ładnie powiedział:

"Dajmy tym chłopakom się w końcu ścigać,
bo będą się bali wcisnąć gaz w podłogę,
a za chwilę ostro zahamować."
Skomentuj artykuł:


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję ! Zarejestruj się już teraz.

DO GP Australii ZOSTAŁO:



tygodni
0
4
dni
0
6
godzin
1
1

 PANEL FANA FORMUŁY 1
Logowanie
Login:
Hasło:
 
Rejestracja

Nowe konto

Przypomnienie hasła

 GP Abu Zabi
  Kropka F1 25 listopada (Piątek)
    Kropka F1   10:00 - 11:30  #1 trening
    Kropka F1   14:00 - 15:30  #2 trening
  Kropka F1 26 listopada (Sobota)
    Kropka F1   11:00 - 12:00  Trening
    Kropka F1   14:00  Kwalifikacje
  Kropka F1 27 listopada (Niedziela)
   -   Dobór opon F1: Dobór opon
    Kropka F1   14:00  Wyścig


 TESTY
   02 marca  Barcelona 
   01 marca  Barcelona 
   28 lutego  Barcelona 
   27 lutego  Barcelona 
 Kropka F1 13 lipca  Silverstone
 Kropka F1 12 lipca  Silverstone
 Kropka F1 18 maja  Barcelona
 Kropka F1 17 maja  Barcelona

 NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
  Williams pokazał pierwsze zdjęcia nowego bolidu FW40  Williams pokazał pierwsze zdjęcia nowego ...
  Kubica chciałby znowu przetestować bolid F1  Kubica chciałby znowu przetestować bolid ...
  Rosberg wspiera Roberta Kubicę  Rosberg wspiera Roberta Kubicę ...
  Honda dużo ryzykuje zmieniając koncepcję silnika V6  Honda dużo ryzykuje zmieniając koncepcję ...
  Ferrari odwołało drugi dzień testów z Pirelli  Ferrari odwołało drugi dzień testów z Pi ...
  Lauda: Bottas ma dwie przewagi  Lauda: Bottas ma dwie przewagi ...
  Rosberg: Mercedes będzie rozważał zatrudnienie Vettela  Rosberg: Mercedes będzie rozważał zatrud ...
  Marko wierzy w poprawę silników Renault  Marko wierzy w poprawę silników Renault ...
  Pirelli: nie narzekajcie na nas jeżeli będzie nudno  Pirelli: nie narzekajcie na nas jeżeli b ...
  Rosberg: Alonso w tym roku stanie na podium  Rosberg: Alonso w tym roku stanie na pod ...

 ARTYKUŁY
  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016
  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015
  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014
  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014
  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1
  Brake by wire w F1 - co to takiego?  Brake by wire w F1 - co to takiego?
  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014
  Przypomnienie zmian w F1 przed sezonem 2013  Przypomnienie zmian w F1 przed sezonem 2013

 ANKIETA
 Czy jesteś zadowolony z odwołania Berniego Ecclestone'a ze stanowiska dyrektora zarządzającego F1?
  tak
  nie
   

 PREZENTACJE 2017
Linki:  

Wiadomości   |   Wyścigi   |   Galeria F1   |   Zespoły F1   |   Kierowcy F1   |   Tory F1   |   F1 FAQ

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004-2017 GPmedia   |   Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Ta strona jest nieoficjalną stroną internetową i nie jest powiązana w żaden sposób z grupą przedsiębiorstw Formula One, oraz oznaczeniami F1, FORMULA ONE, FORMULA 1 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX i innymi znakami powiązanymi oraz znakami towarowymi należącymi do Formula One Licensing B.V