komentarze
  • 61. yaneq
    • 2010-02-09 20:33:29
    • *.pancom.pl

    @57 niby dlaczego? malowanie jest piękne. najgorzej prezentuje się wg mnie mercedes. piękno jest pojęciem względnym więc nie można tutaj generalizować. poza tym- BOLID MA BYĆ SZYBKI, a nie pięknie wyglądać. a wielu osobom przypomnę, że wygląd jednak o szybkości nie świadczy!

  • 62. Porky2
    • 2010-02-09 20:42:39
    • *.rzeszow.vectranet.pl

    jesli chodzi o najlepsze malowanie to 1. virgin; 2. renault; reszta bez rewelacji:)

  • 63. ykhai
    • 2010-02-09 20:48:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A williams to obrażony na producenta opon że na zdjęciu bez loga?

  • 64. ykhai
    • 2010-02-09 20:56:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A mi się najbardziej podoba malowanie Ferrari i Force India
    Nie to żeby było jakieś rewelacyjne
    Ale jest stałe, bez względu na migawkę, tłok na starcie, deszcz czy żaby z nieba wiem kogo widziałem podczas transmisji, nie muszę się zastanawiać kto to był
    A reno, cóż paskudne jak diabli, oczywiście Robert nim pocina więc się wszystkim podoba ale gdyby jeździł czymkolwiek innym to pewnie dla polskich kibiców to by było najładniejsze
    Jak zwykle brak chłodnej głowy

  • 65. rafekf1
    • 2010-02-09 20:57:12
    • *.INTELINK.pl

    63.ykhai ..... prowokatorek z ciebie;) Nakarmię cie tym wpisem ;)

  • 66. gujak
    • 2010-02-09 21:03:41
    • *.centertel.pl

    przypomnijcie sobie BrawnGP wyglad taki se a malowanie masakra a zgarneli wszystko

  • 67. Elektram
    • 2010-02-09 21:07:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mam jeszcze pytanie, gdzie można będzie jutro na żywo oglądać testy jerez?

    chodzi mi o obraz, czy będzie jutro na żywo dostępny w necie? (może na tej niemieckiej stacji N?)

  • 68. fan100
    • 2010-02-09 21:09:02
    • *.177.199.9

    Przepraszam ale Renówka to jakoś tak niewyraznie wygląda przy reszcie. Ale trzymam kciuki.

  • 69. rafekf1
    • 2010-02-09 21:17:54
    • *.INTELINK.pl

    Fajne jest to porównanie. Mam nadzieję, że będzie na bieżąco aktualizowane ;) Widać wiele odmiennych filozofii budowy bolidu F1 w wykonaniu poszczególnych team-ów. Niby do siebie podobne jednak różnice są znaczne, nawet gdy spojrzy się na nie z boku. Na szczęście wygląd nie decyduje o szybkości a jedynie idealne zgranie wszystkich elementów konstrukcji. Ten, kto zrobi to najlepiej będzie górą. Mając oczywiście kierowcę, który będzie wstanie w pełni wykorzystać potencjał bolidu..... ach, wiele można by pisać, więc już nie przynudzam ;)

  • 70. kuba1808
    • 2010-02-09 21:18:05
    • *.aster.pl

    Ostatnio ktoś na czacie mówił, że ma być live stream z Jerez. Ja nie znalazłem w każdym bądź razie :)

  • 71. Voight
    • 2010-02-09 21:25:03
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Piękne jest szybkie. To filozofia Enzo Ferrari. F1 ma gigantyczną oglądalność i wygląd bolidów też ma na nią wpływ. Już chyba wszyscy zapomnieli o szumie w mediach wywołanym oszpeceniem bolidów w 2009. Poza tym gdybyśmy się chcieli kierować matematyką to wszystkie bolidy byłyby bez farby (waga) i z krzemowym kierowcą bo taniej i bezpieczniej

  • 72. gustavof199
    • 2010-02-09 21:27:55
    • *.ronus.pl

    Jeśli chodzi o malowanie ranault to jedną pozytywną rzeczą z tego wyglądu jest to ,że teraz będzie można bez problemu dostrzec gdzie jedzie Kubica, a nie jak to miało miejsce w bmw gdzie podobne kolory mieli kierowcy Brawna i troche force india

  • 73. mlq
    • 2010-02-09 21:28:45
    • *.opera-mini.net

    I tak walczyć bedze mclaren z ferrari

  • 74. rafekf1
    • 2010-02-09 21:34:00
    • *.INTELINK.pl

    73.@mlg .... skoro tak twierdzisz, to ja już nie oglądam. Przecież już wszystko jasne. Sorry za sarkazm ale skąd ta pewność??

  • 75. Linux783
    • 2010-02-09 22:11:45
    • *.kielce.vectranet.pl

    51. 5 bolidów ma płetwe

  • 76. leonardo1899
    • 2010-02-09 22:30:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ferrari ma najwięcej sponsorów na bolidzie a sauber tylko dwóch, delarose i kobajka...

  • 77. LeX IcoN
    • 2010-02-09 22:30:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    .Panowie nie wiem co mnie ominęło ale prosze zdradźcie mi gdzie Wy macie tego lotusa?

  • 78. gustavof199
    • 2010-02-09 22:33:21
    • *.ronus.pl

    autosport

  • 79. LeX IcoN
    • 2010-02-09 22:38:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @gustavof199 sliczne dzieki :)

  • 80. Notari
    • 2010-02-09 22:51:17
    • *.silesialan.pl

    " 63. ykhai 2010-02-09 20:48:50 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
    A williams to obrażony na producenta opon że na zdjęciu bez loga?"

    A może jest w ruchu uchwycony :) ?

  • 81. frg1pl
    • 2010-02-09 22:52:21
    • *.rzeszow.mm.pl

    Nie wiem czy te zdjęcia dobrze oddają rzeczywistość ale McLaren ma najkrótszy nos i chyba jako jedyny ma przednie skrzydło wysunięte przed obrys tegoż.

  • 82. hho
    • 2010-02-09 23:26:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mercedes, Ferrari, Williams, Toro Rosso i Virgin mają wklęsłe nosy (patrząc od frontu) - ciekawe, że razem na to wpadli. No i ciekawe jaką to daje przewagę? A może chłopaki z Renault też trochę wyklepią ich karoserię, żeby dopasować się do trendu?

  • 83. devious
    • 2010-02-10 01:54:50
    • *.nplay.net.pl

    ehhh tak czytam te komentarze i mnie niektórzy załamują ;)

    żeby było jasno i przejrzyście kilka moich wniosków w punktach:

    -@82 - nie wpadli na to razem tylko kontynuują pomysł Neweya z Red Bulla RB5... takie wyprofilowane przodu pojazdu umożliwia wysokie umiejscowienie mocowań przedniego zawieszenia (zapewne miał to duży wpływ na geometrię) przy jednocześnie dobrym poprowadzeniu strugi powietrza (dobrze ukształtowany nos generuje trochę dociążenia a przy tym co ważne dobrze kieruje strugi powietrza na tylne części bolidu)

    -co do Lotusa nie wiem czemu się dziwicie - przód bolidu ma praktycznie identyczny do całkiem szybkiej Toyoty TF109 - więc nie jest jakiś wybitnie oryginalny ani też nie spowoduje, że bolid będzie słaby albo bardzo dobry... za dużo czynników tutaj działa by od razu można było cos takiego stwierdzić po wyglądzie ;)

    -co do porównań bolidów - raczej należy tu zachować dystans bo niektóre dane wydają się naciągane a same geometryczne porównania przy pomocy zdjęć to tylko mniej więcej dają jakieś pojęcie - ktoś tam dał linka to "porządnego" porównania, gdzie niby były zachowane proporcje na podstawie rozmiarów kół - tyle, że bolid Ferrari przy rzucie z boku i rzucie z góry przy takiej samej długości miał koła w zupełnie innych miejscach! a to dlatego, że na rzucie z boku "montujący" fotki poucinał fragmenty tylnego skrzydła - może celowo skupiał sie na rozstawie kół a nie długości całkowitej, nie wiem...

    ale co do samego wyglądu bolidów jeszcze - z zewnątrz to niewiele można wywnioskować, ponoć np. Ferrari sporo niespodzianek ma w środku - np. silnik zamontowali pod kątek 4,5 stopnia pochylony do przodu - dzięki czemu udało się powiększyć dyfuzor i poprawić docisk tylnej osi... i ponoć Ferrari ma sporo takich "poprawek" a zapewne i inne zespoły szykują swoje innowacje...

    z zewnątrz przy dużym uproszczeniu aerodynamiki i wielu zakazach i nakazach ciężko już oczekiwać rewolucji - no chyba, ze ktoś kolejny patent w stylu podwójnego dyfuzora wymyśli - ale raczej nie i większość bolidów będzie podobna aerodynamicznie (różne nosy wiele tu nie zmieniają) więc w sumie różny wygląd bolidów to przynajmniej gratka dla kibiców - a o szybkości będą decydować głównie rzeczy niewidoczne - dyfuzory z całymi podłogami, silniki, zawieszenie...

  • 84. Nadia
    • 2010-02-10 08:06:44
    • *.proton.net.pl

    64. @ykhai, ja się z Tobą zgadzam. Tzn. może nie w kwestii top 2, bo mam inne typy w kwestii malowania bolidów, ale mam taką samą opinię jeśli chodzi o Renault. Kurde, przecież ten bolid jest przebrzydki! Fakt, że będzie go widać z daleka i nie będzie się go dało pomylić z żadnym innym, ale na Boga... Ten żółty jest ohydny, do tego paski, wygląda rzeczywiście jak pszczoła i nie jest to komplement. Ale jako że jest to bolid Roberta Kubicy, to dla wielu jest cacy. Pewnie nawet jakby był w kolorze, za przeproszeniem, sraczki w różowo-pomarańczowe ciapki, to by się Wam podobał, bo Kubica w nim jeździ. Ładnie, że tyle w Was patriotyzmu, no ale spójrzmy obiektywnie...
    Co do moich typów: Virgin Racing i Mercedes, na trzecim na upartego Ferrari, ale dowalili tymi białymi skrzydłami. Tak, wiem, że tak już było, ale nie zmienia to faktu, że mi się to nie podoba. VR ma genialne, drapieżne malowanie, nie miałabym nic przeciwko, by ta drapieżność miała swe odwzorowanie na torze. Merca określiłabym słowami "klasyka" i "elegancja".
    Jeśli chodzi o najbrzydsze, to żeby Renault nie było takie osamotnione, dorzucę jeszcze Toro Rosso - nigdy mi się nie podobały ich bolidy.

  • 85. Budyn_F1
    • 2010-02-10 08:28:04
    • *.chello.pl

    Ciekawe kiedy reszta bolidow.

  • 86. Miro66
    • 2010-02-10 10:21:50
    • *.aster.pl

    Zastanawia mnie rozstaw osi Virgin Racing. 3,20m przy 5,50m długości bolidu. Czyli poza osiami pozostaje 2,30m bolidu.
    W Force India 3,50 przy długośći 4,90m. Pozostaje 1,40m. Patrzę na zdjęcia i aż takich różnic nie widać.
    Poza tym chyba byłyby to skrajnie odmienne konstrukcje.

  • 87. greg78
    • 2010-02-10 12:45:13
    • *.54.62.200

    Do Nadia. Nie rozumiem, jak może podobać Ci się bolid Mercedes. Toż to paszkwil jakich mało. Nie dość, że paskudy (wstrętny nos) to jeszcze smętnie pomalowany. Zero w nim klasy i elegancji. Przyznaję Ci rację co do bolidu Renault. On również nie jest najpiękniejszy, ale i tak wygląda o niebie lepiej od szwaba. Co do najpiękniejszego bolidu to prym tu (moim zdaniem) wiedzie McLaren. Ich bolid jest po prostu niesamowity. Ma piękną, szlachetną linię, zgrabny nos oraz super malowanie.

  • 88. riqoor
    • 2010-02-10 13:21:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niech ktoś ogranie te porównanie, bo w takiej formie to nic porównać nie idzie. R30 ze starym nosem. Brakuje danych a zdjęcia z różnych ujęć. Takie porównanie to głupiego robota, bo nic nie widać.

  • 89. Dagmara_W
    • 2010-02-10 14:55:22
    • *.147.210.216.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    wazne by bolid byl szybki i nniezaqwodny, co nam po kolorach jak bedzie sie wlokl na koncu stawki..tyle nam daja ze przynajmniej sa sie je normlanie rozruznic a nie jak kiedys williams i bmw.. dlugosci bolidow sa rozne.. to tez bedzie duzo znaczyc no i jak dany bolid bedzie spall paliwo i ogumienie,.. to nie konkurs pieknosci na swiat wycigow. licza sie wyniki nie najladniejsze skrzydlo. Pozdrawiam

  • 90. Michals
    • 2010-02-11 04:10:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dagmara_W masz rację, ale tak z przymrużeniem oka: może ten renault, swoimi barwami jak szerszeń ma straszyć konkurentów ?

  • 91. yantar
    • 2010-02-12 20:29:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To malowanie Renault moim zdaniem na 99% nie jest jeszcze ostateczne. Za dużo wolnego miejsca, pewnie czeka na loga nowych sponsorów.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo