komentarze
  • 1. michal669
    • 2010-06-27 12:46:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sterowanie systemu kolanem, OWNED. Inny zespół - inna technika włączania.

  • 2. gobl
    • 2010-06-27 12:46:57
    • Blokada
    • *.zana.trustnet.pl

    To chyba ten system niewiele daje w przypadku williamsa

  • 3. skylinedrag
    • 2010-06-27 12:49:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie byłoby prościej gdyby dodali trzeci pedał? bo z tym kolanem to niezła ekwilibrystyka :P

  • 4. gobl
    • 2010-06-27 12:56:17
    • Blokada
    • *.zana.trustnet.pl

    nie bo oni zatykają kolanem dziurę, jakkolwiek to brzmi, to nie jest jakaś mechaniczna część

  • 5. skylinedrag
    • 2010-06-27 12:59:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Acha to najbardziej prawdodobne To im tam musi nieźle zawiewać po jajkach jak ta dziura jest otwarta :)
    Merc ma coś na pokrętło więc chyba mechaniczna część

  • 6. sever
    • 2010-06-27 13:22:42
    • *.sky24.pl

    Regulamin zabrania aerodynamiki sterowanej przez kierowcę a kanał F służy do wentylacji kokpitu i tylko przypadkowe przysłonienie wlotu kolanem powoduje że powietrze wydostając się niweluje przepływ nad tylnym skrzydłem. :-)

  • 7. fabian
    • 2010-06-27 13:29:46
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To czemu jak Hamilton jedzie na prostej ma policzki nadęte jak trąbkarz? Oni (W McL) sami dmuchają na spoiler?:D

  • 8. pawel123
    • 2010-06-27 13:31:36
    • *.adsl.inetia.pl

    kanał F - (F-duct) - rozwiązanie techniczne stanowiące sprytne obejście przepisów Formuły 1 odnoszących się do możliwości wpływania na własności aerodynamiczne bolidu. Specjalny kanał biegnie wewnątrz monokoku, od wlotu w jego przedniej części (w górnej części nadwozia, mniej więcej pomiędzy przednimi kołami), wzdłuż kierowcy, do wylotu nad tylnym skrzydłem. Został on zastosowany po raz pierwszy w sezonie 2010 przez zespół McLaren w samochodzie typu MP4-25. W okolicy lewego kolana kierowcy znajduje się w tym kanale otwór, który kierowca może przymykać lub otwierać kolanem. Po otwarciu powietrze wydobywa się z niego do kokpitu, a gdy jest zamknięty, strumień powietrza trafia nad skrzydło i wywołuje dodatkową siłę dociskającą, dzięki czemu stwarzane są warunki do rozwinięcia przez samochód większej prędkości (nawet o ok. 10 km/h).
    Ponieważ kanał F został poprowadzony wewnątrz monokoku, który jest homologowany na dany sezon jako całość, konkurencyjne zespoły nie mają możliwości podpatrzenia szczegółów zastosowanych rozwiązań. Nazwa tego rozwiązania pochodzi od litery „f” z loga firmy Vodafone, znajdującego się na górnej części nadwozia bolidu McLaren. Litera ta znajduje się obok wlotu do kanału.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo