komentarze
  • 44. dziadekm
    • 2010-04-06 20:05:12
    • *.160.143.131

    Nareszcie. Oficjalna strona renaultf1.com po POLSKU

  • 45. fabian
    • 2010-04-06 20:29:17
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oby ten rozwój Renault nie stanął w miejscu! Muszę przyznać, że po trzech pierwszych wyścigach sezonu moje oczekiwania (i pewnie nie tylko moje) zostały znacznie pobudzone. Obym się nie zawiódł. Czego życzę Robertowi, Renault i sobie :)

  • 46. Sister
    • 2010-04-06 20:32:31
    • *.146.182.243.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Jest jeszcze dłuuuuuuga droga przed nimi. Muszą zrobić o krok więcej i szybciej od rywali ale....modlę się za nich :-)

  • 47. cellam
    • 2010-04-06 20:59:02
    • *.33.65.16

    43. Orlo wkurza mnie wasze podejście Hamilton nie umie w deszczu jeździć jest świetnym kierowcom a Kubica w deszczu super se radzi to ma szczęście zgodzę się ze Reno nie porywa ale jazda Kubicy owszem i nie ma co temu zaprzeczać i przypisywać szczęściu Robert świetnie czuje auto a wy i wasze Opinie przed sezonem były jeszcze gorsze

  • 48. fullbzikaaa
    • 2010-04-06 21:04:37
    • *.chello.pl

    Jest dobrze. Przynajmniej trzymają się czołówki na stałym poziomie, a nie odstają co raz bardziej. To też duże osiągnięcie. Przecież większość osób ze sobą współpracuje od zimy.

  • 49. jar188
    • 2010-04-06 21:12:10
    • *.chello.pl

    @48. fullbzik Nie trzymają się czołówki tylko są za czołówką do której im trochę brakuje i tylko jakaś genialna myśl techniczna w Renault może to odmienić, do momentu wprowadzenia jakichś większych poprawek ,lub wprowadzenia wersji R30B, obraz wyścigów się nie zmieni, czyli jak już napisali poprzednicy realna walka o miejsca 7-9 i liczenie na błędy czołówki oraz deszcz.

  • 50. biter1
    • 2010-04-06 21:22:12
    • *.238.201.25

    47. Sister - wyluzuj człowieku, takich ludzi jak Orlo nie przekonasz nawet jeśli Robert zdobył by Majstra to powiedzą że przez przypadek.

    43. Orlo - jeśli przez szybki rozwój rozumiesz to ze raptem przyspieszą o 0.5 sekundy na kółku to albo nie rozumiesz F1 albo nie chcesz rozumieć, wszystkie teamy się rozwijają, podejmują w tym czasie mniej lub bardziej słuszne decyzje, więc Renault raptem nie przeskoczy do przodu. Ważne żeby z każdym wyścigiem robert urywał, dziesiąte czy nawet setne części sekundy w stosunku do poprzedzających zespołów nie w przypadku jakiegoś konkretnego wyścigu ale niezależnie od warunków, żeby w jednym zimnym wyścigu jechał szybiciej niż w poprzednim zimnym żeby w jednym wyścigu w którym potrzeba docisku jechał szybciej niż w drugim, Prawdziwą różnice kto jak się rozwija będzie widać w połowie sezonu jak porównasz wtedy osiągi z początkiem sezonu.

    wszyscy mówią o czekaniu na Barcelone i zmianach jakie wtedy zostaną wprowadzone do bolidów. Mam wrażenie żeto błędne myślenie. Nie ma testów wewnątrzsezonowych więc będą wprowadzać ulepszenia z wyścigu na wyścig,
    Jak będą coś mieli już to wprowadzą to w Chinach, nie czekając na Barcelone, wiem że między Chinami a Barceloną jest dłuższa przerwa ale nie oznacza jakiegoś okresu przełomu.

  • 51. Orlo
    • 2010-04-06 21:25:18
    • *.jawor.vectranet.pl

    @cellam
    A mnie wkurza Twój brak czytania za zrozumieniem. Czy ja coś pisałem o jeździe Roberta? I co do tego ma Hamilton? Wiadomo że Robert jeździ świetnie, ale chyba nie powiesz mi że w normalnych warunkach(czytaj brak karambolu, deszczu w Q lub wyścigu, itd) nie ma szans na tak wysokie pozycje jak w dwóch ostatnich GP. A przecież nie zawsze będzie padać, nie zawsze Red Bull się rozkraczy, nie zawsze w Ferrari nawali silnik, nie zawsze ktoś coś popsuje ze strategią w Q czy w wyścigu, a wtedy jak już wcześniej napisałem przy obecnej formie Renault to Robert będzie raczej walczył o pozycje 7-9(z czego przecież i tak należy się cieszyć, bo raczej niewielu spodziewało się tak dobrej postawy Renaty;-))

  • 52. gryzipiorek
    • 2010-04-06 21:40:10
    • *.adsl.inetia.pl

    49. jar188 - niestety masz rację. Z tym, że kiedy BMW Sauber było na 5 miejscu, to mówili, ze brakuje im ok 0,3 sek do najlepszych. A teraz Renault brakuje ok 1 sek. Ta różnica stała się relatywnie duża. Jednak widzę chęć rozwoju i konsekwencję w Renault. W 2008 roku RBR bardzo się starało i byli blisko BMW/Sauber- w 2009 roku byli już bardzo blisko Majstra, a obecnie mogą osiągnąć zamierzony cel (wolałbym Ferrari). Czyli - można.
    Warto też spojrzeć na Force India - też widać progres - jak w RBR w 2008. Już niedługo mogą być silni.
    Mam nadzieję, że Renault zrobi to samo.. albo i jeszcze szybciej i więcej

  • 53. Niespokojny
    • 2010-04-06 22:47:11
    • *.tvgawex.pl

    ..., a RBR poprawia się samo między kwalifikacjami, a wyścigiem ;-)

  • 54. leo_
    • 2010-04-06 22:52:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    52. Teraz cała stawka jest rozstrzelona, tzn są większe różnice między zespołami. W tamtym roku w sekundzie mieściło się 15 bolidów, teraz - kilka. Zaletą tego jest to, że jest większa szansa na wyprzedzanie, co zresztą juz widać po tych 3 wyścigach. Niestety to wyprzedzanie dotyczy głównie tych sytuacji gdy mocne bolidy, które po nieudanych Q startują z tyłu, wyprzedzają te słabe. Ale lepsze to niż brak takich manewrów, jak to było w poprzednich sezonach. Z powyższego wynika, że wprowadzenie słabych zespołów, o co tak zabiegało FIA, miało prawdopodobnie na celu poprawę widowiskowości F1. Ale czy to nie za mało. Zdecydowanie tak. Już teraz szykują się jakieś dalsze zmiany- m in powrót KERSu, ale już bez ograniczeń z poprzedniego sezonu. Wydaje mi się, że to dobre rozwiązanie, choć wydaje się, że powinno temu towarzyszyć zwiększenie ciężaru bolidu z kierowcą a bez paliwa gdzieś tak może do 640 kg (wyrównanie szans dla cięższych kierowców). Inną rzeczą byłoby maksymalne ograniczenie aero, co podobno jeszcze bardziej zwiększyłoby możliwość wyprzedzania. Wydaje się, że w/w zmiany rzeczywiście powinny sprzyjać większej widowiskowości. Aha, jeszcze jedno. Trzeba zmienić punktację . Jest chyba jednak za duża różnica między pierwszym a drugim i trzecim kierowcą, bo zwiększa to niestety ryzyko szybszego rozstrzygnięcia o tytule mistrzowskim.

  • 55. Chikita
    • 2010-04-06 22:54:13
    • *.147.227.69.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    @44 Ale otwórzcie sobie zakładkę "KARIERZE" i zobaczcie co ma Robert napisane w 2008 r. :-)

  • 56. dziadek.józek
    • 2010-04-06 23:03:32
    • *.238.59.23

    jestem nowym czytelnikiem tego forum; z mieszanymi odczuciami czytam wszystkie wypowiedzi - oczywiście kibicuję Kubicy i w związku z tym interesują mnie perspektywy jego sportowego rozwoju. W swoich osobistych ocenach staram się być jednak obiektywny. Z tego tez względu dziwią mnie niektóre oceny np. dlaczego niby Ferrari lub MCL mają mieć monopol na wygrywanie; czy z powodu minionej historii tych zespołów należy im przyznać mistrzostwo.
    Dziwią mnie sformułowania, że jak wyścig będzie normalny to wtedy nikt - nawet Renault i KUB nie będą mieli szans na walkę. Otóż nie zgadzam się z takimi opiniami. Dlaczego? Jak wszyscy wiemy mistrz wyłaniany jest z cyklu 19 wyścigów, a więc wynik końcowy jest pewną sumą dobrych i mniej udanych występów kierowców i zespołów. Aktualna sytuacja w klasyfikacjach jest takim samym punktem do oceny występów jak sytuacja po 19 wyścigach. Wypadki, kolizje, usterki, awarie i wiele innych zdarzeń są wpisane w wyścigi i wszyscy o tym dokładnie wiedzą. Ten mój może zbyt długi wywód ma uzmysłowić, że dotychczasowe 3 wyścigi były tak samo normalne jak te wszystkie rozegrane wcześniej. Możemy jedynie mówić o większej lub mniejszej ich dramaturgii spowodowanej wystąpieniem jednej lub kilku jednocześnie wyżej wymienionych okoliczności.
    Uważam, że Robert jest bardzo dobrym kierowcą i jego aktualna pozycja nie oddaje jego potencjalnych możliwości, podobnie oceniam samochód; nietrudno sobie wyobrazić sytuację braku kolizji z Sutilem o dojazd na 6, 7 czy 8 pozycji w pierwszym wyścigu - jaka byłaby wtedy klasyfikacja?
    W obecnym sezonie każdy wyścig można podzielić na dwie odrębne fazy tj. kwalifikacje w których parametry bolidów istotnie różnią się od tych podczas GP oraz samego wyścigu GP; istotą takiej mojej oceny jest fakt, że szybkość bolidu w kwalifikacjach to nie to samo co wyścig - vide pościgi Kubicy, Hamiltona i Alonso - kończyły się na pozycjach maks. 6 i to przy błędach i awariach niektórych kierowców. Dobre kwalifikacje (szybki bolid) dają przewagę jedynie w pozycji startowej i oczywistym jest, że im bliżej PP tym lepiej. Uważam, że istotą wszystkich ulepszeń - mam nadzieję iż tak podchodzi Renault - jest doprowadzenie do momentu w którym R30 z pełnym bakiem będzie tak samo szybkie jak w kwalifikacjach - wtedy nikt nie ma szans.
    Jeszcze uwaga w kwestii kto lepszy - uważam, że na podstawie minionych 3 wyścigów nikt nie jest wyraźnie lepszy, każdy zespół coś już w tym sezonie zepsuł (nie zamierzona zbitka językowa) także Renault dopuszczając do tego iż Petrow powtarza te same błędy szarżując na torze. Wyciągam z tego dość logiczny wniosek, że po tych 3 GP ani Ferrari nie jest pewnym kandydatem na mistrza, ani nim nie jest MCL, nawet RBR czy Mercedes. Sprawa jest otwarta.
    pozdrawiam wszystkich fanów F1

  • 57. gryfon_1217
    • 2010-04-06 23:16:40
    • *.bemowonet.pl

    w 2008 walczylo ze soba dwa mcl i dwa ferrari kubica wykorzystywal ich bledy i zdobywal punkty, teraz jest 8 kierowcow wiec wiecej walki, wiecej szans dla kubicy aby zdobyc jak najwiecej punktow. Szansa na pierwsza piatke jest w generalce

  • 58. MontyF!F!
    • 2010-04-06 23:29:12
    • Blokada
    • *.205.76.50

    Krótko podsumowując:
    RBR ma najszybszy bolid.
    Ferrari ma bolid o 0.100 sekundy wolniejszy od RBR, za to lepsze tępo. Nie doszło między nimi jeszcze do walki na całości wyścigu. Massa totalnie nie radzi sobie z bolidem na mokro.
    Maclaren- słabe w kwalifikacjach
    Mercedes- MSC traktuje to jak zabawę
    Renault - Zdane na Kubicę bo Petrov nie daję rady

    Myślę że Ferrari zgarnie oba tytuły. Silnikami Ferrari bym się nie przejmował, ostatnia awaria skrzyni od startu spowodowała zarżnięcie silnika i tyle. Myślę że Ferrari stać na odrobienie tych 0.100 s. w kwalifikacjach.

  • 59. MontyF!F!
    • 2010-04-06 23:32:47
    • Blokada
    • *.205.76.50

    57. gryfon_1217
    Co z tego że jest 8 kierowców jak tylko 4 szybkie bolidy Ferrari i RBR. Maclaren nie jest aż tak szybki a Mercedes ogólnie słaby.

  • 60. fullbzikaaa
    • 2010-04-07 06:03:20
    • *.chello.pl

    @49 Miałem na myśli to, że nie odstają z każdym wyścigiem co raz bardziej od czołówki, czyli RBR, Ferrari i McLarena. Więcej. Porównując czasy kwalifikacji i najszybszych okrążeń z tych 3 wyścigów, to okazuje się, że Reno najszybciej rozwija się. Traci do RBR już tylko 1s. Od Bahrajnu nadrobiło 0,7s. Zresztą RBR i Merc obecnie najwolniej się rozwijają. Myślę, że Robert ma realną szansę na pozycje 5 - 6 w kolejnym wyścigu. Pozycje 1 - 4 są zarezerwowane dla obu RBR, Alonso i Hamilton. Przed Roberta na 5 miejsce może jeszcze wskoczyć Massa. Jak RBR nie weźmie się do roboty, to nie zdziwię się jak w Chinach będą startować z 2 lub 3 linii. Najważniejsze, że Reno odrobiło stratę do Merca z początku sezonu i minimalnie jest już nawet przed nimi. Podobnie rośnie w siłę Force India. Przy okazji jak już tak oceniam zespoły, to cieszy duży postęp Toro Rosso. Williams rozczarowuje, a Sauber słabo. Może teraz coś w Sauberze ruszy, bo w końcu Willy odszedł.

  • 61. cornybogus
    • 2010-04-07 09:18:56
    • *.mielec254.tnp.pl

    ja natomiast chciałbym wybiec w przyszłość i mam powody do zadowolenia ponieważ R30 spisuje sie powiedzmy sobie jasno lepiej jak BMW w ubiegłym sezonie a Robert wpełni wykożystuje potencjał bolidu.Jasną sprawą jest że jak to się mówi ;DO TANGA TRZEBA DWOJGA' gdyby Witek przyjeżdzał o jedną pozycie za ROBERTEM to RENAULT było by dużo wyżej w klasyfikacij.Mam nadzieje że nowe ulepszenia R30 będą szły w dobrym kierunku,Witek się weżnie do roboty i to przyniesie kożyśći.A NAM KIBICOM DOSTARCZY WIELE EMOCIJ

  • 62. modafi
    • 2010-04-07 09:25:00
    • *.153.158.115

    @55. Chikita ktoś nie umie tłumaczyć. w oryginale napisano, że ukończył czwarty siedmiokrotnie stając na podium. widać, że polska wersja dopiero raczkuje. Co to znaczy "KARIERZE" ? :)

  • 63. modafi
    • 2010-04-07 09:30:33
    • *.153.158.115

    @60. fullbzik zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości, jednak chyba bezcelowe jest porównywanie czasów najlepszych okrążeń bo w tym sezonie nie są w ani trochę miarodajne. nawet Lotus zjeżdżając na przedostatnim kółku po świeże opony ma szansę na best lap. w tym sezonie najważniejsze jest TEMPO. pozdrawiam

    sorry, że osobno

  • 64. woj25
    • 2010-04-07 09:45:37
    • *.tktelekom.pl

    martwi mnie postawa pietrowa robert orezetuje sie dobże

  • 65. M@teuka
    • 2010-04-07 10:18:13
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @64 a mnie martwi Twoja pisownia..

  • 66. piotrek74
    • 2010-04-07 16:13:12
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @60 RBR na ostatnim wyścigu nie musieli nikomu pokazywać potencjału jakim dysponuje ich bolid bo Rosberg nie był dla nich zagrożeniem i mogli jechać luzacko.
    Renia na razie ma jeden atut (jak parę osób zauważyło) Waga bolidu na starcie i wiążąca się z nią przewaga

  • 67. Dagmara_W
    • 2010-04-07 16:51:28
    • *.146.158.236.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Jeśli renault poprawi stan swojego auta w różnycn warunkach pogodowych to myśle że na q3 ich stać. bardzo się ciesze i trzymam kciuki za ich niezawodność bo oprócz tej usterki Vitalija to naprawde nie jest zle. zobaczymy co przygotuja i czy to zda egzamin. już się nie moge doczekac na chiny.. wydaje mi się że Chiny będa porównywalne z Bahrajnem jeśli chodzi o emocje i siłe teamów. czasie.

  • 68. Oski9191
    • 2010-04-07 17:24:43
    • Blokada
    • *.ostnet.pl

    66. piotrek74 ma jeszcze jeden nie zjada opon (albo Renia albo Robert) jak poprawią się w Q to już będzie super bo tępo wyścigowe mają dobre;)

  • 69. jar188
    • 2010-04-07 21:06:33
    • *.chello.pl

    68. Oski9191,Tylko,że przez" łagodne obchodzenie się" bolidu z oponami wiąże się jeden problem - odpowiednie dogrzanie opon w niskich temperaturach.
    Zobaczymy jak poradzą sobie z tym problemem w Chinach gdzie temperatury mają być niskie.

  • 70. piotrek74
    • 2010-04-07 21:37:29
    • *.51.59.2

    @68 z tymi oponami to tak do końca nie wiadomo bo Pietia jeszcze nie ukończył wyścigu .
    A po Australii firmowi szpece od gumek wypowiadali się że były na granicy wytrzymałość i mogły zrobić na każdym następnym okrążeniu BUM,a tępo wyścigowe Renia ma przez pierwsze pół wyścigu dopóki maja przewagę postaci lżejszego bolidu a później witaj FI

  • 71. gryzipiorek
    • 2010-04-08 00:01:53
    • *.adsl.inetia.pl

    46. sister - modlitwa za Renault nie zawadzi, ale postęp rodzi się raczej w głowach ludzkich - no chyba, że z dnia na dzień ma spływać na konstruktorów boska doskonałość.
    Jeśli wierzyć w zapewnienia Permane - od ostatniego GP mają już 3 dni poprawek za sobą. A do GP Chin będą mocno udoskonaleni. Czego im i sobie życzę...

  • 72. troopp
    • 2010-04-08 00:21:01
    • *.chello.pl

    Jak Petrov (Pietrow) w końcu dojedzie do mety.......... Ale błąd. Taki stary team a taki błąd, na parę groszy się załapali. Kogokolwiek mogli wziąć. Kolejka stała.
    Robert tych punktów nie nazbiera SAM.
    Taki Petrov potrafi rozwalić cały team....
    Błąd cholerny

  • 73. 21focus
    • 2010-04-08 17:15:33
    • *.133.205.158

    daj sobie trochę na wstrzymanie... dopiero 3 wyścig, w pierwszym petrov uszkodzil bolid bo zbyt abresywnie wjechal na kraweznik, drugi raz ewidentnie jego blad i wypadl trudno... 3 awaria bolidu... rok temu najezdzales tak samo na kubice?? byl w podobnej sytuacji po kilku wyscigach!

  • 74. pjc
    • 2010-04-08 20:49:27
    • *.acn.waw.pl

    R30 to moim zdaniem udana konstrukcja ale część zespołów jest lepsza od francuskiej ekipy.
    Kubica po prostu wykorzystuje potencjał tego bolidu do maximum.
    Moim zdaniem są w tej chwili k.4-5 miejsca wśród zespołów występujących w tym sezonie.
    Oczywiście nie twierdzę,że nie mają szans na poprawę, ale póki co to Polak robi dla nich wyniki.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo