komentarze
  • 6. Voytas
    • 2010-02-11 21:06:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    proszę :) filmiki z dzisiejszych testów (usunąć spacje z linków)
    są w 3 częściach :P

    h ttp://www. youtube.com/wa tch?v=xTQ flzH2 amU
    h ttp://www. youtube.com/wat ch?v=VR P2Hxz Pm14
    h ttp://www.youtube.com/w atch?v=h3n4ga35 fSg&feat ure=player_embedded

    Jeżeli chodzi o odpadnięcie skrzydła to 1szy link 6:04 i 3ci link 0:20 (tu lepiej widać)

  • 7. frg1pl
    • 2010-02-11 21:08:16
    • *.rzeszow.mm.pl

    Danke

  • 8. Musashi
    • 2010-02-11 21:10:21
    • Blokada
    • *.korbank.pl

    I tak się kończy komputerowe projektowanie nadwozia. Bolid zrobił parę kółek i zaczęły odpadać części aerodynamiki...

  • 9. frg1pl
    • 2010-02-11 21:13:00
    • *.rzeszow.mm.pl

    Ex teammate Roberta się szwenda po boksach- bezcenne:))))))

  • 10. bullit34
    • 2010-02-11 21:19:47
    • *.243.21.53

    Oby katastrofy stu lecia nie było przez ten bolid jak on sie rozpada w trakcie testów to co będzie później ? odpadające koła, a może juz na starcie złoży sie jak domek z kart

  • 11. grabin
    • 2010-02-11 22:00:26
    • *.range86-144.btcentralplus.com

    Niezły filmik. Widać błędy konstrukcyjne przedniego skrzydła. Timo zaczyna dohamowywać i skrzydło się najpierw łamie w pół a chwile potem już wleczone po asfalcie wpada pod koła. I co za team wybiera się na testy bez zapasowego skrzydła - części bolidu najbardziej narażonej na uszkodzenia??? Oj coś mi sie wydaje że to Branson się przebierze za stewardese Air Asia.

  • 12. F1 team PL
    • 2010-02-11 22:37:07
    • Blokada
    • *.lublin.mm.pl

    mysle ze moga miec kilka takich wpadek jeszcze poniewaz sam komputer dzis jeszcze niejest w stanie stworzyc warunkow naturalnych w swiecie wirtualnym i niejest w stanie zastopic testow w tunelu gdzie przy okazji jest sprawdzana wytrzymalosc materialow
    ale jest to na tyle dobre i wygodne ze o wiele mniej kosztuje a jakis bolid na poczatek jest teraz troche testow i do przodu
    Ale fakt ze dziwna sprawa z brakiem czesci w ich przypadu testy teraz sa bardzo wazne i brak czesci jest tu nie na miejscu

  • 13. Dr Prozac
    • 2010-02-11 22:43:12
    • *.ipartners.pl

    Co by nie mówić, są jedynym nowym zespołem który pojawił się na tych testach. Mimo problemów (które nie sa raczej niczym dziwnym) i tak są prawdopodobnie do przodu z programem. Widać też że nie było im łatwo na te testy zdążyć skoro części zamiennych nie mają.

    A bolid wygląda bardzo fajnie ;) Ciekawe kto wygra zakład Virgin vs Lotus

    BTW na ich stronie jest konkurs na nadanie nazwy bolidowi. Ale tylko dla ludzi z UK. Dziwne w sumie, powinno im zależeć na międzynarodowym marketingu.

  • 14. WioRaf
    • 2010-02-11 22:44:24
    • *.ssp.dialog.net.pl

    zawsze się zastanawiałem co z tymi spacjami w linkach :( dzięki Elektram tak to jest jak się jest burakiem i nie czyta regulaminu forum :0

  • 15. Dr Prozac
    • 2010-02-11 22:45:06
    • *.ipartners.pl

    A brak testów w tunelu aerodynamicznym nie jest na 99% przyczyną wpadek jak z mocowaniem przedniego skrzydła. Takich rzeczy można się spodziewać po każdej nowej ekipie (no, może nie po tej która kupiła projekt), szczególnie w sytuacji gdy team jedzie na testy w ostatniej chwili .

  • 16. Gosu
    • 2010-02-11 22:45:20
    • *.adsl.inetia.pl

    No wtopa na maxa, by nie mieć części na testy. Zaśmierdziało amatorką ...

  • 17. Dr Prozac
    • 2010-02-11 22:46:12
    • *.ipartners.pl

    14. WioRaf : gdzie tu jest regulamin? szukałem kilka dni temu i nie mogłem znaleźć. Na forum jest, ale nie dotyczy on komentarzy. Albo slepy jestem, albo Tobie się coś pomylilo - chciałbym wiedzieć czy mam iść do okulisty :P

  • 18. Musashi
    • 2010-02-11 22:58:22
    • Blokada
    • *.korbank.pl

    Pewnie bali się, że ich Stefan GP wygryzie i tak jak on wysłali już części zamienne do Bahrajnu ;-)

  • 19. F1 team PL
    • 2010-02-11 23:14:41
    • Blokada
    • *.lublin.mm.pl

    he calkiem mozliwe ze S tefan Camposa zastapi

  • 20. F1 team PL
    • 2010-02-11 23:21:38
    • Blokada
    • *.lublin.mm.pl

    fakt ze bolid VR-01 jest calkiem calkiem ladny ale niestety za to punktow nieprzyznaja
    a dzisiejsza strata do bmw to okolo 10 sek i jest to przepasc wiec testy sa im teraz potrzebne bardzo

  • 21. F1 team PL
    • 2010-02-11 23:22:21
    • Blokada
    • *.lublin.mm.pl

    do bylego bmw

  • 22. pz0
    • 2010-02-11 23:26:03
    • *.1.92.188

    Nie takim bolidom odfruwały części. W zeszłym roku wypadła sprężyna z Brawna, urwało się koło w Renault, Kimi gubił już parę rzeczy, a to wydech w Ferrari, a to koło czy tylne skrzydło w McLarenie.
    Jednak urwanie przedniego płata jest chyba jednym z niebezpieczniejszych, bo kierowca traci momentalnie kontrolę nad bolidem. Przypomina mi się urwane skrzydło w Simteku na Imoli. Zresztą chyba każdy widział jak się zachowywał bolid BMW w Kanadzie. Każdemu może się to przytrafić.
    VR nie ma części zapasowych bo nie planowano w tym tygodniu testów. Cudem się wyrobili ze sklepaniem bolidu, na resztę zabrakło czasu.
    Ja tam jestem zachwycony tym że jednak po raz pierwszy od ośmiu lat pojawił się prawdziwie nowy zespół z prawdziwie nowym bolidem własnej konstrukcji. Ten wzbudzający sympatię wszystkich StefanGP tak bardzo mnie nie podnieca, bo facet poleciał na łatwiznę i kupił od Toyoty gotowca. Wolę już tego pudrowanego pseudolotusa, napuszonych amerykańców, czy w burdelowych barwach Virgin.
    Nabijacie się z CFD. Możliwe że to droga prowadząca donikąd, ale możliwe że dzięki takim popaprańcom jak Wirth któryś z tych nowych pogardzanych zespołów wniesie coś nowego. Możliwe że będzie 50 durnych rozwiązań ale trafi się jakieś jedno, które zrewolucjonizuje całą F1, a może całą motoryzację. (potem oczywiście zostanie zakazane przez FIA). Co z tego że zakazano kontroli trakcji, ABS, aktywnego zawieszenia i innych dupereli. Wynalazki już od dawna zadomowiły się w cywilnych furmankach.

  • 23. F1 team PL
    • 2010-02-11 23:37:40
    • Blokada
    • *.lublin.mm.pl

    nie nabijam sie z CFD uwazam to za wyjscie ekologiczne i jest to ok ale sam widzisz ze sa z tylu

  • 24. F1 team PL
    • 2010-02-11 23:39:26
    • Blokada
    • *.lublin.mm.pl

    prawsa ze zaczynaja od zera ale 10 sek to za duzoooo

  • 25. F1 team PL
    • 2010-02-11 23:42:06
    • Blokada
    • *.lublin.mm.pl

    a kolo w renault zostalo zle dokrecone i odjechalo w druga strone

  • 26. Musashi
    • 2010-02-12 00:09:47
    • Blokada
    • *.korbank.pl

    Ja się nie nabijam z CFD, choć mam wrażenie, że to mogła być wina błędu konstrukcyjnego. Czym innym jest odpadnięcie niedokręconej części typu zmienione koło, lub urwanie się jakiegoś elementu jak doszło do kolizji czy fizycznego zetknięcia się bolidu z czymś tam. A czym innym jest jak jedzie sobie bolid po prostej, wjeżdża na górkę, lekki zjazd w dół i skrzydło odpada. Widać było, że odpadło pod wpływem strumieni powietrza - jakoś źle to zrobili lub ze słabych materiałów, skoro siły aerodynamiczne zdołały oderwać cały element!

  • 27. pz0
    • 2010-02-12 00:17:45
    • *.1.92.188

    A płat w VR został źle dokręcony i odleciał. 10 sek to za dużoooo, ale przepraszam najmocniej lecz nie znam jeszcze ŻADNEGO MIARODAJNEGO WYNIKU. Jeżeli masz dostęp do takich danych to proszę, podziel się, bo mnie to interesuje. Nie było jeszcze żadnych kwalifikacji, że nie wspomnę o wyścigu. Powiem więcej - czy CFD używane przez VR jest do bani nie będę wiedział jeszcze nawet w połowie sezonu. O pomyśle z CFD będę mógł cokolwiek powiedzieć dopiero może za rok, jak będziemy już znali pierwsze wyniki bolidu VR-02, może VR-03
    Jeszcze jedno moje spostrzeżenie: może to staromodne, ale zacznij pisać zgodnie z zasadami pisowni, a nie z zasadami SMS.

  • 28. Musashi
    • 2010-02-12 01:06:07
    • Blokada
    • *.korbank.pl

    A ja wam mówię: jeśli odpada skrzydło po 11 okrążeniach, to po 50 odpadnie coś lepszego.. Glock powinien się zastanowić zanim znowu wsiądzie do takiego bolidu.

  • 29. piotrek74
    • 2010-02-12 07:19:03
    • *.51.59.2

    ludziska to już było . a jak rozleciał się Byczek po wjechaniu na tarkę ? a kto go skonstruował ...... Oczywiście naśmiewać się każdy może .

  • 30. F1 team PL
    • 2010-02-12 08:27:05
    • Blokada
    • *.lublin.mm.pl

    Jak by sie dalo zaprojektowac bolid tylko dzieki CFD, to wszystkie zespoly by z tego korzystaly, zamiast tracic kase na testy.
    i niespodziewajmy sie ze swierzy zespol bo VR jest stworzonym zespolem od 0 i niekorzystaja z niczyich gotowych odkupionych konstrukcji tak jak Brawn GP odkupil od HONDY i sie cieszyl ze jest nr1 .Iz beda na czele stawki jezdzic bo to jest nie realne z bardzo prosej przyczyny - za malo wiedzy i doswiadczenia ,a konkurencja w tym roku duza i mocna
    Gdyby kazdy kto ma duzo zer na koncie zaczol sie pchac do F1 ze swoimi CFD i bolidami to by niebylo juz F1

  • 31. lechart
    • 2010-02-12 08:32:34
    • *.olsztyn.mm.pl

    W zeszłym roku już odpadanie się pojawiło. Bidny Massa................

  • 32. lechart
    • 2010-02-12 08:33:38
    • *.olsztyn.mm.pl

    .........oczywiście................... biedny............

  • 33. fezuj
    • 2010-02-12 08:34:29
    • *.pub.krusz-lan.pl

    Na filmie ( pierwszym) którego link wstawił 6. Voytas od 3'50 do 4'02 widać jak do garażu wpychają McL i można tam zobaczyć jakieś dziwne kolce za przednim kołem ( nawet jest zbliżenie) przyznam że czegoś takiego do tej pory nigdzie nie zauważyłem- kuma ktoś co to może być ?

  • 34. tom12333
    • 2010-02-12 08:50:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Te kolce to jest jakieś urządzenie pomiarowe- na tych kolcach to właściwie chyba ustawia się "oddalenie" tego miernika od monokoku. Możesz sprawdzić na oficjalnej stronie f1 c o m w zdjęciach, na jednym ujęciu dobrze widać to ustrojstwo.

  • 35. Budyn_F1
    • 2010-02-12 09:36:39
    • *.chello.pl

    heh.

  • 36. pjc
    • 2010-02-12 21:45:27
    • *.acn.waw.pl

    @pz0 też skojarzyłem tę usterkę z defektem spojlera w Simteku Ratzenbergera.
    Dobrze,że nikomu nic się nie stało.
    Wiesz kto był szefem Simteka? To właśnie ten sam Nick Wirth.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo