komentarze
  • 74. 14797
    • 2010-02-21 16:10:17
    • *.adsl.inetia.pl

    NO I GITARA

  • 75. kenia32
    • 2010-02-21 16:17:56
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    55. pbg. Nie masz za co przepraszać. Masz swoje zdanie i użyłeś argumentów, które uważałeś za stosowne,ale po to jest jest forum by każdy mógł się wypowiedzieć.Fakt,że taka ilość cyferek przy braku innych konkretnych danych nie musi wcale doprowadzić do właściwych wniosków.
    51. jfc- masz odmienne zdanie i chwała Ci za to. Podyskutuj o tym, ale nie wyzywaj od razu " pbg" od spamerów.
    69. Blaz-z tego co pamiętam to BMW jako jedyny zespół nie liczący się już w walce o końcowy sukces w klasyfikacji rozwijało bolid do końca, stąd wynik Roberta w Brazylii. Pozdrawiam.

  • 76. dsu1
    • 2010-02-21 16:47:00
    • *.CNet.Gawex.PL

    61. blackjack7 nie napisałem ze paliwo na jedno okrążenie powoduje stratę 0.2sek - wróć do góry i przeczytaj jeszcze raz - uśredniona wartość utraty czasu w stosunku do wagi (które też jest uśrednione bo mamy różne tory) na każde dodatkowe 5kg paliwa 0.2sek straty - przy założeniu że średnio na okrążeniu bolidy w 2009r zużywały około 2.5kg/okr. daje nam zysk po każdym okrążeniu 0.1sek - przypominam że są to wartości uśrednione a samo Renault miało najniższe zużycie paliwa więc wszytko to jest tylko przypuszczalną tezą niż stwierdzeniem

  • 77. el_diablo
    • 2010-02-21 16:52:55
    • *.centertel.pl

    Czy Renault szykuje na Barcelonę jakiś większy pakiet ulepszeń ?

  • 78. BMWbmw
    • 2010-02-21 18:09:07
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Na Barce z tego co wiem to maja być nowe części mechaniczne, czyli od zawieszenia, a dopiero na Bahrajn będzie nowe aero...

  • 79. matibak
    • 2010-02-21 18:49:42
    • *.243.47.85

    W pierwszych wypowiedziach po prezentacji mówili, że będzie nowa podłoga, dyfuzor i całkiem inne skrzydła... W kontekście informacji, że faktycznie sporo procent będzie zmienione to ciekawe co testowali do tego czasu ;>
    Zobaczyć Roberta na P3 w Bahrajnie to byłoby coś;-) Co do barcelony, to sądzę, że wszystkie zespoły zrobią symulację wyścigu i jak się porówna czasy z dwóch przejazdów, podczas których nie będzie zjazdu do garażu, tylko na zmianę opon to mniej więcej będzie wszystko wiadomo co do tempa poszczególnych zespołów. Zakłądam, że kazdy zrobi taką symulację. Najpierw ustawienia pod qual, potem wyjazd na 70 kółek i tylko zmiany opon. Jak sądzicie??

  • 80. east
    • 2010-02-21 19:52:36
    • *.ingram.com.pl

    Ja należę do osób, które twierdzą, że na podstawie testów da się jednak coś powiedzieć, ale dopiero po wszystkich testach /w tym roku po Barcelonie/, co w tym miejscu podkreślam. Nie sądze aby zespoły nie próbowały wyciągnąć maksimum z testów. Wydaję mi się, że jeźdzenie na "dalsze miejsce", byle oszukać konkurencje - jest zwyczajnie nie realne. Mamy za mało danych by jednoznacznie stwierdzić, czy może tak być czy nie. No bo:
    1. Nie wiemy jakie są czasy w poszczegółnych sektorach.
    2. Nie wiemy na jakich gumkach i obciążeniu paliwem "brykają".
    3. Na dobrą sprawę nic nie wiemy, tylko się domyślamy - lepiej lub gorzej, ale to domyślamy.
    4. Button może wie, bo jechał z tyłu, ale poza nim nikt chyba na tej podstawie nie wskaże najmocniejszego zespołu. Button musi być geniuszem, skoro wie /zobaczymy.
    79. matibak Nie wiem jak będzie wyglądał program testów poszczególnych zespołów na ostatnie testy, ale może masz rację. Więcej, możesz mieć nawet rację. Poza testami zespoły nie mają możliwości symulacji "jazd weekendowych". Chyba, że testują gdzieś w lasach, czy tam puszczach nie odkrytych dotąd przez satelity.

  • 81. blackjack7
    • 2010-02-21 20:12:17
    • *.adsl.inetia.pl

    76 dsu1: masz rację - źle zinterpretowałem Twoją wypowiedź.
    A apropo wypowiedzi kierowców - Alonso ostatnio powiedział, że Ferrari w przeciwieństwie do RB, Renault i Maclarena nie odkryło swoich kart...mnie zastanawia skąd on ma pewność, że te teamy na pewno odkryły swoje karty?

  • 82. matibak
    • 2010-02-21 20:56:42
    • *.243.227.33

    Takie gadanie... Ale inna sprawa, że ta wypowiedź świadczy o tym, iż czują sie mocni. Po Barcelonie będzie stawka w 80% ustalona moim zdaniem. Powinniśmy po testach wytypować pięć pierwszych zespołów w Bahrajnie. Zobaczymy kto trafi;-) Wchodzicie w to? Deklarować się teraz;>
    Kempa007, mógłbyś po testach w Barcelonie założyć wątek "typowanie pierwszych zespołów"?

  • 83. blackjack7
    • 2010-02-21 21:24:19
    • *.adsl.inetia.pl

    Jeszcze odnośnie Renault - podobno mają mieć m.in. nowy nos i podłogę - chyba już w Bahrajnie. Ostatnio czytałem ciekawy wywiad z Frankiem Dernie, konsultantem technicznym m.in.Williamsa i Toyoty (w branży od 30 lat), który stwierdził m.in. że podłoga jest najbardziej efektywną aerodynamicznie częścią wyścigówki oraz że końcówki przednich skrzydeł były prawdopodobnie nawet 3x ważniejsze niż podwójny dyfuzor. Nie będę tu przynudzał jego argumentacją (głównie chodzi o właściwe przekierowanie "brudnego" powietrza), ale jeśli faktycznie francuzi pokombinowali np. najmocniej z podłogą to mimo, że auto jest bardzo podobne do zeszłorocznego, to może być dużo dużo szybsze...mogli więc nie odkryć jeszcze swoich kart:)

  • 84. figo7
    • 2010-02-21 21:36:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    blackjack7 dobrze rozumujesz ja dawno podejrzewałem że to będzie właśnie ten ich as a w rękawie .

  • 85. matibak
    • 2010-02-21 22:46:12
    • *.243.85.73

    83.
    Podobnie wypowiadał się też Ross Brawn. Że w zeszłym roku mówili o ich dyfuzorze, a wspomniał, że przednie skrzydło było wiele ważniejsze... Wystarczy zobaczyć, ze w zeszłym roku "łopaty" były z tyłu... R29 i BMW np..

  • 86. dsu1
    • 2010-02-21 23:01:34
    • *.CNet.Gawex.PL

    83. blackjack7 - Ferdek powiedział dla auto.com -McLaren, Red Bull i Renault są bardzo szybkie. My w naszej grze nie odsłoniliśmy jeszcze wszystkich kart i będziemy analizować dane które na tą chwilę są optymistyczne. Bardzo trudno jest określić sytuację. W Barcelonie zobaczymy wiele nowych rozwiązań które trzeba będzie sprawdzić jak działają ale na tą chwilę w zespole Ferrari sprawy wyglądają naprawdę dobrze- ot takie moje wolne tłumaczenie- ja też nie wiem skąd Ferdek to wie że odkryli swoje kary. Kubica jeden z najlepszych pokerzystów w stawce kierowców? na pewno nie odkrył wszystkich kart a co do podłogi - po wprowadzeniu przepisów zakazujących umieszczania elementów aerodynamicznych na elementach poszycia i monokoku to uwagę inżynierów skupiła jak do tej pory mało eksplorowana jak do tej pory strefa przepływu powietrza pod bolidem. Efekt dyfuzji przy odpowiedniej konstrukcji podłogi może zrekompensować barki docisku spowodowane wprowadzeniem ww. przepisów. Kto wie być może Renault jest jednym z tych zespołów które najlepiej to wykorzystają - czego sobie i nam wszystkim życzę

  • 87. dsu1
    • 2010-02-21 23:31:44
    • *.CNet.Gawex.PL

    sprostowanie do 86 nie do auto.com tylko dla autosport.com

  • 88. toomaas
    • 2010-02-22 00:34:59
    • *.adsl.inetia.pl

    79. matibak - nawiąże do zmian o których pisałeś - i wrzucę do tego kamyczek...

    no cóż, może okażę się totalnym ignorantem ale ja zupełnie tego nie kumam...
    Bowiem, z tego co mi się od zawsze (oglądam F1 z 15 lat) wydawało, to każdy team wprowwadzając jakąkolwiek zmianę do bolidu musią ją przetestować, sprawdzić ustawienia, wpływ na inne części etc.
    A tu okazuje się, że R30 będzie miał pokaźny pakiet zmian( mówi się o 40%) na pierwszy wyścig. To jak to się ma to do tego co testują teraz...
    Może (napewno !) nie jestem specem od mechaniki, a tym bardziej od aero, ale zmieniając podłogę, dyfuzor oraz skrzydła... wprowadzamy małą rewolucję licząc na to, że dane z tunelu i CFD potwierdzą się w realnych warunkach... bez okazji na wcześniejsze testowanie tych zmian w "naturze"...
    Tym samym może się okazać, że całe te zmiany są g****niane... i będą szukali innego kierunku...
    Więc pozostaje pytanie, po co teraz testować... skoro niedługo bez testowania będziemy mieli o 40% zmieniony bolid.... a w Kanadzie... o kolejne kilkadziesiąt :-), a każda wprowadzana zmiana wpływa na pozostale elementy...

    ps. wiem, wiem - trochę pokrętna teoria...ale jednak... moze odrobinę kontrowersji nikomu nie zaszkodzi :-)

  • 89. toomaas
    • 2010-02-22 00:44:10
    • *.adsl.inetia.pl

    86. dsu1

    Co do pokerzysty Kubicy... gdzieś kiedyś czytałem, jakąś wypowiedź Glocka, czy też Fisichelli, którzy mówili o Kubku, że mimo, że zawsze myślisz, że on jeździ na 100% to i tak na koniec okazuje się, że 0,4-0,5 sek na okrążeniu ma ukryte w rękawie... - ot taka ciekawostka :-)

    ps. oczywiście uprzedzając tych którzy chcą mnie obecnie zasztyletować - glęboko wierzę, że w przypadku testów Kubek ukrywa 4-5 sekundy, a nie 0,4-0,5 :-) czego sobie i wam życzę...
    ps2. A tak ogólnie Panowie musze przyznać że kilka naprawdę ciekawych spiskowych teorii dziejów stworzyliście na podstawie waszych analiz...
    ps.3 Też jestem zdania, że z testów można wyciągnąć jakieś wnioski szczególnie mając szczegółowe dane co do czasów poszczególnych okrążeń... - oczywiście wszystko jest obarczone błędem i dziesiątką niewiadomych...

    Dobranoc

  • 90. matibak
    • 2010-02-22 01:27:17
    • *.243.85.73

    88.
    toomaas
    Myślę dokładnie tak jak Ty, a formułę oglądam od czasów Ayrtona, oczywiście nie w takich ilościach jak teraz, bo z transmisjami było różnie heh
    Może po prostu wiedzą w jakim kierunku pójdą zmiany i te testy miały to właśnie na celu. Skoro jak twierdzą kierunek jest dobry i dane się zgadzają z tym co mają w komputerach po tunelu i cfd to wiedzą, że trafili...Oby...

  • 91. el_diablo
    • 2010-02-22 09:35:15
    • *.centertel.pl

    Mi się wydaje że Renault te "znaczne" poprawki przetestuje w Barcelonie. Troche to dziwne żeby bez testów wrzucać nowe aero. Czyżby byli tak pewni siebie ze upgrade bez testów ??

  • 92. toomaas
    • 2010-02-22 10:27:31
    • *.energis.pl

    90. matibak

    mam taką nadzieję, że wiedzą w którą stronę pójdą zmiany i że się nie mylą (co do założeń), co potwierdzą sobie, albo w Barcelonie... w co watpię (chętnie to odszczekam:-) lub chociaż na treningach przed pierwszym GP

  • 93. szkic
    • 2010-02-22 10:53:30
    • *.centertel.pl

    Hmm tak porównując tegoroczne testy z 2009, nie widać tak wyraźnej przewagi jaką wcześniej pokazywał Brawn . Stawka wydaje się być wyrównana więc sezon może nie bedzie zdominowany przez 1 team.... :)

  • 94. misiauek
    • 2010-02-22 11:20:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    bardzo mnie cieszy powrót ciekawych, merytorycznych (przynajmniej nam się tak zdaję bo pewnie inżynierowie F! by się popłakali ze smiechu) dyskusji na to forum. Odnośnie tych 40% nowych części na Bachrajn - jak już gdzies pisałem chyba nie mówili ze to będzie aero - może np wyczarowali coś z elektroniką i obniżyli wagę podzespołów itp - może aero juz z grubsza jest gotowe, a np. jest w zanadrzu drygi nos który mozna szybko sprawdzić nawet na kilku kółkach (było tak w zeszłym sezonie w BMW przecież)

  • 95. jfc
    • 2010-02-22 14:07:47
    • *.88.222.175.gemalto.com

    Sens zmian na Bahrain może być taki że w czasie testów w Jerez Renault udało się sprawdzić "wydajność" kilku różnych opcji w kilku różnych sprawach oraz podpatrzeć rozwiązania konkurencji. Teraz mogą już wybrać optymalne opcje w każdej z testowanych spraw i przeprowadzić jeszcze ich drobny tuning w kierunku który jak wynika z testów jest najlepszy. Być może zdążą jeszcze też ściągnąć i przetestować w ostatnim tygodniu jakieś drobiazgi od konkurencji.
    Wniosek jest taki że nie będzie znaczących zmian w budowie bolidu - zmiany będą minimalne, ale mogą dać jeszcze kilka dziesiątych sekundy.
    Podsumowując - nie możemy powiedzieć jaka jest dokładna kolejność stawki, ale możemy być pewni że Renault nie będzie znacznie odstawać od czołówki. Dodając do tego umiejętności Roberta - możemy być prawie pewni podiów a być może zwycięstw i walki o indywidualne mistrzostwo. Jest dużo lepiej niż spodziewaliśmy się pod koniec zeszłego roku!!

  • 96. jar188
    • 2010-02-22 15:42:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @95. jfc zmiany na Bahrajn mają być spore jeżeli wierzyć zapowiedziom to około 40%, w tym przedni spojler, sekcje boczne oraz wielopoziomowy dyfuzor, może to równie dobrze wynikać z ciężkiej pracy jak i z opóźnienia w początkowym rozwoju R30.

  • 97. misiauek
    • 2010-02-22 16:59:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @95 - mam nadzieję, że Twoje założenia nie są zbyt optymistyczne - moim zdaniem Szerszeń raczej nie odstaje od czołówki 5-6 zespołów, ale czy jest w samym czubie to Bóg raczy wiedzieć - myślę, że oni też tego jeszcze nie wiedza
    @96 - nie wiem czy powiniśmy sie tak kurczowo trzymac tego co powiedziane zostało odnośnie 40% nowych czesci na Bahrajn - po pierwsze to wiadomość z francuskiej prasy a nie oficjalny komunikat Renault a po drugie to, że na Bahrajn będzie 40% nowych części nie znaczy że nie będą tego sukcesywnie wprowadzać już teraz byc może zmainy aero dot. podłogi bolidu już były testowane w Jerez

  • 98. krystianxp
    • 2010-02-22 17:32:47
    • *.78.35.60

    ludzie to tylko testy opamietajcie sie

  • 99. feels3
    • 2010-02-22 17:40:48
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    opamiętajcie się ludzie, opamiętajcie, nie gryźcie paznokci, nie kibicujcie, nie przeżywajcie, zostawcie te sportowe emocje na boku, wróćcie do pracy, do szkoły, nie warto, nie warto, to tylko testy :P

    A tak serio. Jak mi jeszcze raz ktoś napiszę, że mam się opamiętać i nie emocjonować tymi testami, to osobiście poproszę Kempę o bana dla tej osoby :)

    Viva Renia! Już nie długo Bahrajn :)

  • 100. czapek
    • 2010-02-22 18:01:03
    • *.kielce.vectranet.pl

    99. feels3 zgadzam się z Tobą i mimo, ze sam niedużo się udzielam to lubię poczytać co inni myślą o testach i nie tylko więc nie opamiętujcie się!:)

  • 101. jfc
    • 2010-02-23 09:44:42
    • *.160.92.82

    @96 co wg ciebie oznacza 40% nowych części? To oznacza że 40% części będzie zrobionych na nowo - tzn np lekko zmodyfikowanych (dokładniej chodzi mi o angielskie znaczenie słowa "tune" -nastawić/dostroić - nie mylić z polskim tuningowaniem czyli żyłowaniem silnika i upiększaniem wygladu). Nie można się spodziewać rewolucji tuż przed sezonem w samochodzie który pokazał dobry potencjał. Dlatego uważam że zmiany będą kosmetyczne, ale mimo to mogą przynieść zauważalny skutek (nawet około 0,5s/okr) bo jest ich wiele. Nie można ich też rozpatrywać jednostkowo a trzeba kompleksowo - lepsze spasowanie poszczególnych komponentów.

  • 102. jar188
    • 2010-02-23 10:05:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    101. jfc, Wiadomość nie jest oficjalna więc ciężko jednoznacznie stwierdzić czy będą to zmiany rewolucyjne czy ewolucyjne ,ale jeżeli zmianie ma ulec choćby konstrukcja dyfuzora (wielopoziomowy) to przynajmniej tutaj mamy doczynienia z duża zmianą, w pozostałych obszarach rewolucji bym się nie spodziewał.

  • 103. radzix
    • 2010-02-23 12:28:07
    • *.ip.netia.com.pl

    Z formy jaką podczas testów w Walencji i Jerez prezentował Pietrow zadowolony jest również cały zespół Renault. - Jest całkiem nieźle, a nawet bardzo dobrze - chwalił Pietrowa szef ekipy z Enstone, Eric Boullier.

    - Udowodnił, że drugie miejsce w GP2 nie było przypadkiem. Jego czasy były porównywalne do tych uzyskiwanych przez doświadczonych kierowców. Kubica powiedział mi: "Jeżeli Witalij będzie wolniejszy ode mnie o 0,5 sek., będzie bardzo dobrze". Pietrow był wolniejszy o 0,6 sek. To raczej optymistyczna wiadomość - powiedział szef Renault.

    Robert zadziwia skąd on to wie... :P

  • 104. franko
    • 2010-02-23 20:28:59
    • *.toya.net.pl

    A propos artykułu. Brakuje mi takiego zestawienia jakie zrobił Black Knight po zakończonej pierwszej serii testów w Jerez (z najlepszymi czasami kierowców i ilością przejechanych kółek) - artykuł z 13 lutego. O ile się nie mylę okazało by się , że Robert wykręcił 2 czas ( nie tylko dnia) ale ogólnie. Pozdro....


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo