komentarze
  • 16. lefthandy
    • 2010-04-18 13:26:01
    • *.255.142.188

    3 wjabs-podobno,chcesz sie dowiedziec?to sobie sam sprawdz:).powiedz co ci sie nie podoba w jezdzie kubicy?

  • 17. Gurin
    • 2010-04-18 13:31:16
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Start Roba był słaby, nawet bardzo, genialne posuniecie zespołu z pozostaniem na slickach. Szkoda, że pojawił się SC, ale cóż tak bywa. Co do Pietrka, przed wyścigiem raczej obstawiałam, że nie dojedzie, ale miło mnie zaskoczył. Początek całkiem udany, później było różnie, dużo tracił na każdym do Roba, po SC dał się objechać kilku zawodnikom, ale końcówka zdecydowanie na + Potrafił zadbać o opony, co na koniec zaowocowało 7 miejscem. Mam nadzieje, że w kolejnych wyścigach również będziemy go widzieć na mecie ;)

  • 18. dick777
    • 2010-04-18 13:36:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    13.Szybszy: Tak, Ferrari, rzeczywiście odrabiało pozycje. Tyle że dzięki SC. Gdyby nie SC, to Alonso przyjechałby za Robertem 40-50 sekund. Poza tym Alonso nie miał dzisiaj problemów z hamulcami. Gdyby nie hamulce, to Alonso i pewnie Hamilton do końca wyścigu wąchaliby spaliny z bolidu Kubicy.
    Przeanalizuj sobie czasy z Q3 z dotychczasowych wyścigów, a zobaczysz, jak bardzo zmiejszył się dystans między pierwszą piątką, mimo iż Renault nie sprawuje się najlepiej z pustym bakiem. Jedynie Mercedes utrzymał przewagę nad Renault, co znaczy, że oba te teamy mają podobne tempo rozwoju.

  • 19. MontyF!F!
    • 2010-04-18 13:36:15
    • Blokada
    • *.205.76.50

    14. arassF1
    A ja użyje krytyki. No bo jak można chwalić kogoś kto był tuż za Robetem i stracił pozycje przez błędy na torze. MSC wyprzedzał każdy, a przecież ma bolid który może wskoczyć na 3 miejsce. A Webber po prostu wyleciał prawie z toru i to wszystko. Nic szczególnego nie zrobił Petrov. Nic bym nie miał jakby go wyprzedził Alonso czy Vettel. Mają lepsze bolidy. Ale on kręcił bączka na torze.

    Co do Roberta, myślałem że będzie 4 miejsce. Ale nie ma tego w wywiadach dlaczego Alonso po pit stopie go wyprzedził. Długi postój.

  • 20. piotrek74
    • 2010-04-18 13:55:09
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @19.-Allonso miał świeże gumki prawie przez cały wyścig i na pewno tą stratę nadrobił na okrążeniach kiedy Robert po prostu wlókł się do wymiany

  • 21. prolim
    • 2010-04-18 14:02:06
    • *.tvk.torun.pl

    Robert pojechał bez szału. Zbyt zachowawczo jak dla mnie, tempo miał nierówne jak na to do czego nas przyzwyczaił. Cieszy to, że pod koniec wyścigu na przestrzeni 4 kółek zostawił Vettela i odjechał na 11 s. Szkoda tego wyprzedzenia w pit przez Alonso. No i cóż, te wyprzedzenie przez Hamiltona wyglądało bardziej jak przepuszczanie, ale skoro miał problemy na odhamowaniach to wybaczam xD. Pietrov jak na to do czego nas przyzwyczaił to rewelacyjny start. Kierowca bardzo widowiskowy, dużo też się koło niego dzieje :). Co do tego, że Alonso wyprzedził mimo kary i tylu pit stopów to trzeba wziąć pod uwagę ostatni SC i ilość pitów po tym SC. Była identyczna... W przypadku obu kierowców. Robert w wypowiedzi na Polsatu powiedział, że mieli "problem" na starcie... Ale nie wiem czy problem był związany z tym, że słabo wystartował czy przyczynił się do słabego startu. Trochę martwi tempo Merca, wydaje się, że poprawili tempo wyścigowe, a w Q utrzymali przewagę przynajmniej z bolidem Rosberga. Cieszy też fakt, że dziś Renault było tylko za Mcl i Ferrari pod względem zdobyczy punktowej. Wygrali i z RBR i Mercem, a FI odstawili chyba na dobre już.

  • 22. Budyn_F1
    • 2010-04-18 14:13:55
    • *.chello.pl

    Renault mnie zaskakuje swietni statedzy i dobrzy kierowcy.

  • 23. kedar9315
    • 2010-04-18 14:26:12
    • *.116.80.2

    ja normalnie ten SC rozwale :D kubica byłby 2 raz w sezonie na podium :/ :D

  • 24. bartekw3
    • 2010-04-18 14:34:52
    • *.gdynia.mm.pl

    A skąd niektórzy wiedzą, że kiepskie tempo Kubicy wynikała z kłopotów z hamulcami? Może po prostu ani on ani bolid nie są za dobrzy?

  • 25. Niespokojny
    • 2010-04-18 14:41:19
    • *.tvgawex.pl

    No właśnie!, brak informacji dlaczego ten pit-stop Roberta był taki długi?, stracił jedno miejsce.
    Brawa dla Roberta , Witalija , szacun dla Renault !!!

  • 26. matito
    • 2010-04-18 14:49:12
    • *.adsl.inetia.pl

    fajnie Petrow brawo

  • 27. 100mek
    • 2010-04-18 14:55:57
    • *.chello.pl

    Ja uważam, że dystansu Reno nie zmniejszyło. Tempo wyścigowe ROS, HAM, BUT, ALO, VET, gdy mieli pusty tor, było lepsze od tempa Roberta. Dobra strategia + bezbłędna jazda Kubicy zaowocowały 5. miejscem i puki co to jest szansa dla Reno na większe zdobycze punktowe. Oczywiście szkoda 2. SC. SCH - porażka.

  • 28. Maxy
    • 2010-04-18 15:08:02
    • *.54.118.8

    znpowu dzieki nim swietne emocje! nbałem sie strasznie ze to im sie nie oplaci strategia z oponami.. ale robert i vitalij swietnie sobie poradzili. widac troche niedoskonalosci u petrova ale i tak pokazal ze potrafi!! bedzie z niego talent! troche samochod podkrecic i razem z robertem beda przyjezdzac na P3-P4

  • 29. zenobi29
    • 2010-04-18 15:44:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wielkie brawa dla obu - bez wyszczególnień :)))
    Renault potrafi zaryzykować . Szkoda , że sędziowie F1 są bardzo tendencyjni............To nie pierwszy raz - kiedy sędziowie plują w kaszę Renault w tym sezonie.....Niestety ;/

  • 30. Lobo47
    • 2010-04-18 15:50:21
    • *.tktelekom.pl

    Dla mnie, to wyjazd samochodu bezpieczeństwa po tym jak Alger... zgubił,, skrzydło,, jest TOTALNYM nieporozumieniem!!!! Zawalili Robertowi wyścig!

  • 31. maniak300
    • 2010-04-18 16:05:37
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Niektorych sedziow powinni za jaja wieszac, albo zwalniac za takie debilne albo decyzje, albo brak natychmiastowych decyzji... stare pryki jak nasz PZPN

    Brawo Petrow!!!

  • 32. plakat
    • 2010-04-18 17:48:06
    • *.komptech.org

    SC jakaś paranoja!!!!! nie mogłem uwierzyć w to co widzę!!! pare odłamków przy zjeździe na pit line!!! śmieszne i moim zdaniem tylko i wyłącznie po to aby "czołówka" mogła dogonić pierwszą 3 po błędnej decyzji o zmianie opon!!!! Sędziowie zepsuli Robertowi wyścig!!! Byłoby podium na pewno!!!! Ale cóż mam nadzieję że forma renault wzrośnie i nie będzie trzeba szczęścia aby Robert finiszował na podium!!! Pozdrawiam!!!

  • 33. egonF1
    • 2010-04-18 18:39:16
    • *.promax.media.pl

    Ja mysle, ze wyscig był naprawde dobry, no i Pietrow wkoncu punkty

  • 34. jacko1798
    • 2010-04-18 19:06:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    21. Merca to oni nie wyprzedzili...Rosberg był 3

  • 35. Jaro75
    • 2010-04-18 19:47:37
    • *.kalisz.mm.pl

    Ja nie wiem jak Wy możecie pisać że Robert pojechał słaby wyścig?! Jechaliście z nim? Przecież nawet gdybyście z nim jechali to i tak byście nie wiedzieli czy jedzie szybko czy wolno ,na ile procent !! Ale "SŁABY WYŚCIG POJECHAŁ ,BEZBARWNY... !!
    Panowie tak to jest z Robertem.Często ma takie wyścigi gdy jedzie samotnie bo po prostu Ci co są przed nim jadą lepszym samochodem i szybciej i za cholery nie jest w stanie pojechać szybciej bo nie ma czym !! ( Przykład -Rosjanin jak to super pojechał i jak dobrze a Robert bez polotu.Ale to daje właśnie obraz tego kurna mać jak szybko Robert jedzie tym samochodem !! 101 d0 110 % auta ,zależy który wyścig.Przecież Robert odjechał mu dwukrotnie na ponad 20 sekund !! Ludzie !! To jest tak jakby jechali w dwóch innych zespołach ! Pozostała stawka prawie w 99% przypadków butują przez cały wyścig koło siebie.Raz jeden ,raz drugi. !! Chyba już wiecie o czym piszę !!
    WIĘC PRZESTAŃCIE PISAĆ TAKIE BZURY ŻE ROBERT POJECHAŁ SŁABO I BEZBARNIE !! Litości ludzie !

  • 36. frogiszcze
    • 2010-04-18 21:02:44
    • *.chello.pl

    Jakie jest tempo reni po dzisiejszym wyścigu jednak trudno wywnioskować,, raz że w deszczu wyniki nie muszą być reprezentacyjne, dwa - nie wiadomo, ile w jeździe Roberta było "obaw o opony", z całej czołówki, to renia miała na końcowych okrążeniach najrówniej jeździła

  • 37. motaszek66
    • 2010-04-18 21:32:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Subiektywnie rzecz biorąc, nie jestem zadowolony z osiągów bolidów Renault... Niestety - w porównaniu z McLaren czy Ferrari są nieporównywalnie słabsze. Dobrze, że RedBull ma kłopoty z formą, bo też mogłoby być różnie. Zdumiewa mnie natomiast wręcz zegarmistrzowska (a może to po prostu przypadek?) trafność decyzji strategów tego teamu, co w połączeniu z doświadczeniem Roberta (dwóch Pietrowów nie zdziałało by tu nic) daje tak dobre wyniki:) Ogólnie - poczekajmy jeszcze na kolejne wyścigi:)

  • 38. super600
    • 2010-04-18 23:30:49
    • *.243.128.66

    ustawiony wynik krew mnie zalala jak jezdzil sc chyba z 3 okrazenia po co to wszystko jest grubymi nicmi szyte !!!!!!1

  • 39. gembam
    • 2010-04-19 00:51:08
    • *.jjs-isp.pl

    Trochę innym spojżeniem. Czy zwróciliście uwagę, jak słaba była reżyseria transmisji ? Nerwicy dostawałem. Jak MSC był w boksie to realizatorowi udawało się zauważyć, że skończył. Jak pokazywali walkę na torze 14-15 zakręt, to po 16 zmiana kamer, a przecież 1 na tym torze to mistrzostwo świata. Do kitu z tymi chińczykami !
    Większość z kolegów tworzy teorie spiskowe, urąga na SC. Po części słusznie, ale Jest to element widowiska. Skoro błąd to rzecz ludzka to i Whiting mógł się pospeszyć, a przy tym przekazie to nie sposób było stwierdzić jak mocno. Było chyba z jedno ujęcie. A gdyby KUB zyskał to byłoby ok ?
    Co do tempa Reni, żeby utrzymać się w trójce Robert jechał swoje 110% I wiele nie odstawał. Potem to już woda rozdawała karty. I opony. Chwała chłopakom w zółto-czarnym, a za widowisko również pozostałym zespołom i kierowcom. Poza pierwszym wyścigiem, dawno nie było takiej przyjemności z oglądania.

  • 40. prolim
    • 2010-04-19 01:10:58
    • *.tvk.torun.pl

    @39
    Musisz rozróżnić dwie rzeczy. Jednym jest to czy byśmy się cieszyli z tego, że akurat SC był na korzyść, a drugą rzeczą jest to czy wypuszczenie SC było zasadne. Cieszenie się z czegoś nie wyłącza obiektywnej oceny, że było to niesłuszne. Inaczej rzecz ujmując, tak jak było z tym incydentem w Q, gdy Robert się ustawił obok FI. Przeważały komentarze, że to było nie fair. To, że akurat Kubica stracił na SC to tylko wzmaga emocje. Dla mnie decyzja niezrozumiała, czy by Kubica zyskał czy nie, czy by w ogóle jechał jeszcze czy nie.

  • 41. prolim
    • 2010-04-19 01:14:59
    • *.tvk.torun.pl

    Dodam, że drugi SC pozbawił zasług zawodników, którzy wykazali się zmysłem taktycznym i zimną krwią. Mam nieodparte wrażenie, że chodziło tylko i wyłącznie o oglądalnośc. Zrównanie stawki w połowie wyścigu było komercyjnie pozytywne, to samo z decyzjami o "naciąganiu" regulaminu, głównie pod Lewisa. Coś się dzieje na torze, nawet jak nikt nikogo nie wyprzedza to ten zawsze coś zmajstruje. Boję się, że niedługo jak zacznie się stawka rozciągać to będą ręcznie ustawiać możliwości bolidów poprzez interpretację, że to nieregulaminowe tamto siamto, byleby tylko stawka była w miarę równa.

  • 42. scyzor23
    • 2010-04-19 08:14:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @21. prolim pod względem zdobyczy punktowej to oni byli tylko za McLarenem, a Mercedes zdobył tyle samo punktów
    McLaren 25 + 18 = 43
    Mercedes 15 + 1 = 16
    Renault 10 + 6 = 16
    Ferrari 12 + 2 = 14
    Red Bull 8 + 4 = 12

  • 43. tea4u
    • 2010-04-19 08:15:20
    • *.adsl.inetia.pl

    dlaczego petrov podczas wyjazdu SC gonil Kubice mogl spokojnie opoznic cala grupe zeby ta przewaga zostala utrzynana?

  • 44. marcin20
    • 2010-04-19 08:16:10
    • *.static.sitel.net.pl

    Według mnie liderzy spośród innych teamów co do wyboru strategii wyścigowej. Gratulacje!

  • 45. Konik_mekr
    • 2010-04-19 08:31:14
    • *.gorzow.mm.pl

    43. tea4u, mógłby dostać za to karę, to byłoby ewidentne team orders...

  • 46. szerter
    • 2010-04-20 19:15:26
    • *.com-promis.3s.pl

    43. tea4u

    40.7 All competing cars must then reduce speed and form up in line behind the safety car no more than ten car lengths apart. In order to ensure that drivers reduce speed sufficiently, from the time at which the “SAFETY CAR DEPLOYED” message is shown on the timing monitors until the time that each car crosses the first safety car line for the first time, drivers must stay above the minimum time set by the FIA ECU.

    40.9 The safety car shall be used at least until the leader is behind it and all remaining cars are lined up behind him.
    Once behind the safety car, the race leader must keep within ten car lengths of it (except under 40.11 below) and all remaining cars must keep the formation as tight as possible.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo