komentarze
  • 34. atomic
    • 2010-03-01 15:50:30
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    i co wiemy przed pierwszym gp? a g........... wiemy i czekamy

  • 35. Motylos
    • 2010-03-01 16:48:24
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Widzę, że kwestia dyfuzorów rozgrzewa głowy - moją też :) Po tym filmiku nieco się uspokoiłem - zobaczyłem kilka dyfuzorów - POLECAM - to tylko 6 minut htt p:/ /w ww.youtube.c o m/w a tch?v=B7pj8aPH5VY

  • 36. fleker
    • 2010-03-01 17:35:23
    • *.hypnet.pl

    super-dyfuzor Mercedesa może się schować przy meganowoczesnym omójbożejakimdyfuzorze od stajni Renaulta

  • 37. cyk
    • 2010-03-01 17:37:05
    • *.tktelekom.pl

    Jak znam żeycie będzie tak (dwie opcje)
    1) Renault wypadnie świetnie w Bahrajnie to na forum każdy będzie pisał: "Ja tylko wierzyłem, inni nie, Kubica go go go!!!"
    2) Słaby występ i: " Tak jak myślałem, Renault jest nie poważne, Kubica nie przemyślał decyzji, mógł wybrac lepiej"

    Poczekajmy do Bahrajnu i miemy nadzieje że renka będzie wysoko :) Sam nie byłem zbytnio optymistycznie nastawiony co do formy Renault przed Barcelona ale po ostatnich testach, wydawać by sie mogło słabych (głownie dla kolegów z wp i onetu- pozdrawiam) są przesłanki że Ranault jednak będzie mocne i może troszke namieszać. Nie będe więcej nic mowil bo na robię jeszcze fałszywych nadzieji sporej liczbie osob ale trzeba wierzyć, że będziemy tak mile zaskoczeni jak o 5.00 w sobote 2008 roku :) bo jak mowią; wiara czyni cuda

  • 38. lechu55
    • 2010-03-01 17:50:47
    • *.181.129.250

    Pozyjemy zobaczymy. Dla wielu nowe ustawienia w samochodzie mogą byc strzalem w dziesątke a dla niektorcy fiaskiem.

  • 39. adam20
    • 2010-03-01 18:18:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie ma co rozprawiać w ciemno. Bachrajn już niedługo i tak pewnie każdy z was po cichu wierzy w R i Kubka, ale wierzę też w to, że gdy R będzie w tym sezonie do du-y będzie was yu tylu co podczas wczorajszych testów i dalej będziecie wierzyć, że może w nastepnym WYŚCIGU wygra. Pozdro!!!!!!!!!!!!

  • 40. Doomsday81
    • 2010-03-01 18:49:30
    • *.adsl.inetia.pl

    Ja WIERZĘ!!!!!!!!!!!!!!!, że Renault i Robert będą w pierwszej 5-ce i wśród klasyfikacji kierowców i konstruktorów.

  • 41. lechart
    • 2010-03-01 19:00:42
    • *.olsztyn.mm.pl

    F1 to loteria. Ułamki sekund na okrążeniu odgrywają rolę. Osobiście sądzę, że już na pierwszych wyścigach pojawi się "Czarny Koń" (jak w roku 2009) i oby tym "koniem" był "Szerszeń".

  • 42. leo_
    • 2010-03-01 19:19:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sam jestem ciekaw dyfuzora renault, Ma być ekstremalny, tylko musi go FIA zaakceptować. Wtedy mogłoby być naprawdę dobrze, przy założeniu, że inne teamy nie poszłyby tak do przodu. W przeciwieństwie do niektórych, uważam, że już teraz Renault jest mocne, sądząc po tempie na długim ponad 40 kółkowym stincie , którego początek był na pełnym, jak nalezy myśleć , baku paliwa. Myślę też że w Renault wiedzą , że są dobrzy również na pustym baku, co widać głównie po Jerez (choć przypuszczalnie raczej nie są najlepsi). Tylko, jak mówię, problem w tym jaki postęp do Bahrajnu zrobi Renault , a jaki pozostałe zespoły.

  • 43. leo_
    • 2010-03-01 19:20:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A ja wierzę, że Robert będzie w trójce. Renault - 4/5.

  • 44. piotrek74
    • 2010-03-01 19:20:57
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    41. lechart> a ja boje się że to TOD wskaże czarnego konia -----a wszyscy wiedzą kto nim będzie

  • 45. Oski9191
    • 2010-03-01 19:27:06
    • Blokada
    • *.ostnet.pl

    41. lechart> no to czekamy na końskiego Szerszenia ;)

  • 46. czarnyyy30
    • 2010-03-01 20:01:19
    • *.opera-mini.net

    Już pod jednym artykułem tu pisałem że też mam nadzieję a zarazem wierzę że Renault będzie od 3 do 5 miejsca

  • 47. kubica41
    • 2010-03-01 20:13:05
    • *.25.46.228

    Renault musi być wysoko narobiło nam apetyty

  • 48. Doomsday81
    • 2010-03-01 20:19:43
    • *.adsl.inetia.pl

    @35 MMA to mój drugi ulubiony sport. Mam nadzieję, że Kubica z superdyfuzorem będzie wymiatał tak jak Mirko Cro Cop albo lepiej - jak Fiodor Jemilianienko!!!!!!! :-)

  • 49. STMan
    • 2010-03-01 20:31:23
    • *.182.86.140

    Acha :)
    Poniżej mój post z 11 lutego dotyczący:
    formula1.pl /F1_nkom-7960-Komentarze _do_artykulu _Rusza_drugi_dzien_ testow_w_Jerez. html# start

    320. STMan 2010-02-11 16:03:48 (Host: *.182.86.140)
    @311, @309 Nie lubię się powtarzać ale napiszę raz jeszcze moją teorie:
    Acha, na początku zaznaczę, że to są moje przypuszczenia tylko...
    Zwykły dyfuzor ma na celu zwiększenie ciścinienia z tyłu (oraz z poziomu silnika) bolidu w stosunku do ciśnienia POD samochodem, przez co mamy większy docisk.
    Tak działały pojedyncze dyfuzory i z tym zgodzą się fizycy :)
    I teraz moim zdaniem podwójny dyfuzor nie zasysa powietrza spod bolidu tylko bierze powietrze z nad płyty podłogowej:
    youtube.com/watch?v =I0sMX0UFnj0&feature =related
    Widzimy, że wszyscy robią sobie "tunele" naokoło bolidów (np. podstawki do lusterek, albo osłonki, podwyższają wloty powietrza na silnik). Ale tylko Reno ma coś między przednimi kołami :) Moim zdaniem to nie jest dodatkowy dyfuzor, bo dyfuzor powinien się rozszerzać - to jest "zbieracz powietrza". Powietrze wypada tymi wlotami pod lusterkami i leci po WYPROFILOWANEJ podłodze (jest zupełnie inna niż w R29) na ten olbrzymi dyfuzor. Wydaje mi się, że sam kształt nosa nie zmieni się bardzo (na pweno go nie obniżą), może zmienić się podłoga (na bardziej wyprofilowaną) i skrzydła. Ale to tylko moje teoria :)

    Moja teoria się sprawdza:
    1. Nie zmienili nosa
    2. Zmienili skrzydła z tyłu i przodu
    3. Istotne są te elementy pod lusterkami (chyba)
    4. Zmieniają podłogę

    hehe

  • 50. matey89
    • 2010-03-01 20:58:02
    • *.as.kn.pl

    Co ciekawe, Red Bull Racing próbował w Barcelonie oszukać rywali usiłujących podpatrzeć stosowane przez niego rozwiązania, umieszczając na tyle pokrywy silnika naklejki przedstawiające fałszywe końcówki układu wydechowego.

  • 51. piotrek74
    • 2010-03-01 21:09:16
    • *.51.59.2

    49. STMan > zobaczymy za dwa tygodnie .a na razie chylę czoła .

  • 52. gucioF1
    • 2010-03-01 21:25:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawa sytuacja z tymi dyfuzorami. Oby Renault miało najlepszego asa w rękawie ;) i oby FIA dopuściła ich rozwiązanie.

    Już niedługo okaże się kto najlepiej przygotował się do sezonu.

    Pozdrawiam.

  • 53. rafekf1
    • 2010-03-01 22:09:58
    • *.intelink.pl

    49.@STMan ..... Ciekawa ta Twoja teoria. Wydaje się mieć "ręce i nogi" . Może tak jest w rzeczywistości jak piszesz. Pożyjemy, zobaczymy. Byle do Bahrajnu!! ;)))

  • 54. command_dos
    • 2010-03-02 06:27:26
    • *.153.83.2

    @STMan - szacunek kolego... Tak wnikliwie, tego nie oglądałem, muszę się bliżej temu przyjrzeć.

  • 55. atomic
    • 2010-03-02 08:04:38
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a mega dyfuzor dla renault został zaprojektowany przez speców z łady.

  • 56. fullbzikaaa
    • 2010-03-02 08:24:56
    • *.chello.pl

    FIA musi i nie musi, teraz te super dyfuzory, które podobno mają być - uznać.
    To, że w tamtym roku uznali za legal dyfuzory, to nie znaczy, że w tym roku musi być tak samo. Jeśli nie wiadomo jaka będzie decyzja na te super dyfuzory, które jeszcze nikt nie widział oficjalnie, to wiadomo co będzie podstawą ewentualnej decyzji, która by zapadła. Trza wierzyć, że wszystko będzie ok i wygra najlepszy. Jeżeli choć 1% w to wierzy, to jest nadzieja dla F1.

  • 57. jfc
    • 2010-03-02 08:45:25
    • *.160.92.82

    WOW! Robert będzie jeździł nie powolną Renią, a super Ładą z ekstremalnym dyfuzorem!

  • 58. jar188
    • 2010-03-02 09:54:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Fakt wprowadzania mocno kontrowersyjnego "supertriperkilkunastopoziomowego dufuzora" potwierdzać może tylko jedna smutną prawdę : Renault wie, że nie przygotowali dobrego bolidu więc musieli iść w innym kierunku który poprawi ich osiągi.

  • 59. dziarmol@biss
    • 2010-03-02 10:24:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z tego co wiadomo to decyzja o budowie kilkupiętrowego "przysysacza" w Renówce zapadła na długo przed pierwszymi testami więc teza że ten komin dyfuzyjny to ostatnie koło ratunkowe jest grubo naciągana ;-))
    A wracając do tzw. legalności to jak znam życie dyfuzor Bawna (czyt. Mercedesa) będzie legalna natomiast konkurencji nie ;-))

  • 60. piotrek74
    • 2010-03-02 10:53:53
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    59. dziarmol@biss Witam.. i tu właśnie wytypowałeś mistrza tego sezonu

  • 61. jar188
    • 2010-03-02 11:02:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @59. dziarmol@biss, Tak tylko ,że sam konstrukcja bolidu powstawała już podczas sezonu 2009, czyli zapewne jeszcze dużo wcześniej niż koncepcja samego dyfuzora (inaczej już byłby gotowy). Chociaż fakt,że moja teoria jest trochę naciągana ;)

  • 62. prunus
    • 2010-03-02 14:27:28
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Witam,

    Czy macie może jakieś info, co z dyfuzorem albo, co się dzieje w reni, bo inne teamy się wypowiadają na różne sprawy a od Renaty cisza jak makiem zasiał!!!!!

  • 63. dziarmol@biss
    • 2010-03-02 18:00:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    61. jar188 A dlaczego uważasz że ten dyfuzor nie jest jeszcze gotowy??

  • 64. jar188
    • 2010-03-03 09:38:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 63. dziarmol@biss , Bo:
    1.Pewnie chcieliby jednak przetestować coś co już mają, skopiować cokolwiek nie jest łatwo co pokazał zeszły sezon
    2.Wcześniej by wystąpili z zapytaniem do FIA o legalność tego dyfuzora a nie na ostatnią chwilę jak słychać i czytać.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo