komentarze
  • 1. czajan101
    • 2011-03-23 10:06:37
    • *.opera-mini.net

    Zmniejszenie liczby opon na weekend mimo ze pa słabsze... Głupota.
    A przez to cale ruchome skrzydło zobaczymy kilka niebezpiecznych dzwonów i pewnie zostanie zabronione podczas sezonu.

  • 2. fanAlonso=pziom
    • 2011-03-23 10:07:13
    • *.230.88.4.rzeszow.mm.pl

    już niedługo się zacznie !

  • 3. DarthG
    • 2011-03-23 10:07:51
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    żeby te wszystkie zmiany spamiętać, niedługo trzeba będzie mieć 3 fakultety... :/ durne przepisy i tzw "ekologia" powoli zabijają piękno tego sportu... :( byle do piątku, pozdr

  • 4. głodny
    • 2011-03-23 10:43:15
    • *.lublin.mm.pl

    No tak ,żeby było bezpiecznie i ekologicznie to kierowcy powinni się ścigac za sterami laptopa i to do tego zasilanego bateriami słonecznymi he he, nie jest tak źle , osobiście mi się nie podoba to tylne ruchome skrzydło i możliwość zjazdu do pitlane jak jest safetycar, przecież wtedy nie jada na max i opony spokojnie mogą wytrzymać te kilka dodatkowych okrążeń a tak jak zwykle wpadnie zgraja i będzie balagan, kolorowe opony na +, kers też się przyda, Już nie moge się doczekać niedzieli. Pozdrawiam.

  • 5. zuzek
    • 2011-03-23 10:52:47
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    To ruchome tylne skrzydło to jest moim zdaniem jedna z największych głupot w tym sporcie plus obsługa KERSto będzie przypominać trochę jazdę po naszych drogach z taką różnicą że w F1 kierowca będzie skupiał się na obsłudze kierownicy i nie będzie patrzył na tor tak jak my zwracamy uwagę na ominięcie dziury w drodze odwracając uwagę od tego co dzieje się na tej drodze. Może to i głupie porównanie ale i jedno i drugie z bezpieczeństwem nie ma nic wspólnego. We wczesnych latach '90-tych nie było tylu udziwnień a wyścigi były nader atrakcyjne, może ktoś tam na górze się nad tym zastanowi. Poza tym kierowca swoją jazdą ma udowodnić że jest najlepszy a nie szybkością obsługi komputera pokładowego, bo jeszcze trochę a do F1 będą zatrudniać informatyków zamiast kierowców.

  • 6. tsp
    • 2011-03-23 11:03:03
    • *.police.vectranet.pl

    czy to jakiś polski parlamentarzysta tworzył te nowe przepisy :-)

    może faktycznie lepiej odpalic jakąś symulacją komputerową, powiedzmy koło soboty wieczorem, a niedzielnym rankiem rozdajmy puchary i basta

    jakie kary przewidziała FIA dla siebie, jeśli te wszystkie zmiany zawiodą tzn kierowcy i kibice będą niezadowoleni ????? SZOK

  • 7. atomic
    • 2011-03-23 11:07:04
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    3 0 sekund kary. to mi się najbardziej podoba

  • 8. Jaro75
    • 2011-03-23 11:48:16
    • *.kalisz.mm.pl

    Nie da się tego czytać.
    Głupota goni głupotę ale to wina tego świata który dokładnie jak F1 idzie w kierunku syfu i gnoju i nic i nikt tego już nie zmieni.

  • 9. schumi1
    • 2011-03-23 12:56:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I jak ten sport ma byc widowiskowy jak przepisy pisza idioci ktorym nawet łopaty do ręki bym nie dał.Najpierw wymuszają na Pirelli aby opony mniej wytrzymywały a następnie ograniczają komplety zopon dla zespołów.Skrzydła powinni uzywac do woli a nie w jakiś chorych strefach,przy samochodzie jak jest taka potrzeba to powinni grzebać i 48h non stop a nie jakaś godzina policyjna.To jest jakiś debilizm.Ciekawe może w innych sportach tez powinno sie wyznaczac dni i godziny treningów,kiedy mozna przyspieszyć bieg lub gre itp absurdalne przepisy.Ten sport schodzi na psy i to jest smutne.

  • 10. Niespokojny
    • 2011-03-23 13:20:03
    • *.tvgawex.pl

    Nie kumaty jakiś jestem, nie rozumiem - 'Strefa wyprzedzania według pierwotnych założeń FIA ma mieć długość 600 metrów od punktu hamowania przed zakrętem następującym po prostej.' ??? - prosta miała być strefą wyprzedzania, a tu 600m jest liczone, cytuję: 'od punktu hamowania przed zakrętem następującym po prostej.' ???
    Poza tym - 'W sezonie 2011 KERS powraca w zasadzie w niezmienionym kształcie.' - co znaczy w zasadzie? i jaki w zasadzie jest ten kształt niezmieniony? - można byłoby przypomnieć!

  • 11. pawel123
    • 2011-03-23 13:54:57
    • *.228.8.94

    Dla jasności proszę mnie upewnić. Team orders są dozwolone z wyjątkiem poleceń, które będą miały bezpośredni wpływ na wynik uzyskany przez zespół. Tak? A jakie TO nie mają wpływu na wynik? Jak zespół "powie" kierowco X1 przepuść kierowcę X2, to na metę wjadą najpierw X2 a potem X1 i to nie będzie wpływ na wynik? Szczególnie pod koniec sezonu kiedy będzie się walczyło o punkty dla majstra...

  • 12. jacekdk
    • 2011-03-23 14:11:14
    • *.143.118.170

    Zastanowialem sie czy tutaj cos napisac od siebie ....
    Zmiany napewno byly potrzebne, nie podoba mi sie kiedy nowe pomysly bede doprowadzaly do tego czy sa one w odpowiedni sposob wykorzystywane- czy w odpowiednim momencie kierowca przycisnal przycisk? - czy jechal 1sek za drugim kierowca ? Technika moze byc fascynujaca ale jak jest jej za duzo to nie bedziemy ogladali rywalizacji kierowcoa tylkok inzynierow przed monitorami.
    Moze Robert zmieni zdanie i przejdze do rajdao w 100%, ma duzo czasu zeby sie zastanowic nad tym wszystkim, moze oprucz jednego MONEY !! ;)

  • 13. do_dyska
    • 2011-03-23 14:40:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zmiany zmianami, ale trzeba wyciągać prawidłowe wnioski
    w praniu wyjdzie stosowanie nowinek
    ale jak wspomniał "głodny" na czas wyjazdu SC aleja serwisowa powinna być zamknięta
    jeszcze FIA nie ogarnia, że chodzi o bezpieczeństwo ludzi, nie tylko kierowców?
    pozdrawiam

  • 14. wiktor.f1.r31
    • 2011-03-23 15:28:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak dla mnie niektóre te zasady są beznadziejne. Dajmy na to zasadę neutralizacji. Podczas gdy na torze jest Samochód Bezpieczeństwa aleja serwisowa powinna być zamknięta, bo i tak nie tankuje się paliwa, a ci co zjadą zyskują nad tymi co nie zjadą, mało w tym ciekawości.

  • 15. grzegorz0812
    • 2011-03-23 15:42:31
    • *.r-link.pl

    witam
    nie czytałem artykułu w całości ale nie rzuciło mi się w oczy by zmieniły się ograniczenia na silnik a ściślej mówiąc maksymalne obroty z 19 tyś. na 12 tyś. czyżby to jeszcze nie w tym roku???

  • 16. Łukasz.
    • 2011-03-23 16:15:04
    • *.bialapodlaska.vectranet.pl

    Team Orders był, jest i będzie :P Tego się nie uniknie. A co do opon to według mnie głupota, żeby ograniczać. Zastanawia mnie tylko fakt pracy nad bolidem. Jak ktoś zniszczy bolid w trakcie kwalifikacji to zespół moze mieć ciężko, ale zobaczymy. Do piątku !!! :)

  • 17. jasiek15
    • 2011-03-23 18:05:54
    • *.ssp.dialog.net.pl

    juz w piatek ; D

  • 18. hana
    • 2011-03-23 19:38:41
    • *.welnowiec.net

    "FIA przyznała im większy zakres możliwych do nałożenia na kierowcę podczas weekendu kar..." no na bank...niktorzy sa nietykalni, np. taki Hamilton ile razy uniknal kary? konczylo to sie na reprymendzie... a nieraz naprawde sobie zasluzyl... ale a innymi tez bywa podobnie: starsza karami a potem zespoly sie odwoluja i po karze.

  • 19. Tilion
    • 2011-03-23 20:39:45
    • *.akademiki.uni.torun.pl

    Marudzicie. Wszyscy. Akurat tegoroczne przepisy to krok w dobrą stronę, no może poza tym męczeniem kierowcy dodatkowymi przyciskami. Mi się nie podobały za bardzo wyścigi, gdzie wszyscy jechali na 1 pit stop, albo zjeżdżali na samym początku, zmieniali mieszankę na twardą i dojeżdżali do mety. KERS i ruchome skrzydło to sposoby na zróżnicowanie prędkości stawki w różnych odcinkach toru - czyli uatrakcyjnienie wyścigu. Problem będzie za rok/dwa jak wprowadzą wspomnianą przez kogoś redukcję obrotów silnika i pozbawienie F1 charakterystycznego dźwięku...

  • 20. kondzio81
    • 2011-03-23 20:52:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pomysł na następny sezon ze sztucznym deszczem jest też fajny. Ja bym poszedł trochę dalej - a jakby tak cały tor zamrozić i bolidy postawić na oponach z kolcami a do SC założyć pług śnieżny???!!!!!!!!! Każde zmiany w przepisach z punktu widzenia władz F1 mają uatrakcyjniać wyścigi a dzieje się zupełnie odwrotnie. ŻENADA.

    P.s. Będzie transmisja treningów na żywo? Bo noie wiem czy się zrywać o 2.30

  • 21. zenobi29
    • 2011-03-23 21:01:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wydawałoby się , że powyższe zmiany w regulaminie powinny i w zasadzie miały uatrakcyjnić wyścigi.
    Niestety wydaje mi się , że jednak FIA uzyska całkowicie odmienny skutek.
    Formuła 1 staje się co raz bardziej skomplikowana i niezrozumiała dla normalnych kibiców a tym samym i nudna. Obawiam się , że najbardziej rozemocjonowani będą członkowie FIA i nikt poza tym.
    Owszem. Czekam na rozpoczęcie sezonu z niecierpliwością. Ale jak czytam te wszystkie wymysły , to już jestem wściekły i zniechęcony. I tak się dzieje co roku.
    FIA zarzyna Formułę....niestety:/

  • 22. fullbzikaaa
    • 2011-03-23 21:08:52
    • *.dynamic.chello.pl

    Strefa wyprzedzania, chwila gdzie można użyć ruchomego tylnego skrzydła pod warunkiem, że w strefie pomiaru jest max. 1 sekundę za poprzedzającym Go autkiem. Prawda, że inteligentnie brzmi? Widać komuś było mało tej inteligencji i dołożył jeszcze ograniczenie 600m. To, opóźnień w do hamowaniu już nie będzie? Taki nie pisany zakaz? Stewardzi za to, będą mogli więcej po cyganić w ramach rekompensaty. Toczenie kulki i rzucanie jej na odległość, to też podobno sport. Równie mało inteligentny, ale przynajmniej przy nim nikt nie kręci i nie oszukuje.

  • 23. fullbzikaaa
    • 2011-03-23 21:23:10
    • *.dynamic.chello.pl

    Szkoda, że autorzy zapisu o strefie wyprzedzania, a zwłaszcza o dystansie i czasie w jakim ma być i może być wykonany, nie wypróbowali wcześniej podczas testów np. w trakcie seksu. Ten punkt wyhamowania sprawdziłby się zapewne w technice tzw. wyskakiwania. W tym zakresie, może i byłby nawet z tego powodu sukces. Drastyczny spadek ilości niechcianych ciąż na przykład. Równie inteligętnie. Mógłbym z powodzeniem tworzyć dla F1 przepisy. Czekam na ofertę pracy, panowie stewardzi.

  • 24. kaniuss
    • 2011-03-23 21:36:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    POLSZMAT nie zapuści na żywo I treningu !!!!!!!!!!
    Jak nie było takiej komercji to puszczali o 3 nad ranem na żywo, a teraz nie bo reklamy słabo pójdą .... Co za pajace....

  • 25. kondzio81
    • 2011-03-23 21:48:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a o której leci replay I treningu?

  • 26. maxi900
    • 2011-03-23 22:28:27
    • *.adsl.inetia.pl

    od treningów jest przekaz w necie... trochę tnie.. czasem przerwie ale na treningi wystarczy... i mogę w (w normalnych godzinach) oglądać je w robocie a TV tam nie mam ;)

  • 27. Tilion
    • 2011-03-23 23:04:33
    • *.akademiki.uni.torun.pl

    Ze strefą wyprzedzania nie jest to wbrew pozorom tak skomplikowane - fakt, gdy czytałem o tym pierwszy raz wydawało się zawiłe i jednocześnie głupie. Ale na dobrą sprawę miałem okazję poczytać o tym w paru pismach i w sumie nie jest to takie złe. Zobaczycie, okaże się to proste i przyjemne po paru wyścigach

  • 28. ryan27
    • 2011-03-24 12:33:48
    • *.mmpnet214.tnp.pl

    Ruchome tylne skrzydlo i strefa wyprzedzania to wedlug mnie strzal w dziesiatke. Nie bedzie teraz sytuacji, ze jakis wolniejszy kierowca blokuje szybszego. Sami wiecie jak wyglada F1. Przy takich predkosciach i zaawansowaniu technologicznemu, czasami po prostu nie ma mozliwosci wyprzedzenia. Jesli doswiadczony kierowca jedzie przed drugim doswiadczonym kierowca i ten drugi ma bolid szybszy o 0.2, 0.3 na okrazeniu to bedziemu bardzo trudno wyprzedzic tego pierwszego. Na dodatek jesli jego auto jest ustawione typowo pod zakrety a auto marudera pod proste to jest jeszcze wieksza lipa. Wiadomo, ze w F1 na zakretach praktycznie nie da sie wyprzedzac. Wiec taki maruder sukcesywnie moze blokowac nawet lepszego kierowce w lepszym bolidzie. Nie wiem jak wam ale mi bardziej zalezy, zeby wygrywal ten kto jest najlepszy a nie ten kto mial najwiecej szczescia. Bo wystarczy, ze po zmianie opon wyjedziemy w zlym miejscu i juz tracimy mase czasu.

    Druga sprawa to walka w czolowce. Jesli roznica czasow czolowych bolidow jest mala to w zaleznosci od okrazenia, nie ma czasami sensu cisnac na hama, zeby dogonic tego 1 czy 2. Nawet jak sie takiego dogoni, to wez go wyprzedz :D. Teraz dzieki nowym przepisom praktycznie zawsze bedzie sie oplacalo walczyc. Jadac za bolidem ponizej 1s kierowcy maja dodatkowe mozliwosci, ktore umozliwiaja wyprzedzenie delikwenta.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo