komentarze
  • 23. szerter
    • 2010-10-04 16:42:21
    • *.com-promis.3s.pl

    18. robtusiek - owszem, ale wtedy była jeszcze kwestia zmieniającej się pogody, która Kubicy wybitnie pomogła a Hamiltonowi przeszkodziła. IMHO lepszym przykładem dopuszczalności takiego zachowania jest Japonia 2008, gdzie zdublowany Hamilton wyprzedził lidera Alonso. Hiszpan miał taką przewagę, że w trosce o własne bezpieczeństwo sam się zachował jakby był dublowany.

  • 24. robtusiek
    • 2010-10-04 16:52:38
    • *.tktelekom.pl

    23. szerter ale idee mamy taką samą, nieważne jakie okoliczności towarzyszyły owym wyprzedzeniom, więc wyprzedzać maruderom tez wolno, niestety nasi brytyjscy znaFcy zrobili z tego problem.

  • 25. Ataru
    • 2010-10-04 17:04:57
    • *.chello.pl

    Zadziwiajace te propozycje ;-) Z gatunku tych "a ja chce nitro i spowolnienie czasu". Badzmy dojrzali, niebieska flaga musi pozostac, inaczej to bedzie absurd i Di Grassi wypchnie z toru Hamiltona, w czystej walce! Ten skonczy na bandzie, a co z tego, ze ma strate 2 okrazen, wtedy od razu niebieska flaga powroci.

  • 26. ziyon
    • 2010-10-04 17:10:50
    • *.77.120.145

    Coś w tym jest, brzmi ciekawie.... ];-)

  • 27. kierowca
    • 2010-10-04 17:41:09
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @7 krokiet, Kubica tak Hamiltona łyknął :)

    a powaznie to problem tkwi gdzie indziej. Niech budują tory gdzie mozna spokojnie wyprzedzac, to wtedy nie bedzie problemu dublowanych wolniejszych bolidów.

  • 28. saint77
    • 2010-10-04 17:47:18
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Sir!!
    Najlepiej to nie wypowiadać się jako niedouczony i nowy w sporcie motorowym.
    Biorąc czynny udział w swoim pierwszym sezonie w GP nie wypada takim zespołom jak Ferrari, McLaren czy Williams mówić co powinno a czego nie powinno być w F1.
    Jak bolidy Virgin zakończą choćby jeden wyścig bez dublowania i zdobędą choć jeden mały punkcik to można zacząć nieśmiałą dyskusję. Na dzisiaj wypada milczeć.
    To nie wyścig gokartów.

  • 29. kierowca
    • 2010-10-04 17:50:01
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @28,
    ale kwestie szerszych torów, fajniejszych zakretów mogliby naglosnic.
    Jestem przekonany, ze wyeliminowaloby to problem niebieskiej flagi.

  • 30. Szychu
    • 2010-10-04 18:32:40
    • *.instalnet.com.pl

    Pomysł zlikwidowania niebieskich flag osłabia mnie pokrętnością. Jeśli lider wyścigu dogania zdublowany samochód, to tak naprawdę tego zdublowanego samochodu nie ma w tym miejscu, bo jest jakieś pięć kilometrów za liderem: z pewnych przyczyn tor nie może biec w jednym kierunku od startu do mety, tylko jest pętlą. Dlatego zdublowany kierowca musi zachowywać się względem doganiającego go powtórnie tak, jakby był "nieobecny w tym miejscu". Po to jest niebieska flaga. Tłumaczenie, że niebieska flaga to zaprzeczenie ducha ścigania się, jest niezrozumieniem rzeczy. Zaprzeczeniem ducha ścigania się jest zabieranie najszybszemu przewagi, którą sobie wypracował. On już pokonał tego kierowcę, dlaczego miałby wyprzedzać go ponownie, walczyć jeszcze raz z pokonanym. Zabici na wojnie żołnierze wroga nie wstają nagle jak zombi i nie strzelają w plecy idącemu dalej zwycięzcy. Jedyną drogą powrotu do walki dla zdublowanego jest "oddanie" okrążenia. Jeśli więc zdublowanemu kierowcy "wróciła" szybkość, ma pełne prawo wyprzedzić tego, który go zdublował, czyli dogonić go, pokonać, a następnie jadąc coraz szybciej odrobić okrążenie i, jeśli chce być rzeczywiście przed nim, jeszcze raz w walce wyprzedzić. Jeśli natomiast zdublowany jedzie wolniej, musi ustąpić.
    Jest to jedyny honorowy i zgodny z duchem ścigania się sposób, dopóki na świecie nie ma torów utworzonych z jednej trzystukilometrowej pętli - a takich nie będzie nigdy.

  • 31. konradosf1
    • 2010-10-04 19:01:55
    • *.opera-mini.net

    Na pewno zlikwidowanie niebieskich flag sprawiłoby że wyścigi będą bardziej ciekawe i będzie walka o P1 do końca. Ale z drugiej strony kolega wyżej tak ładnie napisał po co wymyślono te flagi. 100% poparcia z mojj strony :)

  • 32. pawel123
    • 2010-10-04 19:03:19
    • *.adsl.inetia.pl

    widzę, że koledzy podobnie myślą jak ja i nie mam o czym pisać... :)
    najwyżej dodam coś co już kiedyś pisałem: wyeliminować ze 3 najwolniejsze ekipy (nie będę pokazywał palcem ser Branson :) i problem maruderów i flag z głowy... wtedy spodziewałbym się, że dublowanie FI czy Williamsa nie nastąpi w pierwszym stincie

  • 33. Daniels
    • 2010-10-04 19:07:04
    • *.chello.pl

    ja powiem ze byloby ciekawiej jakby czolowka doganiajaca ostatnie bolidy znowu musiala by sie troche wykazac i conieco powyprzedzac bez niczyjej pomocy, popatrzcie na gp singapuru jedno okrazenie wiecej i byloby ciekawie bo alonso doszedl do grupy dublowanych kierowcow (i to nie nowych zespolow) a vettel niebezpiecznie sie zblizyl. ciesze sie ze alonso wygral bo nie lubie vettela ale moglo by byc arcy ciekawie :D

  • 34. maniek_88
    • 2010-10-04 19:17:46
    • *.telpol.net.pl

    @ 7. Krokiet kiedyś już niestety muszę się przyznać że nie pamiętam w jakim wyścigu była sytuacja że dublowany miał niebieską flagę, ale dublujący nie mógł go wyprzedzić, a jechali równo, a nawet dublowany jechał szybciej... i bodajże raz został zdublowany, po czym sie odegrał i mu już nie pokazywali niebieskiej flagi gdyż nie był "tym wolniejszym". Mogłem coś pokręcić, jeśli cos pomyliłem, to niech szanowni koledzy mnie poprawią :)

  • 35. mirekmiras
    • 2010-10-04 19:23:59
    • *.opera-mini.net

    Jeśli zdecydują o likwidacji niebieskich flag, to niech tez wprowadzą regułę 107 %. Wtedy panowie Tony Fernandes i Richard Branson nie będą narzekać, że ich kierowcy muszą przepuszczać szybszych, bo po prostu nie będzie ich w wyścigu. Czasy okrążeń w ykonaniu nowych zespołów to po prostu żenada.

  • 36. krzysiek000
    • 2010-10-04 19:34:17
    • *.ostrowmaz.mm.pl

    Na początku sezonu proponował takie rozwiązanie Kovalainen ;) tyle że miał na myśli urozmaicanie wyścigu.
    Wtedy napisałem że ten pomysł mi się podoba. Nadal tak myślę...

  • 37. kamikadze20063
    • 2010-10-04 20:00:07
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Wreszcie ktoś zaczął rozmawiać na ten temat...
    Mam nadzieję, że ten pomysł wejdzie w życie... Ale niebieskie flagi powinny być zakazane tylko na wyścig...

    „Jeśli mistrzowi świata będzie ciężko wyprzedzić dublowanego zawodnika, będzie to smutny dzień dla wyścigów.” - Nie byłby by to smutny dzień dla wyścigów, tylko pokazanie, że mistrzu nie nadaje się na mistrza...

  • 38. Cwirs
    • 2010-10-04 20:16:01
    • *.254.182.159

    @6 chyba wszystko juz powiedzial

  • 39. Konik_mekr
    • 2010-10-04 21:33:34
    • *.gorzow.mm.pl

    Może to trochę bok tematu, co napiszę, ale wydaje mi się, że dobrym rozwiązaniem byłoby przepuszczenie maruderów gdy wyjedzie SC, aby każdy był w swoim miejscu przy restarcie (czyli aby nie tracił 5 km do prowadzącego, ale faktycznie znalazł się za nim). Bo często jest tak, że zdublowani nie mają szans odrobić okrążenia na torze i jakiś zbieg okoliczności może ich pozbawić szansy walki.

  • 40. szerter
    • 2010-10-04 22:42:37
    • *.com-promis.3s.pl

    39. Konik_mekr - ależ takie rozwiązanie istnieje, tylko z jakiegoś, nieznanego powodu sędziowie go nie stosują ostatnio.

  • 41. dzdzownica
    • 2010-10-04 23:02:23
    • *.110.201.120

    Ech sir, złej baletnicy...

  • 42. McLfan
    • 2010-10-04 23:38:04
    • *.as.kn.pl

    35. żenada, to są Twoje wyliczenia. Nawet HRT robi 107% z palcem w... dyfuzorze. I nie jestem pewny, ale chyba w trakcie sezonu zasada 107% wróciła.

    BTW, jeśli chodzi o treść newsa, to jednak się zgadzam z Tobą. Żenadę odprawiają z chęcią likwidacji blue flag. I tak ostatnio zarówno Senna, jak i Klien powinni dostać ładnie po DT za ignoring.

  • 43. mirekmiras
    • 2010-10-05 08:07:26
    • *.opera-mini.net

    @ McLfan: To na ilu torach wykręcili te 107 %? Na trzech, czterech, góra pięciu? To ma być F1, gdzie ostatni zawodnik robi 8-9 sekund gorszy czas od najlepszego, a zaledwie 2-3 s lepszy od bolidu GP2? To jest wg Ciebie F1? Zawody, gdzie czasy mierzone są z dokładnością do jednej tysięcznej sekundy... Najpierw więc pomyśl trochę. A reguła 107 % napewno nie wróciła, czego bardzo żałuję oglądając tegoroczne zawody.

  • 44. Tutankhamun
    • 2010-10-05 09:16:12
    • *.hjnqu1.dynamic.dsl.tele.dk

    Lotus, Virgin i Hiszpania racing moga jedynie zabiegac o powiekszenie niebieskich flag bo ich kierowcy czasem niedowidza. i kropka.

  • 45. Matemariusz
    • 2010-10-05 11:48:56
    • *.wroclaw.vectranet.pl

    A może by tak "dzika karta wstępu do Q3" dla wszystkich "nowych" :))

  • 46. Gurin
    • 2010-10-05 14:06:25
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @45 Matemariusz, to ja jeszcze proponuje raz na jakiś czas losowanie kto wystartuje z p1, a i jeszcze żeby było ciekawiej zamienianie się bolidami.
    Tak na poważnie pomysł z usunięciem niebieskich flag jest bzdurą samą w sobie. Tak jak napisał Szychu dublowany kierowca jest kółko za dublującym. Koniec, jest duchem więc musi przepuścić.
    Mam wrażenie, że Fernandes i sir Bransons rzucili tą ideą tylko po to, aby przez chwile wokół nich pojawiło się zainteresowanie medialne. Zresztą bądźmy poważni Bernie Ecclestone nie jest może ideałem, ale raczej (raczej!) nie pozwoli na wprowadzenie takiego idiotycznego pomysłu.

  • 47. sempol
    • 2010-10-05 15:27:43
    • *.236.16.120

    wybudowac tory o dlugosci okolo 300 km , problem niebieskich flag sam zniknie :P

  • 48. pawel123
    • 2010-10-05 16:18:49
    • *.adsl.inetia.pl

    47. sempol
    po co tory? :) w tym wypadku wystarczy zamknąć 300 km autostrady - oczywiście nie w Polsce :) tylko jak tam zmierzyć "czasówkę"???

  • 49. masabitumiczna
    • 2010-10-05 18:01:28
    • *.net.pulawy.pl

    @ 18 raban był przez to, że jak Robert się oddublował to Vettelowi ułatwił w ten sposób wyprzedzenie Hamiltona, swoją drogą to Lewis był sam sobie winien, że zostawił za dużo miejsca
    a pomysł jednak chory...

  • 50. miszalajew
    • 2010-10-05 20:08:15
    • *.play-internet.pl

    jesli za dwa trzy lata nadal beda mieli ten problem to znak, ze nie powinno ich byc w F1

  • 51. rafekf1
    • 2010-10-05 21:19:09
    • *.INTELINK.pl

    30. @Szychu - Świetnie napisane!! Nic dodać, nic ująć!!

  • 52. neuropunks
    • 2010-10-06 09:51:03
    • *.tktelekom.pl

    30. @Szychu - zgadzam się całkowicie...

  • 53. Kornik
    • 2010-10-06 17:27:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    48.pawel123
    Właśnie że w polsce byłoby lepiej. Wtedy Renault by wygrało bo ma lepsze zawieszenie na dziury.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo