komentarze
  • 7. kempa007
    • 2010-03-04 12:45:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    tzn. uginajacych sie, bo ruchome skrzydal zdaje sie sa nadal w regulaminie.

  • 8. REDY
    • 2010-03-04 12:51:59
    • *.pz1-nat.espol.com.pl

    jak zwykle super precyzyjne przepisy że zawsze ktoś coś wymyśli i potem problem, jeszcze troche to będzie jedna firma robiła im bolidy jedna silniki i szlak trafi fascynujacą F1.

  • 9. norby
    • 2010-03-04 12:52:00
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Chyba jest jeszcze regulowany kąt przedniego skrzydła przez kierowce w regulaminie? Zastanawiam sie, czemu nikt tego jeszcze nie wykorzystał? Ferdek wypowiadał sie kiedyś, że jest to nie praktyczne i nie wygodne.

  • 10. norby
    • 2010-03-04 12:55:43
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    *niepraktyczne, niewygodne

  • 11. Artefact
    • 2010-03-04 13:08:43
    • *.adsl.inetia.pl

    a mam pytanie, czy mamy gdzieś na portalu pełen tekst regulaminu F1 w jęz. PL ?

  • 12. Made in Poland
    • 2010-03-04 13:08:45
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    6 kempa, próbuję jakoś zrozumieć to "przeciągnięcie", o którym powiedział wg Ciebie Horner. Możesz napisać jak to powiedział w oryginale ? Wiem, że ruchome elementy nie są dozwolone, ale nie pisałem o tym, wychodząc z założenia, że poważni forumowicze więdzą o tym, a nie widzę sensu prawić banałów.

  • 13. walerus
    • 2010-03-04 13:12:19
    • *.klingspor.pl

    jaka dziura? w naszym skrzydle? to nie dziura... to niewidzialne tworzywo...

  • 14. modafi
    • 2010-03-04 13:18:25
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    silikon

  • 15. jarosdzi
    • 2010-03-04 13:40:47
    • *.acn.waw.pl

    Ja uważam, że McLaren słusznie uważa...

  • 16. Gosu
    • 2010-03-04 13:50:57
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Przecież nie napiszą " Myśleliśmy, że nikt nie zauważy tego drobnego szczegółu". Wszystkie nowinki będą sprawdzane pod kątem zgodności z regulaminem.

  • 17. pz0
    • 2010-03-04 13:51:51
    • *.stalowa.pilicka.pl

    12. Made in Poland - właśnie również nie mogę tego pojąć. Wiem jak to działa w samolocie. Najłatwiej przeciągnąć skrzydło przy dużych kątach natarcia i małych prędkościach, bardzo spada siła nośna ale wtedy rosną siły oporu. Tutaj natomiast przeciągnięcie następuje przy dużej prędkości i spada opór. Chyba że coś pokręciłem

  • 18. re-reikorp
    • 2010-03-04 13:56:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli chodzi o płat przed to jest to już całkiem zaawansowany sprzęt:) Tutaj macie tegoroczne skrzydło F10 oglądane z wewnątrz: img31 .imageshack.us /img31/1306/98745292.jpg

  • 19. Milten
    • 2010-03-04 14:06:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to nie jest skrzydlo z tego roku

  • 20. tom12333
    • 2010-03-04 14:08:56
    • *.158.54.35

    Dlaczego nie mogę wkleić linków nawet po usunięciu początku?

  • 21. tom12333
    • 2010-03-04 14:10:27
    • *.158.54.35

    f1technical. net /forum/viewtopic. php ?f=12&t=7495&start=1740

  • 22. tom12333
    • 2010-03-04 14:10:45
    • *.158.54.35

    To jest wyjaśnienie o co chodzi w skrzydle mclarena

  • 23. jarosdzi
    • 2010-03-04 14:32:09
    • *.acn.waw.pl

    @22. tom12333 - z tych fotek niewiele wynika. Wciąż nie widać, w jaki sposób zmieniana jest siła docisku, czy poprzez zmianę konta nachylenia krawędzi spływu (tylnej ruchomej krawędzi??), czy też poprzez otwieranie jakiejś szczeliny, która zmieniałaby proporcje ilości powietrza przepływającego nad spoilerem do ilości powietrza pod spoilerem?

  • 24. re-reikorp
    • 2010-03-04 14:45:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I nie będzie widać:) Ale nie wydaje mi się, żeby McLaren zaryzykował użycie aktywnego aero. To coś innego.

  • 25. jarosdzi
    • 2010-03-04 14:58:43
    • *.acn.waw.pl

    @24. re-reikorp - aktywne aero nie musi być ruchome. Może być zbudowane z dwóch nieruchomych skrzydeł: jedno za drugim. Pierwsze pod takim kątem, że przy odpowiedniej prędkości będzie odchylać więcej powietrza i kierować je POD tylne zmniejszając jego docisk. Kluczem jest dobranie odpowiedniej konfiguracji kątów i długości płatów. Ale w F1 pracują tęższe od nas głowy i zapewne znają te zagadnienia lepiej od nas. Jeśli ich pomysły uatrakcyjnią walkę - to jestem ZA!

  • 26. rafnetpc
    • 2010-03-04 15:02:01
    • *.111.178.26.static.crowley.pl

    Mam nieodparte uczucie że przepisy sa po to by ustalac kto jakie ma miec osiągnięcia kto bedzie wygrywał który team będzie najlepszy itd . Wszyscy twierzdzą jak by to Brawn był wilekim wizionerem F1 a mnie się wydaję że gosciu ma tajnych znajomych tam gdzie decyduję się o przepisach w F1 i tyle. Moim zdaniem przepisy w formule jeden powinny być ustalone raz i koniec , żdnych ograniczen w silnikach jedynie pojemność , waga bolidu , skrzynia begów, elementy ruchome aerodynamiczne zakazane itd , zakaz tankowania ze wzgędów bezpieczeństwa, opony jakie kto lubi a nie tylko jedna firma .Naważniejsze to to aby było JEDNA STAJNIA JEDEN KIEROWCA JEDEN BOLID, nie było by wtedy problemów z kolejnością i faworyzowaniem lub nie któregoś z nich. Zakaz testów to już kompletna porażka tesy powinny być kiedy jakie kto chce bo to się przyczynia do bezpieczeństwa. NA dziś Formuła jeden to sport dla prawników i kruczków kótry koompletnie nie oddaje tego kto jest najlepszy co widac np na przykładzie Roberta który już w 2008 roku mógł byc mistrzem niestety dzięki wspaniałym niemiaszkom doszli do wniosku ze lepiej w przyszłym sezonie .

  • 27. tom12333
    • 2010-03-04 15:17:11
    • *.ds7-k.us.edu.pl

    Kubica już chyba z dwa tygodnie temu mówił że skrzydło mclarena jest bardzo ciekawe. Podejrzewam, że wiedzieli o tym wcześniej niż Ferrari i RedBull. Może to i lepiej. Nie gwiżdżą o tym na prawo i na lewo ale może już sami pracują nad podobnym rozwiązaniem.

  • 28. d3ckard3
    • 2010-03-04 15:17:29
    • *.210.61.202

    @26 Formuła 1 to po prostu sport techniczny. I to techniczny na najwyższym poziomie. Przepisy są jednakowe dla wszystkich i ten kto potrafi zrobić coś lepiej mieszcząc się w obrębie tych przepisów jest po prostu lepszy (czytaj szybszy). Każdy sport w tej chwili musi mieć przepisy które ograniczą używanie środków niedozwolonych ale jak każde przepisy tak i te z F1 są niedoskonałe bo nie można przewidzieć wszystkiego(chyba zwłaszcza w F1 ze względu na to iż wiele "technologii" jest tworzonych na bieżąco i tylko dla F1).To o czym piszesz brzmi jak Wielki Spisek.

  • 29. d3ckard3
    • 2010-03-04 15:24:53
    • *.210.61.202

    @27 i nie zdziwię się wcale jeżeli podobna konstrukcja skrzydła znajdzie się po Bahrajnie w większości bolidów lub nawet jeszcze w Bahrajnie skoro np. Renault, Ferrari czy RedBull widziało ten element.

  • 30. re-reikorp
    • 2010-03-04 15:34:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @25. jarosdzi - właśnie chodziło mi o koncepcje elementów oddziałujących inaczej przy większych prędkościach. Ja bym tego nie uznał za aktywne aero, bo według tego praktycznie cały bolid byłby aktywnym aero:)

  • 31. re-reikorp
    • 2010-03-04 15:37:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zresztą nawet na technicznym forum niewiele wiedzą jak dotąd. Coś mi się zdaje, że to może być nowinka a'la "dziurawy" nos Ferrari:P

  • 32. ReX
    • 2010-03-04 15:43:45
    • *.earth.pl

    to jest totalna bzdura

  • 33. pesymista
    • 2010-03-04 15:44:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    http:// twitter.com/ BernieF1 Czy ktoś mi może potwierdzić, że to jest rzeczywista strona Berniego? W ostatnim poście napisał bowiem, że najbardziej podoba mu się malowanie Renault :D

  • 34. radzix
    • 2010-03-04 17:56:10
    • *.122.223.77

    gdybyście czytali chociażby F1 racing (luty 2010 bodajże) to byście znali szczegółową historię dyfuzora z zeszłego roku w Brawn GP i wiedzielibyście że to nie Ross Brawn wymyślił podwójny dyfuzor tylko jeden z japończyków pracujących w grupie nad samochodem na 2009 rok zapewne zgodę na pójście w tym kierunku wydał Ross :)

  • 35. lukasz1
    • 2010-03-04 18:28:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    27. Nie trzeba byc wielkim inrzynierem żeby wiedziec że to skrzydło jest ciekwe. A że to skrzydło jest ciekawe to moge sie założyc że wszyscy to zauważyli. Także niemasz czym sie podniecac ze "team kubicy" pierwszy to zobaczył (według ciebie), a wypowiedz Kubicy o niczym nie świadczy.
    34. Też czytam f1 racing, radził bym to też innym. Można sie tam dowiedziec bardzo ciekawych rzeczy o przeszłości f1 i kierowcach. Jak byście troszke poczytali może podniósł by sie poziom niektórych komentarzy. Bo niektóre jak czytam...

  • 36. Fox_
    • 2010-03-04 19:27:59
    • *.chello.pl

    @35
    A kto to jest inRZynier ??? Jak byś troche poczytał może podiósłby się poziom Twoich komentarzy??

  • 37. rafnetpc
    • 2010-03-05 14:39:27
    • *.111.178.26.static.crowley.pl

    Powinni wystąpić w reklamie KFC :D Wchodzi Hamilton i mówi : poprosze skrzydełko :D Proszę smacznego dziekuję.
    Sport techniczny jest wtedy kiedy zasady regulamin są jasne a to nie jest tak tylko to jest sport kruczkarzy i prawników i jest wielką plamą na F1. Sport techniczny jak najbardziej ale to co jest teraz to tylko przpychanki kto lepiej wykorzysta niejsany regulamin i zasady . Zrobić komisję śledczą i by sie okazało że nei tylko MAX Mosley dostawał baty pejczem ale i cała reszta grubych rybek F1


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo