komentarze
  • 40. atomic
    • 2010-02-03 13:14:31
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dla mnie baja barwy

  • 41. david9
    • 2010-02-03 13:16:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Wygląd jak wygląd powiedziałbym że na kolana nie rzuca ale jest ok. Ciekawe jak sie będzie sprawował na torze moim zdaniem bez tunelu aerodynamicznego i opierając sie tylko na symulacji komputerowej mogą sporo odstawać od czołówki

  • 42. pgolebiow
    • 2010-02-03 13:16:33
    • *.chello.pl

    39. Kojag to co powiesz jak Mercedes GP ma 4800mm długości

  • 43. orinocoPL
    • 2010-02-03 13:34:42
    • *.b-ras1.srl.dublin.eircom.net

    CFD robi sie modne a co ciekawenie jest to jakies novum. Z tego co wiem bodaj pierwszymi pojazdami skonstruowanymi ta metoda byly amerykanskie mysliwce F-22 i F-35, co ciekawe ten pierwszy byl projektowany juz w polowie lat dziewiecdziesiatych. Mozna wiec powiedziec, ze doswiadczenie w projektowniu przy pomocy CFD jest. I mysle, ze dlatego USF tez uzywa tej metody. Z zalozenia jest taniej-nie ma kosztownych prób i testów aczkolwiek, jak napisal re-reikorp, ma to swoje wady, czego niejaki przyklad mielismy w zeszlym roku z nieslawnym Albercikiem...

  • 44. walerus
    • 2010-02-03 13:39:33
    • *.klingspor.pl

    czarny bolid - benzyna się nagrzewa i traci właściwości - stare zespoły unikają ciemnych kolorów...

  • 45. k.lebsky
    • 2010-02-03 13:41:05
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    To chyba pierwszy team który opiera się na tylko symulacjach komputerowych. Będą jaja jak zdobędą jakieś podium...

  • 46. jar188
    • 2010-02-03 13:55:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przecież z CFD korzystają wszyscy, z lepszymi lub słabszymi maszynami ale korzystają, później co bogatsi wrzucają wszytko jeszcze w tunel i na końcu sprawdzają na torze a i tak okazuje się , że nie zawsze części się sprawdzały. Zespoły które bazują tylko na CFD robią to z oszczędności.
    Po za tym ani najlepsza maszyna ani program do CFD ani najlepszy tunel jeszcze bardzo długo nie zastąpi geniuszu projektanta, i komputer i tunel sprawdza to co wymyśli człowiek.
    Szybki komputer i dobry tunel może pomóc co najwyżej słabszemu inżynierowi w sprawdzeniu większej ilości chybionych pomysłów.

  • 47. Connor_01
    • 2010-02-03 14:23:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Galeria zjęć: http://www. virginracing.com/cars /#/car-gallery
    Dwie spacje

  • 48. pgolebiow
    • 2010-02-03 14:43:29
    • *.chello.pl

    Jest już prezentacja na ich stronie i jak ten bolid jeździ jak wygląda to same pudła ma gwarantowane ;)

  • 49. paw_ko
    • 2010-02-03 14:56:04
    • *.netia.com.pl

    Kurcze jaki oldskulowy :D jak bolidy z sezonu '97, tylko skrzydło wąskie z tyłu, ale płetwy brak, przód skromy, linia klasyczna. :D

  • 50. M@teuka
    • 2010-02-03 15:03:35
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ten Bolid jest przepiękny.. oby jezdzil jak wygląda

  • 51. freeqstyler
    • 2010-02-03 15:09:20
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    CFD jest coraz popularniejsze ze względu na coraz tańszą i wydajniejszą moc obliczeniową komputerów - kto kiedykolwiek bawił się w symulacje płynów (chociażby do grafiki 3D) wie, jak wzrasta procesorożerność wraz z dokładnością obliczeń (ale porównanie symulatorów dostępnych by bardziej symulować efekt niż odzwierciedlać zjawisko fizyczne do CFD jest jak porównanie konstrukcji wież Petronas do drewnianej ambony myśliwskiej).

    A to, że nie jest to nowa technologia, to nic dziwnego - w informatyce wiele rozwiązań powstało relatywnie dawno, ale dopiero po czasie zostały wykorzystane właśnie ze względu na potrzebną moc obliczeniową.

    A wojsko zawsze miało najlepszy sprzęt, więc nic dziwnego że wykorzystywali CFD dość dawno.

  • 52. Kojag
    • 2010-02-03 15:22:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ani CFD, ani tunel areodynamiczne same bolidu nie zrobią. Bez dobrych pomysłów nie będzie dobrego bolidu, nawet z najlepszym tunelem...

  • 53. fezuj
    • 2010-02-03 15:40:40
    • *.pub.krusz-lan.pl

    No! dziewica "założyła" śliczne czerwono- czarne ubranko i pora ruszyć " w tango" kto będzie tym pierwszym co jej nazwą zmieni ?

  • 54. Jacu
    • 2010-02-03 15:55:17
    • *.142.202.118

    @37. kempa007 - wszystkie tegoroczne bolidy maja zbiorniki grubo ponad 200 l. Mylace jest tylko to ze najczesciej zespoly podaja mase paliwa a w tym roku srednio jest to od 165-175kg. Gestosc paliwa stosowanego w F1 to ok 0,725 kg/l. Stad latwo wyliczyc, ze najmniejsza pojemnosc to blisko 230l. Tak tylko w ramach sprostowania. Pozdro

  • 55. Jacu
    • 2010-02-03 16:05:25
    • *.142.202.118

    Co do CFD - to stosuja ja wszyskie teamy juz od dawna, z ta roznica ze wyniki pozniej weryfikowano zawsze w tunelu aerodynamicznym, czyli na modelu rzeczywistym w skali 1:1 lub 1:2 (najczesciej). Do tej pory CFD juz daje bardzo dobre rezultaty jako metoda przyblizona/symulacyjna i pozwala na lepsze zrozumienie zaleznosci aerodynamicznych, ale jest to jednak tylko matematyczna symulacja. Z tego powodu przeprowadzano weryfikacje w tunelu. W F1 moze byc decydujacy nawet ulamek procenta bledu przy badaniu aerodynamiki. Skoro VR zdecydowali sie na calkowite zaufanie CFD to znaczy ze albo bardzo oszczedzaja kase i nie chce w pierwszym sezonie za duzo wylozyc na weryfikacje w tunelu i wola sie skupic na innych zagadnieniach. Albo ze metody dynamicznej symulacji przeplywow juz odwzorowuja wszystko z wystarczajaca dokladnoscia. Stawiam jednak na ta pierwsza wersje i na liczenie na odrobine szczescia z wstrzeleniem sie z zalozeniami.
    P.S trzeba jednak przyznac ze bolid wyglada bardzo atrakcyjnie.

  • 56. skylinedrag
    • 2010-02-03 16:07:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co wy chcecie, nie wygląda gorzej od reszty stawki, ma ciekawe kolory, interesuje mnie bardziej strona techniczna...a i na 5,5 m to on nie wygląda :)

    A CFD to przyszłość, duża oszczędność w kosztach i coraz bardziej przetarte szlaki. Ja pracuje na Fluencie 4.5 Ciekaw jestem na jakich oni programach bazują

  • 57. lechu55
    • 2010-02-03 16:55:47
    • *.181.129.250

    Ładny nawet. Zobaczymy na co stac Virgin Racing. Moze w ogonie nie będzie...

  • 58. rafekf1
    • 2010-02-03 17:18:36
    • *.intelink.pl

    Bolid prezentuje się ..... diabolicznie, że tak się wyrażę ale mnie się podoba. Nie wiem tylko czego się spodziewać po team-ie. Ale któż to może wiedzieć.

  • 59. nowyziomal
    • 2010-02-03 17:18:47
    • *.sgyl.cable.virginmedia.com

    wszyscy piszą o cfd i osiągach a nikt nie zastanawia się nad tym jak bolid będzie sie prowadził bo nawet najszybszy bolid ,którego nie idzie idealnie opanować ijest mało przewidywalny w zachowaniu nic nie da

  • 60. Marti
    • 2010-02-03 17:54:30
    • *.160.167.2

    Malowanie ładne, aerodynamicznie wygląda dosyć skromnie.

  • 61. FAster92
    • 2010-02-03 18:41:26
    • *.opera-mini.net

    Barwy prezentują się bardzo okazale tylko przedni spoiler... Ten wzorek nie pasuje.

  • 62. vigoo
    • 2010-02-03 19:25:13
    • *.net.pbthawe.eu

    Malowanie świetne. Dwa razy lepsze od disco polo Renault...

  • 63. fan100
    • 2010-02-03 19:29:31
    • *.177.199.9

    Co jak co ale malunek klasyka! Renówka to wieś przy Virgin

  • 64. WioRaf
    • 2010-02-03 19:33:08
    • *.ssp.dialog.net.pl

    ale rakieta :) dla mnie wypas :) bardzo ładny oby miał takie osiągi jak wygląda :)

  • 65. Michal1050
    • 2010-02-03 19:47:42
    • Blokada
    • *.189.216.230.skyware.pl

    Mam pytanie czy jutro oprócz Virgina testuje na Silverstone?(Słyszałem coś o Lotusie)?

  • 66. Koyot.
    • 2010-02-04 09:09:13
    • *.40.247.38

    no właśnie czy mozna gdzies jakies czasy z silverstone sledzic w necie?

  • 67. ltj77
    • 2010-02-04 12:44:08
    • *.opera-mini.net

    Szejkdaln to nie testy...

  • 68. pz0
    • 2010-02-05 08:51:28
    • *.stalowa.pilicka.pl

    60. Marti - może i ładne to malowanie, kwestia gustu, tyko że wygląda tak jakoś burdelowo jak na dziewicę

  • 69. michal98
    • 2010-02-05 16:10:47
    • *.ip.netia.com.pl

    M@teuka(50) ma rację

  • 70. Budyn_F1
    • 2010-02-06 20:03:15
    • *.chello.pl

    Fajna koolorystyka


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo