komentarze
  • 20. marcin86
    • 2010-03-06 10:09:22
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Zawieszenie z metalu. A przepraszam to jest F1 czy może polonez FSO Cup? Czekam na skórzane pilotki zamiast kasków i drewniane skrzydła.

  • 21. 14797
    • 2010-03-06 10:28:29
    • *.adsl.inetia.pl

    Chwilunia czy wogole w f1 jest dopuszczony metal. Przeciez to moze zabic . A poza tym Senna jest doswiadczony w gp2 ale w f1 nie i ja bym nie spekulowal ze 2 sekundy na okrążeniu szybciej niz gp2. Obliczenia nic nie znaczą. A HRT nic nie testowal wiec nie mozna spekulowac na podstawie ich obliczen

  • 22. owadd
    • 2010-03-06 10:32:09
    • *.connected.pl

    Zawieszenie z metalu?? Świetny żart panie Bruno... Mamy XXI wiek i takich rozwiązań w bolidach nie ma już od jakiś 10 lat jak nie dłużej.... Panie Bruno - czy pamięta Pan co dokładnie zabiło pańskiego Wuja?? O ile mnie pamięć nie myli to było to właśnie zawieszenie (z metalu) razem z kołem które uderzyło Senne w kask. Nie zdziwię się jak w Bahrajnie Stewardzi najzwyczajniej w świecie was nie dopuszczą do startu.

  • 23. M@teuka
    • 2010-03-06 10:36:35
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    moze w Australii beda juz miec normalne zawieszenie bo narazie dopiero na nie zbierają chyba :P

  • 24. Raven89
    • 2010-03-06 11:00:48
    • Blokada
    • *.chello.pl

    Typowa napinka...żeby się nie przeliczyli czasem,bo Lotus jednak przetestował solidnie nowe autko.

  • 25. Xellos
    • 2010-03-06 11:16:11
    • *.adsl.inetia.pl

    Czyli tak jak pisałem wcześniej, pierwszy test - nikt ze starych ekip nie wyjedzie na tor. Godzinkę dają się wyszaleć nowym. Co ma odpaść, odpadnie i na ostatnie pół godzinki wyjadą pozostali. Lepiej dla zdrowia wszystkich by HRT się już na testach rozleciał i nie startował w wyścigu. Znając szczęście Kubicy to akurat w niego wjedzie ten metalowy złom i zepsuje mu wyścig.

  • 26. fabian
    • 2010-03-06 11:18:56
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli tym metalem jest tytan to dużej różnicy w wadze nie będzie ale prawdopodobnie chodzi o koszty więc to nie będzie tytan :)

  • 27. murmunder
    • 2010-03-06 11:26:58
    • Blokada
    • *.205.76.50

    niechciałem nic pisać ale zaraz jeszcze powie ze jest od każdego zawodnika szybszy o 1s, bo ma takie nazwisko jakie ma

  • 28. pjc
    • 2010-03-06 11:27:48
    • *.acn.waw.pl

    Elementy metalowe są obecne we wszystkich konstrukcjach bolidów drodzy Państwo.
    Taki mały przykład - Aluminium.
    Owadd poza tym Bruno wspomniał, że zawieszenie zawiera elementy metalowe a nie jest całe z metalu. A to chyba drobna różnica.

  • 29. Marti
    • 2010-03-06 11:36:53
    • *.160.167.2

    Zgodnie z moimi obliczeniami tudzież przypuszczeniami wszystkie nowe bolidy będą grzały koniec stawki ;)

  • 30. Raven89
    • 2010-03-06 11:42:02
    • Blokada
    • *.chello.pl

    Senna zaczyna mnie powoli denerwować.Jestem ciekawy,czy ta jego pewność nie skończy się po pierwszym bączku który najprawdopodobniej wykręci już na początku 1 sesji treningowej.

  • 31. LunarEclipse2
    • 2010-03-06 11:43:44
    • *.toya.net.pl

    hej kto wie o ktorej godzinie czasu polskiego rozgrywa sie GP Australii ????

  • 32. re-reikorp
    • 2010-03-06 11:52:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Taaa, mamy 20 kg nadwagi, ale będziemy i tak szybsi od innych... Co oni myślą, że gdzie będą jeździć? Tour de syberia na składakach czy co? Dobrze przynajmniej, że konstrukcja nie jest na ramie oparta;)

  • 33. david9
    • 2010-03-06 11:54:27
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Niby czym sie tak spinacie nie rozumiem akurat wcale nie wykluczam że będa najlepszym z debiutantów. Dallara to uznana firma a Virgin i Lotus jakoś wysoko poprzeczki im nie postawili. Jeden się sypie w diabli a drugi jest wolny i nawet wyglądem przypomina bolidy sprzed naszej ery. Nie wiele potrzeba żeby być lepszym od nich.

  • 34. Marti
    • 2010-03-06 12:07:48
    • *.160.167.2

    31. LunarEclipse2 - 9.00 polskiego czasu, czyli znowu będzie to wyścig dzienno-wieczorny ;/

  • 35. ekimmu
    • 2010-03-06 12:13:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    od Virgina mogą być szybsi, od Lotusa - wątpię

  • 36. głodny
    • 2010-03-06 12:15:39
    • *.lublin.mm.pl

    Zapene B.S niemiał na myśli czystego żelaza ;-)

    Ja nie projektuje bolidów bo się na tym nieznam ale moim zdaniem bez jakiego kolwiek "metalu"oczywiście mam na myśli różnego rodzaju ultra lekkie i super wytrzymałe stopy różnych metali , nieda się stworzyć jakiego kolwiek pojazdu ,samolotu czy bolidu F1
    a młody Bruno nie musi się na tym wcale znać on tylko powtarz to co się dowie od mechaników ,konstruktorów ,menadżerów i nawet z samego neta :-)
    Z tego co zrozumiałem to mają za dużo tego" metalu" o około 20 kg ,a przecież masa bolidów w tym roku jest i tak zwiękrzona przaez FIA nie tylko o mase paliwa a także samego bolidu. , moim zdaniem to akurat nie jest ich największy kłopot (a zapewne tych kłopotów i problemów im sie nazbiera), i szkoda by mi było Bruna gdyby ten team odstawał od innych nowych ;-( ale brak testów to jest naprawde niepokojący fakt
    niewiedzą tak naprawde od strony praktycznej nic o swoim bolidzie ,niewiedzą gdzie się mogą ujawnić wszelakie usterki mechaniczne ,jak opony będą się zużywały,,jak rozłożyc balans ?????
    za to mają chęci i wyliczenia , zobaczymy już za 6 dni na 1 treningach w Bahrajnie jak to się ma w rzeczywistości

  • 37. dziarmol@biss
    • 2010-03-06 12:30:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeszcze zatęsknimy za "szalonym tempem spykera czy super aguri zważywszy na formę "pierwszaków"

  • 38. rejs
    • 2010-03-06 13:21:25
    • *.messagelabs.net

    I to ma byc kieriowca F1, śmiechu warte. Cały ten zespół nie nadaje sie nawet jako temat do dyskusji dla kibiców tego sportu. A w sumie to wina samego Ecclestone'a.

  • 39. lechu55
    • 2010-03-06 13:21:58
    • *.181.129.250

    Pozyjemy zobaczymy...

  • 40. Budyn_F1
    • 2010-03-06 13:33:37
    • *.chello.pl

    CO oni nie maja wlokna weglowego.

  • 41. paw_ko
    • 2010-03-06 13:51:10
    • *.243.75.150

    to już nie onet, to psychiatryk.... Ludzie, to że coś będzie z metalu(nawet nie jest powiedziane jakiego, może jakiś ultra lekki stop glinu), nie ma wpływu na bezpieczeństwo, tylko na osiągi. Idioci po prostu coraz częściej tu zabierają głos w komentarzach :/

  • 42. riqoor
    • 2010-03-06 15:16:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    13.

    Co to za mod? We wszystkich w jakie grałem miałem ten problem, że przy kamerze z kokpitu nie mogłem użyć wyświetlacza LCD, a jest on potrzebny aby zdecydować ile paliwa nalać w boksie, jakie opony założyć i jak ustawić skrzydło. Wszystko przez to, że w oryginale na kierownicy był ekran LCD i wszystko się pięknie ustawiało a w nowszych wersjach trzeba by jeździć na innej kamerze co mnie już takiej frajdy nie sprawia.

  • 43. tck
    • 2010-03-06 15:31:04
    • *.ssp.dialog.net.pl

    41

    Dokładnie. Mamy wiele metali. Gdyby powiedział, że z żelaza, to owszem, bym się zdziwił. Ale może np mają tytanowe zawieszenie? Bo tytan to metal, tak?
    no.
    a powiedział o 20 kg bo chciał puścic plotke i tyle.
    bez wariactw, jego wuja czaszka została spenetrowana przez toporne elementy zawieszenia, watpie zeby on tak bez emocji by mowil takie rzeczy,
    spokojnie.

  • 44. rejs
    • 2010-03-06 16:56:47
    • *.1.92.45

    metal taki czy inny niewazne, istotne jest dlaczego powstaja takie przykłady braku profesjonalizmu i to gdzie, w swiecie F1, który przez wielu obserwowany jest przez pryzmat ogromnej technologii i techniki. Ludzie jak mozna dopuszczać zespół bez testów bolidu, to zagraza bezpieczeństwu innych zawodników. Dla mnie to jest skandal i tyle. Skandal i żenada.

  • 45. paw_ko
    • 2010-03-06 19:45:04
    • *.243.106.28

    44. rejs- a dlaczego uważasz że mają być testy, kto i dlaczego miałby ustanowić obowiązkowe testy, i skąd pomysł że bolid nie był kontrolowany przez FIA pod względem bezpieczeństwa?
    Natomiast to, czy ktoś zrobi wahacz ze stali stopowej, stopów glinu, czy stopów tytanu, to jego prywatna sprawa, i regulamin niczego w tej sprawie nie narzuca.

  • 46. Aloti
    • 2010-03-06 20:10:25
    • *.wroc.one.pl

    Metal to szerokie pojęcie a z tego co wiem cała zawiecha nie jest robiona z Carbonu (jak to Panowie eksperci z Polsatu nazywają Kevlarem O_o kuloodporny bolid z kevlaru). Zaciski hamulców i fele też są z metali lekkich o jej co to będzie bruno ma metalowy bolid już siebie usprawiedliwił dlaczego będzie na ogonku i nie powtórzy sukcesu swojego przybranego nazwiska. A tak na marginesie 20kg to bardzo bardzo dużo nawet w samym balansie więc dallara musi chyba ostro współpracować z NASA jeżeli na pewno chcą mieć najszybszy bolid z najwolniejszych. No chyba ,że inni też mają "metalowe" zawieszenie. Czasy nic nikomu nie mówią regulaminy techniczne są całkiem inne w F1 decydują niuanse wystarczy popatrzeć na Ferrari tyle lat doświadczenia tyle mistrzostw a też potrafią błędy popełniać i gryźć ogon.

  • 47. Aloti
    • 2010-03-06 20:19:01
    • *.wroc.one.pl

    Regulamin w wielu aspektach mówi z czego można robić co a z czego nie można. Gdyby tak nie było Ci co mają kase i doświadczenie mogliby sobie rozłożyć wagę bolidu idealnie co by zapewniało doskonały balans i wpływało na praktycznie każdy aspekt bolidu. 1 kilogram zle umieszczony na zakrecie zamienia sie w 5 i juz masz strate w balansie odchyły itp itd. Dlatego gadanie "ekspertów" jest czcze jak cholera bo bo bolid to całość a nie jedna część źle zaprojektujesz jedno to ma to wpływ na całą resztę. A sie ludzie podniecają znowu np. zawieszeniem z metalu albo z drugiej strony skrzydłem mclarena. Jeszcze ten dyfuzor to rozumiem jak ktoś wie na czym to polega to chyba rozumie dlaczego.

  • 48. aees
    • 2010-03-06 20:55:24
    • Blokada
    • *.kjnxx11.dynamic.dsl.tele.dk

    nie myslcie sobie ze HRT bedzie na pewno słabszy od VR czy lotusa, HRT to wciaz ludzie camposa a oni mają dośwadczenie jakotakie w gp2! lotus czy VR stawiają dopiero pierwsze kroki i buduja bolid po raz pierwszy

  • 49. Aloti
    • 2010-03-06 21:13:07
    • *.wroc.one.pl

    Ja tam stawiam na lotusa z tych trzech a Senna chyba szuka sponsorów i opłakuje ,że wujek oddał całą kase biednym (na szczęście :D). Jak sie ma coś co wykorzystuje luki w regulaminie i daje dużo przewagę and innymi to pewnie można się obejść bez testów ale mimo wszystko symulacja to symulacja kilka procent mniejsza trafność niż w rzeczywistości a w F1 kilka procent to przepaść więc gadanie ,że testy są nie potrzebne to jakaś amatorka.

  • 50. TotoMce
    • 2010-03-07 14:04:26
    • *.olsztyn.mm.pl

    to co ich nie stac na carbon ? a czy to jest w ogole dopuszczalne ? przeciez to obnizenie bezpieczenstwa.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo