komentarze
  • 5. Arturo_R30
    • 2010-04-29 13:39:22
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Sauberowi jeszcze daleko do FI,bardziej obawiałbym się Toro Rosso.Pozdrawiam

  • 6. Gosu
    • 2010-04-29 13:47:05
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Główny rywal Renaty na chwilę obecną.

  • 7. Gwyn_Bleidd
    • 2010-04-29 13:49:29
    • *.217.146.194.generacja.pl

    głównym rywalem renaty na chwilę obecną jest mercedes. FI bylo ale renault troche bardziej odskoczylo

  • 8. Gosu
    • 2010-04-29 14:15:07
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    7. Gwyn_Bleidd mnie się wydaje, że Merc odskoczył Renault.

  • 9. Ataru
    • 2010-04-29 14:24:31
    • *.chello.pl

    Force India mialo jeden gorszy wyscig. Dla mnie sa niedaleko za Renault, a Mercedes (co pokazal Rosberg) jest daleko przed pszczolkami. Ze Schumacher nie umie go ustawic i na torze wyprzedza go Pietrow to juz nie jest problem bolidu, a kierowcy.

  • 10. Kojag
    • 2010-04-29 14:54:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Force India nie jest już czerwoną latarnią" mądrość ta porównywalna jest z odkryciem Ameryki przez Kolumba! FI jest liczącym się zespołem już od poprzedniego sezonu, to tak jakby powiedział "Kubica nie jest już debiutantem".

    A co do bolidu Merca, to ten aktualny bolid nie był budowany pod MSC tylko poprostu budowany. Kiedy wreszcie mieli pewność że MSC będzie u nich jeździł to zaczęli robić bolid pod MSC i wersja B aktualnego bolidu będzie już bardziej skonstruowana pod MSC, zobaczycie sami...

  • 11. ziyon
    • 2010-04-29 15:12:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Miła dla "ucha" wypowiedź, miłego Tona.... jakoś tak miło się zrobiło... ];-)

  • 12. lechu55
    • 2010-04-29 16:30:17
    • *.181.129.250

    Juz w zeszłym sezonie Force India pokazało ze nie jest czerwoną latarnią. Pod koniec sezonu jezdzili bardzo dobrze. Tak doszlo do tego ze jesli zaden z kierowcow FI nie zdobędzie punktow w wyscigu to jest to niespodzianka

  • 13. Budyn_F1
    • 2010-04-29 17:21:27
    • *.chello.pl

    Renault jest za dobre dla nich.

  • 14. devious
    • 2010-04-29 17:22:08
    • *.nplay.net.pl

    znowu zmanipulowany tytuł a czytelnicy to kupują i się oburzają na Liuzziego, choć on nic nie mówił o żadnej latarni :P


    co do formy zespołów to Merc wcale nie jest daleko przed Renatą - są deko szybsi w qualu ale w wyścigu już nie tak bardzo - Robert z reguły trzyma tempo Rosberga a obaj wyciskają z bolidów chyba 100% - nie to co Petrow i Schumi :) zresztą zobaczymy w Hiszpanii - Merol myślę teraz pójdzie do przodu ale Renata nie powinna nadal dużo do nich tracić :)

    a Force India niech goni Renault ale też z tyłu mają Williamsa :>

  • 15. Orlo
    • 2010-04-29 18:31:46
    • *.jawor.vectranet.pl

    Taa czerwoną latarnią już nie są, ale w sumie to zrobili niewielki postęp w stosunku do zeszłego roku. Wtedy byli na 9 miejscu w klasyfikacji konstruktorów, ale w tym sezonie nie ma już Toyoty która była przed nimi, a BMW odeszło w kiepskim stylu przez co forma bolidu Saubera jest jaka jest. Więc wychodzi na to że FI wyprzedziło w tym roku tylko Williamsa.

  • 16. Roll
    • 2010-04-29 18:59:23
    • *.56.35.16

    ale nie są już stalee poza puntowanymi miejscami

  • 17. Sister
    • 2010-04-29 19:20:10
    • *.146.56.6.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Pewnie podpadnę niektórym ale uważam, ze kierwcy Force India są, mówiąc delikatnie, nie najwyższej klasy i jak ktoś napisał powyżej nie wyciskają maxa z bolidu. Miły,sympatyczny śmieszek Sutil jeszcze jak cię mogę ale Luzzi ..... o mamma mia !!! Bolid jest dobry....

  • 18. Orlo
    • 2010-04-29 20:10:05
    • *.jawor.vectranet.pl

    Nie podpadniesz mi, ale obroń swoją opinię:P Co sprawia że tak uważasz? Bo chyba jest coś więcej, poza kobiecą intuicją?

  • 19. Sister
    • 2010-04-29 21:06:48
    • *.146.36.23.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Orlo dziękuję, że mnie oszczędziłeś :-)
    Nie chcę się mądrkować ale zwróc proszę uwagę na kwalifikacje, o których mówi się, że pokazują prawdziwą formę bolidów ( oraz zespołów ).
    W każdych kwal. Sutil był zaraz za Robertem a w Malezji nawet 2 pozycje przed (!) Tonio natomiast, był zawsze przed Wicią za wyjątkiem koszmarnej wpadki w Chinach (nie wyszedł z Q1 samochodem zdolnym do bycia w Q3).
    Jest takie powiedzenie często powtarzane głównie przez kierowców - tabela wyników nie kłamie. Wyniki dzisiaj: Renault - 46 a FI - 18. Nie można tego tłumaczyć awariami bo Wicia też był "awaryjny".
    Moja konkluzja:
    - Sutil: przyzwoity, solidny kierowca bez "killer instinct" i "zimnej głowy". Biorący od samochodu a nie dający od siebie.
    - Liuzzi - moim zdaniem pierwszy do odstrzału z F1 - nawet nie wiem co przytoczyć .... może start w Chinach ostatnio... - nie panuje nad bolidem, nie jest szybki ( na możliwości bolidu ), tempo wyścigowe gorsze od kolegi z zespołu często o 0,3/0,4 sek na okrążeniu ( Tonio nie jest rookie ), słaba obrona ( nie widziałam wyprzedzania ). Mentalność - byle dojechać do mety...
    Myślę, że ten di Resta nie jeździ na piątkowych treningach bez przyczyny...

    Konkluzja - gdyby na miejsce Tonio był lepszy kierowca to i Sutil jeździłby lepiej.

    PS: no i doceń, że oszczędziłam Sutila za wjazd Robertowi w zadek podczas pierwszego tegorocznego GP w Bahrajnie.. :-)

  • 20. Orlo
    • 2010-04-29 21:24:20
    • *.jawor.vectranet.pl

    Piszesz o kwalifikacjach. Ale zauważ że Renault jest w nich zazwyczaj gorsze niż w wyścigu(bo ich silnik ponoć najmniej spala). Dlatego też Sutil jest tak blisko Roberta w Q, a w wyścigu to Renia jest szybsza. Wg Twojego toku rozumowania można by powiedzieć o sporej liczbie kierowców, że są "mówiąc delikatnie, nie najwyższej klasy". Taki Mercedes zawsze jest w Q dużo wyżej od Renault a na mecie różnica jest minimalna. A cóż dopiero powiedzieć o Red Bullu, który notorycznie startuje z pierwszej linii, tylko jakoś nie przekłada się to na miejsca na mecie... Zgodze się co do Liuzziego, bo jego umiejętności można porównać z Sutilem, a wtedy nie wypada zbyt dobrze. Ale co do oceny Sutila to już nie bardzo. Zresztą równie dobrze i Liuzzi może być bardzo dobry, może to po prostu Sutil jest genialny/niesamowity/super... Myśle że bardzo ciężko jest porównać możliwości kierowców z różnych teamów, za to wewnątrz teamu jak najbardziej.

  • 21. Sister
    • 2010-04-29 21:41:52
    • *.146.128.229.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Staram się śledzić treningi Orlo oraz tempo wyścigowe już podczas samego wyścigu. No i nie zapominaj, że po każdym wyścigu podają do ogólnej wiadomości tzw. "najszybsze okrążenie" podczas wyścigu. Obaj kierowcy FI wypadają porównywalnie już nie nawet z Wicią ale też z Robertem. Śledziłam "formę" FI z pełnym bakiem i "pustym" bakiem na dłuższych przejazdach już podczas przedsezonowych testów Orlo. Sutil potrafi przejechać o 0,2 sek szybciej od Roberta na okrążeniu aby kolejne przejechać 0,6 wolniej i tak na zmianę.... dlatego strata ogólna rośnie. Nie jest w stanie jechać na limicie przez dłuższy dystans czasu i wyścigu.
    Nie traktuj mnie jak blondynki. Myślałam,że rozmawiamy już na "jakimś" poziomie odnośnie tego tematu. Moje rozumowanie odnośnie kwalifikacji było poparte analizą tempa wyścigowego ( z pełnym bakiem ) i tempa kwalifikacji ( na oparach ) Odwołania do Mercedesa czy Red Bulla były nie na miejscu .... i bez sensu bo tam problemy są zupełnie inne


  • 22. Orlo
    • 2010-04-29 21:58:43
    • *.jawor.vectranet.pl

    To że Sutil NA TESTACH jeździł nierównym tempem to jeszcze nic nie znaczy. Odwołanie do Mercedesa i Red Bulla zrobiłem na podstawie powiedzenia "tabela wyników nie kłamie", które sama przytoczyłaś. A co do "najszybszego okrążenia" to powinnaś wiedzieć że nie przekłada się ono bezpośrednio na tempo wyścigowe, bo zazwyczaj jest robione jeżeli nie przy pustym baku, to z pewnością przy niewielkim obciążeniu paliwem. A wtedy FI jest mniej więcej na poziomie Renault. Zresztą zdaje się w Malezji Robert i Sutil (Rosberg zresztą też) mieli bardzo podobne tempo i jechali w stosunkowo małej odległości dłuższą część wyścigu. Można by powiedzieć że się "kontrolowali nawzajem" przy okazji starając się oszczędzać na ile to możliwe opony.

    PS: Nie traktuje Cię jak blondynki:P

    PS2: Pozdrawiam:-)

  • 23. Sister
    • 2010-04-29 22:29:25
    • *.146.141.144.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Sutil jeździ nierówno w WYŚCIGU !!! i różnice czasowe które przytoczyłam dotyczyły WYŚCIGU!!!! Na testach nie można się opierać ale podczas przejazdu np. 50 okrążeń wiesz, że kierowca ma dużo paliwa i jakiś odnośnik już to jest. Napisałam, że ślędzę okrążenia w wyścigu, które są porównywalne z czasami Roberta - tego nie wyłapałeś !!! ani się nie odniosłeś. Odnośnie Malezji to zgadzam się z Tobą w zupełności !!!! Sutil jechał tempem Roberta!!!. A więc bolid jest porównywalny !!!! No i przeczytaj teraz swój post nr 20 i potem jeszcze raz 22.
    Przyznałeś w nich, że tempo FI jest porównywalne zarówno w kwalifikacjach jak i wyścigu. Powinieneś wiedzieć, że czasy " najszybszych okrążeń" nie biorą się z nieba, i często oddają możliwości bolidu ale prawdą jest, że niektórzy kierowcy nie potrafią tych możliwości wydobyć :-)
    I ponownie do odniesienia dot. Red Bulla i Mercedesa się nie wypowiem bo tam problemy są inne i porównywać ich nie można !!!

    PS: jeśli uważasz, że Sutil czy Liuzzi jest Twoim zdaniem dobrym kierowcą to poprostu napisz ( tylko dodaj dlaczego ? ). Chyba lepiej to wyjdzie.....

    Pozdrawiam



  • 24. Sister
    • 2010-04-29 22:34:22
    • *.146.141.144.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Orlo - dalszej polemiki w tym temacie nie będzie ... idę spać :-)

  • 25. Gosu
    • 2010-04-29 22:47:47
    • *.204.220.12

    PS3 chciałbym kupić :)

  • 26. Ravfaaaaa
    • 2010-04-29 22:57:30
    • *.218.146.194.generacja.pl

    Póki co głównym rywalem Force India jest ekipa Williamsa i to z nią stoczą walkę o 6 miejsce w generalce.

  • 27. ICE MAN9
    • 2010-04-30 01:44:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Force India zrobiło niesamowite postępy teraz jest w środku stawki.

  • 28. jacek75.34
    • 2010-04-30 08:29:07
    • *.london.02.net

    Gosu. ile chcesz wydac?

  • 29. Gosu
    • 2010-04-30 08:57:56
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    28. jacek75.34 Mając dwie córki i starą na garbie powiem Ci tak : jak najmniej ^_^

  • 30. jacek75.34
    • 2010-04-30 09:13:41
    • *.london.02.net

    Gosu. 250 gb slim 225 funtów nowa,niewiem jak stoi funt obecnie ale myśle że sie opłaca,sam biore dla dzieciaków.

  • 31. jacek75.34
    • 2010-04-30 09:16:16
    • *.london.02.net

    jacek75.34o2.pl -jakby coś.
    Pzdr.

  • 32. jacek75.34
    • 2010-04-30 09:18:03
    • *.london.02.net

    Poprawka [email protected]

  • 33. Renault R30 F1
    • 2010-04-30 11:18:43
    • *.56.18.197

    Renault w ostatnim wyścigu było dużo szybsze w wyscigu i kwalifikacjach!

  • 34. devious
    • 2010-05-01 15:43:28
    • *.nplay.net.pl

    @Sister - zgadzam się z Tobą ale nie do końca :)

    kierowcy FI to nie jest najwyższa klasa i tutaj na pewno lepszy driver wyciągnąłby więcej z obecnego pakietu "Indian" ;)

    Sutil od dawna uchodzi za niezły talent ale ciągle nie może przejść poziom wyżej - ciągle jest niespełnionym kierowcą bez dużej renomy... ma przebłyski geniuszu ale zdecydowanie zbyt rzadko - jest dobry w qual, czasami doskonały - a w wyścigach dzieje się to jeszcze rzadziej - stać go jednak na genialne występy, które wszyscy pamiętają - szczególnie w trudnych warunkach gdzie prawdziwych męczyzn oddziela się od chłopców Sutil kilka razy pokazał klasę - w tym w Monako i Spa, które to miejsca są dla mnie szczególnie miarodajnie - ma więc papiery na bycie topowym kierowcą F1

    niestety jednocześnie ma swoje problemy - często zdarzają mu się głupie błedy, nie trzyma ciśnienia, gdy coś idzie nie tak "znika" w wyścigu... tak jak to pisałaś nie potrafi tak jak Robert czy kilku innych czołowych kierowców przejechać 10 kółek w limicie czyli trzymać topowego tempa - miał ledwo kilka takich wyścigów...

    reasumując - to póki co poziom Fisichelli, Webbera, Barrichello i tym podobnych kierowców - poziom na "wygrywacza GP" ale nie na MŚ... ma przebłyski i gdy trafi swój dzień, jest nie do zatrzymania - ale nie potrafi mieć kilku takich udanych wyścigów z rzędu... zdecydowanie potrzebuje pracy z psychologiem i jak wyeliminuje głupie błędy będzie wysoko ceniony w światku F1 :)


    Liuzzi ma podobne problemy - potrafi być bardzo szybki, zresztą wygrywał wszystko w seriach juniorskich i zapowiadał się nieźle wchodząc do F1 - ale potem zniknął... problemem jest tutaj jego podejście i brak 100% zaangażowania - w STR nie odstawał dużo od Vettela ale jednak widać było różnicę potencjału - Vettel poprawiał się z wyścigu na wyścig a Tonio będąc bardziej doświadczonym tkwił w martwym punkcie i chyba nie był skupiony na poprawianiu się... najwidoczniej zadowolił się samym pobytem w F1 a nie dalszym rozwojem :) teraz dostał solidną nauczkę wylatując na ponad rok z F1 i chyba trochę zmienił podejście na bardziej profesjonalne - i w kilku wyścigach w FI pokazał klasę :) w kwalifikacjach nie błyszczy i to jego spora wada ale tempo wyścigowe miał kilka razy doskonałe - niestety tak jak i Sutil miewa jeszcze dużo złych momentów i ciągle musi pracować nad sobą...

    ogólnie jednak FI ma solidnych kierowców i solidny bolid - nie widać tutaj potencjału takiego jaki mają Robert i Renault ale środek stawki i pojedyńcze przebłyski to właśnie ich cel na ten sezon ;) szansy na dogonienie Renault nie widzę jednak żadnych...

  • 35. Sister
    • 2010-05-01 18:05:33
    • *.146.42.12.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    34. Czapki z głów Devious ! - mądry, rzeczowy, wyczerpujący post. Fajnie przeczytać "coś takiego"...Widać trzeźwy osąd....Pozdrawiam serdecznie


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo