komentarze
  • 1. Milten
    • 2010-02-19 09:12:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no to teraz w boksach bedzie ciekawie..jeden maly blad i juz duza strata..nie tak jak w przypadku tankowania gdzie mieli duzo czasu na wymiane kol i tylko czasami zdarzylo sie wyrwac weza :)

  • 2. marioblondi
    • 2010-02-19 09:14:52
    • *.toya.net.pl

    Sama zmiana kół nie zajmuje tak dużo czasu. Najwięcej czasu traci się na sam zjazd do pit lane .

  • 3. dzwonek
    • 2010-02-19 09:22:36
    • *.speed.planet.nl

    Czasami zdaża sie problem z odkręceniem koła i jak było tankowanie to strata wynosila pare sekund a teraz kilkanascie więc będzie ciekawie.

  • 4. atomic
    • 2010-02-19 09:27:27
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2.marioblondi . i pewnie na szybkość obsługi w boksach ma wpływ wyjazd z niego

  • 5. Bartec
    • 2010-02-19 09:32:58
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Z pewnością w tym sezonie zrobi się ciekawie także w boksach. Po pierwsze zastanawiam się jaka jest granica czasu do jakiej można zejść podczas zmiany opon. Po drugie wiadomo, że mało czasu to potencjalnie więcej błędów, które mam nadzieję nie zaowocują odpadaniem kół na torze. Pamiętam jak w 2007 Alonso ciskał kaskiem o glebę wściekły na mechaników po tym jak odpadło mu koło. Swoją drogą jestem też ciekaw na czym niby polega wyższość światełek Ferrari nad klasycznym lizakiem.

  • 6. Lynott
    • 2010-02-19 09:53:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niech zatrudnią Luigiego i jego wózeczek widłowy. Wszak to Włoch i wielki fan Ferrari. Ustalą czas zmiany kół w nanosekundach ;-) Kto widział "Auta" ten wie o co chodzi.

  • 7. mpkaras
    • 2010-02-19 10:05:35
    • *.zep.com.pl

    ja nmogę zejść ze swoimi 4 kołami poniżej 10 minut, a oni chcą poniżej 3 sekund, no niezłe cacko

  • 8. bullit34
    • 2010-02-19 10:22:26
    • *.243.3.36

    Sama zmiana kół nie wyzwoli takich emocji jakie będą miały miejsce gdy kilku kierowców w jednym momencie opuszczać aleję serwisową, może dojść do wielu stłuczek.

  • 9. lechart
    • 2010-02-19 10:29:53
    • *.olsztyn.mm.pl

    Nie ma za bardzo o co walczyć. Czas wymiany kół to ok 3s. Chyba, że wystąpią problemy. ........... Trzeba walczyć o to, żeby nie wystąpiły.
    7. mpkaras.Jak byś miał narzędzia takie jak mają oni, to byś zszedł poniżej 5 min..:))

  • 10. damiano261184
    • 2010-02-19 10:35:48
    • *.217-171-54.tkchopin.pl

    W tamtym roku miałem w rękach koło bolidu miałem wrażenie ,że jest napełnione helem wszystkie cztery ważyły mniej niż jedna alu 15 samochodowa.

  • 11. damiano261184
    • 2010-02-19 10:38:21
    • *.217-171-54.tkchopin.pl

    zmiana(bo była taka możliwość) zaieła mi 29s wiec 3s według mnie kosmos.

  • 12. mpkaras
    • 2010-02-19 10:41:24
    • *.zep.com.pl

    9@ no to chyba muszę zmienic wulkanizatora

  • 13. conrad30
    • 2010-02-19 12:21:35
    • *.254.241.142

    10. damiano261184 -trochę Cię poniosło chłopaku!Koło F1 wcale nie jest super lekkie!Waży porównywalnie co 15stka albo lepiej.W Marketach Auchan swojego czasu były koła F1 na reklamowych stojakach bridgestone i z kolesiami dżwigaliśmy je nie raz!Do tematu-3s!Szacun!

  • 14. Raven89
    • 2010-02-19 13:42:08
    • Blokada
    • *.chello.pl

    Mam wrażenie że Ferrari się czegoś obawia - możliwe,że chodzi o zużycie opon.

  • 15. romekf1
    • 2010-02-19 14:15:15
    • *.siedlce.domtel.com.pl

    13. conrad30 Pogieło cie?? ja tez miaęłm w rekach opone razem z felga formuły 1 w pit lane parku bmw sauber 2 lata temu i tez miałem wrazenia ze jest ciezkie ale jak je podnniosłem to smiech normalnie nie wiem ile wazy nie chcem pisac bo mnie wysmiejecie. ale nie gadaj głupot ze nie sa supre lekkie bo takie sa !! Pozdro dla prawdziwych

  • 16. damiano261184
    • 2010-02-19 14:46:52
    • *.217-171-54.tkchopin.pl

    13. conrado30 podobnie jak romekf1 nie zgadzam się z tobą nie mogę znależć fotki bo bym Ci pokazał jak 4latek!!!!!!! dżwiga koło!!!!!!!! bolidu formuły 1 są super lekkie , czy np kempa007 mógłbyś podać tą wartość bo szukałem na f 1 . com,ale tam jest podane wszystko tylko nie waga .Dzięki z góry za odpowiedż .

  • 17. damiano261184
    • 2010-02-19 14:59:08
    • *.217-171-54.tkchopin.pl

    mac podaje ,że przednie kompletne waży 1,3kg.www. mclaren.com/in-depth/steering-wheel. php

  • 18. dsu1
    • 2010-02-19 15:32:19
    • *.CNet.Gawex.PL

    witam- też trzymałem koło f1 w pit lane parku BMW jest niesamowicie lekkie zważywszy że to nie była sama obręcz lecz pełne koło - mój 8 letni syn bez problemu podniósł je nad głowę i tak uwieczniłem go na zdjęciu. Po pokazaniu zdjęcia w pracy koledzy powiedzieli że to jakiś trik lub fotomontaż bo koło było prawie połową wielkości mojego syna- pozdrawiam

  • 19. Dr Prozac
    • 2010-02-19 15:35:11
    • *.ipartners.pl

    2. marioblondi: I co z tego? Czas wjazdu i wyjazdu jest praktycznie taki sam w przypadku każdego kierowcy. A zysk 0,5 s może oznaczać jedną pozycje do przodu po pitstopie. Obecnie jest o co walczyć, bo wcześniej chodziło głownie o niepopełnienie błędu (tankowanie trwało dłużej niż zmiana opon). Pomijam takie przypadki jak wymiana przedniego skrzydła itp.

    A koła na pewno są tak lekkie, jak się tylko da by minimalizować masę nieresorowaną (unsprung mass). Biorąc pod uwagę dostępne materiały, technologie i budżety nie powinno być problemu żeby zejść z wagą do bardzo niskiego poziomu.

    Ciekawe czy inne teamy tez wykombinują coś podobnego do rozwiązania Ferrari.

  • 20. mario7878
    • 2010-02-19 15:43:58
    • *.eimperium.pl

    wymiana 1-go koła 0.5 sek.
    wymiana 2-go koła 0.5 sek.
    wymiana 3-go koła 0.5 sek.
    wymiana 4-go koła 0.5 sek.
    widok bolidu na cegłach bezcenny
    hehehehehehe ;)

  • 21. sk0k
    • 2010-02-19 17:00:18
    • *.icpnet.pl

    nie wymysla takie kola ktore beda sie same zmienialy.... w dodatku podczas jazdy :D

  • 22. AeroTen
    • 2010-02-19 19:18:56
    • *.netfala.pl

    Coś wkońcu źle sie zrobi i bolid wypierdyknie z toru na 300 km/h mówie wam!

  • 23. astrostar
    • 2010-02-19 20:56:38
    • *.pl

    My na jednych gumach robimy po +50tys. to oni mogli by zrobić 300 km i nie było by po co do boksów zjeżdżać. Ewentualnie przy zmianie pogody. A przepisy o dwóch mieszankach są do bani. Zespoły powinny wybierać na jakiej mieszance i jak długo pojadą.

  • 24. conrad30
    • 2010-02-19 23:25:53
    • *.33.22.247

    cytat o kole z F1"Waży tylko 11 kg. Dla porównania opona 225/55 na 16-calowej alufeldze waży ponad 20!" koniec cytatu-źródło-gazetaolsztyńska.pl,art. o tytule "Robert Kubica na Warszawskim Bemowie"

  • 25. conrad30
    • 2010-02-19 23:28:50
    • *.33.22.247

    inny cytat"oraz koła (po ok. 10 kg sztuka)"koniec cytatu-źródło Interia.pl,art o tytule "waga ma znaczenie.

  • 26. conrad30
    • 2010-02-19 23:29:06
    • *.33.22.247

    dalej szukać?

  • 27. conrad30
    • 2010-02-19 23:29:45
    • *.33.22.247

    Przyszedłem dopiero do domu i znalazłem w 3 min.

  • 28. conrad30
    • 2010-02-19 23:32:04
    • *.33.22.247

    pewnie że jest lekkie biorąc pod uwagę szerokość gumy,ale opowieści z kapeluszao wadze koła 1,3kg to śmiech na sali panowie!

  • 29. conrad30
    • 2010-02-19 23:44:19
    • *.33.22.247

    17. damiano261184 steering-wheel TO KIEROWNICA!

  • 30. conrad30
    • 2010-02-19 23:44:40
    • *.33.22.247

    NIE PRZEDNIE KOŁO:)

  • 31. damiano261184
    • 2010-02-20 15:25:39
    • *.217-171-54.tkchopin.pl

    A L E W S T Y D ! ! !


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo