komentarze
  • 80. arek2k
    • 2010-08-04 10:58:42
    • *.sprint.com.pl

    @ 10. fotoman - nie wiem ile masz lat i nie wiem po czym wnosisz stwierdzenie "dzieciaczki" - proszę wytłumacz.
    @ 15. szeldon - tak jestem poważny, mógł zwolnić i odpuścić atak, chyba nikt nie powie że nie widział ściany, jadąc na równi wiedział że będzie musiał zaryzykować, zrobił to i w czym problem, mógł również odpuscić aby jak to stwierdził (Rubens oczywiście) w jednym z wywiadów : nie trafić do nieba przed MSC. A może ty uważasz, że pozycję trzeba zdobyć za wszelką cenę?? Pewnie zaraz ktoś odpisze ze MSC tak własnie zrobił, bo bronił pozycji za wszelką cenę. A i owszem tak było, tylko nie wiem po co aż taki lincz na tym człowieku.
    @77. Igor - zmartwie cie, kompleksów nie mam, a jeśli nawet to napewno nie te o których myślałeś pisząc to. Nie rozumiem skąd takie stwierdzenie u ciebie.
    Ehh, z takimi to się nawet pisać nie chce, jak ktoś uważa że powrót MSC jest jak najbardziej na miejscu a co więcej lubi tego człowieka (dla mnie jest obojętny akurat) to już trzeba po nim pojechać, powyzywać, a przynajmniej w jakiś sposób spróbować doj...ć.

  • 81. arek2k
    • 2010-08-04 11:00:36
    • *.sprint.com.pl

    @78. Zgred Zen - a jak zdobędzie to co wtedy powiesz?? Jest to przecież mozliwe.

  • 82. Zgred Zen
    • 2010-08-04 12:06:38
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    81. arek2k Schylę pokornie głowę, uderze się w piersi,posypię głowę popiołem i powiem" mea culpa,mea culpa,mea maxima culpa" bo widzisz ja nie jestem wrogiem Schumachera tylko od samego początku byłem/zanim nawet pojechał jeden wyścig/ i jestem zdecydowanym sceptykiem jego powrotu na tor,bo nawet jak Brawn zbuduje "cudo' na nowy sezojn to i tak będzie za Rosbergiem/ o tym pisałem wcześniej \, dlatego też zdobycie po raz 8 maksa przez Schumiego traktuje jako SF .Pozdro.

  • 83. Filmmusic90
    • 2010-08-04 13:33:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    78. Zgred Zen,
    Oczywiscie, narazie to wyglada i brzmi jak zupelne Science-Fiction. Najbardziej nieprawdopodobne jest to, ze Schumacher jeszcze kiedykolwiek pojedzie tempem sprzed emerytury. Jednak jesli pojedzie, to nie mam watpliwosci, ze poradzi sobie z Rosbergiem. Mimo wszystkich tegorocznych wynikow. Trzy lata laby+ogromne zmiany w bolidach+zmiany regulaminowe+zmiana opon+bardzo wysoka forma Rosberga+bolid bazowo skonstruowany dla Buttona/Rosberga daja to, co daja. W przyszlym roku wiatr powinien sie odwrocic, bo Schumacher w rytmie/kolejne zmiany w bolidach, ktore Schumi bedzie potrafil zrozumiec, jezdzac ten sezon/regulamin, jesli sie zmieni, to dla wszystkich po rowno/ podobnie z calkiem nowymi oponami/ no i oczywiscie sam wklad Schumachera w budowe od podstaw nowego bolidu. Pozdrawiam.

  • 84. Jacu
    • 2010-08-04 13:37:00
    • *.142.202.118

    @67. Filmmusic90 - dzięki kolego, mi się z Tobą też pod innymi wątkami nieźle dyskutowało. Myślę, że główne różnice w naszych poglądach - głównie na temat Schumachera - są spowodowane róźnymi okresami kiedy zaczeliśmy przygodę z tym sportem. Jeśli dobrze pamiętam Ty zaczynałeś tam gdzie dla mnie F1 się skończyła (ok. 94 roku) - popraw jeśli coś źle pisze ;). Tym niemniej bezwzględu na powody każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii - w tym sympatii czy antypatii - jednak wszystko powinno odbywać się z poszanowaniem przeciwnika i na kulturalnej płaszczyźnie. Chamskich zachowań jednak na takim forum się nie da uniknąć i sprawa tyczy się wielu kierowców, a nie tylko Schumachera (patrz chociażby Hamilton, Alonso czy nawet Kubica). A już rozbawia mnie jak się ktoś wypowiada o dawnych mistrzach (Senna-Prost-Mansell) nie oglądając tamtych wyścigów w czasie rzeczywistym z tamtą atmosferą i ładunkiem emocjonalnym, który często zmienia wiele aspektów danej sprawy. Ale cóż ilu ludzi tyle opinii i oczywiście każdy ma racje i możliwość wypowiadania bez większych ograniczeń (chyba że moderatorzy zainterweniują ;] ). Jednak co by nie pisać twardej walki dzisiaj jest jak na lekarstwo i tu się napewno zgodzimy. Ostatni incydent choć wielce kontrowersyjny i raczej ukazujący - nie pierwszy zresztą raz - w nienajlepszym świetle Schumachera to dał wszystkim sporo emocji i wrażeń ;). Pozdrawiam również.

  • 85. Zgred Zen
    • 2010-08-04 14:04:15
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    83. Filmmusic90 Tak,ale zapominaszi,ze inni też będą pracować nad nowym bolidem i to np:,ze RB będzie pracowało i stawiało na Vettela a nie na Webbera,a oni przecież są bazowo nie o jeden a o 2 kroki naprzód i będą robić bolid pod niego .Zwróciłeś chyba uwagę jak szybko RB zareagowało na poprawę się i zbliżenie konkurencji .Nokautem,bo nawet ferrari wyrażnie się poprawiło,ale tylko do innych ale nie do RB czyli mają szybką odpowiedż,a to nic dobrego nie wróży Merc i jego kierowcom.To nie jest jeszcze czas Mer a gdy on przyjdzie to Schumiego nie będzie już w F_1.A nawet gdyby tak było, to Schumi będzie o rok starszy a nie młodszy i dlatego między innymi uważam,ze nie ma szans z Rosbergiem,który pokazał,ze szybko umie się przyzwyczaić do bolidu /bo przyszedł do merca z ineego teamu/, niż Schumi i w następnym sezonie również nie da szans MSC w końcowejj klasyfikacji .Na cuda nie licz , bo tylko możesz się jeszcze bardziej rozczarować.Pozdrawiam.

  • 86. dardab
    • 2010-08-04 14:25:41
    • *.essanby.th.newnet.co.uk

    Jak czytam nie ktore posty to az mnie krew zalewa . Czy Ci co tak wychwalaja Szumachera to naprawde nie widzieli w jakim stylu on zdobyl te tytuly , czy poprostu zapomnieli ? On zasluzyl na trzy gora cztery tytuly , reszte zdobyl albo w chamski sposob , albo zdobyl je dla niego Barichello . Jesli chodzi o dawna F1 to zgoda wywozili sie poza tor bardzo czesto , Senna i Prost robili to wzgledem siebie nagminnie jednak oni sie nie lubili i nie robili tego w tak niebezpiecznych miejscach a Szumacher nie mial skrupulow wzgledem Massy (GP chyba Kanady) swojego ucznia , Berichello (ostatnio) ktory pomogl mu zdobyc tytuly czy nawet brata . To chyba dobrze o nim nie swiadczy ? Zasluzyl na ta kare , bo to nie pierwszy raz w tym sezonie zrobil taki manewr , tak samo Robert w GP Kanady przy zjezdzie do pit lane , ulamek sekundy pozniej i moglo by sie skonczuc tragicznie , albo dla niego , albo dla Sutila lub tez dla obu . Nie chce juz ogladac smierci na torze bo nie o to chodzi , a ci ktorym tego brakuje to niech sobie poogladaja stare wyscigi lub niech sie zglosza do psychiatry .

    Wielu ludzi sie zajmuje pomaganiem innym , moim zdaniem wiecej daje ten co ma 12000 zl/rok ( jak da 100zl na rok) niz ten co ma 3 000 000 $/rok i da 500 000 $.
    Jaro 75. z tego co pisze to zna osobiscie Roberta i czesto sie z nim spotyka , popytajcie sie go ile to Robert daje innym , jak im pomaga i sie tym nie chwali i malo kto o tym wie .

    Jacu.
    Madre wypowiedzi . Zazdroszcze Ci tych miejsc w ktorych byles (jest to zdrowa zazdrosc nie chora) . Zazdroszcze koledze ktory pracowal przy silnikach F1 , tez jestem operatorem i programista CNC ,jednak nigny nie pracowalem na tak precyzyjnych maszynach . Moze kiedys pojade na F1 , moze tez bede robil na tych CNC , oby ale nie to jest naj wazniejsze .

    Pozdrawiam wszystkich i sorki za bledy ( mam z tym zaj...sty problem).

  • 87. Filmmusic90
    • 2010-08-04 14:25:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    85. Zgred Zen,
    Inni tez beda pracowac nad nowymi konstrukcjami, to jasne, ale nie moga sie na nich skoncentrowac w pelni, walczac byc moze do konca sezonu o tytul. Masz rowniez racje, ze Red Bull to bolid z innej bajki, ale co z tego, skoro ma kierowcow nie potrafiacych tego wykorzystac. Tluka sie z o sekunde wolniejszym McLarenem/Ferrari. Nie licze na cuda, bo tych nie ma w F1 i z moje perspektywy powrot Schumachera na szczyt to nie kategoria cudu. To kwestia rutyny i umiejetnosci Schumachera i Brawna. Wiek na pewno nie pomaga, ale moim zdaniem wiek Schumiego to nie czynnik decydujacy o jego obecnej formie. Chyba zgodzisz sie, ze Schumacher nie pokazuje teraz pelni swoich umiejetnosci, bo sie przystosowuje. Czy uwazasz, ze Rosberg ma jeszcze jakikolwiek zapas? Pozdrawiam.

  • 88. arek2k
    • 2010-08-04 14:40:34
    • *.sprint.com.pl

    @86. dardab - może i zasłużył na karę nikt tego nie kwestionuje, dostał ok, tylko po co teksty typu, powinni go wy...bać z F1,itd.. Jeśli chodzi o Gp Kanady i manewr Roberta to owszem wyglądał niebezpiecznie i w pierwszej chwili człowiek sie zastanawia "jak, po co, tak zrobił", ale odpowiedz jest prosta. Poczytaj wywiad z Robertem, dokładnie tam wyjaśnia - Sutil zahamował zaraz po tym jak go wyprzedził, więc ratując się objechał Sutila po mistrzowsku. Gdyby nie to, to byśmy oglądali "ala Webera" latającego po uderzeniu w Kov.

  • 89. Zgred Zen
    • 2010-08-04 14:53:39
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    87. Filmmusic90 Obawiam się,że to jest era dominacji RB na wiele lat, wg mnie oni mają nie pakiet ale pakiety usprawnień i w zależności od sytuacji bez większych problemów je wyciągają .Masz rację,ze mają problem, co już wcześniej zauważyłeś,ze nie potrafią wykorzystać swojej dominacji,chociaż tak jak i Ty uważam,ze w tym sezonie jak nie zdobędą podwójnego maksa,to wina będzie po stronie kierowców. Co do Rosberga,oczywiście ,ze ma jeszcze zapas,po pierwsze od samego początku dawał sobie radę z bolidem,który powiedzmy szczerze,nie jest łatwy w prowadzeniu a do tego jest jeszcze młodym zawodnikiem przed którym dopiero szczyt formy a raczej umuiętności.Pozdro.

  • 90. Zgred Zen
    • 2010-08-04 15:23:10
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    87. Filmmusic90 Jeszcze co do Schumiego.Jego wiek ma tutaj zdecydowany wpływ na jego możliwości.I nie chodzi tutaj tylko refleks,ale szczególnieo wzrok/nie w sytuacji statycznej tylko dynamicznej/, anajbardziej chodzi tutaj o możliwość akomodacji soczewki W F_1 w przeciwieństwie do wyścigów rajdowych jeżdzi się po kilkadziesiąt razy w kólko,soczewka cały czas jest narażona na różne stany oświetlenia/szczególnie w słonecznych dniach/ a zdolność do szybkiej akomodacji w wieku dojrzałym jest ograniczona.I podejrzewam,ze właśnie zachowanie Schumiego w stosunku do Rubensa było tego powodem a nie jego zła wola.Po prostu żle ocenił sytuację,a jak się zorientował, to ostro odbił,ale ten manewr to był po fakcie.W ocenie jego postaci W obecnej F_1 nic a nic nie mają jego umiejętnośc,które miał bardzo dużei,ale przerwa i wiek potwierdzają tylko tezę,ze wyżej czegoś się nie podskoczy jak się przekroczy pewną barierę.I nic mnie już nie przekona,ze Schumi coś jeszcze zwojuje w Formule.Przykro mi ale to tylko czysta prawda.pozdrowienia.

  • 91. dardab
    • 2010-08-04 17:06:44
    • *.essanby.th.newnet.co.uk

    Nie pisalem ze powinni go wywalic , tylko dlaczego ludzie sie nim zechwycaja ?
    Wiem ze Sutil zwolnil bo zblizal sie do zakretu i ze w do dupy miejscu jest zjazd na pit lane bo mozna tam zjechac na pelnaj predkosci a przed zakretem trzeba zwolnic i to duzo,ale jak to widzialem to az mnie ciary przeszly

  • 92. Jacu
    • 2010-08-04 17:23:14
    • *.retsat1.com.pl

    @86. dardab - miło mi widzieć, że jeszcze są tacy forumowicze co pamiętają dawną F1 i mają podobny punkt widzenia. Cieszę się, że wbrew woli niektórych nie powymieraliśmy he he ;). Co do kolegi wypowiedzi oczywiście w pełni się zgadzam. Zawsze jednak znajdzie się ktoś, kto czarne widzi jako białe. Ale tak to już jest, nawet jeśli przytoczy się najlepsze argumenty. Zazdrościć nie ma czego bo nie wszystkie wyjazdy były z własnej woli hehe ;) a i stresiku czasem nie brakowało :). Różnie się życie układa i wszystko również przed kolegą. Grunt to się nie poddawać i wiedzieć czego się chce. Teraz najbardziej sobie cenię wyjazdy na urlopy ;). Jeśli chodzi o pracę przy silnikach F1 też zazdroszczę doświadczeń kolegom ale zdaję sobie jednocześnie sprawę, że to bardzo złożona sprawa w takiej dyscyplinie jak F1 i każdy ma swoją wąską dziedzinę, której musi pilnować. Tak najbardziej to zazdroszczę tym głównym szefom projektów - jak Luca Marmorini - głównie wiedzy i umiejętności wyciągania wszystkiego z projektu. Ogólnie to jednak na forum nie powinno mieć żadnego znaczenia kto kim jest lub co posiada, bo to przecież nie określa prawdziwej wartości człowieka. Tu powinna liczyć się tylko wiedza o F1, spostrzegawczość, umiejętności oceny i dyskusji oraz miłość do tego całego "durnego" ścigania ;). Serdecznie pozdrawiam.

  • 93. dardab
    • 2010-08-04 18:02:48
    • *.essanby.th.newnet.co.uk

    Wiem , wlasnie o tym ze nie to jest najwazniejsze

  • 94. czupakabaret
    • 2010-08-04 18:03:28
    • *.wi.net.pl

    "Gratuluję doświadczenia a mógłbym powiedzieć że się przechwalasz." a widze że właśnie chcesz to powiedzieć, po prostu jasno wyszczególnił czemu wg ciebie jest słabym orędownikiem prawdy - bo byłes w maranello , , a wiesz,, szczerze ja tobie nie wierze że se jeździsz.. w necie wszystko se możesz napisac - nie przechwalałbyś się tak, albo masz bogatych rodziców bądx wygrałeś w totka. zbyt nerwowo się zachowujesz,, postami torpedujesz.. i w kółko to samo..

    to ile czasu byłeś w italii ilu włochów poznałeś? sam pobyt w maranello to niewiele..

    a filmmusic pisze o jakimś SF .. no spoko rozumiem że gadka o szu wzmaga parcie na scuderię i dodatko dzięki otoczce stronki widzi wszytko na czerwono

    SC jest srebny przypo red.

    nie no nie mam zamiaru z nikim się tłuc słownie ale widziałem co widziałem, dziwią mnie komentarze,, jakoś wyciągające MSC z bagna kłamstw i chamsta. narapa.

  • 95. Jacu
    • 2010-08-04 18:04:49
    • *.retsat1.com.pl

    @ 90. Zgred Zen - widzę, że temat dyskusji dawno zboczył z głównego wątku więc żeby nie przeginać zadam tylko kilka małych pytań w sprawie wywodu medycznego kolegi ;). Pomijam fakt,że Schumacher z powodzeniem przeszedł bardzo rygorystyczne testy zdrowotne dopuszczające do starów i eksperci chyba jednak lepiej wiedzą niż my. Jednak skoro Twoja teoria na temat stanu zdrowia Schumachera ma być prawdziwa, to na jakiej podstawie uważasz, że różne stany oświetlenia występują tylko na torach F1, a w rajdach już nie?? Przecież w rajdach po prostej się nie jeździ a powiedziałbym, że skręca się znacznie częściej w różnych kierunkach a i elementów, na które musi zwracać kierowca jest znacznie więcej. Praktycznie cała jazda rajdowa to improwizacja. Mimo to kierowcy po 50tce tacy jak ostatnio Kankkunen świetnie sobie dają radę. Od razu powiem, że chociażby w wieku 43-lat Emerson Fittipaldi w 1989 wygrał mistrzostwo prestiżowej serii CART. Jazda CART-ami była bardziej wymagająca jak dzisiejszą F1 - dłuższe wyścigi w tłumie, po nierównych torach bez jakichkolwiek elektronicznych wspomagaczy i bez wspomagania kierownicy. Do tego na szybkich torach ze znacznie większymi prędkościami, a mimo to jakoś problemu z oczami nie było ;). I ostatnie - czy domniemaną akomodacją oka można tłumaczyć podobne wyczyny Michaela z przeszłości?? ;))) Pozdrawiam.

  • 96. darecky3
    • 2010-08-04 19:04:39
    • *.range86-148.btcentralplus.com

    86.dardab, kurcze a chyba mi z nieba spadles, moge zapytac na jakim camie pracujesz? W ramach hobby zmajstrowalem sobie 3 osiowke do pracy w drewnie i bawie sie w wolnych chwilach. ostatnio frezuje (generuje kody) w Mastercamie ale za ciula nie moge odnalezc opcji Tab Placement... znasz ten program? pozdrawiam

  • 97. darecky3
    • 2010-08-04 19:24:21
    • *.range86-148.btcentralplus.com

    sorry ze nie na temat

  • 98. Zgred Zen
    • 2010-08-04 22:07:01
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    95. Jacu Oczywiście,ze Schumacher przeszedł wszystkie testy zdrowotne,bo to przecież podstawa wydania licencji startowej.Nie kwestionuje też stanu zdrowia.Fakt,ze w rajdach samochodowych również występują różne stany oświetlenia,ale nie w takiej częstotliwości jak w F_1. W formule wszystko się toczy w obrębie 360 stopni tak jak na karuzeli,a weż pierwszą lepszą mapkę rajdu samochodowego ustaw ją na osi N-S sprawdż jeszcze godzinę startu a okaże się często,ze przejedziesz pól trasy, zaliczysz 50 zakrętów i nie będziesz miał słońca w oczy,do tego teren zalesiony itp.Każdy człowiek nie tylko kierowca ma z tym problem,ale z wiekiem się to nasila,a jak wiesz Schumi do młodzieniaszków nie należy i młodszy też nie będzie.Co do rajdów to pod tym wzgłędem nie można porównywać F_1 bo kierowcy nie tylko w samochodach mają ochronne szyby pochłaniające szkodliwe promieniowania słoneczne,ale też jeżdżą w kaskach w których też można założyć ochronę w zależności od konfiguracji trasy,więc nie ma to aż takiego wpływu jak w formule jeden.Co do podobnych wyczynów Schumiego w przeszłości to jasno się już wypowiadałem na tych forach więc niczym je nieusprawiedliwiam,tylko ze MSC to już nie ten sam zawodnik,to nie ten kozak,tylko starszy pan mocny jeszcze w języku,który już o sukcesach sportowych może tylko pomażyć.A co do sytuacji z Rubensem,to zwróć uwagę,że nagle zrobił mu tyle miejsca,że pól formuły mogło się zmieścić więc w tym przypadku,wg mnie nie było to celowe,bo uważam,ze żle ocenił sytuacje i niemniej był wystraszony niż Ruben.Pozdro.

  • 99. Jacu
    • 2010-08-04 22:45:40
    • *.retsat1.com.pl

    @98. Zgred Zen - z całym szacunkiem ale chyba sam w to nie wierzysz ;). Warunki drogowe w rajdach są o niebo trudniejsze niż w F1. Refleksy światła między drzewami i szybkie zmiany oświetlenia są najgorsze dla akomodacji oka, a nie warunki ustalone. Dodaj słońce na śniegu (jeden z gorszych przypadków) czy mgły lub odcinki nocne. Poza tym kierowcy w rajdach jeżdżą czasem całe odcinki pod słońce. Warstwy ochronne, o których piszesz są z powodzeniem stosowane od lat na wizjerach w F1 - poczytaj co Vettel ostatnio za technologie w kasku stosuje ;). Technologie, które są obecnie stosowane natomiast nie występowały dawniej za czasów wspomnianego E. Fittipaldiego, który to wygrał mistrzostwo w Cart-ach i słynną Indianapolis 500 gdzie się jeździ w kółko - blisko 400km/h - mimo swoich 43lat i sugerowanej przez kolegę ślepoty czterdziestolatków :D. A co to za zdanie: "(..) ale też jeżdżą w kaskach w których też można założyć ochronę w zależności od konfiguracji trasy (...)" - jakież to ochrony na kaski nakładają w zależności od konfiguracji trasy?? :))))). Wybacz Zgred Zen ale tym razem trochę cię poniosła fantazja ;). Pozdrowionka dla ciebie.

  • 100. Zgred Zen
    • 2010-08-05 00:16:23
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    99. Jacu Jacu w moim wieku pozostały mi tylko fantazje erotyczne.Może to było z mojej strony niefortunne wyrażenie, konfiguracja trasy kojarzy się bardziej z ukształtowaniem terenu.Chodzi mi o to,ze mogą zakładać przyciemnione osłony w zależności gdy jadą pod słońce.No jeszcze tu muszę użyć argumentacji mojej żony,ze w F_1 jest niesprawiedliwe bo w czasie deszczu leje się im na głowę albo świeci prosto w oczy ,a w rajdach mają dach,więc coś w tej babskiej logice jest.Zaskoczyłeś mnie tylko Indianapolis gdzie tak samo jeżdzi się w kółko ito prawie dosłownie ,a przecież byłem w tych latach gdy właśnie Fiti przeszedł d ścigania w Cart-ach na początku lat 80 w USA i przez parę lat gdy była okazja i nie kolidowało z pracą ogłądałem Idianapolis w Tv.Był to czas kiedy jeszcze nie odnosił znaczących sukcesów i chyba dlatego występy jego uciekły mojej uwadze.Nie sugeruje też ślepoty pana Schumachera,tylko zmniejszoną zdolność akodomacji soczewki człowieka w średnim wieku co można sprawdzić w każdym medycznym periodyku dotyczącym okulistyk,bo innego wytłumaczenia dla Schumachera nie mam.Piszesz też,ze czasami kierowcy rajdowi jeżdżą całe odcinki pod słońce ,ale to jest teza na poparcie moich wywodów,bo zawsze najgorsza dla wzroku jest ciągła zmiana .A,ze wpływ na wzrok w F_1 ma słońce to starczy przeczytać wypowiedzi większości uczestników GP Australii,którzy nawet sugerowali zmiany godzin rozpoczęcia tranasmisji .Tak to też nie wszystkie moje wywody to fantazja.Pozdro.

  • 101. Jacu
    • 2010-08-05 08:16:24
    • *.142.202.118

    @100. Zgred Zen - miło się z kolegą dyskutuje ale to co kolega próbuje przeforsować nijak się na prawdę ma do rzeczywistości. Wszelkie teorie o akomodacji oka padają przed przykładami, o których pisałem wyżej. Sam musisz przyznać, że zdziwił cię przykład chociażby Emersona. A skoro byłeś w stanach to wiesz zapewne jak nierówne są tam tory, a drgania na soczewkę mają też nie bagatelny wpływ o czym zapewne wiesz. Mimo to starsi zawodnicy też tam dają radę. Zresztą to nie jedyny przykład. Wielu kierowców ściga się z powodzeniem w innych seriach w znacznie starszym wieku. Co do oświetlenia i akomodacji oka to nadal twierdzę, że w rajdach jest o niebo trudniej niż w "sterylnych" warunkach jakie mamy we współczesnej F1. Co do braku dachu to kierowcy całkowicie rekompensuje im to technologia i konstrukcja kasków oraz wizjerów. Poza tym wbrew pozorom deszcz w open-carach nie jest przeszkodą. Zauważ, że w Le Mans wielokrotnie wspominano, że lepiej się jeździ po deszczu odkrytym Audi R15 niż zakrytym Peugeotem 908. Dlaczego?, bo brud na szybie i wycieraczki bardzo przeszkadzają a w open karze pęd powietrza i tak skutecznie odrzuca krople nad głową kierowcy. Na dodatek chcesz mieć widoczność to zrywasz zdrapkę i po sprawie. Wracając do akomodaci oka ;) - piloci z Red Bull Race latają z przeciążeniami 11g nie mając dachu tylko "pleksi" a większość z nich jest grubo po 40-stce. Schumacher ledwo ją przekroczył, a ostatni manewr wykonał z premedytacją, której nawet przed sędziami wyścigowymi nie próbował ukrywać o czym mówił D. Warwick. W Australii sugerowali zminę czasu ze względu na słońce ale to przeszkadzało wszystkim kierowcą bez względu na wiek. Pozdrawiam

  • 102. radosny
    • 2010-08-05 09:15:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jaka fajna dyskusja, powiało optymizmem.
    pozdrawiam

  • 103. dardab
    • 2010-08-05 12:18:17
    • *.essanby.th.newnet.co.uk

    96. darecky3
    97. darecky3

    Sorki ze nie odpisalem wczoraj , ale koncze prace o 19-tej czasu Polskiego , a tam gdzie mieszkam to nie mam netu .
    Ale do rzeczy . Podam Ci teraz maszyny i systemy na jakich pracowalem i obecnie pracuje ; ROUTRONIK NUM 750 (NUM) , ROUTRONIK NUM 1050 (NUM ) BALESTRINI 5 osiowa (NUM) , ROVER 336 (BIESSE WORKS) , ROVER 27 (BIESSE WORKS) , SKIPPER 100 (BIESSE WORKS) , HOMAG WEEKE BHC ( WOOD WOP) i obecnie MORBIDELLI AUTOR 430 i MORBIDELLI UNIVERSAL 3615 TV (obie system XILOG PLUS) . Niestety nie znam tego programu , jak zaczynalem przygode z numerykami to pisalismy programy w AlfaCamie jednak po dwoch latach zmienilismy na Solid Works , daje Ci slowo jest to zaje...ty program , mozna w nim zaprojektowac np. szafe i ja zlozyc lub rozlozyc na czesci i zgenerowac na system maszynowy . Z tego co czytalem to niektore zespoly projektuja w nim bolidy (nie wiem czy F1 czy innej klasy bo tego nie sprecyzowali) . A swoja droga jak zmajstrowales 3 osiowke to musisz miec potezny zasob wiedzy ,jestem pod wrazeniem , obliczyc to wszystko dobrac odpowiednie sroby osiowe badz listwy zebate , no no pelen szacunek . To nie na moja glowe .
    Ja raz pisalem o polityce , to byl post bardziej nie na temat jak Twoj . Pozdrawiam i przykro mi ze nie moglem pomoc .

  • 104. Jacu
    • 2010-08-05 12:54:40
    • *.142.202.118

    @dardab & @darecky3 - sorki że się wtrące. Na Solid Worksie z F1 np. AP Racing pracują - układy hamulcowe. Ja CAM-owcem nie jestem ale u mnie w fimie chłopaki na NX-e (Unigraphics) pracują i są bardzo zadowoleni zwłaszcza po przesiadce z EdgeCam'a. Jakby co to zawsze mogę dać jakiś kontakt na privie. Pozdro

  • 105. lechart
    • 2010-08-05 13:33:06
    • *.olsztyn.mm.pl

    „Pokazanie czarnej flagi byłoby lepszym przykładem dla młodych kierowców” ......
    Oczywiście, że lepszym .... Dziwię się tylko, że sędziowie nie mogą szybko dotrzeć do powtórki.

  • 106. jarko dnb 85
    • 2010-08-05 17:32:22
    • *.toya.net.pl

    swoja droga,to fajna bylaby jazda gdyby to Hamilton w taki sposob wyprzedzil Kubice,a Robson dostalby 10 miejsc do tylo na Belgie:)pozdrawiam tych"obiektywnych"!

  • 107. dardab
    • 2010-08-05 17:38:36
    • *.essanby.th.newnet.co.uk

    104. Jacu

    I bardzo dobrze . Dzieki temu mozna sie duzo dowiedziec . Nie znam tych programow i nie bede mowil czy sa leprze czy gorsze , dodam jednak cos o SolidWorksie , mozna w nim zaprojektowac bryle o dowolnym ksztaucie ktora moze sie skladac z kilkunastu tysiecy elementow niekoniecznie widocznych na zewnatrz , mozna poogladac z kazdej strony , wejsc do srodka zorietowac sie jak bedzie wygladal nasz dom czy samochod w srodku . Naprawde ten program ma bardzo duze mozliwosci . Nie wiem czy jest najleprzy czy sredni ale jest bardzo dobry .
    Pozdrawiam
    A teraz cos na temat . I dobrze ze go ukarali .

  • 108. darecky3
    • 2010-08-05 22:47:20
    • *.range86-148.btcentralplus.com

    dardab, jacu, dzieki za odpowiedz, zwlaszcza ze zagailem nie na temat. Ja wlasnie rozpoczalem przygode jakis rok temu z solidworksem 2008 sp3. Obecnie rozpracowuje wersje 2010 no i oczywiscie do kompletu mastercamx3, mysle o przesiadce na x4. Pogadalem dzisiaj z fachowcem z Seatle i mysle ze rozwiazalem problem ale i tak pozostaje mi wiele do zglebienia. Na obecny czas silidworks wystarcza mi do wykreowania gitar, kurcze wciaga mnie to strasznie ale chce podzialac wiecej. Oczywiscie na privie mozemy pogadac zeby nie mulic innym. Zapraszam na skypa, szukajcie mojego nicka darecky3, z reguly zawsze online, jakos nie wylaczylem kompa od 3 lat...heheh:)
    pozdrawiam

  • 109. Zgred Zen
    • 2010-08-05 23:21:22
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    101. Jacu Dobijasz mnie Twoimi wywodami.Wiesz,ze nie jestem fanem Schumachera,często wymieniam posty Filmmusic90 jego fanem i zastanawiam się dlaczego MSC jest taki cienki.Nie tłumaczy go 3letnia przerwa,bo to przecież 7 krotny mistrz . Nie chodzi o to,zeby wygrywał tylko porównuję go do Rosberga od ,którego ciągle zbiera baty.W czym rzecz,że ciągle ma problemy z bolidem,miał testy,trzy treningi,przed każdym wyścigiem,kwalifikacje,sam wyścig.I ciągle to samo.Wiec uważam,że Schumi ma problem z wzrokiem w sytuacjach dynamicznych.Zwróć uwagę,ze na treningach GP Węgier to właśnie on najwięcej miał kłopotów bodajże z czwartym zakrętem.Nie czytałem wypowiedzi D.Warwick tylko jego byłego partnera E.Irvine oraz sir "The Flying Scot",który go zrypał niemiłosiernie.Pozdro.

  • 110. Jacu
    • 2010-08-06 08:29:46
    • *.142.202.118

    @109. Zgred Zen - czym Cie dobijam? Logiką, popartą przykładami? Poprostu mam inne zdanie i uważam, że kłopoty Schumachera nie mają nic wspólnego z sugerowanym problemem ze wzrokiem. Nie uważma też Cie za obrońcę Schumiego. Nie w tym rzecz. Dyskusja tyczyła spraw optyki oka - to wszystko.
    Pozdrawiam.
    P.S Też czytałem te wypowiedzi w ostatnim F1 Racing są z nimi ciekawe wywiady ;).


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo