komentarze
  • 1. Kimi Rajdkoniem
    • 2010-04-16 13:29:53
    • *.warszawa.supermedia.pl

    Bardzo trudny do zaprojektowania system. Ale biorąc pod uwagę relatywnie niewielką przewagę Mclarenów na prostych może to być spory krok naprzód dla Renault. Przede wszystkim pozwoli na mniej kompromisowe ustawianie bolidu [balans: szybkość-przyczepność]

  • 2. Wiater
    • 2010-04-16 13:50:17
    • *.217.146.194.generacja.pl

    Dokładnie! Mysle że McLaren byłby tam gdzie Merc bez F-Duct. W sumie ciekawy system, który jak znam życie zostanie zakazany w przyszłym sezonie, bo FIA zawsze robi pod górkę. Najpierw pozwala na innowacje a po roku ich zakazuje. Tak było z ABS, ESP i włóknami żadko wystepującymi.

  • 3. Sister
    • 2010-04-16 13:59:19
    • *.192.66.1

    Nie wiem czy to dobry pomysł. Może lepiej niech się bardziej nad aerodynamiką skupią. Kanał F to tylko prędkość na prostych a co z zakrętami ??? To,że wszyscy nad tym pracują nie znaczy,że jest super hiper. Ile jeszcze GP zostao z takimi długimi prostymi ???? ???? We want more grip !!!!

  • 4. klucha
    • 2010-04-16 14:02:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Spokojnie, na pewno Renault nie koncentruje sie tylko na tym systemie olewając calkowicie aerodynamike. Badzmy dobrej mysli:)

  • 5. Konik_mekr
    • 2010-04-16 14:04:06
    • *.gorzow.mm.pl

    Sister, jeśli będą mogli odjąć trochę aerodynamiki na prostej, to siłą rzeczy będa mogli dodać więcej na zakręcie - więc na każdym torze system będzie coś dawał:)

  • 6. jarosdzi
    • 2010-04-16 14:20:59
    • *.acn.waw.pl

    @ 5. Konik_mekr - chyba nie bardzo. Aby "zwiększyć", jak napisałeś, aerodynamikę - musieliby zainstalować dodatkowy ruchomy element, ponieważ kanał F umożliwia tylko obniżenie oporów aerodynamicznych i powrót do tego samego stanu.

  • 7. BLOO
    • 2010-04-16 14:29:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    5 - dobrze gadasz . Nie można olewać takiego pomysłu. Choć projekty Neweya pokazuja że można być szybszym bez Duktów, wybajerzonych dyfuzorów i kersu. Facet ma chyba kontakt z kosmitami :)
    Jestem ciekosmitami :)
    Jestem ciekaw o ile szybszy od obecnych liderów stawki był by superbolid stworzony z aerodynaerodynamiki red bula , wynalazku mclarena , dyfuzora renaty i silnika Mercedesa

  • 8. BLOO
    • 2010-04-16 14:30:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    cholera cos mi poprzeskakiwało w przeglądarce , nie jestem ciekosmitami :P

  • 9. MontyF!F!
    • 2010-04-16 14:31:03
    • Blokada
    • *.205.76.50

    Szkoda że Reno nie ma tego systemu. Ich słaba aerodynamika sprawiła że ich prędkość maksymalna była zbliżona do Mclarenów. Czyli największa z pośród tych zespołów które jej nie mają. Z drugiej strony skoro to cudo daje na prostych przewagę to np. biorąć pod uwagę dwa bolidy RBR, jeden z systemem i drugi bez. Łatwo wtedy się domyślić że oba będą miały teoretycznie te same czasy w zakrętach ale jeden z systemem na prostych będzie szybszy. Więc chyba coś ten system daje.

  • 10. vts
    • 2010-04-16 14:53:40
    • *.adsl.inetia.pl

    @ 8.BLOO Szkoda, zawsze chciałem poznać ciekosmitów ;)

  • 11. BLOO
    • 2010-04-16 15:25:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @10. vts - może jescze bedziesz miał okazje , wszystko przed tobą =]

  • 12. Harley
    • 2010-04-16 15:53:31
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Kurcze :(

  • 13. Niespokojny
    • 2010-04-16 16:03:05
    • *.tvgawex.pl

    @4. klucha - zgadzam się, spokojnie! ;-)
    Wiedziałem, że nie oleją tego systemu. Tylko żeby im wyszedł jeszcze bardziej efektywny niż McL, bo to nie powiedziane, że musi się udać, ale wierzę, że im się uda i F-duct Renaty będzie wymiatał.

  • 14. leo_
    • 2010-04-16 16:17:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No i wreszcie stało się. Sam się dziwiłem, że pierwotnie nie mieli zamiaru robić f-ductu. I tak szybciej podejmują decyzje niż BMW. Byle by były trafione, a to niestety nie jest do końca pewne, biorąc pod uwagę przygotowaną na Chiny, nieudaną niestety, podłogę.

  • 15. bullit34
    • 2010-04-16 16:25:43
    • *.254.245.195

    Byle zrobić o krok więcej niż konkurenci.:))

  • 16. szerter
    • 2010-04-16 16:27:20
    • *.com-promis.3s.pl

    Ciekawe tylko czy w przypadku Renault należy przeciągać tylne skrzydło czy może lepiej zrobić coś analogicznego zmniejszającego docisk generowany przez dyfuzor :/

  • 17. Budyn_F1
    • 2010-04-16 16:30:56
    • *.chello.pl

    Renault najszybciej sie rozwija pod wzgledem technicznym niz inne zespoly.

  • 18. MontyF!F!
    • 2010-04-16 17:14:56
    • Blokada
    • *.205.76.50

    17. Budyn_F1
    A niby w jaki sposób?

  • 19. rogas144
    • 2010-04-16 17:31:30
    • *.tktelekom.pl

    14.leo skąd informacja, że podłoga okazała się nieudana?

  • 20. mac_38
    • 2010-04-16 17:45:26
    • *.lan.bermudy.net

    a ja Wam powiem tylko tyle.... oglądajcie kwalifikacje i używajcie własnego rozumu:):):)

  • 21. ciekosmitami
    • 2010-04-16 18:32:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    witam

  • 22. ___hub___
    • 2010-04-16 19:07:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ET go home :D

  • 23. BLOO
    • 2010-04-16 21:05:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    stworzyłem potwora

  • 24. ciekosmita
    • 2010-04-16 23:23:41
    • *.subscribers.sferia.net

    Dobrze, że zostało to sprostowane, wypraszam sobie takie podszywanie się...

  • 25. jfc
    • 2010-04-17 07:18:45
    • *.78.158.22

    Bardzo podoba mi się taktyka małych zaplanowanych kroków. Dzięki temu wiedzą kiedy idą w dobrym kierunku i nie marnują czasu. Bardzo dobra jest też taktyka z F-duct. Początkowo niechętnie - gdy nie wiadomo było czy toto w ogóle się przydaje, jednak mała część zasobów ludzkich bada ten temat. Teraz już wiadomo że system ten będzie niezbędny na niektórych torach. Będzie obowiązkowy na Monzy, ale i wcześniej w Belgii i Niemczech. Uważam że Renault postara się wprowadzić swój F-duct już po Monaco - w Turcji pod koniec maja, tak aby na Kanadę mieć już ten system pewny i przetestowany. Oczywiście pierwsze testy przydałyby się już w Barcelonie, ale raczej się z tym nie wyrobią...
    Fajna sprawa że to działa na prostej - można przetestować poza GP. Do tychczas nikt ttego nie testował bo F1 jest poza Europą i mocami "przerobowymi" zespołów.
    Sądzę że w Hiszpanii kolejność zespołów w czołówce może się zmienić i bardzo ciężko powiedzieć kto gdzie wyląduje bo wszystko zależy od "trafienia" z poprawkami, ale wstępnie obstawiam że Mercedes i Renault przynajmniej McL, a być może też Ferrari. Za to sądzę że zespoły tuż za Renault mogą nie zrobić aż tak dużego kroku do przodu i zostać nie co w tyle.

  • 26. maniak300
    • 2010-04-17 09:52:24
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @25 jfc, to co opisales, w ten sposob pracuje prawie kazdy team, nic nowego, zadna to swietna taktyka. Czasem mam wrazenie, ze niektorzy swoje komentarze opieraja na patriotycznych przeslankach.

  • 27. jfc
    • 2010-04-17 10:05:07
    • *.78.158.22

    @26 Generalnie masz rację, ale powiedz kto oprócz Renault zmieniał w KAŻDYM wyścigu przednie skrzydło i zmieniał już podwozie? Dlatego uważam że potrafię w swoich osądach oddzielić ratriotyzm od faktów.

  • 28. jfc
    • 2010-04-17 10:06:29
    • *.78.158.22

    @26 większość zespołó przygotowuje jeden ogromny krok do przodu na Barcelonę zamiast sprawdzać w praktyce małe zmiany poza europą

  • 29. marcin20
    • 2010-04-17 10:38:20
    • *.static.sitel.net.pl

    To ich z pewnością umocni w stawce kierowców.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo