komentarze
  • 29. pbg
    • 2010-02-14 13:09:46
    • *.adsl.inetia.pl

    spoko porównanie czasów można sobie porównać poszczególne dni i zależność pogody.
    ht tp: //ww w.autosport.com/ne ws/report.php/id/81 491

    Ogólnie jestem optymistą jeśli chodzi o Renault i Roberta jeśli zaczną sezon od pierwszej 5 to będę w niebo wzięty bo widać,że powinni być w stanie rozwijać bolid i mają na to kasę od Witka ;) co mnie cieszy i jego obecność w zespole bo chłop chyba naprawdę ma umiejętności - swoją drogą Robert chyba naprawdę dobrze ustawił bolid bo Witek jako początkujący kierowca F1 siedząc 2 raz w Renault zrobił świetny czas 1:22:000.

    28.papas - ja też jestem zdania,że ani Renault, ani Red Bull, ani Mercedes nie pokazali wszystkiego i w Bahrainie możemy być zaskoczeni - mam nadzieję, że dla nas MILE.

  • 30. cyk
    • 2010-02-14 13:18:24
    • *.tktelekom.pl

    Jeżeli mamy wyciagać jakieś wnoski
    1. Napewno mocne jest Ferrari, powód: jeżeli ktoś śledził testy to wie ile kółek pod rząd przejechał Alonso i jaki czas wykręcił na ostatnim okrążeniu tego przejazdu
    2. Wysoka forme chyba będzie prezentował Mclaren, ich bolid wygląda imponująco. a czasy dośc dobrze
    3. Mercedes może się ukrywać bo wątpie ze Ross nie zrobił dobrego bolidu, jedynym problemem mogą być kierowcy, a chodzi mi tu o to że Rosberg to średniak a Schumacher może potrzebować troszkę czasu ale szumi to szumi więc pewnie będzie inaczej
    4. Mocny napewno będzie Red Bull (oni mają przewage z poprzedniego sezonu i formy nie zgubią zimą)
    5. Renault to zagadka ale dużym plusem jest to że postawili na Roberta bo bądźmy szczerzy- teraz już to widać. Bolid przygotowywany jest pod niego, to on będzie numerem jeden w tym zespole bez wątpienia
    6. Czarnym koniem mogą być: Sauber i Force
    W Toro nie wierze. Narazie z bolidów zaprtezentowanych najgorzej prezentuje się Virgin (nie chodzi o czasy) Z mojego punktu widzenia konstrukcja bolidu nie wygląda najlepiej
    Czekamy do 14 marca:) no może 13 juz sporo będziemy wiedzieć

  • 31. Sadu1
    • 2010-02-14 13:41:21
    • *.zone7.bethere.co.uk

    kurde mimo wszystko renowka zrobila w sumie troche malo kolek :(
    mozna w dwie strony na to patrzec:
    albo jest wszystko ok i nie potrzebuja wiecej danych
    albo co troche jakis problem i trzeba bylo zjezdzac do boksow .

  • 32. Siffredi
    • 2010-02-14 14:12:51
    • *.info-service.com.pl

    @ 21. honada
    bardzo Cie przepraszam kolego, chciałem zapytać po prostu czy szybsze są te bolidy w tym roku w porównaniu do zeszłego. Pomyślałem, że w 2009 też testowali to można by się jakoś do tego odnieść. Ok, porównam sobie fastest lap z Bahrajnu z 2009 do 2010. Nie chciałem porównywać bóg wie tam czego, tylko czy są szybsze ogólnie... a atak agresji w moją stronę uważam za nieuzasadniony.

  • 33. feels3
    • 2010-02-14 14:23:08
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    #30cyk

    Pije Twoje zdrowie - Brawo!
    Rozpracowałeś wszystkich "powyglondzie"

  • 34. papas
    • 2010-02-14 14:26:07
    • *.mielec.mm.pl

    ferrari wydaj mi sie ze robilo testy pod publiczke i media , robili imponujace czasy ale na malych ilosciach paliwa , tak samo sauber czasy rewelacjie ale z mniejsza iloscia paliwa . Mclaren wydaje sie ze zawsze stampal twardo po ziemi wiec oni beda top 3 . Ale czas pokaze :]

  • 35. kuba1808
    • 2010-02-14 14:48:00
    • *.aster.pl

    Wg mnie stawka jest bardzo wąska i nie ma najszybszego bolidu. Spójrzcie na testy zimowe 4 sezony wstecz - zawsze można było wskazać jeden lub dwa ewidentnie dominujące bolidy. Oczywiście, zdarzały się kwiatki w postaci BMW Sauber czy Toro Rosso albo pojedynczych zwycięstw Williamsa, Hondy (4 miejsce w konstruktorach) i Toyoty. Mimo wszystko, samochody z największą ilością "wygranych testów" przeważnie rozgrywały między sobą walkę o mistrzostwa. Wyjątkiem jest poprzedni sezon, gdy dominacja nie jest bardzo zaznaczona, nie licząc ostatnich testów z Brawnem.

    Teraz takiej zależności nie widzę, choć być może zmieni się to przez następne dwie sesje testowe. Stąd teoria, że będziemy widzieli na podium różne bolidy, w zależności od toru, warunków i oczywiście szczęścia. To też potwierdza słowa Massy, że zespół, który wykona najlepszą pracę w trakcie sezonu, zdobędzie majstra.

  • 36. RoninRonin
    • 2010-02-14 14:48:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Naprawde z tym mclarenem, ferrari, mercedesem i red bulem to odkrycie na miare ameryki
    Niech ktos zaryzykuje i postawi na to ktory z tych zespołów okaże się słaby !

  • 37. honada
    • 2010-02-14 15:00:31
    • *.adsl.inetia.pl

    @32. Siffredi- to nie był atak agresji;) po prostu dużo było już powiedziane w tym temacie. Nie przejmuj sie. Bardziej wkurzają mnie teksty "onetowskie" które żywcem są przenoszone na ten serwis! ludzie, po co się tak nakręcać, ten lepszy ten gorszym, ten nie pokazuje co potrafi, tamty jedzie pełnym ogniem na łeb, na szyję!!! przecież pierwsze kwaliikacje rozwieją watpliwości, po 4 wyścigach będzie w normie, potem znowu ekipy się zaczną udoskonalać w tempie geometrycznym. cierpliwości, sezon będzie zajebisty, dużo emocji, Byle tylko wypieprzyli Hermana Tilke i nadali mu już nigdy więcej dotknąć się do jakiegokolwiek projektu. Niech FOTA wniesie poprawkinp. w Abu Dhabi, może ten tor jeszcze nie jest stracony.

  • 38. sk0k
    • 2010-02-14 15:10:16
    • *.icpnet.pl

    mi sie wydaje ze sprawa wyglada nastepujaco: obaj kierowcy torro rosso wykonali kółka na pustym baku i stad ich niezle czasy, taka sama sytuacja w przypadku kobayashiego i hamiltona. reszta stawki nie wykonała przejazdów na pustym baku bo to nie ma najmniejszego sensu w tym sezonie,bo w poprzednich sezonach kierowca mial okazje w wyscigu na pustym baku jechac conajmniej 3 razy, a od tego sezonu taka okazje beda mieli tylko raz na ostatnie 5 kółek wyscigu. kluczowe w tym sezonie bedzie jak auto zachowuje sie z duzym obciazeniem. wiem ze nie odkrylem ameryki ale chcialem sie podzielic moja opinia. wydaje mi sie ze renault moze byc nawet wyzej niz w polowie stawki

  • 39. feels3
    • 2010-02-14 15:13:19
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    Ja poczekam z wnioskami jeszcze kilka dni do nastepnych testów Jerez.
    Zobaczymy kto jaki progres będzie miał.
    To pomoże może nie tyle co wskazać kolejność, ale może pokazać kto jest bliżej początku a kto końca stawki.
    A przynajmniej ja sobie taką przymiarkę zrobię :)

  • 40. kuba1808
    • 2010-02-14 15:45:36
    • *.aster.pl

    Jeśli zmiana setupu nie zajmuje więcej niż 15 minut, to na oparach z setupem "na lekko' powinni jeździć również w dwóch pierwszych czasówkach.

  • 41. feels3
    • 2010-02-14 15:51:59
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    Jeśli to będzie do zmiany tak szybko, to w Q3 możemy zobaczyć kto jaką strategię obrał. Czy stawiał na mocną pozycję startową czy na przebijanie się w trakcie wyścigu do przodu.

  • 42. lechu55
    • 2010-02-14 17:23:00
    • *.181.129.250

    Ferrari przedostatnie. Ciekawe czy rzeczywiscie bolid mają taki slaby czy cos jeszcze ukrywają.Z wszelkimi prognozami kto będzei w czolówce trzeba poczekac do marca. W Barcelonie moze dopiero poznamy czesc prawdy o bolidach, bo wtedy to będą juz ostatnie testy przed sezonem i tam niektore zespoly moze beda testowac ostateczne ustawienia przed Bahrajnem. SZykuje sie pasjonujący sezon, nie ma co.

  • 43. cyk
    • 2010-02-14 18:25:00
    • *.tktelekom.pl

    feels3 a ja Twoje a jak będzie zobaczymy czy miałe troche racji...

  • 44. Kornik
    • 2010-02-14 18:45:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    33.feels3
    Ty lepiej nie pij tylko wracaj do szkoły. Pisze sie " po wyglądzie"

  • 45. sk0k
    • 2010-02-14 18:47:02
    • *.icpnet.pl

    brawa dla kornika za wyczucie...

  • 46. feels3
    • 2010-02-14 19:02:31
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    Chyba słowo ironia widzę jest Wam obce ;(

  • 47. dziarmol@biss
    • 2010-02-14 19:46:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Schumacher w jednym z wywiadów wyprorokował już kto jest najmocniejszy, he he . Mianowicie- Mclaren, Ferrari RedBull no i oczywiście Mercedes ;-)). Skąd to wie?? pewnie prorok ;-))

  • 48. leo_
    • 2010-02-14 20:43:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Może nie jest to zestawienie do końca wiarygodne, co do przewidywań o kolejności w stawce, ale Kubica 7-my na 20 kierowców w klasyfikacji czasów z całych 4 dni testów. Wydaje sie, że to obecnie całkiem realna pozycja Renault i Roberta, oczywiście, z pewnym przybliżeniem. Nie jest więc źle, a myślę, że będzie jeszcze lepiej. Z drugiej strony - Ferrari jest pod koniec tej klasyfikacji , co jednak moim zdaniem nie pokazuje trafnie ich pozycji, podobnie jak Saubera (jest z kolei na początku klasyfikacji) pracującego na zdobycie sponsorów i jeżdżącego non stop, jak mniemam, na pustym baku. Ale więcej będzie można powiedzieć po następnych testach.

  • 49. feels3
    • 2010-02-14 20:49:35
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    48leo - bez urazy ale to zabawne jak aktualne pozycja Renault (7) jest dla Ciebie całkiem prawdopodobna a Saubera i Ferrari nie adekwatna do czasów :)

    Jak już oceniamy to sprawiedliwe a Ty masz widzę dla każdej ekipy inne współczynniki.

    Niech zgadnę...

    -współczynnik Renault bierze się ze tego że nasz rodak tam jeździ i mimo wszystko to 7 miejsce było by niezłe

    -współczynnik Ferrari to pewnie bierze się z kultowości marki i jej bądź co bądź świetnej przeszłości (patrząc na wszystkie osięgniącia)

    -współczynnik Saubera to pewnie na podstawie słabej postawy w ostatnich sezonach i osobistego zawodu nad byłym zespołem prowadzonym do niedawna przez doktorka Theisena

    Zgadłem? :)

    Powiem tak, może mieć rację tak samo jak możesz jej kompletnie nie mieć :)

  • 50. Mcartur
    • 2010-02-14 21:55:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @49.feels3
    Masz rację. Wszystko sie może zdarzyć.... ;)

  • 51. cyk
    • 2010-02-14 21:59:25
    • *.tktelekom.pl

    feels3 a może jednak ma troche racji?? może swoje spostrzeżenia opiera na tym że Ferrari juz od dłuższego czasu pracuje nad tym bolidem i ma Alonso w składzie (możecie mówić co chcecie ale to chyba najlepszy kierowca w stawce)
    Co do pozycji renault to ja mam pod0bne zdanie jak leo. Są gdzieś w wysokim środku a Sauber jest szybki ale tak bedzie walczył o miejsca max 6 a zwykle bedzie dojeżdzał 10, zobaczymy co przyniesie sezon

  • 52. cyk
    • 2010-02-14 22:01:12
    • *.tktelekom.pl

    * oczywiście są to moje domysły ale powiem szczerze że przez ostatnie lata dośc duża ich częsc się sprawdza :)

  • 53. melo
    • 2010-02-15 02:20:06
    • *.adsl.inetia.pl

    a według mnie testy w tym roku bardzo wyrażnie pokazują jaki jest układ w stawce, Mc Laren przody Virgin zamyka stawkę, Renault pierwsza połówka stawki około 5 lub może 4 miejsca, ferrari- była juz mowa o tym, cos im nie jedzie bolid, merc w formie podobnej do renault, w red bulu Nuwey przedobrzył. Wszystko na dłoni widać. Zresztą sami zobaczycie,

  • 54. feels3
    • 2010-02-15 08:59:33
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    @51 cyk - a wiesz, mam nadzieje że nawet ma rację, bo ja przyznam że na początek sezonu 7 pozycje Roberta chyba bym wziął w ciemno biorąc pod uwagę jego drogę przez mękę rok temu :)

  • 55. jaroadam
    • 2010-02-15 09:56:11
    • *.centertel.pl

    Bez dywagacji i zbędnego gdybania: Generalnie nie jest źle - nie odstają za bardzo od najszybszych. Jeśli utrzymają obecne tempo rozwoju bryki to będą konkurencjyjni. Według mnie na początku sezonu pokażą się tak jak na testach czyli 4-5 konstrukcja. Przy talencie Roberta daje to miejsca punktowane (to już sukces) i nadzieje na pudło jak się komuś z czuba "noga podwinie" :))

  • 56. leo_
    • 2010-02-15 20:44:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    feels3. Niezupełnie. Moja ocena jest oczywiście obarczona pewnym subiektywizmem, ale ja biorę pod uwagę również informacje płynące od zespołów, np : z Saubera sami się wypowiadali, że mocno odstają od reszty (mimo b dobrych czasow na testach), choć oczywiście można im wierzyć, można też i nie wierzyć (bo ściemniają)- ja im wierzę; Renault: bardzo dobre odczucia samego Roberta- temu również wierzę; Ferrari: może nie jest jeszcze świetne, bo muszą popracować nad obciążonym bolidem (w tym duchu wypowiadał się Kubica, poza tyn tonowane wypowiedzi członków ekipy Ferrari po dobrych czasach we wcześniejszych testach). Tak więc do własnej oceny biorę informację z padoku, od komentatorów, no i testów. Bo, w przeciwieństwie do niektórych, uważam, że z testów też można dużo wyczytać, tyle że trzeba wziąć pod uwagę więcej niż jeden . Tego tu nie pisałem, ale jakiś czas temu stwierdziłem ( więc powtórzę): po jednym teście nie wiemy prawie nic, po kilku - wiemy troche , a po całym miesiącu - wiemy całkiem sporo (+ oczywiście info płynące spoza toru). To by było na tyle.

  • 57. feels3
    • 2010-02-15 21:14:17
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    @56

    Jeśli tak do tego podszedłeś, to trochę inaczej stawia sprawę.
    Zgadzam się tutaj. Napisałem tak, bo tam wydawałeś się bardzo stronniczy.
    Co do opinii z padoku to ja również do nich przywiązuję uwagę, chyba nawet większą niż do czasów które aktualnie kręcą na torze.

  • 58. leo_
    • 2010-02-15 21:32:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    57. I jest OK. Pozdrawiam.

  • 59. czapek
    • 2010-02-15 23:41:33
    • *.kielce.vectranet.pl

    Chciałbym odnieść się do tematu często poruzsanego, mianowicie które zespoły będą lepsze, a któe gorsze. Wiele osób sugeruje się poprzednim sezonem, który był dziwny poprzez duże zmiany w regulaminie.
    Wśród zeszłorocznych zespołów, można oddzielić takie trzy grupy:
    1. Zespoły które od początku miały podwójny dyfuzor:
    -Brawn GP
    -Toyota
    -Wiliams
    2. Zespoły które pracowały nad KERS:
    -McLaren
    -Ferrari
    -BMW Sauber
    -Renault
    3. Zespoły które budowały samochody bez KERS i podwójnego dyfuzora:
    -Red Bull
    -Fprce India
    -Toro Roso
    Ad.1. Brawn GP miało przewagę nad "swoją" konkurencją w postaci Rosa Brawna i tego, że ten samochód budowali już od długiego czasu. Zbudowali dobry samochód, a w połączeniu z podwójnym dyfuzorem okazał się najszybszy.
    Ad.2. Tutaj wiadomo, McLaren miał dobry rozwój w trakcie sezonu. Wypadek Massy tez nie był bez znaczenia, w Ferrari punkty zdobywał tylko Raikkonen.
    Ad.3. W "swojej klasie" Red Bull nie miał zbyt silnej konkurencji, a w połaczeniu z Adrianem Neway wyszedł szybki samochód.

    W z wiązku z powyższym można zauważyć, że najgorzej wyszli ci co pracowali nad KERS, a najlepiej ci z podwójnym dyfuzorem od początku. W tym sezonie każdy bedzie pracował nad bolidem już z podwójnym dyfuzorem. Niektóre zespoły robią ewolucję zeszłorocznego samochodu, inni budują go od nowa. Jednak wydaje mi się że szanse są bardziej wyrówane i wcale nie musi oznaczać przewagi to, że ktoś w zeszłym sezonie był dobry. Jeśli do tej pierwszej grupy dołączą zespoły z tej drugiej grupy, a wiadomo, że są to zespoły, które umieją wygrywać, to różnie to może być. Oczywiście liczę na Renault z wiadomych względów, że będzie chociaż w pierwszej ósemce.
    A jak to na prawde wyjdzie i kto będzie najlepszy tak na prawde dowiemy się na koncu sezonu.
    To oczywiście takie moje przemyślenia, które ogólnie niewiele wnoszą o czegokolwiek, ale chciałem się nimi podzielić z innymi:)
    Mam nadzieję, że będzie to sezon pełny emocji, czego wszystkim życzę;)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo