komentarze
  • 25. walerus
    • 2010-03-03 13:11:58
    • *.klingspor.pl

    powinno być okay - jeszcze tylko aero słabsze - aby wyprzedzanie poprawić...

  • 26. radzix
    • 2010-03-03 13:14:25
    • *.ip.netia.com.pl

    wygra ten którego różnica czasu pomiędzy czasem z Q3 i 1 okrążeniem wyścigu będzie najmniejsza co oczywiście wydaje się logiczne i podstawą będzie zużycie opon oraz ekonomia spalania, ciekawe jakie będą różnice w czasach pomiędzy 1 okrążeniem wyścigu a ostatnim, kto wie czy ekipy nie będą ryzykować tankowania na styk i np komuś skończy się paliwo na jedno czy 2 okrążenia do mety będzie się działo :P

  • 27. nekanda
    • 2010-03-03 13:37:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witam.Panowie powie mi ktoś jak to bedzie jeżeli Q3 jest przejechane na slickach a na starcie do wyścigu pada deszcz to opony z Q3 zostają czy mogą założyć opony na deszcz ????

  • 28. adams100
    • 2010-03-03 13:47:19
    • *.przeworsk.mm.pl

    Czekałem na taki artykuł właśnie. Dobra robota. Dzięki.

  • 29. d0lph
    • 2010-03-03 13:49:02
    • *.lerg.pl

    @27 własnie miałem poruszyć ten problem, tylko chciałem dać odwrotny przykład - kwalifikacje w deszczu, wyścig na slikach.

    Wydaje mi się, że ten przepis dotyczy tylko slików - inaczej czołówka w przypadku radykalnej zmiany pogodny między kwalifikacjami a wyścigiem musiałaby startować z PITLANE.

  • 30. jar188
    • 2010-03-03 13:50:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @27. nekanda

    W takiej sytuacji kierowcy wychodzą z bolidów i pieszo pokonują tor do momentu w kóym deszcz przestanie padać i tor przeschnie.
    Pamiętać trzeba oczywiście o regulaminowym czasie wyścigu gdyby nie udało się im przebiec wszystkich okrążeń.

  • 31. d0lph
    • 2010-03-03 13:59:43
    • *.lerg.pl

    "At the start of the race each car which took part in Q3 must be fitted with the tyres with which the driver set his grid time. This will only be necessary if dry-weather tyres were used to set the grid time and if dry-weather are used at the start of the race." - FIA Regulations.

    Tak jak myślałem - konieczność stosowania opon z Q3 w wyścigu dotyczy tylko slików.

    "Any such tyres damaged during Q3 will be inspected by the FIA technical delegate who will decide, at his absolute discretion, whether any may be replaced and, if so, which tyres they should be replaced with."
    Opony uszkodzone podczas Q3 oglądnie delegat FIA i wyda decyzje, czy można je zastąpić.

  • 32. nekanda
    • 2010-03-03 14:00:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    30. jar188 Dziękuje za wyczerpującą odpowieć ale ja pytam teraz poważnie a jak nie wiesz to sie nieudzielaj

  • 33. dick777
    • 2010-03-03 14:04:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli chodzi o koce grzewcze, cytuję za "F1 Racing" (nr 68 z marca 2010):
    "W poprzednich latach czułość opon na temperaturę skłoniła zespoły do eksperymentów z kocami grzewczymi i podgrzewaczami obręczy. To drugie rozwiązanie jest obecnie zakazane przez przepisy: można korzystać jedynie z koców grzewczych, które dodatkowo mogą działać tylko na zewnętrznej powierzchni opony".
    I ciekawostka odnośnie tankowania:
    "Po wyjeździe na pola startowe auta nie mogą być tankowane, a paliwo można uzupełniać tylko wewnątrz garażu z maksymalną prędkością 0,8 litra na sekundę". Czyli jednak można dotankowywać, tylko że jest to bardzo nieopłacalne, bo bardzo czasochłonne.
    Zmiana kół:
    "Aby zniechęcić zespoły do inwestowania w kosztowne hydrauliczne urządzenia przyśpieszające obsługę samochodu, FIA dopuszcza wyłącznie ręczne podnoszenie samochodu w czasie wyścigu".

  • 34. -Zaratustra-
    • 2010-03-03 14:09:31
    • *.wzks.uj.edu.pl

    "Kierowcy będą teraz jedynie zmuszeni do wykonania obowiązkowego pit stopu, aby zmienić mieszankę opon"
    Obowiązkowego, ze względu na przepis o użyciu dwóch mieszanek... Z tego co się orientuję, ten przepis nie obowiązuję podczas deszczu, więc teoretycznie mogą się znaleźć kamikadze, którzy przejadą wyścig bez żadnego pitstopu:)

  • 35. matito
    • 2010-03-03 14:34:38
    • *.adsl.inetia.pl

    ciekawy artykuł

  • 36. wpiszlogin
    • 2010-03-03 14:51:03
    • *.adsl.inetia.pl

    Fajny art, a komentarze uscislily szczegoly. Z mojej strony cos jeszcze mi sie obilo o punkty za poleposition i najlepszy czas wyscigu. Ta zmiana jest dalej akutalna?

  • 37. pz0
    • 2010-03-03 14:53:55
    • *.stalowa.pilicka.pl

    33. dick777 - "Po wyjeździe na pola startowe auta nie mogą być tankowane" - czyli jednak nie można dotankowywać. "a paliwo można uzupełniać tylko wewnątrz garażu z maksymalną prędkością 0,8 litra na sekundę" - to raczej dotyczy dolewania paliwa w czasie treningów, sesji kwalifikacyjnych, czy przed wyścigiem.

  • 38. riqoor
    • 2010-03-03 15:19:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Punktacja mi się zdecydowanie nie podoba. Przepis o starcie z oponami używanymi w Q3 to też idiotyzm, bo z jakiej racji najlepsi mają startować na częściowo zużytych oponach? Albo wszyscy startują z oponami z kwalifikacji albo nikt.

    A co z kocami grzewczymi? Miały być zabronione.

  • 39. perduto
    • 2010-03-03 15:25:18
    • *.chello.pl

    Ten wyjazd do wyścigu na tych samym oponach co w 3 może okazać się nieco zdradliwy. Co jeżeli w kwalifikacjach była ładna pogoda, a w dniu wyścigu pada deszcz? Wtedy cała 10 rusza na slickach, a inni na deszczówkach? Niezłe jaja. Albo sytuacja odwrotna. W kwalifikacjach deszcz i opony deszczowe, a na drugi dzień słońce, a nasza czołówka startuje na deszczówkach? hahaha, dobre. To chyba musi być regulowane jakimiś dodatkowymi punktami dopuszczającymi zmianę opon. Tylko wtedy gdzie sens i gdzie logika z takim przepisem? Oni się już sami gubią, co by jeszcze zmienić... by namieszać sobie samym!

  • 40. marioblondi
    • 2010-03-03 15:58:48
    • *.toya.net.pl

    Ten przepis z oponami jest do bani. Macie racje. W czasie Q3 jest sucho , a w niedzielę leje, albo na odwrót. Komuś tam chyba zabrakło wyobraźni.

  • 41. pz0
    • 2010-03-03 15:59:23
    • *.stalowa.pilicka.pl

    38. riqoor, 39. perduto - najpierw przeczytajcie komentarze, a dopiero potem komentujcie. Macie to tutaj wyjaśnione - 31. d0lph Natomiast co do kocyków też już było pisane - 9. kempa007

  • 42. bmwfannn
    • 2010-03-03 16:35:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ludzie ci w FIA też myślą logicznie i nie puszczą na slickach w deszcz!! pomyślcie cos zanim napiszecie!!
    A co do tematu to moim zdaniem zmiany ok ;) będzie więcej wyprzedzań na pozycjach 5-15 ci na polach od 11-15 będą mieli przewagą nowych opon i będą mogli sie wedrzeć na punktowane miejsca:)
    Już nie mogę się doczekać wyścigu ;)))

  • 43. dick777
    • 2010-03-03 16:50:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    37. pz0: Nie podejmuję się wyciągać tak daleko idących wniosków na podstawie tak skąpych informacji. Na pewno nie dotyczy to treningów, bo nie ma żadnej logiki w ograniczaniu tankowania podczas treningów. Co do reszty, może być tak, jak piszesz. Pozdrawiam.

  • 44. kryh
    • 2010-03-03 16:57:54
    • *.net.autocom.pl

    a co z urządzeniem podgrzewającym opony do wyścigu? bedzie dozwolone?

  • 45. VINO
    • 2010-03-03 17:15:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zastanawiam się jak będzie wyglondało typowanie.

  • 46. Dagmara_W
    • 2010-03-03 18:05:06
    • *.147.68.96.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    zobaczymy co to da , i jak to bedzie funkcjonowac.. z testami dobry pomysl.. ale widac ze coraz bardziej tna osiagi bolidow na kazdy mm. jeszcze trochu ponad tydzien:)

  • 47. Budyn_F1
    • 2010-03-03 19:08:32
    • *.chello.pl

    I wszystko jasne.

  • 48. zakop
    • 2010-03-03 19:20:08
    • Blokada
    • *.xdsl.centertel.pl

    A jak wyjedzie samochód bezpieczeństwa i zrobi 10 kółek, to paliwa może nie starczyć.

  • 49. faficki
    • 2010-03-03 19:40:36
    • *.120.225.195.static.bait.pl

    Nie została podana jeszcze jedna istotna zmiana dotycząca ogumienia. Jeśli się nie mylę, od tego sezonu Bridgestone będzie przywoziło bardziej różniące się od siebie mieszanki. ~To znaczy, że w jednym będzie używana np. supermiękka i średnia, a nie jak dotychczas, czyli supermiękka i miękka,

  • 50. Szkodzik
    • 2010-03-03 20:03:41
    • *.ds16.agh.edu.pl

    @49. a to czasem w minionym sezonie tak nie było?

  • 51. masaj
    • 2010-03-03 20:17:22
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Drażni mnie ten przepis z oponami. Za poprzednich przepisów i obecnie ostatni kierowca z Q3 jest w pewnym stopniu pokrzywdzony w stosunku do następnego na starcie - poprzednio z powodu ilości paliwa a obecnie z powodu opon. Powinni rozdzielić ich dodatkowo jednym pustym polem startowym dla równowagi.

  • 52. ziarno truli
    • 2010-03-03 21:26:23
    • *.54.53.140

    Po przeczytaniu zmian w przepisach i Waszych wnikliwych komentarzy, tak myślę że w tym sezonie nie wygra najszybszy, ale najbardziej uniwersalny bolid. No i strategia będzie miała jeszcze większe znaczenie niż w poprzednim sezonie.. Wiec może Reno może będzie całkiem wysoko, ... a może ktoś całkiem inny kogo się nie spodziewamy

  • 53. riqoor
    • 2010-03-03 22:54:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja po cichu liczę na Force India ;] Jakoś coraz większą sympatią darzę ten zespół i mam nadzieję, że pozytywnie zaskoczą w tym sezonie.

  • 54. panikarz12
    • 2010-03-14 15:00:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jest KRES w tym sezonie ?

  • 55. kempa007
    • 2010-03-23 13:01:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    w regulaminie jest, ale zespoly po dzentelmensku uzgodnily, ze nie beda go stosowac.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2018 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo