komentarze
  • 17. yaneq
    • 2010-06-01 11:23:02
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @17 nie jesteś zbyt zabawny? pytam ponownie... jak działa f duct mercedesa?

  • 18. Sister
    • 2010-06-01 11:28:47
    • *.192.66.1

    9. Kempa007 - dobre to było :-)
    Obstawiam, że ścianę mistrzów "zaliczą" Koba albo Piecia. Chociaż do mistrzów im daleko :-) . Ale nie życzę im tego oczywiście....

  • 19. Antoni
    • 2010-06-01 11:30:16
    • *.adsl.inetia.pl

    @16. piotrek74. - Otóż to!

  • 20. kempa007
    • 2010-06-01 11:30:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    18. Sister ja tam obstawiam ktoregos z mistrzow. Tradycji musi stac sie zadosc :-)

  • 21. Sister
    • 2010-06-01 11:34:54
    • *.192.66.1

    20. Kempa007 - no dobrze, to niech któryś mistrz się "poślizgnie" :-)
    Byle nie był to "przyszły" mistrz w pszczółce... :-)

  • 22. jfc
    • 2010-06-01 11:36:19
    • *.160.92.82

    IMHO tor jest zupełnie inny niż Monako. Są 2 naprawdę długie proste co prawda z szykanami, ale do 300km/h się da rozpędzić, a i band nie ma blisko za często. Cała jego "uliczność" polega na nierównej nawierzchni, co akurat powinno pasować Renault. Myślę jednak że przewaga McL spowodowana DOPRACOWANYM f-ductem będzie tam nie do doścignięcia. Za to 3 miejsce dla Roberta może być całkiem realne do osiągnięcia przy słabym Ferrari i mniej więcej podobnym Mercu. Jeśli tylko zrobią krok w rozwoju bolidu, a szykują podobno niemałe poprawki to podium dla Roberta jest bardzo realne.

  • 23. mark.kmk
    • 2010-06-01 11:56:29
    • *.adsl.inetia.pl

    Bez systemu F-duct raczej będzie trudno o sukces. Na torze w Kanadzie są tylko 3 wolne zakręty pokonywane poniżej 100 km/h na których Reno sobie dobrze radzi, ale są też dwa szybkie nr 5 i 11 na nich będą zyskiwać RB. Pozostałe pokonywane są z prędkościami od 120- 160 km/h jeśli na nich Reno będzie szykie to może będzie podium dla Roberta.

  • 24. azz11
    • 2010-06-01 12:00:22
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    23. mark.kmk A to co? Red Bull już nie startuje? To, że tor może im nie pasować nie znaczy od razu, żę będą ścigać się w ogonie.

  • 25. mark.kmk
    • 2010-06-01 12:11:55
    • *.adsl.inetia.pl

    Dlatego napisałem że na 2 szybkich zakrętach Red Bull będzie zyskiwał.

  • 26. marrccia18
    • 2010-06-01 12:28:49
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Oby Renault skonstruowało świetnie pracujący F-duct .Renaul wykonuje dobrą robotę i Jego Kierowcy dobrze jeżdżą (zwłaszcza Kubica)Trzymać tak dalej a kto wie może pracują na Tytół mistrzowski biorąc pod uwagę że auto budowane praktycznie od podstaw a nie jak inne czołowe zespoły które miały materiały w postaci dobrych danych z zeszłego sezonu

  • 27. radzix
    • 2010-06-01 12:50:03
    • *.122.223.77

    myślę że podium w Kanadzie bardzo realne dla Renault! :)

  • 28. szerter
    • 2010-06-01 12:57:09
    • *.com-promis.3s.pl

    15. yaneq - oficjalna strona F1 -> NEWS -> TECHNICAL -> 2010 -> CHINA oraz TURKEY.

  • 29. mac7
    • 2010-06-01 13:04:56
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Oby zdążyli na GP Kanady

  • 30. zbkie1
    • 2010-06-01 13:05:20
    • *.vlan186.corcoran.lubman.net.pl

    Znalazłem opis toru w Kanadzie z konkluzją, że set-up samochodu wymaga dużej siły docisku aerodynamicznego i doskonałego balansu. Roko pisze, że najważniejsza jest przyczepność mechaniczna a to sprzeczne informacje. Ktoś ma dokładne informacje.

  • 31. el_diablo
    • 2010-06-01 13:10:42
    • *.centertel.pl

    Na Kanade nie bedzie gotowy kanał. Większy zestaw poprawek szykowany jest na Walencję. To kanał pewnie jeszce później.

  • 32. devious
    • 2010-06-01 13:11:20
    • *.nplay.net.pl

    @20 to co, Hamilton czy Button zaliczą ścianę? ;P

    w sumie Alonso chyba też jeszcze tej ściany nie odwiedzał :>

    Button jest chyba za grzeczny ale Lewis mógłby coś nawywijać ;) Alonso lepiej nie bo odpadnie z walki o mistrza a wtedy Ferrari odpuści sezon znowu - i będzie mniej ciekawie dla kibiców :/


    co do systemu F-duct to nie przesadzajcie, system sporo pomaga ale akurat dobrze działa tylko w McLarenie, który nie jest zbyt dobry w wolnych zakrętach (vide Monako) - brakuje im chyba trochę przyczepności mechanicznej plus maja długi bolid... ciężko powiedzieć czy na takim torze stop & go będą aż tak mocni - na pewno będą narabiać na prostych ale mogą tracić na dohamowaniach i wyjściach z zakrętów (które decydują o prędkości na prostych)

    z tego co dotychczas zaobserwowałem to Renault może być właśnie bardzo mocne w Kanadzie - mają bardzo wysoką v-max, doskonałą stabilność na hamowaniach i świetnie spisują się w wolniejszych zakrętach - i myślę, że nawet bez F-duckt Kubica powalczy z McLarenami... Mercedes powinien być też niedaleko z Makami ;) Ferrari to wielka niewiadoma bo oni sami nie wiedzą co się dzieje, dlaczego raz są szybsi a raz wolniejsi ale raczej takiej straty jak w Turcji mieć nie będą...

    a Red Bull? mają najszybszy bolid bez względu na tor więc na pewno pierwsza czwórka w Qual będzie znowu ich - ale na pewno nie będą mieć tutaj dużej przewagi i to jeden z nielicznych torów, gdzie są szanse ich pokonać w czystej walce ;)

    to tor dla mistrzów hamowania a takim mistrzem jest Kubica - więc powinno być naprawdę dobrze w Kanadzie :) czuję podium ;]

  • 33. devious
    • 2010-06-01 13:16:51
    • *.nplay.net.pl

    @30 docisk aero ma też duży wpływ na szybkość nawet w wolnych zakrętach - wydajen tylne skrzydło bardzo wpływa na przyczepność tylnych kół... była o tym niedawno mowa w F1 Racing, Frank Dernie opowiadał, że to mrzonka, że w wolnych zakrętach nie jest ważny docisk a w szybkich przyczepność mech - własnie ponoć w szybkich balans a więc i cała przyczeponość mech musi być idealna by kierowca czuł sie pewnie - a w wolnych najważniejsza jest trakcja a tutaj najwięcej daje odpowiedni docisk tylnego skrzydła...

    dlatego właśnie w Kanadzie nie jeździ się z takimi płasko ustawionymi skrzydłami jak np. na Monzy - bo jest sporo wolnych zakrętów i kilka szybkich tuż przy ścianach (sekcja 7, 8 i 9 bodajże) wiec docisk będzie tutaj miał spore znaczenie - większe niż Vmax ;) najważniejsza będzie jednak chyba i tak stabilność na hamowaniu i nie zarżnięcie hamulców ;]

  • 34. Sister
    • 2010-06-01 13:40:26
    • *.192.66.1

    32. A dlaczego pozbawiasz możliwości całowania ściany Wielkiego Szu ? :-)
    ....może dlatego, że Jemu już się to zdarzyło w przeszłości :-) ???

  • 35. bananTHC
    • 2010-06-01 13:42:17
    • *.sta.asta-net.com.pl

    oby się wyrobili i działało!!!

  • 36. yaneq
    • 2010-06-01 14:04:42
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @28 dzięki! nie zauważyłem wcześniej analizy z chin

  • 37. devious
    • 2010-06-01 14:04:48
    • *.nplay.net.pl

    @34 ano dokładnie, Schu już widziałem na ścianie więc starczy :>

    choć nie mam nic przeciwko, by znowu gdzieś się wykoleił - byłoby wesoło, a co, Kanada zawsze obfitowała w "fajerwerki"

    ale jak Schu ma zaliczyć DNF to wolałbym, żeby jakiś HAM wypchnął go z toru przy wyjeździe z pitlane - tak jak w 1999 bodajże Schu wypchął z toru Frentzena... byłaby to fajna sprawiedliwość dziejowa ;]

  • 38. Kwazar
    • 2010-06-01 14:35:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A ja się właśnie zacząłem martwić o Roberta. Nie chcę studzić emocji ale perspektywa bezpośredniej walki jaką ma toczyć Kubica z Ham-em czy Vetelem, zwłaszcza po tym co było w Turcji... aj! Aż się boję myśleć co będzie. Wyobraźcie sobie taką oto sytuacje: Ham próbuje wyprzedzić Renówkę (a la Alonso Pietrowa ostatnio) a Robert w zakręcie nie odpuszcza! Mam tylko nadzieje że wariaty same sie wcześniej załatwią.

  • 39. Kojag
    • 2010-06-01 14:43:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    10. A kto powiedział, że oni mają go dopiero zacząć testować w Kanadzie? Trzeba pamiętać, że zespoły mają do użycia 7 dni testów na prostych, więc może już mają te testy zaplanowane, skoro Ericowi się jezyk rozplątał na ten temat.

  • 40. szerter
    • 2010-06-01 15:23:24
    • *.com-promis.3s.pl

    39. Kojag - 6 dni - 22.1 a) iii) (z opcją zamiany 1 dzień = 4h w tunelu)

  • 41. grzes12
    • 2010-06-01 20:12:03
    • *.146.86.14.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Chociaż mam swoje zdanie co do działania tego systemu , nie da się ukryć że gdy działa prawidłowo daje rezultaty . Dlatego w dalszej perspektywie system musi być wdrożony , zwłaszcza że na niektórych torach .... będzie niezbędny do odniesienia sukcesu i do równej walki z najszybszymi .
    Ale dobrze że zespół nie wprowadza go na siłę i nic nie przyśpiesza i nie rezygnuje że wcześniej założonych planów ..... ;)

  • 42. Jaro75
    • 2010-06-01 20:35:50
    • *.kalisz.mm.pl

    W zasadzie to walałbym aby nie pracowali na czymś co w przyszłym roku będzie zabronione tylko dalej rozwijali bolid w ten sposób jak teraz bez zmian w koncepcji bo może być bardzo dobrą podstawą do bolidu na przyszły rok.Jednak z drugiej strony widać że chcą dać "go" Robertowi aby była większa szansa na zwycięstwo w przyszłości.Niedalekiej jak sądzę :))

  • 43. Budyn_F1
    • 2010-06-01 21:12:40
    • *.chello.pl

    Mysle ze ten system im pomoze.

  • 44. matito
    • 2010-06-01 22:22:43
    • *.adsl.inetia.pl

    Miejmy nadzieję że pomoże im przyśpieszyć bolid

  • 45. marcin20
    • 2010-06-02 13:45:49
    • *.static.sitel.net.pl

    No nareszcie. Ale to dobrze, że chcą upewnić się na 100% że będzie wszystko dobrze działało!!!

  • 46. zyla1996
    • 2010-06-02 15:13:32
    • *.15.179.20

    oby zdążyli na Kanade

  • 47. karlito
    • 2010-06-02 21:45:42
    • *.adsl.inetia.pl

    R30 jest szybkie w wolnych zakrętach, a wolne w szybkich i raczej bez dopracowanego pakietu aero nie zbliżą sie mocno do Czerwonych Krów. Są jedni z szybszych bez kanału F więc z tym kanałem mogą powalczyć z MCL bo RB cieżko będzie złapać.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo