komentarze
  • 26. east
    • 2010-03-27 18:29:00
    • *.ingram.com.pl

    @24 Nie, nie wiem, ale pewnie jak tak mówił to tak jest. Twoja wiara jest wielka, a o moczeniu majtek już pisałem.
    Sam chyba wprowadziłem się w ślepy zaułek, do tego ciemny jak ....
    Ja chce oglądać rywalizację, może i jestem naiwny w swoich przekonaniach, ale nie na tyle tępy by we wszystko wierzyć, np. 50% dla PO, klątwę BuruBuru /kimkolwiek jest/, tanie rozmowy w TP.. etc.. etc..

  • 27. east
    • 2010-03-27 18:41:32
    • *.ingram.com.pl

    @25 Jesteś FIA, Brawn wygrał już wyścigi a Ty mówisz "NIE"! Wyobrażasz to jakoś sobie. Skoro powiedzieli przed, to po cholerę się tak długo zastanawiali? Bo z tego co pamiętam to jednak się zastanawiali, chyba że się mylę? Tak sobie..
    Zastanawiałeś się dlaczego inni nie poszli tą drogą, a wybrali drogę Ludwika i Saby? Byli podobni do mnie /tępi/, i nie zapytali czy kolega dobrze i m podpowiada?
    I już tak zupełnie na marginesie.. To po cholerę FIA wycofuje się z pomysłu wielopoziomowych dyfuzorów? Bo są bardzo legalne? Bo są wielopoziomowe? Bo czegoś muszą zabronić? Bo boja się diabla tasmańskiego?
    post 26 - przyznałem się do zabrnięcia w ślepy zaułek.. To są tylko moje refleksje..

  • 28. zenobi29
    • 2010-03-27 18:46:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czekamy , czekamy..........Na legal ?!

  • 29. mateos4
    • 2010-03-27 18:56:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Brawn oraz Wiliams przed rozpoczeciem sezonu 2009 zapytali sie przedstawicieli FIA czy jest to zgodne i odpowiedz byla pozytywna a trybunal musial rozpoczac proces czy jest to legalne nie mogl odrazu przeciez wydac wyroku a inne ekipy po prostu nie skorzystaly z tego

  • 30. masabitumiczna
    • 2010-03-27 19:03:53
    • *.net.pulawy.pl

    @27. east - FIA nie chce wielopoziomowych dyfuzorów bo generują docisk aerodynamiczny, który od 2 sezonów jest minimalizowany, po 2008 zniknęły te wszystkie skrzydełka i owiewki na całej karoserii, a w zamian mamy te dyfuzory które przywracają docisk...

  • 31. east
    • 2010-03-27 19:11:06
    • *.ingram.com.pl

    Moi drodzy adwersarze - zgoda. To rozwiązanie zostało uznane za legalne, wiadomo kiedy i przez kogo, z faktami się nie dyskutuje. I naprawdę przyznaje Wam rację i doceniam wiedzę w tym temacie. Cały czas mam na myśli działania FIA, które są nie racjonalne dla istoty ich funkcji.
    Nie.. bez przykładów..
    Miewam tez autorefleksje, szanuję Was.. zatem powiadam:
    - nie wyrażam się dość jasno,
    - manipuluje faktami dla własnych potrzeb,
    - niepotrzebnie wchodzę w dyskusje bez końca, jak "Moda na sukces"
    Jutro zaświeci nam słońce /nie tylko w Polsce/ i będzie y zadowoleni..
    PS. Po 11 niech pada bo śmigam na pstrągi.. ;)

  • 32. pafud
    • 2010-03-27 19:17:51
    • *.eltronik.net.pl

    Co by się nie działo, majstra będzie miał Vettel i Red Bull!!! Berni pół roku temu obwieścił nam tą radosną nowinę Na proroka Abrahama mi nie wygląda i coś musi być na rzeczy, bo by tak sobie głupot po prostu nie klepał!

  • 33. dziarmol@biss
    • 2010-03-27 19:24:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    31. east - prawdą jest że w ubiegłym sezonie Brawn toyota oraz williams skorzystali z luki (dość kontrowersyjnej ) w przepisach , prawdą jest że Ross Brawn powiadomił o tym fakcie inne zespoły ale prawdą jest też że nie kto inny jak właśnie Red Bull kiedy wystąpił z zapytaniem do FIA o legalność takiego urządzenia wówczas uzyskał odmowną decyzję. I pytanie brzmi następująco, czy owe dyfuzory były jednoznacznie legalne? skoro sprawa wylądowała aż w sądzie arbitrażowym? I masz w zupełności rację co do działań (kontrowersyjnych) ze strony FIA. Gdyby tak przyjrzeć się bliżej to wychodzi na to że to nie kto inny a właśnie FIA decyduje który zespół ma zdobyć majstra, a cała reszta, cała ta otoczka ma służyć zamydleniu oczu gawiedzi czyli nam. pozdrawiam ;-))

  • 34. d0lph
    • 2010-03-27 20:08:46
    • *.231.219.121

    @21
    pomysł z progresywnym zawieszeniem nie jest dobry - w przypadku dużego obciążenia - związane z tym zwiększenie sztywności może powodować na lekko "pofalowanym" torze "zrywanie" pełnego kontaktu opony z podłożem co może być przyczyną:
    - uślizgów
    - szybszego zużycia opon
    W sumie to tylko teoria ...

  • 35. d0lph
    • 2010-03-27 20:18:15
    • *.231.219.121

    @33
    Sedno sprawy, mając na myśli poprawę atrakcyjności wyścigów F1 zredukowali aerodynamikę, ale w zamian zaakceptowali multideck dyfuzor, który robi większą robotę z powietrzem za bolidem niż wszystkie wykluczone dodatki - to był zdecydowany ukłon w kierunku zespołów, które takowe posiadały. Gdybać można jakie były myśli FIA - " a te mocne zespoły sobie poradzą, zaraz coś wymyślą, zresztą mają KERS'y - może będzie ciekawiej na torze" ... ale nie przewidzieli prawdopodobnie jaką przewagę wygenerowały dobrze opracowane i przygotowane dyfuzory wielopoziomowe.

  • 36. Dagmara_W
    • 2010-03-27 20:25:13
    • *.146.138.244.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    kolejne afery tylko dlatego ze ktos sobie dobrze radzi. rok temu brawn mial te dyfuzory teraz red bull zawieszenie. moze trzeba pomyslecv nad swoim bolidem. niech fia sie wypowie i niech sie zaczna scigac

  • 37. rafał78
    • 2010-03-27 20:31:06
    • *.147.100.91.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Red Bull to krętacze!!!

  • 38. BMWbmw
    • 2010-03-27 20:35:45
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Widzę to tak: Jeżeli jest to legalne to są sprytni i mądrzy, jeżeli jest to nie legalne to stracili w moich oczach

  • 39. damian11312
    • 2010-03-27 20:46:57
    • *.skynets.pl

    http://www.f1-transmisjeonline.pun.pl/ <<<<------TUTAJ TRANSMISJE Z KAŻDEGO GP< KAŻDEGO TREINGU<KWALIFIKACJI>WYŚCIGU ONLINE I ZA DARMO i prosze nie pisać, że stronka jest pusta skoro jest na niej pełno informacji i staramy sie dodawać nowe newsy. Prosze sie rejestrować!!.:D:D POZDRO

  • 40. Blaz
    • 2010-03-27 20:56:36
    • *.sileman.net.pl

    Sprawa nie jest prosta. Zobaczymy czy jest w ogóle taka kwestia. Jak jest to pewnie dowiemy się jak to działa mniej więcej. Zresztą dziś na tym wspaniałym okrążeniu Vettela jak wyjechał an tarki to iskry szły. Co by było jak by miał pełno paliwa?? Może i by zawisł :P.
    Dla mnie osobiście jest to aktywne zawieszenie.
    I tak będzie LEGALNE

  • 41. matito
    • 2010-03-27 21:02:55
    • *.adsl.inetia.pl

    pfyy

  • 42. nomadwcm
    • 2010-03-27 21:05:45
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sie uczepili RedBulla
    może jeszcze mają napęd na 4 koła ? albo auto pilota ?
    a Horner ma mikrofon ze sprzęgłem ?

  • 43. mac7
    • 2010-03-27 21:21:22
    • *.ssp.dialog.net.pl

    muszą się o coś kłócić!

  • 44. Blaz
    • 2010-03-27 21:26:51
    • *.sileman.net.pl

    Tonie chodzi o kłócenie. Aktywne zawieszenie to fundamentalna sprawa dosc zasadniczo wpływająca na osiągi bolidu. Chyba nawet bardziej niż dyfuzor.

  • 45. Renault F1 Team
    • 2010-03-27 21:32:01
    • *.ip.netia.com.pl

    42. nomadwcm- nie wiem czy wiedziałeś o tym, czy nie, ale na ten sezon zespoły mogły zbudować bolid z napędem na cztery koła :)
    z logicznych dla nas powodów nie zrobił tak żaden team :)

  • 46. Niespokojny
    • 2010-03-27 21:38:26
    • *.tvgawex.pl

    dziarmol@biss ,east wasze posty są ukojeniem mej duszy; miło jest wiedzieć, że są jeszcze ludzie , którzy mają swoje własne przemyślenia, a nie przyjmują tej oficjalnej papki jako pewnik - przykład dla tych innych jest prosty,oklepany,ale warto powtarzać, może w końcu do niektórych co nieco dotrze- mianowicie po GP Singapuru 2008, kto podejrzewał (a takie podejrzenia same się nasuwały, dla kogoś, kto nie tylko umie czytać), że Pikuś celowo rozbił się o bandę, to było mnóstwo takich, co to od razu by opluli, wyzwali od debili, wyśmiali, że się wierzy w teorie spiskowe (bo przecież pewne autorytety,którym zależy, by nic nie podejrzewać, wmówiły im, że takie teorie należy wyśmiewać, bezwzględnie wyśmiewać,dusić w zarodku,nie dociekać,czyli ...nie myśleć?!), a co się okazało ???!!!
    Teraz do tematu.Okazuje się, że dyfuzory z ubr. stały się precedensem, by dalej stosować tego typu zagrania i w tym roku wychodzi zawieszenie. Jeżeli coś jest w temacie, to również uważam, że stanie się to legalne ( a być może w sezonie 2011 już zakazane!).Brak kar, nieuchronności kary (skąd my to znamy) i jak tak będzie, to co roku będzie podobnie, albo jeszcze gorzej.
    ...a się rozpisałem, pozdrawiam :-)

  • 47. frg1pl
    • 2010-03-27 21:41:47
    • *.rzeszow.mm.pl

    a Amman ma nielegalne wiazania nart... Borowczyk bedzie mial jutro o czym gadac zamiast o przebiegu wyscigu- dzis rano co drugie jego zdanie brzmialo 'szostka skazana na pozarcie' debil jeden (mimo ze debil ten co w innym debila widzi) pozdrawiam

  • 48. fan100
    • 2010-03-27 21:45:53
    • *.177.199.17

    2008 / 2007 to były czasy. A co z kersem? miałbyć taki cudowny. Robota tylko dla fabrycznych teamów. F1 to prawdziwy poligon dla inżynierów. Gdzie tak potestują jak nie tu. A na kersie to chyba bmw zebrało najwięcej info.

  • 49. fan100
    • 2010-03-27 21:49:05
    • *.177.199.17

    A właśnie, gdzie jest Sokół? Matko jedyna to już wole Szaranowicza na Małyszu!!!!! Borowczyk chwilami sprawia wrażenie jakby nie czaił co sie dzieje na torze!!!!

  • 50. Piotr_the
    • 2010-03-27 22:23:16
    • *.limes.com.pl

    Bardzo mnie to ciekawi iskry lecą na pustym baku i nie mają niby aktywnego zawieszenia ani innego systemu to niby jak pod obciążeniem pełnego baku autao się nie ugnie to nie walec mimo twardego zawieszenia musi trochę usiąść jak innym bolidą siada to jakąś kompensacje mają może magnetyczną :-) albo mechaniczą ale raczej mają nie jestem specjalistą inżynierem ale coś mi tu niegra!

  • 51. maniak300
    • 2010-03-27 22:34:56
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Niech sie Mcl i Mer wezma do roboty a nie obrzucaja szybszych blotem. Tak to sie robi u nas.

  • 52. astrostar
    • 2010-03-27 22:56:56
    • *.pl

    A ja jeszcze raz powtórzę, że jestem za jak największą liberalizacją przepisów w F1. W końcu to królowa sportów motorowych. To z F1 powinny pochodzić wszystkie nowinki techniczne w samochodach. A tak się nie będzie działo dopóki będą obowiązywały ograniczenia w rozwoju bolidu.

  • 53. d0lph
    • 2010-03-28 07:24:24
    • *.231.219.121

    @45
    Nie wydaje mi się, żeby można było zrobić napęd na 4 koła:
    "9.1 Transmission types :
    No transmission system may permit more than two wheels to be driven." - FIA Technical Regulations 10.02.2010 .

  • 54. leo_
    • 2010-03-28 08:10:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No to mamy następnego kamikadze. jest nim Kabayashi.

  • 55. LunarEclipse2
    • 2010-03-28 10:14:38
    • *.toya.net.pl

    da sie ogladac polsat sport extra na necie ????

  • 56. Huberto-Kub
    • 2010-03-28 15:01:36
    • *.adsl.inetia.pl

    na jakiej stronie można obejrzeć powtórke gp australii


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo