komentarze
  • 1. karol8160
    • 2010-05-25 09:38:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Swoją drogą, niezły pomysł?

  • 2. kokon510
    • 2010-05-25 09:39:19
    • Blokada
    • *.przasnysz.mm.pl

    pomóżcie podajcie jakis link ze stroną na której bede mógł obejrzeć sesje treningową w turcjii z góry dzięki

  • 3. rafnetpc
    • 2010-05-25 10:21:19
    • *.111.178.26.static.crowley.pl

    Wszystko wskazuje na to, że od przyszłego sezonu do F1 powróci technologia odzyskiwania energii kinetycznej.
    Może od razu dajcie im toyoty prius.
    Chore to jest co robią z F1
    Mimo ze to Renia naciska której kibicuję jednak sport to sport a nie jakieś ściganie się zielonoświątkowców z partii zielonych z siedziba na zielonej
    Mam nadzieję ze Berniego prąd je_nie w końcu

  • 4. Krokiet
    • 2010-05-25 10:23:37
    • *.182.148.157.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    2. kokon510 .... ja korzystam z igool.tv, a co do Lotusa, to jest w tym jakaś myśl.... i zgadzam się z tym co mówią.... nie od razu kraków zbudowano, więc dobrze, że mają jakąś swoją konkretną ścieżkę rozwoju:)

  • 5. fabian
    • 2010-05-25 10:31:10
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No na HRT i VIRGIN wystarczy ale żeby być przynajmniej w środku stawki będą mieli małe szanse...

  • 6. przemoziom99
    • 2010-05-25 11:52:11
    • Blokada
    • *.rzeszow.vectranet.pl

    5. 100% racji F1 to nie poligon doświadczalny a takie nowinki które mogą się sprawdzic w autach drogowych można wypróbowac np w wtcc czy le mans lub international gt open
    to jest chore ze F1 robi się coraz bardziej zielona tu ma byc czuc benzyne nakażdym kroku !!!!

  • 7. Oski9191
    • 2010-05-25 12:02:49
    • Blokada
    • *.ostnet.pl

    6. przemoziom99 Niedługo będziemy czuć etanol/olej rzepakowy/ albo nic bo będą bolidy na wodór :/

  • 8. Mad89
    • 2010-05-25 12:13:10
    • *.interduo.pl

    zryty pomysł z tym kersem. Raz już okazał się kompletnym niewypałem, a teraz niech każdy zespół wyda po 15 milionów jak Renault na ten system, który w połowie bolidów będzie zawodny... McL, Ferrari, Mercedes, Williams, Renault będą miały z górki, a reszta nie dość że się wykosztuje to będzie z tyłu. Brawo dla pana B. Bernie powinien osobiście odwiedzać potrzebujących w afryce by zastanowić się nad sobą...

  • 9. zu7
    • 2010-05-25 12:42:10
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Przeciwnicy KERS przypominają mi stare babcie ze wsi: "panie, komputer, internet po co komu? To dzieło diabła deprawujące młodzież. Niech słuchają radia". Jednak jak mi się wydaje to dzieci są przeciwnikami KERS. Jak to się świat zmienia....
    F1 już ma nie być przyczółkiem nowych technologii. A może teraz F1 oglądają babcie bojące się nowego? Bo KERS da kopa samochodom i aero będzie mniej ważne? I już nie będzie procesji? Szkoda! Procesje przecież są take fajnie. Modlimy się w spokoju i skupieniu. Niestety te stare dobre czasy odejdą!

  • 10. Ataru
    • 2010-05-25 13:20:36
    • *.chello.pl

    9. zu7, oj to musialyby pojsc za tym zmiany ograniczajace aero, sam KERS nie nada, nie nada... ;-)

  • 11. sk0k
    • 2010-05-25 13:30:54
    • *.icpnet.pl

    najpierw trzeba zadac pytanie czy w przyszlym seznie bedze lotus w f1 a dopiero potm ew czy kers bedzie w lotusie...

  • 12. mith
    • 2010-05-25 14:19:18
    • *.29.180.105

    Ja tam jestem za wprowadzeniem KERS. Po zeszłym roku widać, że wyciągają wnioski z tego, co ostatnio poszło źle. Wg przedstawionej powyżej specyfikacji system daje teraz 2x więcej mocy i o 1/2 dłużej może ją dostarczać. Gdzieś czytałem też, że ma być sporo lżejszy i tańszy od pierwszej wersji. Jak dla mnie bomba. F1 zawsze była pionierem nowych technologii, z których część później trafiała do aut drogowych. I tak powinno być.

    Żeby nie tworzyć nieporozumień - jestem zdeklarowanym wrogiem ekoterrorystów. Ale skoro istnieje system, który wykorzystuje energię, którą te bolidy i tak produkują, ale marnują jako ciepło, to dlaczego jej nie wykorzystać?

  • 13. mith
    • 2010-05-25 14:23:06
    • *.29.180.105

    @10. Ataru: twojego posta nie było, gdy zacząłem pisać... Tak się składa, że w przyszłym sezonie ograniczają aerodynamikę. Zakazane będą podwójne dyfuzory i F-duct. To pierwsze to szacunkowo jakieś 30% docisku mniej. Spora różnica ;)

    @11. sk0k: Twojego też nie było :P Lotus to jest najsolidniejszy z debiutantów. Nie martwię się absolutnie o ich ewentualny brak w przyszłorocznej stawce. Bardzo niepewne jest HRT, a i Virgin może się rozsypać, jeśli Branson stwierdzi, że zespół zajmuje się tylko błaźnieniem jego marki.

  • 14. szerter
    • 2010-05-25 15:05:17
    • *.com-promis.3s.pl

    9. zu7 - pewnie, że dzieci są przeciwnikami KERS. One wolałyby nitro i spowolnienie czasu ;)

  • 15. Roll
    • 2010-05-25 15:30:51
    • *.56.39.78

    Tak. Ale KERS jest zbyt drogi i trzeba włożyć za dużo pracy.

  • 16. hotshots
    • 2010-05-25 16:11:37
    • *.chello.pl

    6. przemoziom99
    co ty gadasz ? F1 to właśnie "niezaorane pole" wyścigów !
    ...Czuć w F1... to tylko swąd gumy z zakrętów/bączków po wyścigu, albo zapach "odpału" do startu...ale jak blisko P.lane jesteś, albo wiatr ci zawieje....
    8. Mad89
    Skąd masz te sumy - z 2008 ?
    teraz to już produkt gotowy do użycia, a nie badania w labolatorium !
    Osobiście myślę, że"żdziwko" złapie tych od accu Kers, jak zobaczą efekty WHP Williamsa....
    Ogólnie - dobra idea, bo liczy się power / innowacyjność / PR i nr.1 jako elita

  • 17. przemoziom99
    • 2010-05-25 18:08:25
    • Blokada
    • *.rzeszow.vectranet.pl

    16 królowa sportów motorowych nie może byc pretekstem dla koncernów startujących w F1 by próbować rozwiązania mogące się pojawic w samochodach drogowych przepisy nie powinny się zmieniac przez 5-10 lat i wtedy można wysuwac jakieś wnioski a nie co rok to zmiana przepisów bo nie ma wyprzedzania F1 to nie jest koncert życzeń albo złota rybka spełniająca życzenia prawdziwemu fanu F1 nie przeszkadza brak wyprzedzen bolą natomiast go bezsensowne decyzje dotyczące cholernej ekologii np. zielony pasek na oponach który i tak nie ma żadnego wpływu na poprawę środowiska albo make roads safe podczas gdy ham rozbija się mercem w australii lub zabieranie klasycznych torów np. magny cours, imola indianapolis, estoril, A1Ring czy wykastrowanie połowy hokenheimu
    a od eksperymentów są inne serie z samochodami bardziej zbliżonymi do drogowych niż bolidy F1 !!!

  • 18. darexmoto
    • 2010-05-25 18:30:04
    • *.146.114.102.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    KERS to dobry pomysł. Jeżeli zmniejszą się koszty a wzrośnie moc KERS to dobry pomysł

  • 19. matito
    • 2010-05-25 20:15:33
    • *.adsl.inetia.pl

    KERS w 2011 nie bedzie

  • 20. blackacre
    • 2010-05-25 20:28:37
    • *.spray.net.pl

    KERS jest dobry :) Szkoda że znów próbują go ograniczać , szczególnie ograniczenie użycia raz na okrążenie jest bez sensu. Tylko na starcie KERS powinien być rozładowany. A później ile energii odzyskasz to tyle wydatkuj !
    17. przemoziom99 jeżeli chcesz zamrozić rozwój F1, to uzyskasz efekt który zaszkodzi F1. Od początku był to poligon różnych pomysłów , jak zresztą wspomnieli przedmówcy. Czy rozwiązania z F1 zostaną później wykorzystane do cywilnych samochodów to inna sprawa. Ciekawe co byś powiedział na decyzje by się ścigać na samochodach F1 z przed 20 lat . Absurd prawda? Samochody na początku sezonu są inne niż w środku, a te na końcu też są zmienione, z tego też się chcesz wycofać? Taki rozwój kosztuje sporo kasy, więcej niż KERS. Ale F1 to nie tylko wyścigi kierowców, ale też konstruktorów i trzeba dać im trochę nowej przestrzeni, bo się znudzą ciągle takimi samymi poprawkami aerodynamicznymi.

  • 21. hotshots
    • 2010-05-25 21:01:55
    • *.chello.pl

    17. przemoziom99
    Zielone paski, paliwo jak "Kryniczanka", Hamilton ze staruszką w bagażniku, papier toaletowy z napisem F1 i inne srutututu.......
    takie czasy - ktoś, gdzieś podchodzi do F1 jak do towaru, którym handluje jak burakami na bazarze...a że każdy w tym buisnesie ma swoje różne interesy, to wychodzi....medialna "kaszana" z byle g...dla prawdziwego fana.
    Liczą się teraz tabele i wskaźniki pop i tylko żelazna ręka Berniego nie dopuściła jeszcze F1 na giełdę (wiesz....audyty itd :D)
    A co do torów to racja - te nowe / sterylne, są tylko "telewizyjne", kibic bez lornetki i zapachu paliwa w areozolu nie czuje i nie widzi nic z sensem na torze teraz
    (oprócz paru jak Monaco, Austarlia...) stare tory dały ciała - nie dogadały się z księgowymi...
    Też wspominam stare plakaty z Texaco, Marlboro, kierowcami w glanach jak hipisi i dziwnymi 6 kołówkami ..."To se nevrátí...."



  • 22. przemoziom99
    • 2010-05-25 21:23:16
    • Blokada
    • *.rzeszow.vectranet.pl

    20 ja jestem za rozwojem w trakcie sezonu i np takim f ductem a kers kosztuje sporo kasy a pewnie nie wszystkie teamy będą korzystac i będzie kaszana jak w zeszłym roku nie jestem za tak gwałtownym rozwojem ciągłą zmianą przepisów powinni zmienic troche za to od strony przekazy by np każdy mógł sobie wybrac onboard swojego kierowcy

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo