komentarze
  • 5. Cirten
    • 2010-04-06 00:46:57
    • *.chello.pl

    McLaren juz nie pierwszy raz probuje podpuszczania i nasylania FIA na inne zespoly wiec wcale bym sie nie zdziwil jak i tym razem by tak bylo (sa zreszta znani z nieczystych zagrywek).
    Jakby cos faktycznie w bolidach Red Bull-a bylo nie tak to i inne zespoly by zaczely protestowac (przyklad - podwojnego dyfuzora w zeszlym sezonie) a w tym przypadku tylko McLaren ma jakies watpliwosci.

  • 6. Niespokojny
    • 2010-04-06 01:38:01
    • *.tvgawex.pl

    2@ McLaren bez formy?! - tu chyba error się wkradł? :-)))

  • 7. Konik_mekr
    • 2010-04-06 07:51:53
    • *.gorzow.mm.pl

    Nowatorskie podejście do zawieszenia chyba nie jest ich jedynym atutem, chyba najważniejsze jest to coś, co tak skrzętnie zasłaniali z tyłu bolidu przed wyścigiem w Malezji...

  • 8. nomadwcm
    • 2010-04-06 08:43:07
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    7. Tam wszyscy coś zakrywali :P
    Tylko realizator akurat RedBulla pokazał.

  • 9. wafel
    • 2010-04-06 08:44:41
    • *.nitka.net.pl

    Mcl nigdy nie potrafił grać fair. Już nie raz to udowodnił...

  • 10. hotshots
    • 2010-04-06 08:49:24
    • *.chello.pl

    Jeśli znaleźli jakieś rozwiązanie techniczne wykorzystując na maxa przepisy
    (jak rok temu Brown)
    i zakładając,że (teoretyczna-jednorazowa) modyfikacja gazowa jest usuwana do wyścigu - to zawieszenie nie jest aktywne, czyli reagujące na zmiany auto lub pół automatycznie.......a te ich info daje sygnał,że czują się pewnie po tej kontroli i będa walczyć o swoje jakby co.
    Tylko żeby znowu McL nie przegiął.....pewnie jakieś micro kamery już szykują, albo godzinę z satelity na scanning RedBulla wykupili ....

  • 11. legolego79
    • 2010-04-06 08:50:20
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Już w ubiegłym sezonie widaomo było że jednym z mocnych punktów RB było tylne zawieszenie, tzw. "wleczone". Uważam że przed tym sezpnem nad tym jeszcze popracowali i bawiąc się geometrią elementów zawieszenia udało im się stworzyć taki układ wachaczy, który minimalizuje wpływ wagi bolidu na wysokość zawieszenia...

  • 12. Roch Kowalski
    • 2010-04-06 08:53:27
    • *.in.net.pl

    Witam,
    Panowie Mcl już wie co robi RB by ich prześwit był lepszy od innych - tak to określę :).
    I jest to "rzecz którą da się szybko wdrożyć bez większych kosztów" - tak to określił Martin W. - więc nadchodzi era zacierania różnicy między RB a resztą stawki.
    Osobiście wydaje mi się że kluczem w tej historii jest kształt elementów zawieszenia - ale to tylko IMHO.

  • 13. Budyn_F1
    • 2010-04-06 09:21:57
    • *.chello.pl

    Za duzo tych zmian powinni z tym skonczyc.

  • 14. skylinedrag
    • 2010-04-06 09:27:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jakieś ultra nowoczesne rozwiązanie Red Bull stosuje, są jednakowo szybcy na mokrym i suchym. W kwalifikacjach i podczas wyścigu mają wyjątkowe tempo. Ferrarki, McLareny w deszczy kompletnie straciły tempo. Coś jest na rzeczy

  • 15. McPasior
    • 2010-04-06 09:27:15
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Er[R]or tak samo sie doszukują jak Red Bull odnośnie f-duct'a

  • 16. skylinedrag
    • 2010-04-06 09:27:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    albo aero maja po prostu doprowadzone do perfekcji

  • 17. bullit34
    • 2010-04-06 09:44:27
    • *.254.172.68

    Formuła 1 to sport w k``t`orym rozwijanie bolidu gwarantuje lepsze wyniki jeśli któryś z teamów jest zyczjnie lepszy Ci gorsi powinni robić wszystko by im dorównać, a niestety nie od dziś wiadomo że Mc Laren tak nie potrafi muszą narobić zamieszania donieść na lepszy zespół choć w ten sposób się bardziej ośmieszają niech się wezma do roboty a nie płaczą.

  • 18. przemoziom99
    • 2010-04-06 10:18:58
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    horner się zgadza bo dzięki dozwolonej regulacji prześwitu mogą miec jeszcze większą przewagę i potem powiedział że popiera bo to będzie kosztowac dużo kasy czyli jest świadomy tego że wszyscy będą tak robic ale chwilę wcześniej powiedział że oprotestuję mclarena jeśli oni będą mieli nielegalne zawieszenie więc po co mówi o tych kosztach skoro i tak red bull oprotestuje każdego kto stworzy nielegalne zawieszenie

  • 19. kuczek
    • 2010-04-06 10:27:58
    • *.182.67.199.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    czyli z tego wychodzi że Redbull to mistrzowski team

  • 20. orto
    • 2010-04-06 10:30:26
    • *.centertel.pl

    16. skylinedrag - Nie ma i nie będzie takiego aero, które będzie doskonale działać w różnych warunkach. Może działać lepiej lub gorzej ale nie perfekcyjnie. Muszą mieć jakiś "knif" na zmienione warunki pod kątem potrzeb aero.

  • 21. marcin20
    • 2010-04-06 11:02:48
    • *.static.sitel.net.pl

    Po prostu inni szukają dziury w całym by tylko pogrążyć RedBulla, niech się lepiej biorą do roboty !!!

  • 22. el_diablo
    • 2010-04-06 11:07:55
    • *.centertel.pl

    Czytałem że prawdopodobnie chodzi o temperaturę i ciśnienie gazu w zawieszeniu podczas kwali i wyscigu a dokładniej o jego kontrole

  • 23. el_diablo
    • 2010-04-06 11:49:57
    • *.centertel.pl

    http ://scarbsf1.files. wordpress.com/2010/04/ damper_temps1.jpg Gaz w amortyzatorach . No i FIA moze szukac sobie do woli nielegalnych czesci i raczej nie da rady zajrzec przed wyscigiem pod bolid aby sprawdzic cisnienie i temperature gazu. Jesli nawet sprawdza to Newey elegancko obszedł przepisy bo w regulaminie jest zapis dot. aktywnego zawieszenia mówiący że nie moze byc użyte żadne dowolne urządzenie ZASILANE które moze zmieniać wysokosc zawieszenia w tym przypadku tak nie jest

  • 24. MontyF!F!
    • 2010-04-06 13:35:32
    • Blokada
    • *.205.76.50

    Coś mi tu nie pasuje. FIA nie może oglądnąć bolidu bez protestu którego nie było.

  • 25. Maxy
    • 2010-04-06 14:22:24
    • *.54.118.8

    23. fajnie zobrazowane :) kolejny element ktory by decydowal o tym kto bedzie lepsy\zy. ale skoro red bulle tego nie maja a wygrywaja kwalifikacje swiadczy to tylko o ich sile

  • 26. Wiater
    • 2010-04-06 15:09:24
    • *.chello.pl

    Może i maja ale nikt nie wie gdzie ;D Kiedyś w latach 70 był zespół wypuszczający takie płaszcze z podwozia i lecial po torze jak przyklejony ;D A wsztscy mysleli ze to tez cos zwiazanego z zawieszeniem lub silnikiem ;) Nigdy sie wszystkiego nie wykryje ;)

  • 27. Wiater
    • 2010-04-06 15:10:40
    • *.chello.pl

    Bo gdymy ludzie z FIA mieli taka wiedze jak projektanci to nie zajmowaliby sie regulaminami tylko sami tworzyli auta. To jak z dopingiem w sporcie, oszuści prawie zawsze są przed kontrolerami ;)

  • 28. frg1pl
    • 2010-04-06 19:02:30
    • *.rzeszow.mm.pl

    Maja jakis fajny patent i dobrze. Zabraniajac wszystkiego FIA zmusza ludzi do kombinowania. Podejrzewam ze gdyby dostali zgode na jednorazowa regulacje przed wyscigiem dopracowali by to urzadzonko do perfekcji to czemu sie maja nie zgadzac. Tak z innej beczki; -w latach 90-tych w serii WRC bodajze Toyota miala przewod doprowadzajacy powietrze do turbiny ktory mial przekroj poprzeczny zgodny z regulaminem ale tylko "na zimno". Gdy w czasie pracy sie nagrzewal, zwiekszal przepustowosc i krecili takie czasy ze hoho. Skonczylo sie to dyskwalifikacja. A mogli isc w zaparte mowiac ze nie mieli pojecia ze ten material zmienia tak swoje wlasciwosci

  • 29. pz0
    • 2010-04-06 19:08:32
    • *.1.92.188

    ''Jeśli McLaren wprowadzi taki system przed GP Chin, my to oprotestujemy, ponieważ teoretycznie jest to nielegalne'' - tylko jak zrozumieć to ''teoretycznie nielegalne''. Czyżby potwierdzał że w praktyce jest jakaś luka w przepisach?

  • 30. frg1pl
    • 2010-04-06 19:11:18
    • *.rzeszow.mm.pl

    29. Teoretycznie dlatego ze w praktyce FIA moze to zalegalizowac:)))

  • 31. fullbzikaaa
    • 2010-04-06 20:30:01
    • *.chello.pl

    Co ma Red Bull? Nie wiadomo. Dziwne słowa: "trudno będzie im znaleźć cokolwiek, bo nic szczególnego tam nie ma". Co to znaczy szczególnego? Jak jest pewny, że nic nie ma, to po co wtrąca "szczególnego"? Sądząc po czasach kwalifikacji, to faktycznie nic tam raczej nie ma.

  • 32. Kadet
    • 2010-04-06 22:14:28
    • *.multimo.pl

    Tak mi przyszło do głowy. Amortyzatory muszą przeciwstawić się wadze bolidu plus kierowca i plus paliwo. A co jeśli sztucznie (sprężynami lub inaczej) "oszukują" je i muszą przeciwstawić się wadze np. 2 ton? Wtedy takie 200 kg paliwa niewiele znaczy.

  • 33. Anteaus
    • 2010-04-07 13:50:29
    • *.lodz.msk.pl

    Co by nie pisać to RBR ma genialny bolid. Jak tylko ominą ich awarię to można prawie w ślepo ustawiać ich na podium w każdym wyścigu. Szkoda tylko ,że mimo wszystko kierowcy średni szczególnie Mark Webber wg mnie faktycznie do zmiany w przyszłym sezonie

  • 34. masabitumiczna
    • 2010-04-07 17:02:31
    • *.net.pulawy.pl

    26. Wiater

  • 35. masabitumiczna
    • 2010-04-07 17:04:14
    • *.net.pulawy.pl

    26. Wiater z tego co się orientuje to był Colin Chapman i efekt przyziemny, który został zabroniony po paru sezonach (sorry za poprzedni post - enter się wcisnął)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo