komentarze
  • 56. GrzesB
    • 2010-03-07 23:48:13
    • *.warszawa.vectranet.pl

    Koła pompują Redbullem więc dostają skrzydeł - skoro świnie mogą latać to koła też :) A może mechanicy piją dużo tego trunku i dostają taaaaaaaaaaakich skrzydeł :) A w siłownie nie wierzcie - to był klub GoGo z reklamy :D

  • 57. Jamer
    • 2010-03-07 23:49:03
    • *.54.103.177

    jakie 2 sekundy na youtubie pokazali hahah 7-12 sekund hyhy polewke miałem jak obejrzałem te ich 2 sekundy:):):) wpiszcie - red bull pit stop practice barcelona

  • 58. piha
    • 2010-03-07 23:53:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    weźcie pod uwagę, że koła można odkręcać i podnosić bolid w tym samym czasie, to samo z przykręcaniem, tylko na wymianę kół będzie na chwilę na podnośniku, przykręcanie/odrkęcanie będzie synchroniczne z opuszczaniem/podnoszeniem bolidu.

  • 59. Kimi Rajdkoniem
    • 2010-03-08 00:32:06
    • *.warszawa.supermedia.pl

    Nie liczy się szybko a dobrze. Każda kobieta mi to mówi:P

  • 60. mariusz-f1
    • 2010-03-08 02:29:51
    • *.opera-mini.net

    Jeśli zamiast mechaników mają Turbodymomena w pit stopie , to jestem w stanie uwierzyć w te niecałe 2 sekundy ....

  • 61. casprac
    • 2010-03-08 06:04:50
    • *.chello.pl

    pit stop Luiggi & Guido ;)

  • 62. karoll93
    • 2010-03-08 07:02:29
    • *.33.183.162

    ciekawe czy tak naprawde było

  • 63. modafi
    • 2010-03-08 07:10:12
    • *.153.158.115

    Boję się trochę tego sezonu. Taka presja sprzyja błędom, a te wypadkom, które w F1 potrafią być tragiczne.

  • 64. roko
    • 2010-03-08 07:24:47
    • *.limes.com.pl

    Jakby to powiedzieć, to będą kolejne dane do statystyk wyścigu. Zdaje się ze w DTM-ach zmiana kół to coś w ok. 3,5 sek niby dużo ale ilu tam mechaników pracuje a ilu w F1??? !!!. Ponadto i tak najbardziej liczy się cały przejazd przez pitlane, cóż z tego że się chłopaki wyrobią z kolami w 2 sek jak kierowca zle podjedzie do podnośnika, zatnie sie klucz, pomylą koła, Ktoś z wcześniejszych stanowisk wyjedzie na pit lane i trzeba Go puścić itd. o nie dokręconych kołach nawet nie wspominam. Te zmiany kół to będą fajnie w TV wyglądały, kibice na torze nawet nie będą mieli pojęcia w czym rzecz a w ogólnym czasie mogą nie mieć żadnego wpływu.
    P.S. Najważniejsze że do pierwszego treningu pozostało 96 godzin i 30-ści kilka minut.

  • 65. atomic
    • 2010-03-08 08:33:33
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    powinni wprowadzić tylko jednego mechanika do zmiany kół ,wtedy ta siłownia może miałaby sens.

  • 66. RK2
    • 2010-03-08 08:50:39
    • *.axa-polska.pl

    Po zimowym śnie i ja budzę się , aby zobaczyć nową F1 z dużymi zmianami. To ciekawe - mimo skandali, bezsensownych czasami zmian przepisów, bankructw, oszustw - to nadal pasjonujące mnie widowisko i światek. Baardzo ciekawie się zapowiada.

  • 67. pawe1
    • 2010-03-08 09:34:22
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Usunięty

  • 68. MARU
    • 2010-03-08 09:46:06
    • *.man.bydgoszcz.pl

    Jeszcze się okaże,że Red Bull zmienia koła podczas przejazdu przez aleje,bez zatrzymania sie :) jakoś niechce mi się w to wierzyć,że w takim czasie zmieniają opony !!!

  • 69. joo
    • 2010-03-08 10:01:43
    • *.wilan.pl

    wydaje mi sie że ten czas 1,8s może być realny ale na bolidzie stojacym już nieruchomo no ale w warunkach wyscigu to raczej nie realne

  • 70. aees
    • 2010-03-08 10:06:17
    • Blokada
    • *.kjnxx11.dynamic.dsl.tele.dk

    nie ma mowy!!!!! żaden zespół w tym sezonie nie zejdzie na GP ponizej 3 sek!!!!!!!

  • 71. głodny
    • 2010-03-08 10:16:44
    • *.lublin.mm.pl

    tak sobie pomyślałem ,może oni nie używają kluczy i zakrętek
    a koła w RBR są na zatrzaski HeHeHe
    1,8 s to się niemorze udać bez zatrzymania stopera na 1s w trakcie pomiaru
    być może mają jakieś stopery na baterie słoneczne a pomairy w nocy robili i z tąd ten wynik :-)

  • 72. jarosdzi
    • 2010-03-08 11:38:44
    • *.acn.waw.pl

    51. rafikc92 - średni czas tych pitstopów od zatrzymania bolidu do ruszenia kół po opuszczeniu podnośnika to wg. mojego stopera ok. 4.6 s (odejmijmy 0.2 s na opóźnienie reakcji). Może oni (RBR) liczą czas od usunięcia koła z osi do wsunięcia nowego koła na oś - to byłoby bardzo prawdopodobne. :)

  • 73. rejs
    • 2010-03-08 12:13:49
    • *.1.92.45

    Pozostaje się zgodzić z powyższymi wypowiedziami, mimo, że mocowania kół i cały osprzęt do podnoszenia samochodu będzie znacznie odbiegał od ubiegłorocznych urządzeń, to jednak zmiana kół poniżej 2 sec. jest raczej nierealna.

  • 74. Anteaus
    • 2010-03-08 12:23:09
    • *.lodz.msk.pl

    Dokładnie tak samo mi wyszły pomiary z Barcelony. Czas zmian kół od momentu zatrzymania bolidy w Pitstopie to ok 5 sek. a zmiana koła od momentu zaczęcia odkręcania do końca przykręcenia to ok 3 sek więc gdzie te 1,8 .Raczej mało realne a poza tym ciekawe na ile bezpieczne bo niedokręcenie koła wiadomo czym się kończy pamiętając choćby Renault w zeszłym sezonie.

  • 75. sever
    • 2010-03-08 13:29:23
    • *.centertel.pl

    chyba że planują założyć "bliżniaki" to wtedy dzieląc przez dwa osiągnęliby taki wynik

  • 76. ReX
    • 2010-03-08 13:50:50
    • *.earth.pl

    nie trzeba nic odkręcać,ani przykręcać.Wystarczy jeden guzik.Tak działają najnowocześniejsze elektromagnesy.Poniżej dwóch sekund jest to możliwe

  • 77. jarosdzi
    • 2010-03-08 14:07:50
    • *.acn.waw.pl

    @76. ReX - mam nadzieję, że żartujesz, bo po co do obsługi elektromagnesów klucze nasadowe napędzane pneumatycznie?

  • 78. Pewlo
    • 2010-03-08 16:14:08
    • *.lomianki.armasan.eu

    dziwna sprawa ...troche szybko to im wyszło w porównaniu do tych wymian: ht tp://www .youtube. com/watch?v=lK8bcHtyJy0

  • 79. Motylos
    • 2010-03-08 17:17:11
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No cóż skoro nie pozostaje nic innego jak zatrudnić Pudziana Band wraz z kolegami - który przy melodii własnej kompozycji "Stawaj na Tor!!!" wymieni opony bez podnośników i nakrętek. Wyglądać to będzie mniej więcej tak: dwóch strongmanów podnosi bolid - w czasie ruchu w górę czterech ściąga opony ( nie używając kluczy ) po czym w czasie ruchu w dół następni zakładają koła zaciskając tuleje na piastach - wszystko oczywiście gołymi rączkami. Szacowany czas wymiany to ok. 1,15-1,17sek. Z Red Bulla zrobił się straszny balon jakiś taki, oby powietrze z nich uchodziło wolniej niż w 1,8 sek.

  • 80. sever
    • 2010-03-08 17:25:59
    • *.centertel.pl

    a^propos elektromagnesu to nie chciałbym jechać takim bolidem powiedzmy 200km/godz. w którym wysiadł prąd!

  • 81. intoxin
    • 2010-03-08 18:31:55
    • *.as.kn.pl

    w 1,8 sekundy to najwyżej mogą koła ściągnąć, i to też będzie za mało...

  • 82. devious
    • 2010-03-09 01:11:26
    • *.nplay.net.pl

    marketing, marketing, marketing, marketing... zieeef... to marketing!

    chłopaki ostro trenowali i może faktycznei raz zeszli "na sucho" na stojacym bolidzie poniżej 2 sekund - ale nie na torze gdzie bolid pojeżdża i samo podniesienie go i opuszczenie zajmie te 1,8 sekundy - no chyba, że jakieś sprytne nowe patenty mają ;)


    tak czy siak 1,8 sekundy to rekord więc pewnie średni czas to jakieś 3 sekundy i tylko czasami będzie można zobaczyć jakis szybszy pitstop ;)

    w granicach 4 sekund pitstop to już na początku lat 90-tych nie było nic nadzwyczajnego - więc teraz 3 sekundy to taka norma powinna być - a skoro 3 sekundy norma to pewnie rekordy będą dwie sekundy z jakimś hakiem ;)

    2,5 już się wydaje kosmosem ale 1,8 to ja nie wiem jak możliwe - więc myślę marketingu w tym sporo...

  • 83. lechart
    • 2010-03-09 07:28:01
    • *.olsztyn.mm.pl

    Wydaje mi się, że sama wymiana ogumienia, może dać zysk czasu maksymalnie ok 1s. Ważniejsze w tym roku będzie, ile razy w czasie wyścigu trzeba to zrobić. Przejazd przez aleję serwisową zajmuje duuuuuużo więcej czasu.............. Trzeba będzie szukać kompromisu, pomiędzy stylem jazdy, a ilością wizyt na wymianę ogumienia. To będzie jak gra w szachy............

  • 84. matito
    • 2010-03-09 17:49:05
    • *.adsl.inetia.pl

    to się chłopaki starają

  • 85. kszyh21
    • 2010-03-09 19:59:42
    • *.adsl.inetia.pl

    @ 80. sever; 76. ReX; wg mnie to bajka, ale teoretyczne - czemu nie. i wystarczy, że np kiefy elektomagnes jest wylaczony to "jakieś bolce" wystają, a kiedy pojawia się napięcie to "zaczepy" się chowają.. w wielu urządzeniach jest taki patent, ale tu jakoś tego nie widzię..

  • 86. kszyh21
    • 2010-03-09 20:00:46
    • *.adsl.inetia.pl

    * np kiedy*


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo