komentarze
  • 26. conrad30
    • 2010-05-18 20:44:08
    • *.play-internet.pl

    19. devious-Gdyby wszyscy byli tacy pewni jak Ty to Webber by już machał całe kółko,a po zjeździe safety car by się ciągnęła karawana,a jak było widać wszyscy cisnęli do mety.Znaleźli przepis...ok,tylko że większość teamów zinterpretowała jak Mercedes,podając driverom info,a nikt z nich nie jest omnibusem że wie wszystko,więc powinni przesunąć Schumiego za Alonso.20 sek po zjeździe SC to jak wyrok za głowę.

  • 27. conrad30
    • 2010-05-18 20:48:58
    • *.play-internet.pl

    Chłopak cały wyścig cisnął i nagle gdy zauważył że się Alonso zamotał,wyczuł moment i pojechał.A w jakim celu Alo tak cisnął że go rzucało po całej uliczce?Grzał opony żeby na gorących mete przejechać?

  • 28. szerter
    • 2010-05-18 21:02:15
    • *.com-promis.3s.pl

    17. luka55 - w Australii 2009 też wszyscy 'mocno szarpnęli', mimo że na torze była żółta flaga i SC.

    3. Krzysiek97 - bez sensu jest twierdzenie, że Alonso 'driftował' i dlatego go Schumacher wyprzedził. Zauważ, że MSC swój manewr zaczął wykonywać 2 zakręty wcześniej wchodząc zupełnie inaczej w zakręt co pozwoliło mu się zrównać w ostatnim zakręcie z FA. Hiszpan przerażony, że daje ciała na koniec wyścigu pewnie przygazował i zaliczył mały uślizg. Podsumowując drift był efektem manewru Schumachera a nie na odwrót.

  • 29. luka55
    • 2010-05-18 21:07:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    szerter @28 Dobra tylko zauwaz jedno , okazuje sie bowiem ze prawie wszystkie zespoly widzialy to tak samo , wszyscy zaczeli sie scigac , powiedz czy to nie dziwne ? Co tu sie w koncu odpiernicza. ?

  • 30. luka55
    • 2010-05-18 21:13:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    conrad30 @ 26 i 27 Popieram w calej rozciaglosci. Widze to tak samo. I zadaje te same pytania . Czemu nie ogladalismy karawany tylkoto jak wszyscy zaczeli grzac? Czemu Alonso tak nerwowo zaczal sie miotac podczas wyprzedzania go przez MSC przeciez gdyby byl przekonny ze Schumi go nie moze wyprzedzic to by spokojnie odpuscil i nie szarpal by sie bo po co ? Otoz wszystkie zespoly odczytaly to jasno : SCIGAMY SIE

  • 31. szerter
    • 2010-05-18 21:18:15
    • *.com-promis.3s.pl

    No ja tego nie pojmuję. To tłumaczenie Mercedesa, że jednak zgadzają się z sędziami jest jakieś nielogiczne. Szukam jeszcze tej zmiany znaczenia flag, o której wspomina Marti, ale jakoś bez powodzenia. Po dowodach jakie zaprezentował Ross zaraz po wyścigu byłem przekonany, że nie odpuszczą. Najzwyklejszy przekręt.

  • 32. maciekkk_1992
    • 2010-05-18 21:32:16
    • *.chello.pl

    hamilton w chinach po zjeździe SC wyprzedził webbera jeszcze przed linia start/meta a nie dostał kary

  • 33. grzes12
    • 2010-05-18 21:51:49
    • *.147.132.190.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    25 Marti
    Ok. MYLIŁEM SIĘ ! Odszczekuję wszystko to co napisałem we wpisach 12 i 18 ;)
    Kempa proszę o ich usunięcie żeby nie wprowadzać ludzi w błąd
    Z góry dziękuję

  • 34. mario547
    • 2010-05-18 21:56:24
    • *.191.132.42

    Sorry że nie na temat ale to jest ciekawe. Czasy pit lane: 1. MSC 24,916 2. VET 25,115 3. ROS 25,140 4. WEB 25,488 5. KUB 25,801 6. MAS 26,114 7. LIU 26,120 8. BUE 26,363 9. PET 27,5. Niektóre czasy pit stop VET 3,9 ROS 3,9 WEB 4,4 KUB 4,9 MAS 5,0 HAM 5,4 PET 6,7 DIG 13 żródło polsat sport. To jest bardzo ciekawe i kempa mógłby to opublikować.

  • 35. szerter
    • 2010-05-18 21:59:06
    • *.com-promis.3s.pl

    32. maciekkk_1992 - bo 1st SC line w Chinach jest przed 16. zakrętem.

  • 36. sliwa007
    • 2010-05-18 22:29:48
    • *.kielce.vectranet.pl

    Co tu dużo pisać, pewnie Ross wziął regulamin do ręki i zrozumiał w końcu że Schumacher popełnił błąd

  • 37. tomtdk
    • 2010-05-18 23:06:25
    • *.adsl.inetia.pl

    Szumi, zawsze jak mu brakowało czegoś do wygranej łapał się brudnych sztuczek. Cała kariera była usłana takimi kwiatkami. Może otworzył puszkę pandory i beżowemu postanowili pomóc krajanie, co robią nadal. Dla mnie tematu nie ma. Winien , poniósł karę. A że i w mojej ocenie nieadekwatną do przewinienia to inna sprawa.

  • 38. figus
    • 2010-05-19 00:47:01
    • *.sgyl.cable.virginmedia.com

    Bład Mercedesa, przeczytali na spokojnie regulamin i zrozumieli.

    ''40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.''

  • 39. Jacu
    • 2010-05-19 10:49:27
    • *.142.202.118

    @33. grzes12 - Nie myliłeś się. Wychodzi na to, że punkt 40.13 odnosi się do sytuacji wyjątkowej dla SC - czyli kończenia wyścigi i ten punkt to opisuje. Wyraźnie daje do zrozumienia, że w świetle tej konkretnej sytuacji NIE MOŻNA WYPRZEDZAĆ!!. Zielona flaga sygnalizuje jedynie zjazd SC i tzn. wolny tor, natomiast obowiązuje w dalszym ciągu zakaz wyprzedzania. Co chyba uświadomili sobie chłopcy z Merca i jak wcześniej przewidywałem nawet się nie odwołają. Pozdro

  • 40. grzes12
    • 2010-05-19 13:04:35
    • *.147.176.165.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    39 Jacu
    Cały czas mi się tak wydawało , tylko że linia SC zamąciła mi głowie ....;/
    A dzisiaj jak się okazało , Alonso wiedział że Schumacher dostanie karę i w zasadzie się nie bronił po tym jak go zespół poinformował żeby ten nawet nie próbował wyprzedzać Hamiltona .... Pozdrawiam

  • 41. Marti
    • 2010-05-19 22:53:37
    • *.160.167.2

    Jacu, nie mąć, grzes12 się mylił, zgodnie z obecnym regulaminem, wyprzedzanie po zjeździe SC nie rozpoczyna się po linii start meta, tylko po pierwszej linii safety cara. Ta druga linia jest ulokowana przed linią start/meta.

  • 42. grzes12
    • 2010-05-19 23:26:09
    • *.147.201.138.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    To ja już się nie będę odżywał w tej sprawie ...

  • 43. szerter
    • 2010-05-19 23:34:38
    • *.com-promis.3s.pl

    41. Marti - 2nd SC line? Nie przypadkiem za metą, przy wyjeździe z PL? ;] Na poparcie fragment art. 40.7 "(...) any car leaving the pits may be overtaken by another car on the track before it crosses the second safety car line".

  • 44. Marti
    • 2010-05-19 23:53:42
    • *.160.167.2

    43. szerter - bardzo przepraszam, źle się wcześniej wyraziłam. Chodziło mi o pierwszą linię SC :)
    >>>zgodnie z obecnym regulaminem, wyprzedzanie po zjeździe SC nie rozpoczyna się po linii start meta, tylko po pierwszej linii safety cara. Ta pierwsza linia safety cara jest ulokowana przed linią start/meta.<<< Tak to powinno brzmieć :) sorry :)

  • 45. goodcat
    • 2010-05-20 00:23:19
    • *.85-237-171.tkchopin.pl

    marti przestan sie kompromitowac na kazdym kroku, wracaj do szkoly, poucz sie troche , pobaw lalkami i zostaw komentowanie przepisow i sytuacji wyscigowych ludziom posiadajacym jakas wiedze na ten temat, twoja pewnosc co do majacych miejsce na torze zdarzen sprowadza sie do "moze" "chyba" "pomylilam sie"... i nienawidze alonso... wtf? nazwij sobie jedna lalke jego imieniem i sie na niej wyzywaj,a oszczedz zenujacych komentarzy. najlepszym podsumowaniem twoich wnioskow z kosmosu pod kilkoma artykulami jest decyzja mercedesa o nie skladaniu apelacji... haha

  • 46. szerter
    • 2010-05-20 04:44:26
    • *.com-promis.3s.pl

    45. goodcat - serio tak uważasz, czy to żart?

    &#8222;Ta opinia jest podzielana przez większość zespołów z czołowej dziesiątki, które także wydały swoim kierowcom instrukcje do ścigania się do przekroczenia linii mety."

    Co powiesz w takim razie o tych, według których nadal wyprzedzanie po zjeździe SC jest możliwe dopiero od linii S/M? Może lepiej przepisy znają ci, których zdanie pokrywa się z werdyktem sędziów, a wynika z postawy: "tak! ukarać Niemca za te wszystkie lata"? Skoro jesteś taki oburzony to pewnie znasz regulamin na pamięć, więc może wskażesz mi, który punkt definiuje to czy wyścig kończy się normalnie albo za SC?

  • 47. Jacu
    • 2010-05-20 08:34:46
    • *.142.202.118

    @41. Marti - to Ty Marti nie mąć. Piszesz o sytuacji odnoszącej się do normalnego zjazdu SC. Sytuacja z ostatniego GP podlegała wyjątkowi określonemu w punkcie 40.13. i stanowi wyjątek, ktory wyraźnie zabrania wyprzedzania do zakończenia wyścigu. Nawet Mercedes to zatrybił :P. Pozdro

  • 48. Marti
    • 2010-05-20 19:31:51
    • *.160.167.2

    47. Jacu - gwoli ścisłości: sytuacja z ostatniego wyścigu podlega wyjątkowi, lecz w komentarzu @12. grzes12 napisał, że:
    >>Wyprzedzanie rozpoczyna się po zjeździe SC dopiero po linii start meta<< więc wydawało mi się, że ma na myśli ogólny (normalny) zjazd w SC w trakcie wyścigu na dowolnym okrążeniu (tylko nie ostatnim). Ponieważ przy zjeździe SC na ostatnim okrążeniu nie ma już możliwości wyprzedzania po minięciu linii start/meta, gdyż w chwili jej przejechania przez prowadzącego, wyścig jest zakończony.
    Wydawało mi się, że wg. niego po zjeździe samochodu bezpieczeństwa (za wyjątkiem ostatniego kółka), można wyprzedzać po przekroczeniu linii start/meta, więc zwróciłam uwagę, że od tego sezonu w tym przypadku obowiązuje nowy regulamin i po zjeździe SC można wyprzedzać po przejechaniu pierwszej linii SC, która znajduje się przed linią start/meta.
    W moich powyższych komentarzach cały czas miałam na uwadzę sytuację "normalnego" zjazdu SC. Jeśli grzes12 miał na myśli sytuację z MSC, to trochę źle sformułował początek komentarza 12. ;) pozdro :)

    45. goodcat - haha, F1 jest popularna nawet wśród kotów :D :D niesamowite!! :D
    W moich wnioskach z kosmosu chyba nie do końca się pomyliłam, w przeciwnym razie FIA nie wydała by powiadomienia o konieczności przedyskutowania zmian w regulaminie.
    Decyzja o nie składaniu apelacji jest słuszna, po co na daremno mają się męczyć z sierściuchami z FIA? :-)

  • 49. grzes12
    • 2010-05-20 20:32:24
    • *.182.102.104.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    48 Marti
    Ok w pierwszym momencie w swoim wpisie miałem na myśli że wyprzedzanie po zjeździe samochodu bezpieczeństwa zaczyna się po linii start meta ( z resztą nie tylko ja ) i przyznaje się że nie wiedziałem o istnieniu linii SC, od której to faktycznie wyprzedzanie się zaczyna . Z resztą później przyznałem się do błędu .
    Chociaż równie dobrze mogłem pójść w zaparte, przekręcić kota ogonem , podeprzeć się punktem 40.13 i zapewniać wszystkich że chodziło mi o to że wyprzedzanie było zakazane do końca wyścigu a więc do linii mety i pewnie bym się obronił ...
    Z resztą to jest już jest nieważne ;) Fakty są takie że Schumacher dostał karę z punktu 40.13 )
    Ja kończę ten temat definitywnie i proszę Was ( Marti i Jacu) skupcie się na tym czy tak kara była słuszna czy nie , a nie o to czy grzes12 miał rację czy nie ... Ja mam Swoje zdanie na ten temat , ale zachowam po tym co się stało , dla siebie ;) pozdrawiam

  • 50. Jacu
    • 2010-05-21 10:21:54
    • *.chello.pl

    @ Marti i Grzes12 - Kończąc wątek. Zgodnie z punktem reg. 40.13 Schumacher nie powinien wyprzedzać. Ten punkt wyraźnie obowiązywał do końca wyścigu. Natomiast inna sprawa, że od tego roku sformułowanie tego zapisu urąga prawom logiki na tyle, że zespoły nie mające okazji na zapoznanie się z tym zapisem mogły go interpretować w dwojaki sposób. Konsekwencją tego było, iż połowa stawki dostała info o możliwości wyprzedzania , połowa nie. Regulamin powinien być napisany w sposób jasny i klarowny, a nie tak jak to wygląda obecnie. Tym bardziej, że w poprzednich latach jak i innych seriach wyścigowych (np. WTCC) jest to zrobione w sposób logiczny. Po co zmieniać na gorsze?? Nie wiem, ktoś przekombinował i wyszła szopka.
    Odnośnie MSC to uważam, że nie złamał celowo regulaminu i zachował się jak prawdziwy kierowca wyścigowy. Sam Sr Stirling Moss ostatnio się wypowiadał, że postąpił by tak samo widząc zieloną flagę. Oczywiście nieznajomość prawa nie zwalnia z jego nieprzestrzegania, ale regulamin wymaga wyprostowania i poprawy czytelności. Kara nałożona na Michaela jest zdecydowanie nieadekwatna do zaistniałej sytuacji. Uważam, że należało mu się to 7-me miejsce. Stewardzi postąpili oczywiście w myśl regulaminu i nałożyli karę taką jak mają w zapisie. No cóż nie pierwszy raz w F1 sprawę rozstrzyga "zielony stolik". Pozdro

  • 51. kumahara
    • 2010-05-21 12:26:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Reulamin jest jasny i zrozumiały, całą sprawę determinuje " ostatnie okrążenie", dokładnie sformułowane w pkt. 40.13, tylko w tym przypadku i na tym okrążeniu tak miało być. Jacu, oczywiste jest, że nieznajomość prawa nie zwalnia z przestrzegania tegoż, niemniej najprostszą drogą do uniknięcia na przyszłość podobnych nieporozumień jest dokładne zaznajomienie się z nim, bo zawsze można zasłonić się niezrozumieniem, niejasnością czy zbytnim skomplikowaniem regulaminu. Pozdr. :-)

  • 52. Marti
    • 2010-05-22 12:29:05
    • *.160.167.2

    @ 49. grzes12 - zgodnie z punktem 40.13 regulaminu kara była słuszna, aczkolwiek wg mnie stanowczo za surowa. Mam nadzieję, że w tym punkcie regulamin zostanie dokładniej sformułowany, konkretnie w przypadku zastosowania zielonych flag w takiej sytuacji. Jeśli SC zjeżdża na ostatnim okrążeniu i kończy wyścig, nie powinno się wywieszać zielonych flag, powinny do końca widnieć żółte, tak jak to miało miejsce przed zmianą regulaminu w tym punkcie.
    Dla mnie sprawa jest zakończona, aczkolwiek mam w związku z nią pewne przemyślenia (podejrzenia), ale ponieważ nie jestem zwolenniczką wszelkich teorii spiskowych, nie będę ich ujawniała :)

    @ 50. Jacu - pełna zgoda, lecz mimo wszystko trochę mnie dziwi, że w tej sytuacji nie bluzgasz Schumachera ;)
    Pozdrawiam Was :)

  • 53. Jacu
    • 2010-05-23 16:31:56
    • *.chello.pl

    @ 52. Marti - staram się być obiektywny. To wszystko :). Jak widzisz Schumacher nie jest u mnie z założenia zawsze winien :P. Na moją szczerą niechęć zasłużył sobie dość obiektywnie swoim zachowaniem na torze i sposobem bycia przez te wszystkie lata. :].
    P.S Marti - odpisik będzie koło końca tygodnia bo mam urwanie głowy z projektem w robocie i porostu nie mam czasu :(. Ale nie zapomniałem ;>. Pozdrówka

  • 54. goodcat
    • 2010-05-24 02:01:30
    • *.85-237-171.tkchopin.pl

    martii zachowaj te wszystkie emotikony w stylu " :D" i swoje "dowcipy" na jakas inna okazje, moze jakies forum dla nastolatkow bedzie lepsze, tam sie udzielaj. mercedes zgadza sie z decyzja fia vide tytul tego artykulu i koniec tematu, nawet, gdy takim "znawcom" regulaminu i obroncom uciesnionych jak ty czy szreser, szaiser czy jak mu tam to nie pasuje. temu drugiemu gratuluje rowniez naiwnosci i wiary w to co sam cytuje. nie jestem rowniez niczym oburzony, w przeciwnienstwie do fanow sch.

  • 55. szerter
    • 2010-05-24 14:45:26
    • *.com-promis.3s.pl

    54. goodcat - właśnie pokazujesz jak bardzo wnikliwie przeanalizowałeś sprawę, skoro nawet nie pofatygowałeś się, żeby sprawdzić mój nick. Skoro tytuł newsa jest dla Ciebie ostateczną wyrocznią to dla Twojej informacji jest też taki: "FIA przedyskutuje zmiany w regulaminie sportowym". Po co mają cokolwiek dyskutować, jeśli regulamin jest taki cacy doskonały i jednoznaczny? Fanem MSC również nie jestem, nigdy nie byłem. Zaślepiony chyba jesteś sam, nienawiścią do tego pana.

  • 56. Marti
    • 2010-05-24 17:49:19
    • *.160.167.2

    @ 53. Jacu - wyczuwam zamierzoną sugestię na kilometr :D
    P.S. oki doki ;) pozdro :)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo