komentarze
  • 1. bartidaff
    • 2010-04-12 14:23:07
    • *.promax.media.pl

    tak powinno być. kilku dostawców opon. poprawiło by to atrakcyjność wyścigów. jestem za!

  • 2. przemoziom99
    • 2010-04-12 14:24:35
    • Blokada
    • *.rzeszow.vectranet.pl

    po co zwiększać rozmiar liczy się jakość nie wielkość

  • 3. raksook
    • 2010-04-12 14:25:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja tez jestem za musi byc F! jak najciekawszym sportem... zreszta firma firmie nie rowna:)

  • 4. Voight
    • 2010-04-12 14:30:43
    • *.ssp.dialog.net.pl

    18 calowe felgi... brzmi interesująco. Bolidy i tak już są szpetne więc na pewno im to nie zaszkodzi

  • 5. Oski9191
    • 2010-04-12 14:32:31
    • Blokada
    • *.ostnet.pl

    2. przemoziom99 chodzi chyba o koszty mogliby produkować opony na tej samej maszynie co do innych serii. Moim zdaniem powinno być wielu dostawców i swobodny wybór mieszanki przez zespół. Być może Michelin chce pokazać ze ma lepsze opony niż konkurencja:D

  • 6. fezuj
    • 2010-04-12 14:47:25
    • *.pub.krusz-lan.pl

    Ja jestem za unifikacją ogumienia w F1!!
    jedyną unifikacją to -
    rozmiar ogumienia / felgi reszta w rękach zespołów - koniec i kropka

  • 7. Courageous
    • 2010-04-12 14:48:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no tak...tylko co wtedy jak wszystkie teamy wybrałyby jednego dostawce...Przecież to jasne,że jeden z dostawców byłby najlepszy, inne słabsze, więc dlaczego teamy mają się dobrowolnie osłabiać?A poza tym Michelin zapomniało ,że w F1 liczy się też sam bolid, więc tą ich rywalizację mogą se w kapcie wsadzić,bo wyniki nie będą obiektywne.Pozdro

  • 8. walerus
    • 2010-04-12 14:54:01
    • *.klingspor.pl

    dobra guma nie jest zła...

  • 9. Musashi
    • 2010-04-12 14:54:12
    • Blokada
    • *.korbank.pl

    Od tej różnorodności może też równie dobrze zrobić się wielki zamęt. Powinna być konkurencja kierowców, bo to jest najbardziej widowiskowe i teamów, ale w kategorii mechanika + aero. Żadne tam opony, paliwo itd.

  • 10. pat77
    • 2010-04-12 14:59:07
    • *.121.189.126

    Michelin i Renówka! Juz kiedys dobrze wspólpracowali za czasów Schumachera i Alonso w Renault. Nie mial bym nic przeciwko wystawic tych samych mozliwosci i Kubkowi.

  • 11. klon000
    • 2010-04-12 14:59:24
    • *.tvk.torun.pl

    5. Dokładnie, jak dostawcą byłby sam Michelin, to nie byłoby wiadomo czy jest lepszy od jakiejś innej firmy.
    4. Nie o rozmiar felgi chodzi a o zestaw felga+opona, czyli np. felga 13 cali + opona o wysokości odpowiadającej 5 calom, co będzie dawało w sumie 18 cali

  • 12. Qbus81
    • 2010-04-12 15:12:23
    • *.ssp.dialog.net.pl

    co łączy 365 prezerwatyw i opony? A GOODYEAR :)

  • 13. Wiater
    • 2010-04-12 15:15:13
    • *.lanet.net.pl

    Jestem za! Najlepiej niech bedzie pełna swoboda jeżeli chodzi o dostawcow opon ;) Przecież zarowno paliwa jak i hamulce także mogą kupować z dowolnych firm i nikomu to nie przeszkadza. Myślę że jeśli chodzi o opony to i tak nie będzie to robilo wielkich różnic, ale Michelin już nieraz udowodnił ze jest lepszą firmą niz inne firmy oponiarskie. Wiekszy prestiż zapewni mu własnie walka z innymi niż pełne podporządkowanie FIA. Aha i wtedy napewno nie bedzie już przepisow odnosnie miszanek. Jedynym nowym przepisem moze być obowiazkowy pit-stop - lub nie ;D

  • 14. matito
    • 2010-04-12 15:24:32
    • *.adsl.inetia.pl

    a to o co im znów chodzi

  • 15. Polak477
    • 2010-04-12 15:25:30
    • *.pppoe.covernet.pl

    Jeśli tym razem opony będą robione wg norm i przepisów to ok. Tylko, żeby nie było jaj takich jak w 2005.

  • 16. Anteaus
    • 2010-04-12 15:30:49
    • *.lodz.msk.pl

    @2 przemoziom99 Zwiększenie rozmiaru znacznie poprawia skuteczność dziłania opony. Wtedy firmy je produkujące moga pokazać pełne możliwości.
    Jeżeli rozmiar nie maiłby znaczenia to dlaczego w wyścigach Dragrace opony są takie wielkie ?
    Dodatkowo unifikacja z innymi seriami wyścigowymi też pewnie nie jest bez znaczenia

  • 17. BLOO
    • 2010-04-12 15:40:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    13. Wiater Michelin udowodnił też że jest gorszą firmą gdy ze wzgledów bezpieczenstwa kierowcy na michelinach nie wystartowali

  • 18. Oski9191
    • 2010-04-12 15:46:42
    • Blokada
    • *.ostnet.pl

    12 dobre :D

  • 19. Konik_mekr
    • 2010-04-12 16:13:30
    • *.gorzow.mm.pl

    Powinien być przepis o maksymalnej żywotności opony w określonych warunkach. Tak, aby spokojna jazda była wyraźnie wolniejsza, niż ta mniej oszczędna, ale pozwalałoby to odbyć jeden postój mniej.

  • 20. requere
    • 2010-04-12 16:18:07
    • *.42.113.1

    Gdyby tak zespoły mogły wybierać przed weekend'em wyścigowym z opon jakiego producenta chcą korzystać, a prace nad nowymi oponami nie były by zamrożone w sezonie (tak jak rozwój aerodynamiki nie jest zamrożony i można wprowadzać poprawki) to znacznie urozmaiciło by wyścigi.... i oczywiście pozwoliło producentom (tym lepszym) pokazać ze są naprawdę lepsi.....

  • 21. Polak477
    • 2010-04-12 16:21:24
    • *.pppoe.covernet.pl

    19. Takie rzeczy to tylko w Erze :). Zawsze można ustawić bolid inaczej i zmniejszyć zużycie tej opony lub właśnie drastycznie zwiększyć, więc przepis byłby martwy.

  • 22. Gosu
    • 2010-04-12 16:52:09
    • *.204.220.164

    Było bardzo ciekawie kiedy było kilku dostawców opon. Konkurencja zaostrza rywalizację.

  • 23. marcin20
    • 2010-04-12 16:59:16
    • *.static.sitel.net.pl

    Konkurencja w dostarczaniu opon może wyjść na dobre lub na złe dla F1?????

  • 24. LordSqter
    • 2010-04-12 16:59:17
    • *.147.104.142

    22. Kilku dostawców faktycznie zaostrza rywalizację, ale może również doprowadzić do dominacji jednego zespołu jesli pozostałe używają opon innego producenta - vide Ferrari parę lat temu

  • 25. ninja016
    • 2010-04-12 17:01:24
    • *.241.62.157

    moim zdaniem kazdy zespol powinien sam sobie zalatwiac dostawce opon z tym ze gora 3 zespoly mogly by miec tego samego dostawce:)

  • 26. theadzik
    • 2010-04-12 17:56:13
    • *.78.176.99

    kilku dostawcow opon tak, jezeli jedynym wyjsciem jest powiekszenei kół to takze tak,

  • 27. Cirten
    • 2010-04-12 19:01:43
    • *.chello.pl

    jezeli bedzie kilku dostawcow to bedzie duzo ciekawiej - ja jestem jak najbardziej na TAK

    zanim Michelin sie wycofal bylo duzo ciekawiej w szczegolnosci gdy zaczynalo padac (Michelin dysponowalo gorsza opona na deszcz niz obecny dostawca i robilo sie wesolo)

  • 28. landryn
    • 2010-04-12 21:41:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W f1 ponownie powinno pojawić się kilku dostawców opon, każdy 4-6 różnymi mieszankami. W tedy kierowca przed GP decydował by jakiej opony którego producenta będzie używał. Co więcej powinien mieć możliwość wyboru innej mieszanki na każde koło. Wtedy ktoś wybrał by lepiej ktoś, gorzej.

  • 29. cellam
    • 2010-04-12 23:42:55
    • *.243.52.154

    nie musi być 5 dostawców opon wystarczy ten co jest tylko niech zespoły mają pełny wybór z 4 rodzaj a nie 2 i to obowiązkowe

  • 30. gembam
    • 2010-04-13 03:32:49
    • *.jjs-isp.pl

    Charakterystyka opon ma wpływ na budowę bolidu. Konkurencja z opon i tak przeniesie się na auta.

  • 31. ozyrys88
    • 2010-04-14 20:48:58
    • *.ds3.agh.edu.pl

    jaki obecnie jest rozmiar opon w bolidach?


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo