komentarze
  • 5. Kimi Rajdkoniem
    • 2010-05-05 10:23:50
    • *.warszawa.supermedia.pl

    "ostro pracowaliśmy na hamowni. Niestety skutkiem ubocznym było dodatkowych 20 koni mechanicznych. Podejmiemy decyzję jak podejść do tego problemu"

  • 6. west00
    • 2010-05-05 10:33:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    5. Kimi Rajdkoniem
    hehe mozna sie posmiac ale faktycznie moze tak wlasnie byc jak piszesz....

  • 7. Olfaz
    • 2010-05-05 10:38:32
    • *.berendsen.pl

    Zapowiada się ciekawe starcie nowych technologii. Nuta niepewności jeszcze bardziej zachęca do oglądania:) Ciekawe czy Ferrari pokaże klasę swoich inżynierów...

  • 8. Olfaz
    • 2010-05-05 10:43:31
    • *.berendsen.pl

    Tak sobie myśle, że wyniki Renault to nie szczeście czy pogoda itp.. gdyby niesprzyjające okoliczności mieli by znacznie wiecej punktów...

  • 9. -Olek1906
    • 2010-05-05 13:50:45
    • *.129.64.223

    Coś mi tu trochę śmierdzi z tymi poprawkami silnika, sądzę że są w stanie coś oszukać, coś dodać co może zostać nie zauważone przez komisję która napewno sprawdzi wprowadzone poprawki. Myślę że fair play w f1 istnieje naprawdę a na machlojki itp nie ma miejsca.

  • 10. piotrek74
    • 2010-05-05 15:11:11
    • *.51.59.2

    teraz będzie jeden bolid walczył o podium a na następnym będzie dublet za sprawą kanałku który może nic nie dawać aby nie było widać nagłego przyrostu mocy motorka-tak uważam

  • 11. Senna_olk
    • 2010-05-05 15:20:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moim zdaniem nie powinni im zezwolić na modyfikowanie jednostki.

  • 12. sebob
    • 2010-05-05 15:22:04
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    5. Kimi Rajdkoniem
    rozwaliłeś mnie:))) dzięki;)

  • 13. pat77
    • 2010-05-05 16:27:00
    • *.121.189.126

    Trochi dodamy, tam odejmiemy, tu zmodyfikujemy ... kto powiedziaL ze sprawiedliwie to po równo.

  • 14. Ataru
    • 2010-05-05 17:08:05
    • *.chello.pl

    Mmm, no to Alonso w Hiszpanii ma pewne zwyciestwo ;-)

  • 15. nomadwcm
    • 2010-05-05 17:35:46
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dziwna sprawa, Ferrari i Sauber mają problemy, a takie Toro Rosso nie ma.

    1. kokon510 - Nie uważasz że twoje pytanie mało pasuje do tematu? Po co ludziom dupe zawracać jakimiś głupimi pytaniami, typu "czy Reno będzie miało te nowe paliwa od TOTALa na Hiszpanie?", "czy będzie miało f-duct?". Dowiesz się jak będzie o tym pisało.

  • 16. borys_83
    • 2010-05-05 17:37:18
    • *.opera-mini.net

    Niby wszystko OK ale coś tu śmierdzi. Jeśli przepisy jasno określają limit silników na sezon (czyli ich niezawodność !!!) to zmiany tego typu powinny pociągać takie konsekwencje jak użycie dodatkowego silnika, czyli cofka na starcie (albo zespół godzi się wtedy na takie warunki i poprawia silnik, albo nie i na koniec sezonu modlą się o brak awarii). W takiej sytuacji jak jest teraz, FIA być może ułatwiła Ferrari zdobycie majstra.

  • 17. NiachCiach
    • 2010-05-05 18:28:30
    • *.multimo.pl

    16. Borys Pewnie ,,,, Niema to jak tworzyć mitologię.. opanuj się trochę...

  • 18. minettu
    • 2010-05-05 18:37:22
    • *.tktelekom.pl

    Ale ferrari moze tak bo to ferrari gdyby to byl np red bull czy inny zespol to ferr i mclaren protesty glodowe zawiazuja

  • 19. Jaro75
    • 2010-05-05 20:20:44
    • *.kalisz.mm.pl

    ;17; dlaczego ma się opanować??!! Dobrze napisał.To jest sport czyli walka o wyniki.Jak się przygotujesz do sezonu tak potem wygląda sezon.W końcu jak ktoś odpada z powodu awarii to drugi awansuje czy się mylę ??!!! Po co jakieś zasrane limity skoro za chwilę każdy będzie chciał poprawić silnik "bo się #$! psuje". Jak rok temu w BMW srali w pory gdy Robertowi leciały silniki.Nikt się nie martwił wtedy ale Ferrari trzeba wylizać rowek bo inaczej się nie da.Legenda F1. Jeszcze wrócą czasy z lat 90-tych kiedy przez KILKA LAT nie potrafili wygrać choćby jednego wyścigu i wtedy nawet FIA im nie pomoże.

  • 20. Konik_mekr
    • 2010-05-05 20:46:39
    • *.gorzow.mm.pl

    18. minettu, przecież Renault też modyfikowało silnik, a Red Bull śmiga na renówkach:). A o tym, czy Ferrari dodało sobie mocy będzie można gadać po wyścigu, teraz to są zwykłe oszczerstwa.

  • 21. szerter
    • 2010-05-05 21:41:22
    • *.com-promis.3s.pl

    Należy zauważyć, że ostatnie wyścigi jeździli na ograniczniku obrotów, więc samo zwiększenie niezawodności pozwoli im wykorzystać cały dozwolony zakres. W efekcie nawet jeśli nie zwiększą jawnie mocy to i tak będą szybsi.

  • 22. east
    • 2010-05-05 22:04:40
    • *.ingram.com.pl

    Coraz mniej mi się podobają takie "szopki", to ma mało wspólnego z ideą zdrowej rywalizacji.
    Ferrari wyśrubowało sobie silnik na maksa /pamiętamy, że nad nim pracowali przed sezonem/, ale okazało się, że przesadzili. Podjęli takie ryzyko podkręcając silnik, nie udało się i powinni ponieść tego konsekwencje. Powrót do 18 tys. obr. da im zauważalną przewagę jak sadze.
    Do tych broniących tej decyzji: jeśli da im to dublet co wyścig, to co będziecie sadzić o tej decyzji?Nie sądzę by było to możliwe, ale oby to nie miało miejsca..
    Dla mnie ta decyzja jest nie fair, i taką pozostanie.

  • 23. pz0
    • 2010-05-05 22:08:16
    • *.1.92.188

    Zaraz, coś tu nie pasuje. Silniki są już od kilku lat zamrożone więc żadne zmiany nie są dozwolone. Silniki Ferrari były niezawodne, a coś od początku tego sezonu się same ''odniezawodniły''?
    Przypuszczam że te konie to silnik dostał przy poprzednich modyfikacjach, teraz są poprawki, które spartoliły niezawodność przy poprzednich poprawkach podnoszących moc. W każdym razie wyraźnie widać że przy silnikach ciągle producenci dłubią. Dałaby sobie FIA spokój z tą szopką, którą nie wiadomo dlaczego ktoś nazwał ''zamrożeniem silników''

  • 24. hotshots
    • 2010-05-06 01:57:22
    • *.chello.pl

    szopki-fakt, ale inne teamy się zgodziły.....ale mają teraz w zanadrzu taką samą opcję jak SF, jeśli zajdzie potrzeba.

  • 25. roko
    • 2010-05-06 06:53:20
    • *.limes.com.pl

    Sądzę że zdecydowanie lepiej byłoby (gdyby FIA chciała dokonywać pewnych oszczędności) aby zezwolić producentom silników na dłubanie w nich bez ograniczeń przy obowiązującym rozwiązaniu czyli ograniczeniu ich ilości w sezonie, no powiedzmy że jeszcze jeden silnik w sezonie mniej (to Moje odrębne zdanie). Raz że byłyby podstawy do rozwoju technologii silników pod względem mocy, parametrów pracy itp a jednocześnie niezawodności czyli, jak to miało miejsce przed wielu laty, na wprowadzenie technologi wyścigowych w jednostki popularnych klas samochodów. Bo też i taka w istocie była forma istnienia wszelkich klas wyścigowych.

  • 26. Kolers
    • 2010-05-06 07:22:46
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    w tym roku w silnikach dłubali wszyscy producenci(takie moje rozmyślenia) z jednej prostej przyczyny - zakaz tankowania. Każdy chciałby za oszczędzić kilka Kg na starcie a Sf pewnie troszkę przesadził. gdzieś tam pewnie paliwko nie dochodzi może inne cuda(nie wiem, nie znam się) i klops. Dobrze ktoś napisał - jak se przygotowałeś sprzęt to teraz z niego korzystaj.

  • 27. cthulhu
    • 2010-05-06 07:39:21
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    16. borys_83 - nie patrzyłem na to w ten sposób, ale masz rację. Może nie koniecznie z cofnięciem na starcie, ale nie powinno być zgody. Zrobili awaryjny silnik - trudno, trzeba wziąć to na klatę, a ewentualną wadę usuwać po sezonie, bo werdykt ze zgodą na przeróbki dyskryminuje zespoły, które skonstruowały silniki mniej zawodne.

  • 28. GMK
    • 2010-05-06 08:34:19
    • *.dynamic.gprsbal.plusgsm.pl

    A jeszcze niedawno czytałem newsa jak Alonso twierdził że silniki są niezawodne i że nie ma problemu i takie tam. Co do samej modyfikacji to pewnie nie podnosi ona bezpośrednio mocy, natomiast na pewno pozwoli ją uzyskiwać dłużej niż dotychczas bez oszczędzania silnika czyli zwiększy się niezawodność (i w dłuższym czasie moc)

  • 29. rsobczuk
    • 2010-05-06 09:53:42
    • *.cust-83.exponential-e.net

    Wszyscy najeżdzają na Ferrari... ciekawe, co będzie, gdy Robert będzie jeździł w Ferrari i Ferrari wystąpi o modyfikację silnika. Wszyscy będą w niebo wzięci, że starają się dostarczyć Robertowi dobry bolid i nikt nie będzie psioczył na czerwonych. Każdemu widocznie wolno poprawić silnik w takim zakresie. Renault jak potrzebuje, to niech też to robi. Zgodę dostali. MC jak wystąpiłby o takie coś, pewnie też zgodę by dostał. Skoro są przepisy i pozwolenia, to należy z nich korzystać. To też element taktyki.

  • 30. d0lph
    • 2010-05-06 11:37:58
    • *.lerg.pl

    jaka jest dopuszczalna różnica w mocy silników między bolidami w stawce ? zdaje mi się, że jest to w regulaminie określone - czy może się mylę ?

  • 31. Roll
    • 2010-05-06 13:44:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie nie mylisz się.

  • 32. Polak477
    • 2010-05-06 15:32:20
    • *.pppoe.covernet.pl

    Psyyt dla spiskowców. Da się sprawdzić ile koni posiada silnik... Jeśli FIA i zespoły się zgodziły to o co chodzi? Muszą robić to regulaminowo, przecież nie narażaliby się wprowadzając coś nieregulaminowego opanujcie się ludzie. Na pewno dodając koni chcieliby poprawić niezawodność, szczególnie, że do teraz nie wykorzystywali wszystkiego co silnik może. Popatrzcie to z perspektywy innej niż stoi Kubica.

  • 33. krzysiek000
    • 2010-05-06 16:54:55
    • *.51.38.116

    A liczyłem na to, że im się to nie uda. Wystarczy sobie przypomnieć GP USA 2005.
    Zablokowali dostawę nowych opon Michelin, chociaż zespoły z tymi oponami mieli problemy...

  • 34. dziarmol@biss
    • 2010-05-06 22:59:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    23. pz0 - He he trafne spostrzeżenie "odniezawodniły"
    FIA udaje że zamrozili rozwój silników a zespoły udają że nic przy nich nie gmerają ;-)) A my kibice z rozdziawioną gębą przyglądamy się temu z nabożną czcią....i nie wiemy kto z kogo robi wała pozd.

  • 35. Anteaus
    • 2010-05-07 15:26:29
    • *.lodz.msk.pl

    Tak się zastanawiam na ile modyfikacje które wprowadzili są prześwietlane przez FIA. Bo z jednej strony nie może ich być dużo a z drugiej nie wiemy co jest np tajemnicą firmy. Tak czy inaczej może po Barcelonie da się wyciągnąć jakieś wnioski. Jak nagle będą najszybsi to sprawa będzie raczej oczywista ;)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo